Na podlagi določil 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 9/96, 44/96, 26/97, 70/97, 10/98, 12/99, 59/99,70/00 in 100/00 - odl. US) zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 56/98), zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99) in statuta Občine Vojnik (Uradni list RS, št. 82/98) je Občinski svet občine Vojnik na 20. redni seji dne 7. 3. 2001 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Vojnik za leto 2001
1. člen
S tem odlokom se določa obseg javne porabe Občine Vojnik v letu 2001 (v nadaljevanju: proračun) in ureja način izvrševanja proračuna ter upravljanje z občinskim premoženjem.
2. člen
Proračun občine sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
Povzetek proračuna Občine Vojnik
I. Bilanca prihodkov in odhodkov: SIT
Skupaj prihodki 767,000.000
Skupaj odhodki 770,000.000
Primanjkljaj (1-2) - 3,000.000
II. Račun finančnih terjatev in naložb
1. Prejeta vračila danih posojil 5,000.000
2. Dana posojila -
3. Razlika (1-2) +5,000.000
III. Račun financiranja
1. Zadolževanje -
2. Odplačila dolgoročnih kreditov 500.000
3. Neto zadolževanje (1+2) - 500.000
Povzetek I.+ II. + III. +1,500.000
Analitični pregled prihodkov občinskega proračuna in njihova razporeditev sta zajeta v bilanci prihodkov in odhodkov splošnega in posebnega dela proračuna, ki sta njegov sestavni del.
Sestavni del proračuna so tudi finančni načrti krajevnih skupnosti in načrt razvojnih programov.
3. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom.
Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so za določen namen potrebna dodatna sredstva, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo možno predvideti, so pa nujna za izvrševanje zakonsko opredeljenih nalog občine, dodatni odhodki bremenijo ustrezni funkcionalni namen porabe.
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugimi akti predpisani pogoji za uporabo sredstev.
V imenu občine se smejo prevzemati obveznosti v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Župan lahko po predhodnem soglasju občinskega sveta v imenu občine prevzema pogodbene obveznosti v breme proračuna v naslednjih letih za investicije, ki se bodo začele v letu 2001.
4. člen
Za izplačila iz proračuna Občine Vojnik za leto 2001 se upoštevajo roki, ki so določeni v veljavnem zakonu o izvrševanju proračuna za tekoče leto. Ti roki veljajo tudi za posredne uporabnike proračuna Občine Vojnik.
Sredstva proračuna se uporabljajo za plačevanje že opravljenih dobav in storitev.
Dogovarjanje predplačil je možno le izjemoma ob ustreznem zavarovanju in ob pogojih, ki jih predpiše pristojni minister za finance.
5. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike v okviru realiziranih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti.
Uporabniki proračuna smejo prevzemati obveznosti v imenu občine le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Uporabniki morajo sredstva, ki so jim zagotovljena v proračunu, uporabljati za namene, za katere so jim bila dana in v skladu s predpisi o njihovi uporabi. Sredstva se lahko razporejajo na uporabnika do konca leta, za katerega je proračun sprejet.
6. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim dotokom. Župan odloča o uporabi sredstev tekoče proračunske rezervacije in o najemanju kratkoročnih kreditov za zagotavljanje likvidnosti v okviru tekočega proračunskega leta.
Za izpolnjevanje zakonskih in pogodbenih obveznosti občine župan lahko prerazporeja tudi sredstva med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja.
7. člen
Če prejemki proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini, ali če se med izvrševanjem proračuna zaradi nastanka novih obveznosti povečajo izdatki, lahko župan izvaja naslednje ukrepe začasnega zadržanja izvrševanja posameznih izdatkov proračuna:
– ustavi prevzemanje obveznosti
– predlaga podaljšanje pogodbenih rokov plačil.
O sprejetju ukrepov začasnega zadržanja izvrševanja poračuna mora župan takoj obvestiti občinski svet.
Če med izvajanjem ukrepov začasnega zadržanja izvrševanja poračuna ni mogoče zagotoviti proračunskega ravnotežja, mora župan v roku 15 dni pred iztekom roka začasnega zadržanja izvrševanja poračuna občinskemu svetu predlagati rebalans proračuna, s katerim se prejemki in izdatki proračuna ponovno uravnovesijo.
8. člen
Skladno z zakonom oblikuje občina sredstva tekoče proračunske rezervacije, ki se uporabljajo za nepredvidene namene, ki jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu.
Glede na to, da so doslej kumulativno oblikovana sredstva obvezne proračunske rezerve že dosegla zakonsko določen okvir, v letu 2001 teh sredstev nismo dodatno načrtovali.
Kolikor nastopijo objektivne okoliščine, ki zahtevajo koriščenje sredstev teh rezerv, se upoštevajo veljavna zakonska določila, ki opredeljujejo njihovo uporabo.
9. člen
Najvišji organ nadzora javne porabe v občini je nadzorni odbor, ki skladno s svojimi pristojnostmi opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine, nadzoruje namenskost in smotrnost porabe proračunskih sredstev in finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev ter o ugotovitvah skladno s svojim poslovnikom poroča občinskemu svetu.
10. člen
Župan je dolžan o realizaciji proračuna poročati občinskemu svetu po polletnem in po zaključnem računu. Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni občini vsaj enkrat letno poročati o porabi sredstev.
11. člen
Prihodki in odhodki proračuna, ki so bili doseženi na podlagi sklepa o začasnem financiranju potreb iz proračuna Občine Vojnik v letu 2001, so sestavni del proračuna za leto 2001.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. januarja 2001 dalje.
Št. 256/3-2001/7
Vojnik, dne 7. marca 2001.
Župan
Občine Vojnik
Benedikt Podergajs l. r.