Na podlagi 25.a člena zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 4/93, 71/94, 23/96, 47/97, 23/99 in 119/00) in 135. člena zakona o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 39/00) izdaja Vlada Republike Slovenije
O D L O K
o ustanovitvi, nalogah in organizaciji Urada za javna naročila
1. člen
S tem odlokom se ustanovi Urad za javna naročila (v nadaljnjem besedilu: urad), kot vladna služba, ki skrbi za razvoj sistema javnega naročanja, določi način izvrševanja zakonsko določenih nalog urada in določi druge strokovne naloge, ki jih urad opravlja za Vlado Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada).
2. člen
Urad opravlja naslednje strokovne naloge oziroma izvršuje zakonsko določene naloge na naslednji način:
1. Sodeluje pri pripravljanju predpisov s področja javnih naročil v obliki pobud, stališč in predlogov.
2. Za vlado, ministrstva in druge naročnike po zakonu o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 39/00; v nadaljnjem besedilu: naročniki) pripravlja obvestila ter predloge aktov in ukrepov, ki bodo na področju javnega naročanja potrebni ob pristopu Republike Slovenije k Evropski uniji. Po pristopu k Evropski uniji spremlja izvajanje teh ukrepov in predlaga potrebne spremembe in dopolnitve.
3. Za naročnike pripravlja vzorčno razpisno dokumentacijo za tipične vrste javnih naročil, obvestila o kriterijih, ki so podlaga za dajanje mnenj urada iz 19. in 20. člena zakona o javnih naročilih, obvestila o najpogostejših kršitvah in pomanjkljivostih v postopkih javnega naročanja ter druga obvestila, potrebna za pravilno in enotno izvajanje zakona o javnih naročilih.
4. Urad na podlagi zaprosila naročnika, ponudnika ali koncesionarja izdaja mnenja o rešitvi pravnega problema v konkretnih zadevah, če ugotovi, da gre za tehtno in pomembno vprašanje s področja javnega naročanja.
5. Urad najkasneje do 30. julija predloži vladi skupno poročilo o javnih naročilih v prejšnjem letu, ki mora vsebovati:
– vrednost vseh sklenjenih pogodb naročnikov v prejšnjem letu in vrednost sklenjenih pogodb po vrstah postopka, po katerem je bilo naročilo oddano;
– seznam 100 največjih pogodbenih strank z navedbo vrednosti sklenjenih pogodb in njihovih naročnikov;
– evidenco pravnih oseb, katerih ponudbe so bile v preteklih letih zavrnjene na podlagi 14. člena zakona o javnih naročilih;
– obrazložitev podatkov in analiza stanja javnega naročanja v preteklem letu;
– predloge aktivnosti naročnikov, ki bodo izboljšale učinkovitost naročanja.
6. Urad vodi evidenco o:
– naročilih, ki se oddajo po postopku iz 19. in 20. člena zakona o javnih naročilih in mnenjih, izdanih na podlagi teh dveh členov;
– vseh pogodbenih strankah preteklega leta, z navedbo sedeža in predmeta javnega naročila. Ti podatki se vsako leto obnovijo najkasneje 30. julija za prejšnje leto;
– boniteti dobaviteljev na osnovi podatkov o prevzetih in izvedenih naročilih;
– izdani vzorčni razpisni dokumentaciji, o obvestilih in o mnenjih iz 2., 3. in 4. točke 2. člena tega odloka;
– izdanih predpisih s področja javnega naročanja;
– pravnih osebah, katerih ponudbe so bile zavrnjene na podlagi 14. člena zakona o javnih naročilih. V evidenco se pravno osebo vpiše po pravnomočni obsodbi. Iz evidence se pravno osebo izbriše po poteku rokov za zakonsko rehabilitacijo.
V navedene zbirke urad ne vključuje osebnih podatkov.
Vsakoletno poročilo in navedene evidence so javne in so na vpogled na spletnih straneh urada.
7. Za naročnike urad pripravlja izobraževanja s področja javnega naročanja v obliki predavanj, tečajev, strokovnih posvetov, delavnic in podobno.
Urad pripravlja enoletne načrte izobraževanja, v katerih določi čas, predmet in ciljno skupino posameznega predavanja, tečaja, ipd. Pri tem urad upošteva potrebo po periodičnem izobraževanju zaposlenih pri vseh naročnikih.
3. člen
Urad ima direktorja in namestnika direktorja, ki ga imenuje in razrešuje vlada praviloma izmed strokovnjakov za področje javnega naročanja.
Direktorja imenuje in razrešuje vlada na predlog generalnega sekretarja vlade, namestnika pa na predlog direktorja urada.
4. člen
Načrt dela in naloge urada za naslednje leto se določi v okviru delovnega programa, ki ga vlada sprejema na podlagi poslovnika Vlade Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 13/93 in 84/98), pri čemer se upošteva zlasti predloge ministrstva, pristojnega za finance, ter organizacijske in finančne zmožnosti urada v posameznem letu.
5. člen
Akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v uradu izda na predlog direktorja urada in po predhodnem soglasju vlade generalni sekretar vlade v 30 dneh po uveljavitvi tega odloka.
Delavci se uradu zagotovijo predvsem s prerazporeditvami iz ministrstev in vladnih služb, še zlasti pa iz ministrstva, pristojnega za finance.
6. člen
Načrt dela urada za prvo leto se sprejme v roku 60 dni po uveljavitvi tega odloka.
Urad mora vzpostaviti vse evidence iz 6. točke 2. člena tega odloka v roku 18 mesecev po uveljavitvi tega odloka.
7. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 023-02/2001-1
Ljubljana, dne 15. februarja 2001.
Vlada Republike Slovenije
dr. Janez Drnovšek l. r.
Predsednik