Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
PRILOGA I MINIMALNE ZAHTEVE ZA VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU NA NOVIH RIBIŠKIH LADJAH Obveznosti, določene v tej prilogi, je treba upoštevati, ko to zahtevajo razmere na delovnem mestu, delovne naloge, okoliščine ali nevarnosti na novih ribiških ladjah. 1. Sposobnost ladje za plovbo in njena stabilnost 1.1. Ladja mora biti zgrajena in vzdrževana tako, da zagotavlja varno plovbo in je ustrezno opremljena, v skladu z namenom uporabe. 1.2. Podatki o stabilnosti ladje morajo biti čitljivi ter dostopni vsem ribičem na ladji. 1.3. Ladja mora biti stabilna. Poveljnik ladje mora sprejeti vse varnostne ukrepe o obremenitvah in postopkih, ki so potrebni za vzdrževanje stabilnosti ladje. Navodila, ki se nanašajo na stabilnost ladje, morajo biti natančno določena. 2. Električne in mehanične delovne priprave 2.1. Električne priprave in napeljave morajo biti načrtovane, izdelane in nameščene tako, da ne predstavljajo nobene nevarnosti in da zagotavljajo: - varnost ladje in posadke pred nevarnostjo električnega toka, - pravilno delovanje vse opreme za vzdrževanje normalnih delovnih in življenjskih razmer na ladji, brez zatekanja k uporabi električnega napajanja v sili, - delovanje električne opreme, ki je potrebna za zagotavljanje varnosti v nujnih situacijah. 2.2. Na ladji morajo biti nameščene in dobro vzdrževane priprave in napeljave za oskrbo z električno energijo v sili. Razen na ladjah brez zaprtega nadpalubja, morajo biti te priprave nameščene izven strojnice, v vseh primerih pa morajo biti nameščene tako, da so zavarovane pred požarom, vodo ali drugimi nevarnostmi za glavno električno napeljavo. Zagotavljati mora najmanj triurno delovanje: - notranjega komunikacijskega sistema, požarnih detektorjev in signalov v sili, - navigacijskih luči in luči v sili, - radijske postaje in - protipožarne črpalke v sili, če je nameščena. V primeru, da je kot vir električne energije v sili predviden akumulator in v primeru, da glavni vir energije preneha delovati, se mora energija iz akumulatorja avtomatično preklopiti na električno razdelilno ploščo v sili in zagotavljati energijo neprekinjeno tri ure električnim porabnikom iz prve, druge in tretje alinee drugega odstavka točke 2.2. Glavna električna razdelilna plošča in razdelilna plošča za energijo v sili morata biti nameščeni kolikor je le mogoče narazen, tako da nista istočasno izpostavljeni vodi ali ognju. 2.3. Električne razdelilne plošče morajo biti razumljivo označene in varovalke periodično preizkušane. 2.4. Prostor za skladiščenje akumulatorskih baterij mora biti ustrezno prezračevan. 2.5. Elektronske priprave za navigacijo morajo biti pogosto preizkušane in dobro vzdrževane. 2.6. Vsa oprema, ki se uporablja za dviganje tovora, mora biti preizkušana in periodično pregledana. 2.7. Vsi deli vlečnih in dvigalnih priprav ter podobne opreme morajo biti vzdrževani v dobrem delovnem stanju, skladno z namenom uporabe. 2.8. Hladilniki in sistemi komprimiranega zraka, ki so nameščeni na ladji, morajo biti dobro vzdrževani in periodično pregledani. 2.9. Kuhinjski in drugi gospodinjski aparati, pri katerih se uporablja plin propan-butan, se morajo uporabljati v dobro prezračevanih prostorih, z ustreznimi varnostnimi ukrepi pa je potrebno preprečiti nevarno zbiranje plina. Jeklenke plina morajo biti razumljivo označene in skladiščene na odprtem zavarovanem delu palube. Vsi ventili, regulatorji tlaka in cevi od jeklenk do porabnikov, morajo biti zaščiteni pred poškodbami. 3. Radio postaje Radio postaje morajo v normalnih okoliščinah omogočati zvezo z najmanj eno od obalnih postaj ali postaj na kopnem. 4. Poti in izhodi v sili 4.1. Poti in izhodi, ki so predvideni za poti in izhode v sili, morajo biti ves čas brez ovir, lahko dostopni, voditi morajo naravnost na odprto palubo ali v varen prostor in od tod do rešilnega čolna, tako da je omogočena hitra in varna evakuacija članov posadke iz njihovih delovnih ali bivalnih prostorov. 4.2. Poti in izhodi, ki so predvideni za izhod v sili, morajo biti po številu, dimenzijah in razporeditvi prilagojeni številu in velikosti prostorov na ladji, številu članov posadke ter največjemu možnemu številu drugih oseb na ladji. Zagotoviti je treba, da se izhodi, ki so predvideni za izhod v sili in so običajno zaprti, v primeru nevarnosti zlahka odpirajo. 4.3. Vrata izhodov v sili in drugi izhodi v sili morajo biti neprodušni in vodotesni. Vrata izhodov v sili in drugi izhodi v sili morajo biti zavarovani proti požaru. 4.4. Poti in izhodi, ki so predvideni za izhod v sili, morajo biti označeni z znaki v skladu s pravilnikom o varnostnih znakih (Uradni list RS, št. 89/99). Znaki morajo biti trajni in nameščeni na primernih mestih. 4.5. Poti in izhodi v sili morajo imeti predvideno tudi razsvetljavo v sili, ki mora biti primerne intenzitete, v primeru njene okvare pa razsvetljavo z drugim virom energije (baterijske svetilke). 5. Naprave za odkrivanje in gašenje požara 5.1. Ladja mora biti opremljena z ustrezno opremo in kemičnimi snovmi za gašenje požara ter z napravo za odkrivanje požara in alarmnim sistemom. Pri tem je potrebno upoštevati velikost ladje, namen uporabe, število članov posadke in največje možno število drugih oseb na ladji, število delovnih in bivalnih prostorov, strojnice in skladišč za ribe. 5.2. Oprema za gašenje požara mora biti shranjena v posebnih prostorih, ustrezno vzdrževana in na voljo v vsakem trenutku. Člani posadke morajo biti seznanjeni z mestom shranjevanja opreme za gašenje, načinom uporabe in njenim delovanjem. Pred vsako izplovitvijo ladje mora biti preverjeno, če se vsa oprema za gašenje nahaja na predvidenih mestih. 5.3. Ročna oprema za gašenje požara mora biti enostavna za uporabo, nameščena na lahko dostopnih mestih in označena v skladu s pravilnikom o varnostnih znakih (Uradni list RS, št. 89/99). Znaki morajo biti trajni in nameščeni na primernih mestih. 5.4. Naprave za odkrivanje požara in alarmni sistemi morajo biti dobro vzdrževani in periodično preizkušani. 5.5. Ladijska posadka mora periodično opravljati vaje za gašenje požara. 6. Ventilacija v zaprtih delovnih prostorih V zaprtih delovnih prostorih je treba glede na vrsto in zahtevnost dela zagotoviti dovolj svežega zraka. Če se uporablja mehanski prezračevalni sistem, mora biti le-ta ustrezno vzdrževan. 7. Temperatura na delovnih mestih 7.1. Temperatura na delovnih mestih mora biti prilagojena vrsti dela in fizičnim zahtevam delovnega mesta, na katerem delavec opravlja določeno delo. Pri tem je treba upoštevati tudi vremenske razmere v krajih, kjer se ladja nahaja. 7.2. V bivalnih prostorih, sanitarnih prostorih, jedilnih prostorih, prostorih za prvo pomoč, mora biti temperatura prilagojena namenu uporabe prostora. 8. Naravna in umetna razsvetljava na delovnih mestih 8.1. Na delovnih mestih mora biti v čim večji možni meri zagotovljena naravna svetloba. Zagotovljena mora biti tudi dodatna umetna razsvetljava, ki je primerna za izvajanje delovnih nalog, vendar ne sme ogrožati varnosti in zdravja delavcev na ladji ali ogrožati drugih ladij. 8.2. Električne napeljave, svetilke za razsvetljavo delovnih mest, stopnišč, lestev in prehodov, morajo biti nameščene tako, da ne ogrožajo varnosti in zdravja delavcev in ne ovirajo ladje pri vožnji. 8.3. Na delovnih mestih, kjer so delavci posebej izpostavljeni nevarnostim zaradi pomanjkljive umetne razsvetljave, mora biti zagotovljena dodatna razsvetljava v sili ustrezne intenzitete. 8.4. Razsvetljava v sili mora biti vzdrževana v dobrem delovnem stanju in periodično preizkušana. 9. Palube, podpalubja in nadpalubja 9.1. Talne površine na mestih, ki so namenjeni posadki, ne smejo biti gladke in ne smejo drseti, biti morajo zavarovane s posebnimi nedrsečimi materiali, da so delavci varovani pred padci. Površine morajo biti v največji možni meri brez ovir. 9.2. Prostori, namenjeni za delavnice in pisarne morajo biti zaščiteni proti hrupu, glede na vrsto nalog in fizičnih aktivnosti. 9.3. Površine delovnih mest na palubi, v podpalubju in nadpalubju, morajo biti takšne, da jih je možno čistiti v skladu s predpisanimi higienskimi zahtevami. 10. Ladijska vrata 10.1. Zagotoviti je treba, da se vsa vrata zlahka (brez posebne opreme) odpirajo z obeh strani. 10.2. Vrata in še posebej drsna vrata morajo biti zavarovana, da se ne odpirajo samodejno v slabem vremenu ali ob razburkanem morju. 11. Prometne poti in nevarna področja 11.1. Vse nevarne poti na ladji, to je zunanja stran ladijskega trupa in mesta na nadpalubju ladje ter vse prometne poti, morajo imeti varovalne, oprijemalne ali vrvne ograje ter druge naprave za varovanje delavcev pri delu na krovu. 11.2. Kjer obstaja nevarnost padcev skozi odprtine na palubi ali z ene palube na drugo, je treba namestiti varovalne ograje, kjer je to le mogoče. Varovalne ograje morajo biti visoke najmanj en meter. 11.3. Dostopi do naprav in napeljav nad palubo morajo biti zavarovani z varnostnimi ograjami. Varovalne ograje ali prenosne ograje morajo biti take višine, da varujejo delavce pred padci. 11.4. Zaprte ograje ali druga sredstva, ki so namenjena za varovanje delavcev pred padci, morajo biti vzdrževana v dobrem stanju. Zaprte ograje okoli ladijske palube morajo imeti odprtine za hitro odtekanje vode s palube. 11.5. Zgornji del zapornice za vlečenje mrež na krmi ladje mora imeti nameščena vrata ali drugo ustrezno varovalno napravo v višini ograje okoli ladje ali druge ustrezne zaščite, ki varuje delavce pred padcem z zapornice, po možnosti z napravo za daljinsko odpiranje. Vrata se smejo odpirati le, ko se ribiška mreža vrže ali vleče iz morja. 12. Stanje delovnih mest 12.1. Delovne površine morajo biti proste in brez ovir ter, koliko je le mogoče, zaščitene pred morjem (morskimi valovi). Zaščitene morajo biti za primere padcev delavcev na ladji ali v morje. Površine, namenjene ročnim opravilom, morajo biti dovolj prostorne tako po tlorisu kot po višini. 12.2. Delovne priprave za ribolov, katerih krmiljenje poteka iz ladijske strojnice, morajo biti nameščene na posebnem mestu, protihrupno izolirane in dostopne brez vstopanja v strojnico. Most za navigacijo (poveljniški most) mora biti postavljen na takem mestu ladje, ki ustreza zahtevam iz prvega odstavka. 12.3. Priprave za krmiljenje vlečnih mrež morajo biti nameščene na mestih, ki omogočajo neovirano krmiljenje. Priprave za vlečenje mrež morajo imeti ustrezne varnostne naprave za nujne situacije, vključno s sredstvi za izključitev v sili. 12.4. Delavec, ki krmili priprave za vlečenje mrež, mora imeti dober pregled nad vlečeno mrežo in delavci, ki pri vlečenju sodelujejo. V primeru, da so priprave za vlečenje mrež nameščene na navigacijskem mostu, mora imeti delavec, ki priprave krmili, dober pregled (nadzor) nad delavci pri delu z mrežo, bodisi neposredno ali pa z ustreznimi pripravami. 12.5. Zagotovljen mora biti tudi zanesljiv komunikacijski sistem med navigacijskim mostom in palubo. 12.6. V primeru ribolova v nemirnem morju mora biti zagotovljena straža na dobro preglednem mestu, ki opozarja ribiče pri lovu in drugih opravilih na palubi na neposredne nevarnosti morskih valov. 12.7. Za preprečevanje stika z golimi vrvmi in vlačilnimi vrvmi ter s premičnimi deli opreme morajo biti nameščene posebne zaščitne priprave. 12.8. Posebna kontrolna priprava mora biti nameščena za premične delovne priprave v morju, še posebej na vlečnih mrežah, in sicer: - priprava za zagotavljanje nepremičnosti deske, ki širi ustje mreže, - priprava, ki kontrolira nihanje skrajnega zadnjega dela vlečne mreže, v katerega se zbirajo ribe. 13. Bivalni prostori 13.1. Bivalni in pomožni prostori morajo biti ločeni od drugih delov ladje in zaščiteni pred vetrom, morjem, vibracijami, hrupom in neprijetnimi vonjavami ter zagotavljati možnost nemotenega počitka. Kjer oblika, namen in dimenzije ladje to dovoljujejo, morajo biti bivalni prostori ločeni od ostalih prostorov, da so učinki ladijskega vijaka ter dviganje in padanje premca ali krme ladje v valovitem morju čim manjši. Zaradi zdravju škodljivega cigaretnega dima, morajo biti določeni ustrezni ukrepi, s katerimi se, kolikor je le mogoče, varuje zdravje in počutje nekadilcev. 13.2. Bivalni prostori posadke morajo biti ustrezno prezračevani, da se zagotovi stalen dotok svežega zraka, ter osvetljeni z: - zadostno glavno razsvetljavo, - regulirano glavno razsvetljavo v primerih, ko posadka počiva in - lokalno razsvetljavo ob vsaki postelji. 13.3. Kuhinja in jedilnica, kjer obstajata, morata biti ustrezne velikosti, dobro osvetljeni, prezračevani, z zagotovljeno možnostjo enostavnega čiščenja. Shramba za živila mora biti opremljena s hladilniki oziroma mora biti zagotovljen drug način ohranjanja nizke temperature. 14. Sanitarije in pomožni prostori 14.1. Ladja z bivalnimi prostori mora biti opremljena z ustrezno opremljenimi in nameščenimi tuši s toplo in hladno tekočo vodo, z umivalniki in stranišči, ki morajo biti ustrezno prezračevani. 14.2. Za vsakega delavca mora biti zagotovljen ločen prostor za oblačila in delovne obleke. 15. Prva pomoč Za zagotavljanje medicinske oskrbe mora imeti ladja zdravila in opremo za prvo pomoč, ki ustreza zahtevam pravilnika o minimalnih varnostnih in zdravstvenih zahtevah za zagotavljanje medicinske oskrbe posadke na ladjah. 16. Glavne ladijske stopnice in mostiči Ladja mora imeti glavne ladijske stopnice, mostiček ali drugo podobno opremo za varen dostop z obale na ladjo in obratno in za prehod z ene ladje na drugo. 17. Hrup Za zmanjšanje nivoja hrupa na delovnih mestih in v bivalnih prostorih na ladji, je potrebno, ob hkratnem upoštevanju velikosti ladje, izvesti vse predpisane tehnične ukrepe.
PRILOGA II MINIMALNE ZAHTEVE ZA VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU NA OBSTOJEČIH RIBIŠKIH LADJAH Obveznosti, določene v tej prilogi, je treba upoštevati v tolikšni meri, kot to dopuščajo karakteristike strukture obstoječih ribiških ladij, in ko to zahtevajo razmere na delovnem mestu, delovne naloge, okoliščine ali nevarnosti na obstoječih ladjah. 1. Sposobnost ladje za plovbo in njena stabilnost 1.1. Ladja mora biti zgrajena in vzdrževana tako, da zagotavlja varno plovbo in je ustrezno opremljena, v skladu z namenom uporabe. 1.2. Podatki o stabilnosti ladje morajo biti čitljivi ter dostopni vsem ribičem na ladji. 1.3. Ladja mora biti stabilna. Poveljnik ladje mora sprejeti vse varnostne ukrepe o obremenitvah in postopkih, ki so potrebni za vzdrževanje stabilnosti ladje. Navodila, ki se nanašajo na stabilnost ladje, morajo biti natančno določena. 2. Električne in mehanične delovne priprave 2.1. Električne priprave in napeljave morajo biti načrtovane, izdelane in nameščene tako, da ne predstavljajo nobene nevarnosti in da zagotavljajo: - varnost ladje in posadke pred nevarnostjo električnega toka, - pravilno delovanje vse opreme za vzdrževanje normalnih delovnih in življenjskih razmer na ladji, brez zatekanja k uporabi električnega napajanja v sili, - delovanje električne opreme, ki je potrebna za zagotavljanje varnosti v nujnih situacijah. 2.2. Na ladji morajo biti nameščene in dobro vzdrževane priprave in napeljave za oskrbo z električno energijo v sili. Razen na ladjah brez zaprtega nadpalubja, morajo biti te priprave nameščene izven strojnice, v vseh primerih pa morajo biti nameščene tako, da so zavarovane pred požarom, vodo ali drugimi nevarnostmi za glavno električno napeljavo. Zagotavljati mora najmanj triurno delovanje: - notranjega komunikacijskega sistema, požarnih detektorjev in signalov v sili, - navigacijskih luči in luči v sili, - radijske postaje in - protipožarne črpalke v sili, če je nameščena. V primeru, da je kot vir električne energije v sili predviden akumulator in v primeru, da glavni vir energije preneha delovati, se mora energija iz akumulatorja avtomatično preklopiti na električno razdelilno ploščo v sili in zagotavljati energijo neprekinjeno tri ure električnim porabnikom iz prve, druge in tretje alinee drugega odstavka točke 2.2. Glavna električna razdelilna plošča in razdelilna plošča za energijo v sili morata biti nameščeni kolikor je le mogoče narazen, tako da nista istočasno izpostavljeni vodi ali ognju. 2.3. Električne razdelilne plošče morajo biti razumljivo označene in varovalke periodično preizkušane. 2.4. Prostor za skladiščenje akumulatorskih baterij mora biti ustrezno prezračevan. 2.5. Elektronske priprave za navigacijo morajo biti pogosto preizkušane in dobro vzdrževane. 2.6. Vsa oprema, ki se uporablja za dviganje tovora, mora biti preizkušana in periodično pregledana. 2.7. Vsi deli vlečnih in dvigalnih priprav ter podobne opreme morajo biti vzdrževani v dobrem delovnem stanju, skladno z namenom uporabe. 2.8. Hladilniki in sistemi komprimiranega zraka, ki so nameščeni na ladji, morajo biti dobro vzdrževani in periodično pregledani. 2.9. Kuhinjski in drugi gospodinjski aparati, pri katerih se uporablja plin propan-butan, se morajo uporabljati v dobro prezračevanih prostorih, z ustreznimi varnostnimi ukrepi pa je potrebno preprečiti nevarno zbiranje plina. Jeklenke plina morajo biti razumljivo označene in skladiščene na odprtem zavarovanem delu palube. Vsi ventili, regulatorji tlaka in cevi od jeklenk do porabnikov, morajo biti zaščiteni pred poškodbami. 3. Radio postaje Radio postaje morajo v normalnih okoliščinah omogočati zvezo z najmanj eno od obalnih postaj ali postaj na kopnem. 4. Poti in izhodi v sili 4.1. Poti in izhodi, ki so predvideni za poti in izhode v sili, morajo biti ves čas brez ovir, lahko dostopni, voditi morajo naravnost na odprto palubo ali v varen prostor in od tod do rešilnega čolna, tako da je omogočena hitra in varna evakuacija članov posadke iz njihovih delovnih ali bivalnih prostorov. 4.2. Poti in izhodi, ki so predvideni za izhod v sili, morajo biti po številu, dimenzijah in razporeditvi prilagojeni številu in velikosti prostorov na ladji, številu članov posadke ter največjemu možnemu številu drugih oseb na ladji. Zagotoviti je treba, da se izhodi, ki so predvideni za izhod v sili in so običajno zaprti, v primeru nevarnosti zlahka odpirajo. 4.3. Poti in izhodi, ki so predvideni za izhod v sili, morajo biti označeni z znaki v skladu s pravilnikom o varnostnih znakih (Uradni list RS, št. 89/99). Znaki morajo biti nameščeni na primernih mestih in trajni. 4.4. Poti in izhodi v sili morajo imeti predvideno tudi razsvetljavo v sili, ki mora biti primerne intenzitete, v primeru njene okvare pa razsvetljavo z drugim virom energije (baterijske svetilke). 5. Naprave za odkrivanje in gašenje požara 5.1. Ladja mora biti opremljena z ustrezno opremo in kemičnimi snovmi za gašenje požara ter z napravo za odkrivanje požara in alarmnim sistemom. Pri tem je potrebno upoštevati velikost ladje, namen uporabe, število članov posadke in največje možno število drugih oseb na ladji, število delovnih in bivalnih prostorov, strojnice in skladišč za ribe. 5.2. Oprema za gašenje požara mora biti shranjena v posebnih prostorih, ustrezno vzdrževana in na voljo v vsakem trenutku. Člani posadke morajo biti seznanjeni z mestom shranjevanja opreme za gašenje, načinom uporabe in njenim delovanjem. Pred vsako izplovitvijo ladje mora biti preverjeno, če se vsa oprema za gašenje nahaja na predvidenih mestih. 5.3. Ročna oprema za gašenje požara mora biti enostavna za uporabo, nameščena na lahko dostopnih mestih in označena v skladu s pravilnikom o varnostnih znakih (Uradni list RS, št. 89/99). Znaki morajo biti trajni in nameščeni na primernih mestih. 5.4. Naprave za odkrivanje požara in alarmni sistemi morajo biti dobro vzdrževani in periodično preizkušani. 5.5. Ladijska posadka mora periodično opravljati vaje za gašenje požara. 6. Ventilacija v zaprtih delovnih prostorih V zaprtih delovnih prostorih je treba glede na vrsto in zahtevnost dela zagotoviti dovolj svežega zraka. Če se uporablja mehanski prezračevalni sistem, mora biti le-ta ustrezno vzdrževan. 7. Temperatura na delovnih mestih 7.1. Temperatura na delovnih mestih mora biti prilagojena vrsti dela in fizičnim zahtevam delovnega mesta, na katerem delavec opravlja določeno delo. Pri tem je treba upoštevati tudi vremenske razmere v krajih, kjer se ladja nahaja. 7.2. V bivalnih prostorih, sanitarnih prostorih, jedilnih prostorih, prostorih za prvo pomoč, mora biti temperatura prilagojena namenu uporabe prostora. 8. Naravna in umetna razsvetljava na delovnih mestih 8.1. Na delovnih mestih mora biti v čim večji možni meri zagotovljena naravna svetloba. Zagotovljena mora biti tudi dodatna umetna razsvetljava, ki je primerna za izvajanje delovnih nalog, vendar ne sme ogrožati varnosti in zdravja delavcev na ladji ali ogrožati drugih ladij. 8.2. Električne napeljave, svetilke za razsvetljavo delovnih mest, stopnišč, lestev in prehodov, morajo biti nameščene tako, da ne ogrožajo varnosti in zdravja delavcev in ne ovirajo ladje pri vožnji. 8.3. Na delovnih mestih, kjer so delavci posebej izpostavljeni nevarnostim zaradi pomanjkljive umetne razsvetljave, mora biti zagotovljena dodatna razsvetljava v sili ustrezne intenzitete. 8.4. Razsvetljava v sili mora biti vzdrževana v dobrem delovnem stanju in periodično preizkušana. 9. Palube, podpalubja in nadpalubja 9.1. Talne površine na mestih, ki so namenjeni posadki, ne smejo biti gladke in ne smejo drseti, biti morajo zavarovane s posebnimi nedrsečimi materiali, da so delavci varovani pred padci. Površine morajo biti v največji možni meri brez ovir. 9.2. Prostori, namenjeni za delavnice in pisarne, morajo biti, kolikor je to mogoče, zaščiteni proti hrupu, glede na vrsto nalog in fizičnih aktivnosti. 9.3. Površine delovnih mest na palubi, v podpalubju in nadpalubju, morajo biti takšne, da jih je možno čistiti v skladu s predpisanimi higienskimi zahtevami. 10. Ladijska vrata 10.1. Zagotoviti je treba, da se vsa vrata zlahka (brez posebne opreme) odpirajo z obeh strani. 10.2. Vrata in še posebej drsna vrata morajo biti zavarovana, da se ne odpirajo samodejno v slabem vremenu ali ob razburkanem morju. 11. Prometne poti in nevarna področja 11.1. Vse nevarne poti na ladji, to je zunanja stran ladijskega trupa in mesta na nadpalubju ladje ter vse prometne poti, morajo imeti varovalne, oprijemalne ali vrvne ograje ter druge naprave za varovanje delavcev pri delu na krovu. 11.2. Kjer obstaja nevarnost padcev skozi odprtine na palubi ali z ene palube na drugo, je treba namestiti varovalne ograje, kjer je to le mogoče. 11.3. Dostopi do naprav in napeljav nad palubo morajo biti zavarovani z varnostnimi ograjami. Varovalne ograje ali prenosne ograje morajo biti take višine, da varujejo delavce pred padci. 11.4. Zaprte ograje ali druga sredstva, ki so namenjena za varovanje delavcev pred padci, morajo biti vzdrževana v dobrem stanju. Zaprte ograje okoli ladijske palube morajo imeti odprtine za hitro odtekanje vode s palube. 11.5. Zgornji del zapornice za vlečenje mrež na krmi ladje mora imeti nameščena vrata ali drugo ustrezno varovalno napravo v višini ograje okoli ladje ali druge ustrezne zaščite, ki varuje delavce pred padcem z zapornice. Vrata se smejo odpirati le, ko se ribiška mreža vrže ali vleče iz morja. 12. Stanje delovnih mest 12.1. Delovne površine morajo biti proste in brez ovir ter, kolikor je le mogoče, zaščitene pred morjem (morskimi valovi). Zaščitene morajo biti za primere padcev delavcev na ladji ali v morje. Površine, namenjene ročnim opravilom, morajo biti dovolj prostorne tako po tlorisu kot po višini. 12.2. Delovne priprave za ribolov, katerih krmiljenje poteka iz ladijske strojnice, morajo biti nameščene na posebnem mestu, protihrupno izolirane in dostopne brez prehoda skozi strojnico. Most za navigacijo (poveljniški most) mora biti postavljen na takem mestu ladje, ki ustreza zahtevam iz prvega odstavka. 12.3. Priprave za krmiljenje vlečnih mrež morajo biti nameščene na mestih, ki omogočajo neovirano krmiljenje. Priprave za vlečenje mrež morajo imeti ustrezne varnostne naprave za nujne situacije, vključno s sredstvi za izključitev v sili. 12.4. Delavec, ki krmili priprave za vlečenje mrež, mora imeti dober pregled nad vlečeno mrežo in delavci, ki pri vlečenju sodelujejo. V primeru, da so priprave za vlečenje mrež nameščene na navigacijskem mostu, mora imeti delavec, ki priprave krmili, dober pregled (nadzor) nad delavci pri delu z mrežo, bodisi neposredno ali pa z ustreznimi pripravami. 12.5. Zagotovljen mora biti tudi zanesljiv komunikacijski sistem med navigacijskim mostom in palubo. 12.6. V primeru ribolova v nemirnem morju mora biti zagotovljena straža na dobro preglednem mestu, ki opozarja ribiče pri lovu in drugih opravilih na palubi na neposredne nevarnosti morskih valov. 12.7. Za preprečevanje stika z golimi vrvmi in vlačilnimi vrvmi ter s premičnimi deli opreme morajo biti nameščene posebne zaščitne priprave. 12.8. Posebna kontrolna priprava mora biti nameščena za premične delovne priprave v morju, še posebej na vlečnih mrežah, in sicer: - priprava za zagotavljanje nepremičnosti deske, ki širi ustje mreže, - priprava, ki kontrolira nihanje skrajnega zadnjega dela vlečne mreže, v katerega se zbirajo ribe. 13. Bivalni prostori 13.1. Bivalni prostori za posadko, kjer obstajajo, morajo biti takšni, da so v njih čim manjši hrup, vibracije, učinki ladijskega vijaka ter dviganje in padanje premca ali krme ladje, in čim manjše širjenje neprijetnih vonjav od drugih delov ladje. V bivalnih prostorih mora biti nameščena ustrezna razsvetljava. 13.2. Kuhinja in jedilnica, kjer obstajata, morata biti ustrezne velikosti, dobro osvetljeni, prezračevani, z zagotovljeno možnostjo enostavnega čiščenja. Shramba za živila mora biti opremljena s hladilniki oziroma mora biti zagotovljen drug način ohranjanja nizke temperature. 14. Sanitarije in pomožni prostori Ladja z bivalnimi prostori mora biti opremljena z WC, umivalniki in, če je to le mogoče, s tušem, ki morajo biti ustrezno prezračevani. 15. Prva pomoč Za zagotavljanje medicinske oskrbe mora imeti ladja zdravila in opremo za prvo pomoč, ki ustreza zahtevam pravilnika o minimalnih varnostnih in zdravstvenih zahtevah za zagotavljanje medicinske oskrbe posadke na ladjah. 16. Glavne ladijske stopnice in mostiči Ladja mora imeti glavne ladijske stopnice, mostiček ali drugo podobno opremo za varen dostop z obale na ladjo in obratno in za prehod z ene ladje na drugo.
PRILOGA III MINIMALNE ZAHTEVE ZA VARNOST IN ZDRAVJE RIBIČEV V ZVEZI Z OPREMOZA REŠEVANJE IN PREŽIVETJE NA MORJU Obveznosti, določene v tej prilogi, je treba upoštevati, ko to zahtevajo razmere na delovnem mestu, delovne naloge, okoliščine ali nevarnosti na ladjah. 1. Ladja mora biti opremljena z ustrezno opremo za reševanje in preživetje na morju, vključno z ustreznimi sredstvi za reševanje delavcev iz vode, z radijsko postajo za klic v sili, še posebej z radijskim signalom za pozicijo čolna v sili z vodotesnim samosprožilnim mehanizmom, pri tem pa je potrebno upoštevati število oseb na krovu in področje, kjer se izvaja ribolov ali plovba. 2. Oprema za reševanje in preživetje mora biti po seznamu nameščena na določenih mestih, redno vzdrževana in vedno pripravljena za takojšnjo uporabo. Reševalno opremo morajo člani posadke pregledati, preden ladja izplove iz luke, kakor tudi med vožnjo. Med vožnjo mora biti oprema v predpisanih rokih pregledana skupaj z opremo za gašenje požara. 3. Opremo za reševanje in preživetje morajo pregledati tudi organi pristojne inšpekcije za varnost plovbe. 4. Posadki ladje je potrebno zagotoviti usposabljanje in navodila za reševanje v sili. 5. Če je ladja daljša od 45 metrov in če ima pet ali več članov posadke, morajo biti za vsakega člana posadke na posebnem kartončku izpisana navodila o njegovih obveznostih in nalogah v primeru nevarnosti v sili. Navodila morajo biti nameščena v bližini postelje vsakega člana posadke. 6. Vaja za reševanje in preživetje mora biti v skladu z navodili opravljena vsak mesec v luki ali na morju. Vajo je potrebno ponavljati, dokler posadka ni v celoti usposobljena za ukrepanje v sili in uporabo opreme za reševanje in preživetje. Posadka mora biti usposobljena za delo s prenosno radijsko postajo.
PRILOGA IV MINIMALNI UKREPI ZA VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU V ZVEZI Z OSEBNO VAROVALNO OPREMO Obveznosti, določene v tej prilogi, je treba upoštevati, ko to zahtevajo razmere na delovnem mestu, delovne naloge, okoliščine ali nevarnosti na ladjah. 1. V primerih, ko nevarnosti za varnost in zdravje delavcev ni možno v zadostni meri preprečiti s tehničnimi zaščitnimi ukrepi, je treba delavcem zagotoviti ustrezno osebno varovalno opremo. 2. Osebna varovalna oprema v obliki oblačil (delovne obleke, dežni jopiči, hlače, pokrivala in rokavice) mora biti svetlejše barve in dobro vidna.