Na podlagi druge alinee 18. člena statuta ter drugega odstavka 7. člena zakona o zasebnem varovanju in o obveznem organiziranju službe varovanja (Uradni list RS, št. 32/94) je v zvezi s svojim predhodnim sklepom o spremembi ustanovitvene pogodbe Skupščina zbornice poklicnih varnostnih služb Slovenije na zasedanju dne 22. 6. 1994 sprejela
S T A T U T
Zbornice Republike Slovenije za zasebno varovanje
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Zbornica Republike Slovenije za zasebno varovanje (v nadaljevanju: zbornica) je na podlagi zakona ustanovljeno strokovno-gospodarsko interesno združenje, ki povezuje vse pravne in fizične osebe s poslovno dejavnostjo na področju zasebnega varovanja oseb in premoženja, kakor tudi glede na njihov interes za druge subjekte, katerih dejavnost je povezana z dejavnostjo zasebnega varovanja oziroma je posebej pomembna za dejavnost zasebnega varovanja.
Zbornica je na podlagi zakona pravna oseba.
2. člen
Gospodarske družbe, samostojni podjetniki, posamezniki in samostojni obrtniki, ki opravljajo zasebno varovanje na področju Republike Slovenije, se obvezno združujejo v zbornico.
V zbornico se lahko prostovoljno povezujejo tudi subjekti, ki opravljajo storitve na področju zavarovalništva, oziroma subjekti, katerih dejavnost je kako drugače pomembna za izvajanje varnostne dejavnosti ali delo zbornice (denarni zavodi, banke, menjalnice itd.), drugi veliki uporabniki storitev varovanja oziroma uporabniki, katerih dejavnost je posebnega pomena za državo ali imajo predpisan poseben režim varovanja (npr. NEK idr.), kakor tudi subjekti (družbe, inštitucije in posamezniki), ki so zaradi svoje strokovnosti pomembni za delo zbornice.
3. člen
Zbornica deluje na območju celotne Republike Slovenije.
4. člen
Ime zbornice je: Zbornica Republike Slovenije za zasebno varovanje.
Skrajšano ime zbornice je: ZRSZV.
Sedež zbornice je: Ljubljana, Tržaška 40.
Zbornica ima svoj zaščitni znak v obliki temnega (črnega ali zasenčenega) kvadrata, v katerega notranjosti je enakomerno razvrščenih 16 belih točk krožne oblike (ob vsaki stranici 4 in v notranjosti skupno 4), katerega spodnji stranici sta pod kotom 45 stopinj na vodoravno podlago.
Zbornica ima svoj žig, okrogle oblike, premera 3,3 cm s kratico ZRSZV v sredini in izpisanim nazivom ZBORNICA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA ZASEBNO VAROVANJE ob notranji strani krožnega oboda.
II. ORGANIZACIJA ZBORNICE
5. člen
Zbornica ima v svoji notranji organiziranosti za posamezna specializirana področja organizirana združenja in sekcije.
Osebe iz 2. člena tega statuta se združujejo v zbornico preko njenih združenj.
6. člen
Zbornica ima v svojem notranjem sestavu naslednja združenja:
– Združenje za fizično varovanje,
– Združenje za tehnično varovanje,
– Združenje zavarovalništva,
– Združenje uporabnikov in sodelavcev.
Članstvo v združenjih iz prve in druge alinee prvega odstavka tega člena je obvezno, članstvo v združenjih iz tretje in četrte alinee citiranega odstavka pa je prostovoljno.
7. člen
V združenje iz prve alinee prvega odstavka 6. člena tega statuta se združujejo vse osebe iz 2. člena tega statuta, ki opravljajo dejavnost zasebnega fizičnega varovanja oseb in premoženja pred uničenjem, poškodovanjem, tatvino in drugimi oblikami škodljivega delovanja.
V združenje iz druge alinee prvega odstavka 6. člena tega statuta, ki opravljajo dejavnost zasebnega tehničnega varovanja oseb in premoženja s tehničnimi sredstvi in napravami po predpisanih standardih.
V združenje iz tretje alinee prvega odstavka 6. člena tega statuta se združujejo pravne in fizične osebe, ki opravljajo zavarovalniško in pozavarovalniško dejavnost, kakor tudi zastopniško ali posredniško dejavnost na tem področju.
V združenje iz četrte alinee prvega odstavka 6. člena tega statuta se združujejo pravne in fizične osebe, ki uporabljajo storitve zasebnega varovanja ali, ki opravljajo druge storitve, pomembne za izvajanje in razvoj dejavnosti zasebnega varovanja ali za delo zbornice.
8. člen
Združenja sprejmejo svoja temeljna pravila, s katerimi določajo svojo organizacijo, organe in njihove pristojnosti v skladu s tem statutom, kakor tudi druge akte, predvidene v njihovih temeljnih pravilih.
Združenja se lahko v zbornici ustanovijo, spremenijo ali prenehajo samo s spremembo tega statuta.
9. člen
V okviru posameznega združenja se lahko ustanovijo sekcije za posamezna ožja področja dejavnosti, ki pomenijo določeno organizacijsko celoto.
Sekcije se ustanovijo v skladu s temeljnimi pravili združenja.
10. člen
O zadevah, ki spadajo v delovno področje posameznega združenja, lahko organi zbornice sprejemajo odločitve le na predlog tega združenja.
Poslovanje združenj se knjigovodsko ločeno evidentira.
III. DEJAVNOST ZBORNICE
11. člen
Zbornica opravlja naloge, določene z zakonom kot javna pooblastila ter druge naloge, določene s tem statutom ali predpisi državnih organov.
a) Naloge na področju javnih pooblastil
12. člen
Zbornica v soglasju z ministrstvom za notranje zadeve:
– daje in odvzema licence za opravljanje zasebnega varovanja,
– določa programe za preizkus znanja, ki je po zakonu predviden za odgovorne osebe za opravljanje dejavnosti fizičnega in tehničnega varovanja za osebe, ki neposredno opravljajo fizično varovanje in za osebe, ki neposredno opravljajo tehnično varovanje, izvaja te programe in določa način preverjanja znanja.
Zbornica na podlagi svojih ugotovitev ali na podlagi obvestila ministrstva za notranje zadeve izdaja tudi izvajalcem zasebnega varovanja odločbe o odpravi pomanjkljivosti.
Naloge iz prvega in drugega odstavka tega člena se v skladu z zakonom financirajo iz sredstev republiškega proračuna.
13. člen
Odločitve v zadevah iz prvega in drugega odstavka 12. čena tega statuta sprejema na predlog pristojnega združenja na podlagi predhodnega soglasja oziroma ustreznega obvestila ministrstva za notranje zadeve – razen, če izda odločbo o odpravi pomanjkljivosti na podlagi lastnih ugotovitev – pristojni organ zbornice.
14. člen
O dodelitvi ali odvzemu licence iz prve alinee prvega odstavka 12. člena tega statuta odloča na I. stopnji odbor za dodeljevanje in odvzem licenc (v nadaljevanju: odbor za licence).
Odbor za licence izvaja tudi nadzor nad tem, ali izvajalec zasebnega varovanja izpolnjuje pogoje za opravljanje te dejavnosti ter v tej zvezi tudi izdaja na I. stopnji odločbe o odpravi pomanjkljivosti.
15. člen
Odbor za licence sestavlja skupno petnajst članov.
Upravni odbor zbornice imenuje odbor za licence, in sicer njegovega predsednika ter sedem članov na predlog Združenja za fizično varovanje in sedem članov na predlog Združenja za tehnično varovanje.
Odbor za licence odloča v posamičnem primeru v sestavi petih članov, ki jih vsakokrat imenuje predsednik odbora. Pri tem morajo biti najmanj štirje člani iz tistega združenja, na katerega področje se nanaša odločitev.
16. člen
Odbor za licence sprejema svoje odločitve z večino glasov vseh članov vsakokratnega sestava (ožjega senata). Odbor za licence lahko k svojemu delu pritegne tudi strokovnjake oziroma svetovalce, ki niso njegovi člani.
17. člen
Zoper odločitev odbora za licence ima prizadeta stranka pravico do pritožbe v roku 8 dni od dneva vročitve pismene odločbe.
O pritožbi odloči na podlagi predhodnega mnenja ministrstva za notranje zadeve upravni odbor zbornice.
Upravni odbor zbornice ne more sprejeti svoje odločitve iz drugega odstavka tega člena v nasprotju z mnenjem ministrstva za notranje zadeve, ko je za sprejem odločitve po zakonu pogoj soglasje ministrstva za notranje zadeve oziroma je zbornica na podlagi ustreznega obvestila ministrstva za notranje zadeve dolžna izdati določeno odločbo.
Odločba upravnega odbora zbornice iz drugega odstavka tega člena je dokončna in izvršljiva.
18. člen
O morebitni odložitvi izvršitve dokončne odločbe zbornice odloča upravni odbor zbornice na prošnjo prizadete stranke. Odložitev je možna le, če je to potrebno zaradi preprečitve velike škode, pa te nevarnosti ni mogoče odvrniti na drug način, s samo odložitvijo izvršitve pa se ne povzroči nobena nevarnost za nastanek hujše škode.
Pri odločanju o morebitni odložitvi izvršitve dokončne odločbe veljajo prav tako določila drugega in tretjega odstavka 17. člena tega statuta.
19. člen
Odločitve v zadevah iz 2. točke prvega odstavka 12. člena tega statuta, ki se nanašajo na določitev programov za preizkus znanja, pogoje izvajanja programov ter določitve načina opravljanja preverjanja znanja sprejema po predhodnem soglasju ministrstva za notranje zadeve, upravni odbor zbornice.
Za pripravo predlogov, ki so podlaga odločitvam iz prvega odstavka tega člena imenuje upravni odbor zbornice ustrezna strokovna telesa. Pred imenovanjem navedenih strokovnih teles zaprosi zbornica za mnenje ministrstvo za notranje zadeve.
20. člen
Natančnejši postopek sprejemanja odločitev v zadevah iz druge alinee prvega odstavka 12. člena tega statuta predpiše po potrebi upravni odbor zbornice s posebnim aktom. Pred njegovim sprejetjem je treba predlog tega akta predložiti v soglasje ministrstvu za notranje zadeve.
Če ministrstvo za notranje zadeve v roku 30 dni od prejema predloga akta iz prvega odstavka tega člena v soglasje zbornici ne da nobenega pisnega odgovora, se šteje, da je soglasje podano, in je akt mogoče predložiti v sprejem. Če pa ministrstvo za notranje zadeve v navedenem roku pisno odreče zbornici soglasje za sprejetje tega akta, njegov sprejem ni možen, dokler zbornica z ministrstvom ne uskladi pripomb.
21. člen
Upravni odbor zbornice sprejme v soglasju z ministrstvom za notranje zadeve katalog del, za katera mora oseba, ki neposredno opravlja fizično varovanje oseb in premoženja izpolnjevati predpisano strokovno izobrazbo glede na zahtevnost del, ki jih opravlja.
Upravni odbor zbornice določi v soglasju z ministrstvom za zdravstvo kriterije za ugotavljanje telesne in duševne sposobnosti za opravljanje del varnostnika.
Za pripravo predlogov, ki so podlaga odločitvam iz prvega in drugega odstavka tega člena, imenuje upravni odbor zbornice ustrezna strokovna telesa. Pred imenovanjem navedenih strokovnih teles zaprosi zbornica za mnenje ministrstvo, pristojno za dajanje soglasja.
22. člen
Upravni odbor zbornice imenuje predstavnike zbornice v komisije za preizkus znanja, in sicer ločeno za odgovorne osebe, za osebe, ki neposredno opravljajo fizično varovanje oseb in premoženja, in za osebe, ki neposredno opravljajo tehnično varovanje (9., 10. ali 11. člena zakona). Pri tem upošteva, da je njihovo število zaradi možnih zadržanosti zadostno in da je z njimi zagotovljena ustrezna regionalna in krajevna pokritost celotne države.
Pred imenovanjem navedenih predstavnikov zaprosi zbornica za mnenje ministrstvo za notranje zadeve.
23. člen
Za izvrševanje v zakonu določenih nalog s področja varovanja oseb in premoženja zbornica vodi:
– register gospodarskih družb, samostojnih podjetnikov posameznikov in samostojnih obrtnikov, ki jim je bila izdana licenca,
– evidenco varnostnikov,
– evidenco oseb, ki zagotavljajo tehnično varovanje.
V registru in evidencah iz prvega odstavka tega člena zagotavlja zbornica podatke, ki jih določa zakon, prav tako pa zbira, posreduje in hrani te podatke v skladu z zakonom in predpisi s področja varstva osebnih podatkov.
Zbornica je dolžna podatke iz registra in evidenc iz prvega odstavka tega člena posredovati ministrstvu za notranje zadeve na podlagi pisne zahteve.
24. člen
Upravni odbor zbornice predpiše obrazce registra in evidenc z prvega odstavka 23. člena tega statuta.
Pred sprejetjem predpisa iz prvega odstavka tega člena posreduje zbornica predlog navedenih obrazcev ministrstvu za notranje zadeve v mnenje.
25. člen
Upravni odbor zbornice predpiše obrazce službenih izkaznic delavcev, ki neposredno opravljajo tehnično varovanje in varnostnikov.
Pred sprejetjem predpisa iz prvega odstavka tega člena posreduje zbornica predlog navedenih obrazcev ministrstvu za notranje zadeve v mnenje.
b) Druge naloge
26. člen
Poleg nalog na področju javnih pooblastil opravlja zbornica v skladu z zakonom, tem statutom in drugimi akti zbornice še druge naloge, ki vključujejo neprofitne in profitne dejavnosti.
1) Neprofitne dejavnosti:
– opravljanje nadzora nad delom članov,
– spremljanje in obravnavanje dela članov,
– sprejemanje kodeksa poklicne etike in ukrepanje ob njegovem kršenju,
– spremljanje razvoja tehničnih sredstev in naprav ter predlaganje ustreznih sprememb predpisov,
– pospeševanje razvoja dejavnosti varovanj oseb in premoženja,
– analiziranje razvojnih možnosti za članstvo in predlaganje celostnih in posameznih rešitev vladnim organom in pristojnim institucijam.
2) Profitne dejavnosti:
– uvajanje sodobnih tehnologij in metod vodenja ter organiziranja kot tudi drugih ukrepov za izboljšanje učinkovitosti dela in poslovanja,
– organizacija sistema radio zvez in telekomunikacij in njihovo oddajanje,
– organizacija seminarjev, tečajev in drugih oblik izobraževanja in usposabljanja,
– organizacija sejmov in druge promotivne dejavnosti,
– tržno posredovanje informacij, organizacija kooperacij in druge marketinške dejavnosti,
– strokovna pomoč in poslovne storitve za člane.
27. člen
Prednostna naloga zbornice je promoviranje slovenskih izdelkov in storitev na področju varovanja oseb in premoženja na domačih in tujih sejmih oziroma drugih gospodarskih prireditvah, navezovanje poslovnih stikov in povezovanja z drugimi sorodnimi zbornicami in združenji.
28. člen
Upravni odbor zbornice vsako leto sprejme program dela, ki predstavlja temeljne usmeritve za delo zbornice.
29. člen
Zbornica glede na svoj interes sodeluje z drugimi zbornicami in interesnimi združenji v državi pri raznih skupnih projektih, izvajanju storitev, pretoku informacij in drugih dogovorjenih aktivnostih.
IV. ORGANI ZBORNICE
30. člen
Organi zbornice so:
– skupščina,
– upravni odbor,
– nadzorni odbor,
– predsednik zbornice,
– arbitraža,
– častno razsodišče.
Skupščina, upravni odbor in predsednik zbornice lahko za preučitev določenega vprašanja ali izvršitev določene naloge iz njihove pristojnosti imenujejo ustrezne komisije oziroma druga strokovna in pomožna telesa, pri katerih delu lahko sodelujejo tudi zunanji strokovnjaki.
31. člen
V organe zbornice volijo svoje predstavnike združenja in člani zbornice neposredno v skladu s tem statutom za mandatno dobo 4 let.
a) Skupščina
32. člen
Skupščino sestavljajo predstavniki združenj zbornice in posameznih članov zbornice.
33. člen
V skupščino zbornice voli vsako združenje po dva predstavnika.
Poleg tega voli v skupščino zbornice posamezen njen član po enega predstavnika, če zaposluje nad 10 do 50 delavcev, in po enega nadaljnjega predstavnika, če zaposluje nad 50 do 100 delavcev, ter po enega nadaljnjega predstavnika na vsakih naslednjih 50 zaposlenih delavcev.
34. člen
Predstavnike – poslance v skupščino zbornice volijo oziroma imenujejo združenja in člani zbornice v skladu s svojimi pravili oziroma drugimi akti.
35. člen
Zasedanja skupščine vodi predsednik zbornice, ki je po svojem položaju tudi predsednik skupščine zbornice. V njegovi odsotnosti vodi zasedanje skupščine njen podpredsednik.
Predsednik in podpredsednik sta stalna člana delovnega predsedstva skupščine.
36. člen
Skupščina opravlja naslednje naloge:
– sprejema vse temeljne akte zbornice, tj. akt o njeni ustanovitvi, vseh statusnih spremembah ter njenem prenehanju,
– sprejema statut zbornice, njegove spremembe in dopolnitve,
– sprejema vse druge splošne akte zbornice oziroma jih verificira, kadar jih je sprejel upravni odbor zbornice,
– sprejema poročila organov zbornice,
– sprejema oziroma verificira program dela zbornice in njegove spremembe in dopolnitve,
– sprejema oziroma verificira finančni načrt zbornice, njegove spremembe in dopolnitve ter poročilo o zaključnem računu,
– sprejema vse druge akte v skladu z zakonskimi predpisi, tem statutom in drugimi akti zbornice,
– voli organe zbornice in jih odpoklicuje oziroma razrešuje.
37. člen
Skupščina zbornice zaseda najmanj enkrat letno oziroma po potrebi z namenom razreševanja vprašanj, ki so ji poverjena po tem statutu in drugih aktih zbornice.
Skupščina lahko odloča, če je na zasedanju navzočih več kot polovica vseh predstavnikov – poslancev. Odločitev je sprejeta, če se je zanjo izrekla večina navzočih predstavnikov – poslancev na zasedanju.
Glasovanje je javno, če člani skupščine za posamezen primer ne odločijo drugače.
b) Upravni odbor
38. člen
Upravni odbor opravlja izvršilno funkcijo skupščine zbornice.
Zasedanje upravnega odbora vodi in sklicuje predsednik zbornice oziroma sekretar – izvršni direktor.
39. člen
Zasedanja upravnega odbora so sklepčna, če je na njih navzoča več kot polovica vseh njegovih članov.
Upravni odbor sprejema svoje odločitve z večino glasov navzočih članov.
40. člen
V upravnem odboru zbornice imajo posamezna združenja zbornice naslednje število predstavnikov:
– Združenje za fizično varovanje sedem,
– Združenje za tehnično varovanje štiri,
– Združenje zavarovalništva dva,
– Združenje uporabnikov in sodelavcev dva.
41. člen
Upravni odbor opravlja naslednje naloge:
– sprejema vse odločitve, ki so v pristojnosti skupščine, izvzemši temeljne akte zbornice in njen statut ter o poročilih, volitvah, odpoklicu oziroma razrešitvi organov zbornice, med dvema zasedanjima skupščine;
– predlaga vse splošne akte zbornice, ki jih je sprejel, skupščini v verifikacijo na njenem prvem naslednjem zasedanju;
– skrbi in odgovarja za izvrševanje sklepov, odločitev in priporočil skupščine;
– sprejema program dela, finančni načrt, periodične obračune in zaključni račun zbornice;
– pripravlja predloge in gradiva, ki so v pristojnosti sprejemanja skupščine;
– samostojno odloča o specifičnih zadevah iz finančnega načrta;
– odloča na II. stopnji v posamičnih zadevah v skladu s tem statutom in drugimi akti zbornice;
– usklajuje delo in postopke z drugimi zbornicami, interesnimi združenji ter organi in organizacijami v zadevah skupnega prometa;
– imenuje predstavnike zbornice v zunanje organe in telesa drugih organov in organizacij oziroma institucij, kadar je to predvideno z njihovimi akti ali veljavnimi predpisi;
– določa, katere listine in podatki se štejejo za poslovno skrivnost zbornice;
– odloča in sklepa o vseh drugih zadevah, za katere je pooblaščen po tem statutu in drugih splošnih aktih zbornice v skladu z veljavnimi predpisi.
c) Nadzorni odbor
42. člen
Nadzorni odbor kontrolira premoženjsko in denarno poslovanje zbornice.
43. člen
Nadzorni odbor ima predsednika in štiri člane, ki jih izvoli in razrešuje skupščina. V nadzornem odboru morata biti zastopana združenja za fizično in tehnično varovanje zbornice.
44. člen
Nadzorni odbor se sestane najmanj dvakrat letno, in sicer pred sprejetjem zaključnega računa za preteklo leto in pred sprejetjem finančnega programa za naslednje leto. Nadzorni odbor mora poročati skupščini o svojih ugotovitvah o materialno-finančnem poslovanju zbornice in o svojem delu ter predlagati skupščini ustrezne ukrepe.
d) Predsednik zbornice
45. člen
Predsednik zbornice predstavlja zbornico in vodi njeno delo ter izvršuje sklepe skupščine zbornice. Predsednika zbornice voli skupščina zbornice za dobo 4 let in je po izteku mandata lahko ponovno izvoljen.
Predsednik podpisuje sklepe in akte, ki jih sprejema skupščina.
V odsotnosti predsednika ga nadomešča njegov podpredsednik, ki se voli na enak način kot predsednik.
e) Arbitraža
46. člen
V zbornici se ustanovi arbitraža za reševanje gospodarskih sporov, če se stranke v skladu z zakonom dogovorijo za njeno pristojnost.
Predsednika arbitraže ter listo arbitrov izvoli skupščina zbornice za dobo 4 let in so po izteku mandata lahko ponovno izvoljeni.
Ob posameznem sporu odloča arbitražni senat, ki ga sestavljajo po en arbiter, imenovan od vsake stranke v sporu z liste arbitrov ter predsednik senata, ki ga določi predsednik arbitraže. Predsednik arbitraže določi po potrebi še dodatnega člana senata.
Število predsednika in članov arbitražnega senata mora biti liho. Če stranka v roku 15 dni po pozivu ne predlaga svojega člana v arbitražni senat, ga imenuje predsednik arbitraže.
Odločitev arbitraže je dokončna.
f) Častno razsodišče
47. člen
V zbornici se ustanovi častno razsodišče za obravnavo kršitev obveznosti, ki jih imajo člani zbornice po tem statutu in drugih aktih organov zbornice, kakor tudi po etičnem kodeksu zbornice.
Častno razsodišče ima predsednika in štiri člane, ki jih izvoli skupščina, in sicer tako, da so v njem praviloma zastopana vsa združenja zbornice, obvezno pa morata biti zastopani združenji za fizično in tehnično varovanje zbornice.
V posameznih primerih odloča častno razsodišče v sestavi treh članov, to je predsednika in dveh članov senata, ki jih imenuje predsednik častnega razsodišča.
Za kršitev obveznosti izreka častno razsodišče naslednje disciplinske ukrepe:
– opomin,
– javni opomin,
– izključitev iz zbornice, katerega izvršitev se lahko pogojno odloži za dobo dveh let.
Častno razsodišče posluje v skladu s posebnim pravilnikom, ki ga sprejme skupščina zbornice.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI ČLANOV
48. člen
Član zbornice lahko postane vsaka pravna oziroma fizična oseba, katere dejavnost ustreza dejavnostim, za katere so organizirana posamezna združenja v zbornici, če da pismeno izjavo, da želi postati član zbornice, s predpisanimi podatki ter sprejme kodeks poklicne etike zbornice.
49. člen
O sprejemu novih članov odloča upravni odbor zbornice na predlog pristojnega organa združenja, za katero članstvo zaprosi kandidat.
Upravni odbor zbornice lahko za sprejemanje novih članov imenuje posebno komisijo v sestavi predsednika in šestih članov.
50. člen
Pristojni organ za odločanje o sprejetju v članstvo zbornice mora zavrnitev odločbe stranki, ki prosi za članstvo v združenju, v katerem je članstvo obvezno, pismeno obrazložiti. Odločbe o zavrnitvi sprejema v združenje, v katerem je članstvo prostovoljno, ni potrebno obrazložiti.
51. člen
Zoper zavrnilno odločbo o sprejetju v članstvo ima prizadeta stranka pravico do pritožbe na upravni odbor zbornice, ki o pritožbi dokončno odloči.
Pritožbe iz prvega odstavka tega člena je treba vložiti pismeno v roku 8 dni od dneva prejema zavrnilne odločbe.
52. člen
Člani zbornice imajo naslednje pravice in obveznosti:
– pravico do upravljanja zbornice po svojih predstavnikih v organih,
– brezplačno uporabljati neprofitne storitve zbornice,
– po predpisanih pogojih uporabljati druge storitve zbornice,
– plačati pristopni delež,
– redno plačevati članarino,
– oblikovati stališča in dajati pobude za uresničevanje nalog,
– druge pravice in obveznosti, ki jih določajo splošni akti,
– člane se obvešča preko oglasne deske, s posebnimi pisnimi obvestili in s pomočjo drugih medijev.
53. člen
Novi člani so dolžni plačati pristopni delež, in sicer:
– člani Združenj fizičnega in tehničnega varovanja (obvezno članstvo):
· z 0 do 50 zaposlenih: znesek 30.000 SIT,
· za vsakih nadaljnjih 50 zaposlenih pa še nadaljnji dodatni: znesek 15.000 SIT,
– člani Združenja zavarovalništva:
· znesek 50.000 SIT,
– člani Združenja uporabnikov in sodelavcev:
· znesek 10.000 SIT.
Član mora plačati pristopni delež v roku 8 dni na podlagi računa po sprejetju v članstvo.
54. člen
Člani zbornice plačujejo članarino, ki znaša na mesec v SIT:
– člani Združenj fizičnega in tehničnega varovanja (obvezno članstvo):
· član z 0 do 5 zaposlenimi 2.500
· član z nad 5 do 50 zaposlenimi 5.000
· član z nad 50 do 100 zaposlenimi 10.000
· član z nad 100 do 150 zaposlenimi 20.000
· itd., to je za vsakih nadaljnjih 50 zaposlenih po 10.000
– člani Združenja zavarovalništva:
· 10.000,
– člani Združenja uporabnikov in sodelavcev:
· 2.500.
Članarina se obračunava praviloma do vsakega 15. v mesecu za tekoči mesec, če upravni odbor ne odloči drugače. Član je dolžan poravnati članarino v roku 8 dni po prejemu računa. Iz opravičenih razlogov lahko član zaprosi za odlog plačila članarine, o čemer odloči upravni odbor.
55. člen
Višino pristopnih deležev in članarino lahko med dvema zasedanjima skupščine uskladi upravni odbor s porastom življenjskih stroškov po podatkih Zavoda za statistiko.
56. člen
Člani zbornice so dolžni plačati tudi stroške drugih storitev zbornice, če jih uporabljajo.
Višino plačila licence, ki jih daje zbornica ter cen drugih storitev zbornice določi upravni odbor zbornice. Pri tem upošteva, da so pokriti stroški, ki nastanejo s podelitvijo licence oziroma izvajanjem takšnih storitev.
57. člen
Posamezen član lahko odpove članstvo zbornici.
Odpoved je potrebno pismeno oddati upravnemu odboru zbornice najkasneje do konca polletja, da preneha članstvo z iztekom naslednjega polletja.
VI. STROKOVNA SLUŽBA
58. člen
Strokovna, administrativno-tehnična in druga opravila za zbornico opravlja njena strokovna služba.
59. člen
Delo strokovne službe vodi in organizira sekretar – izvršni direktor zbornice, v njegovi odsotnosti pa namestnik sekretarja – izvršnega direktorja zbornice.
Za uresničevanje pravic in obvez delavcev iz delovnega razmerja je pristojen sekretar oziroma izvršni direktor zbornice oziroma njegov namestnik zbornice.
60. člen
Sekretar – izvršni direktor zbornice je imenovani profesionalni funkcionar zbornice, zastopa zbornico v premoženjskih in drugih poslih, je odredbodajalec za izvrševanje finančnega načrta in za uporabo drugih sredstev zbornice, vodi in organizira delo strokovne službe in opravlja naloge v skladu s statutom in drugimi akti zbornice.
61. člen
Zbornica ima lahko naslednje delavce s posebnimi pooblastili – imenovani delavci:
– namestnik sekretarja – izvršnega direktorja zbornice,
– vodja finančno-računovodske službe.
Upravni odbor določi s svojim aktom dela, ki se opravljajo v strokovni službi ter njihovo vrednotenje.
62. člen
Upravni odbor lahko poveri opravljanje del strokovne službe ustrezni za to usposobljeni organizaciji.
VII. SREDSTVA ZA DELO ZBORNICE
63. člen
Zbornica pridobiva sredstva za svoje delo iz naslednjih virov:
– iz pristopnih deležev in članarine,
– iz dotacij oziroma prispevkov republiškega proračuna in drugih državnih virov,
– iz plačil za opravljanje profitnih storitev,
– iz drugih virov v skladu s statutom in drugimi splošnimi akti.
VIII. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
64. člen
Za uskladitev pripomb z Vlado Republike Slovenije na del statuta, na katerega daje Vlada Republike Slovenije soglasje in sprejem sprememb oziroma dopolnitev statuta v zvezi s to uskladitvijo je pristojen med dvema zasedanjima skupščine UO zbornice.
65. člen
Ta statut začne veljati z dnem, ko ga sprejme skupščina zbornice, razen njegovih določil od 12. do 25. člena, ki začnejo veljati z dnem, ko da Vlada Republike Slovenije soglasje na ta del statuta.
Ljubljana, dne 22. junija 1996.
Predsednik skupščine
Viktor Pistotnik, inž. l. r.