Na podlagi tretjega odstavka 47. člena zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list RS, št. 44/97), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95-odl. US, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 39/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 59/99 – odl. US, 70/00), 7. in 16. člena statuta Občine Puconci (Uradni list RS, št. 35/99), je Občinski svet občine Puconci na 23. redni seji dne 30. 3. 2001 sprejel
P R A V I L N I K
o prodaji, oddaji v zakup (najem), oddaji za gradnjo in menjavi stavbnih zemljišč v lasti Občine Puconci
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem pravilnikom se določijo način, pogoji in postopki prodaje, oddaje v zakup (najem), oddaje za gradnjo in zamenjave zazidanih in nezazidanih stavbnih zemljišč, ki so v lasti Občine Puconci (v nadaljevanju: občina).
Določbe tega pravilnika se smiselno uporabljajo tudi za prodajo, zamenjavo in oddajo v zakup drugih zemljišč in nepremičnin, ki so v lasti občine, če zakon ali drugi pravilnik ne določa drugače.
II.PRODAJA, ODDAJA IN MENJAVA STAVBNEGA ZEMLJIŠČA
2. člen
Prodaja stavbnega zemljišča po tem pravilniku pomeni prenos lastninske pravice in posesti nad stavbnim zemljiščem, katerega lastnik je občina, na izbranega interesenta.
Oddaja v zakup (najem) stavbnega zemljišča po tem pravilniku pomeni prenos neposredne posesti nad stavbnim zemljiščem, katerega lastnik in neposredni posestnik je občina, na izbranega interesenta.
Oddaja za gradnjo po tem pravilniku pomeni prenos pravice do gradnje na stavbnem zemljišču, ki ostane v lasti občine. Izbrani interesent s sklenitvijo pogodbe o oddaji zemljišča za gradnjo pridobi skladno z razpisnimi pogoji pravico gradnje objekta na zemljišču.
Menjava zemljišča po tem pravilniku pomeni prenos lastninske pravice občinskega zemljišča na sopogodbenika z istočasno pridobitvijo lastninske pravice bremen prostega zemljišča, ki ga daje v zamenjavo sopogodbenik.
Nezazidano stavbno zemljišče je zemljiška parcela na območju, ki je s prostorskim planom namenjena za graditev objektov.
Zazidano stavbno zemljišče je zemljiška parcela na območju, ki je s prostorskim planom namenjena za graditev objektov, na kateri je objekt že zgrajen.
3. člen
Občina proda, odda zemljišče v zakup (najem) ali odda za gradnjo na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa ali javne dražbe, če zakon, statut občine ali ta pravilnik ne določajo drugače.
Občina lahko skladno z zakonom in tem pravilnikom zamenja stavbna zemljišča brez predhodno izvedenega javnega razpisa ali javne dražbe.
III.POSTOPEK ZA PRODAJO IN ODDAJO STAVBNEGA ZEMLJIŠČA ZA GRADNJO
4. člen
Postopek prodaje ali oddaje stavbnega zemljišča za gradnjo se izvede preko javnega razpisa, kadar to izrecno določa zakon ali kadar je namen občine pridobiti nedoločeno število konkurenčnih vlog za posamezno stavbno zemljišče, razen v primerih določenih z zakonom ali s tem pravilnikom.
Javna dražba se praviloma okliče v primeru, ko je znano končno število interesentov in se ne išče nedoločenega števila vlog.
V primeru, da je za isto zemljišče skladno z vsemi razpisnimi pogoji pravočasno in pravilno prispelo več enakovrednih vlog, prispelih za to zemljišče, lahko župan na predlog komisije, ki vodi postopek javnega razpisa odloči, da se v takšnem primeru izvede javna dražba, na katero se povabi vse interesente, ki so predložili enakovredno vlogo za isto zemljišče.
Določbe tega pravilnika, ki se nanašajo na javni razpis, se smiselno uporabljajo tudi za javno dražbo, če ni s tem pravilnikom drugače določeno.
5. člen
Občina lahko stavbna zemljišča proda ali odda za gradnjo brez javnega razpisa, če je izpolnjen vsaj eden izmed naslednjih pogojev:
– za gradnjo objektov za potrebe obrambe,
– za gradnjo objektov javne infrastrukture,
– za gradnjo objektov za potrebe zdravstva, socialnega varstva, šolstva, kulture, znanosti, športa, pravosodja in javne uprave,
– za gradnjo socialnih in neprofitnih ter zadružnih stanovanj in stanovanjskih hiš,
– za gradnjo nadomestnih objektov,
– za gradnjo na zemljišču, ki je s prostorskim izvedbenim načrtom predvideno za določenega investitorja, če je izpolnjen eden od naslednjih pogojev;
a) da investitor v celoti poravna vse stroške priprave in sprejema celotnega prostorsko izvedbenega načrta in celotnega opremljanja stavbnih zemljišč na območju prostorsko izvedbenega načrta
b) da občinski svet ugotovi, da je gradnja v občinskem interesu (v tem primeru lahko občinski svet delno ali v celoti oprosti investitorja plačila stroškov priprave in sprejema prostorsko izvedbenega načrta),
c) za zemljišča, za katera je bil javni razpis ali javna dražba dvakrat neuspešna,
d) za zemljišča, ki so potrebna za smotrno izkoriščanje ali zaokrožitev stavbnega zemljišča,
e) če je ocenjena vrednost stavbnega zemljišča nižja od 500.000 SIT.
Občina lahko zamenja nepremičnino za drugo enakovredno nepremičnino brez javnega razpisa.
6. člen
Sklep o odločitvi za izvedbo javnega razpisa za prodajo ali oddajo za gradnjo stavbnega zemljišča, sprejme občinski svet.
Javni razpis prodaje, oddaje v zakup (najem) in oddaje za gradnjo objavi župan v sredstvih javnega obveščanja in oglasni deski Občine Puconci.
7. člen
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
– ime oziroma naziv in sedež naročnika javnega razpisa,
– vrsto pravnega posla, ki bo pravni temelj za prenos pravice (prodaja, oddaja v zakup, oddaja za gradnjo),
– označbo in opis stavbnega zemljišča (parc. št. kultura, izmera, katastrska občina, lega, pravno in dejansko stanje zemljišča),
– navedbo, ali gre za javni razpis s končnim rokom oddaje vlog ali za javni razpis, ki je odprt od prodaje oziroma oddaje vseh stavbnih zemljišč,
– navedbo, kdo je lahko udeleženec javnega razpisa,
– podatke o namembnosti zemljišč in pogojih za gradnjo,
– poziv, da interesenti navedejo svoj polni naziv oziroma ime in sedež oziroma naslov,
– rok, v katerem lahko interesenti predložijo vloge (datum in čas predložitve),
– način predložitve vloge (naziv in sedež občine, navedba listin, ki jih je potrebno priložiti),
– naslov, prostor, datum in uro javnega odpiranja ponudb,
– način revalorizacije vrednosti zemljišč do sklenitve pogodbe,
– vrednost zemljišča z opisom in izračunom komunalne opremljenosti zemljišča,
– merila za izbiro najugodnejše vloge,
– višino varščine, ki jo je treba položiti kot garancijo za resnost ponudbe in ki ne sme biti nižja od 10 % od izklicne cene stavbnega zemljišča ter navedbo računa, kamor se varščino vplača; po sklenjenem pravnem poslu za posamezno stavbno zemljišče se varščina vrne tistim interesentom, ki na javnem razpisu niso uspeli, uspelemu interesentu se položena varščina všteje v ceno,
– navedbo, ali se lahko interesenti pred potekom javnega razpisa seznanijo s podrobnejšimi lastnostmi zemljišč in eventualno ogledajo predmet javnega razpisa,
– način in rok plačila kupnine oziroma zakupnine (najemnine),
– rok pričetka in dokončanja gradnje na stavbnem zemljišču,
– rok v katerem bodo ponudniki obveščeni o izidu javnega razpisa,
– druge morebitne pogoje in zahteve, ki jih morajo izpolnjevati interesenti.
8. člen
Interesent lahko vlogo za odkup ali zakup (najem) stavbnega zemljišča ali pridobitve stavbnega zemljišča za gradnjo umakne, nadomesti z drugo ali dopolni do roka za predložitev vloge, ki je določen v javnem razpisu. V primeru umika vloge se že plačana varščina vrne.
9. člen
V primeru javne dražbe se v objavi navede tudi morebitni najnižji znesek višanja.
Na javni dražbi so lahko poleg organizatorja dražbe prisotni le povabljeni interesenti, ki so pravilno položili varščino ob prijavi oziroma njihovi zakoniti zastopniki in pooblaščenci, če se ustrezno izkažejo.
Na javni dražbi, ki se izjemoma izvede namesto javnega razpisa in katere namen je pridobitev nedoločenega števila vlog, lahko poleg organizatorja k dražbi pristopijo vsi interesenti, ki so pravilno položili varščino (in imajo s seboj ustrezno dokazilo) oziroma njihovi zakoniti zastopniki oziroma pooblaščenci, ki se ustrezno izkažejo.
IV. OBRAVNAVA VLOG
10. člen
V postopku primerjave prispelih vlog za sklenitev pravnega posla po tem pravilniku se upoštevajo naslednja merila:
– ponujena cena za zemljišče,
– rok in način plačila kupnine,
– rok pričetka in dokončanja izgradnje objekta,
– mnenje delavca občinske uprave, pristojnega za prostorsko planiranje,
– predvideni program dejavnosti,
– skladnost predvidenega programa s programi dejavnosti sosednjih oziroma bližnjih uporabnikov zemljišč,
– vpliv na socialnoekonomsko stanje v občini,
– druga merila, navedena v javnem razpisu.
Navedena merila se upoštevajo posamično ali kumulativno, glede na predviden namen gradnje na zemljišču. V primeru, da na podlagi navedenih meril najugodnejšega interesenta ni mogoče izbrati (ponudbe so vsebinsko identične), ima prednost ponudnik s slabšimi socialnoekonomskimi pogoji (manjšo stanovanjsko površino, manjši delovni prostori in podobno).
11. člen
Interesent, ki ne predloži popolne vloge, se v primeru javnega razpisa s končnim rokom oddaje vlog izloči iz nadaljnjega postopka. V primeru javnega razpisa z odprtim rokom se interesenta pozove k dopolnitvi vloge, razen če je za isto zemljišče prispela tudi vloga, ki je že na prvi pogled ustreznejša oziroma ugodnejša.
Interesent, ki je podal vlogo, iz katere izhaja, da ne izpolnjuje pogojev za pridobitev razpisanega stavbnega zemljišča, se zavrne.
12. člen
Pri obravnavanju vloge interesenta za odkup, zamenjavo ali oddajo za gradnjo njegovemu zemljišču sosednjega ali bližnjega občinskega zemljišča v smislu smotrnega izkoriščanja ali zaokroževanja njegovega stavbnega zemljišča, komisija izvede predvsem naslednji postopek (brez javnega razpisa):
– ugotovi interese občine do zemljišča, za katerega je vloga prispela; v primeru, da ima občina poseben namen, ki izhaja iz veljavnih prostorskih dokumentov ali se pripravlja na sprejem takšnega dokumenta, komisija predlaga direktorju občinske uprave, da vlogo zavrne,
– ugotovi, ali je mogoče in smotrno zemljišče samo ali skupaj s sosednjim ali delom sosednjega zemljišča obravnavati kot samostojno lokacijo,
– preveri, ali obstaja kakšen interes drugih sosednjih lastnikov zemljišč, za kar lahko opravi tudi skupni ogled in soočenje zainteresiranih lastnikov sosednjih zemljišč; če tak interes obstaja, komisija razvrsti interesente skladno z merili iz 10. člena tega pravilnika,
– če delavec občinske uprave, pristojen za prostorsko planiranje, v mnenju predlaga delitev občinskega zemljišča med dva ali več interesentov, komisija preveri ali kateri od teh ne izkazuje v tem primeru več svojega interesa (t.j. pridobitev samo dela zemljišča); če posamezni interesent interesa ne izkazuje več, komisija izdela predlog delitve občinskega zemljišča med preostale interesente,
– izdela predlog sklepa prodaje oziroma drugega pravnega posla in ga pošlje v potrditev občinskemu svet; v predlogu sklepa pa se navede tudi vrednost zemljišča.
Komisija lahko po pregledu in analizi prispelih vlog predlaga tudi odločitev, da se posamezni vlogi ne ugodi.
13. člen
Na vlogo interesenta lahko občina proda ali zamenja tudi zemljišče, ki ima status javnega dobra, če se predhodno takšen status ukine.
Komisija poleg postopka iz prejšnjega člena ugotovi še:
– ali je obravnavano zemljišče še v funkciji javnega dobra, ter v ta namen obravnava mnenja in pripombe občanov na javni razpis o ukinitvi javnega dobra na zemljišču, ki je obešen na oglasni deski občine v roku 14 dni;
– glede na ugotovitev ali je obravnavano zemljišče še ali ni več v funkciji javnega dobra, komisija izdela predlog sklepa o ukinitvi statusa javnega dobra in ga pošlje županu.
O ukinitvi javnega dobra odloči občinski svet na predlog župana.
Določila tega člena se smiselno uporabljajo tudi za podelitev statusa javnega dobra zemljišču.
V. ZAKUP (NAJEM) STAVBNEGA ZEMLJIŠČA
14. člen
Interesenti lahko pridobijo v zakup (najem) občinsko zemljišče, če predložijo vlogo na javnem razpisu ali če podajo vlogo za zakup (najem) za druga občinska zemljišča.
V zakup (najem) je mogoče oddati tudi zemljišča, ki imajo status javnega dobra v času predložitve vloge, če občinski svet skladno s 13. členom tega pravilnika status javnega dobra predhodno ukine.
V primeru, da interesent poda vlogo za oddajo v zakup (najem) zemljišče, katero meji tudi na zemljišča drugih lastnikov, ki bi lahko bili zainteresirani za najem istega zemljišča, se smiselno uporabijo določbe četrte in pete alinee 12. člena tega pravilnika.
15. člen
Pri oddaji zemljišča v najem za postavitev začasnih objektov se smiselno uporabljajo določbe 12. člena tega pravilnika.
Javni razpis za oddajo v najem se ne objavi, če se neposredno po prekinitvi najemne pogodbe pojavi nov najemnik, ki je odkupil začasni objekt od dotedanjega najemnika.
16. člen
V primeru, ko interesent poda vlogo za izdajo soglasja za časovno omejeno rabo zemljišča (npr. za odlaganje materiala), mu lahko izda pristojen organ občinske uprave, soglasje, v katerem navede obdobje veljave soglasja, odškodnino za uporabo občinskega zemljišča, obveznost o vzpostavitvi zemljišča v prvotno stanje in druge pogoje, ki jih mora izpolniti interesent.
17. člen
V primeru, da interesent poda vlogo za pridobitev v zakup (najem) zemljišče, katero meri tudi na zemljišče drugih lastnikov, ki bi lahko bili zainteresirani za najem istega zemljišča, se smiselno uporabijo določbe prve, četrte in pete alinee 12. člena tega pravilnika.
VI. DOLOČITEV VREDNOSTI STAVBNEGA ZEMLJIŠČA
18. člen
Vrednost stavbnega zemljišča, ki je predmet prodaje ali oddaje za gradnjo se določi na podlagi veljavnega akta o povprečni gradbeni ceni, stroških komunalnega urejanja stavbnih zemljišč in vrednosti stavbnih zemljišč na območju Občine Puconci.
Občinski svet oziroma župan lahko skladno s svojo pristojnostjo odloči, da se opravi cenitev s strani ustrezno usposobljenega zapriseženega sodnega cenilca.
19. člen
Višino zakupnine (najemnine) za posamezne vrste rabe zemljišč določi na predlog župana občinski svet s sklepom o oblikovanju najemnin za zemljišča v lasti Občine Puconci.
20. člen
Pri zamenjavi zemljišč mora biti nepremičnina, ki jo interesent ponudi v zamenjavo, praviloma ocenjena po isti metodi kot občinsko zemljišče. Če nepremičnini, ki sta predvideni za zamenjavo, nista enakovredni, mora lastnik nižje ocenjene nepremičnine doplačati razliko v sporazumno dogovorjeni obliki.
21. člen
Plačilne pogoje in ugodnosti za plačilo kupnine za zemljišče določi na predlog župana občinski svet, za vsako območje oziroma vsak primer posebej.
VII. KOMISIJA ZA ODDAJO STAVBNIH ZEMLJIŠČ
22. člen
Postopek javnega razpisa vodi občinska uprava.
Vloge, ki prispejo na javni razpis in druge vloge, katere podajo interesenti za pridobitev občinskih zemljišč, obravnava komisija za prodajo, oddajo za gradnjo in dajanje v zakup ali najem. Komisijo sestavlja pet članov, ki jih imenuje Občinski svet občine Puconci.
Komisija je sklepčna, če je na seji navzoča večina njenih članov.
23. člen
O pregledovanju vlog komisija vodi zapisnik, v katerega vpiše:
– podatke o kraju, datumu in času seje,
– imena prisotnih članov komisije in ostalih prisotnih,
– navedbo javnega razpisa, na katerega so prispele vloge,
– ugotovitve o popolnosti posameznih vlog,
– ugotovitve o morebitnem večjem številu vlog za isto stavbno zemljišče,
– v primeru javnega razpisa s končnim rokom oddaje vlog, navedbo števila pravočasno prispelih vlog in prepozno predloženih vlog,
– druge relevantne podatke, ki zadevajo posamezno vlogo.
Zapisnik o odpiranju ponudb komisija posreduje vsem ponudnikom.
Po pregledu in analizi prispelih vlog komisija sprejme sklepe, s katerimi predlaga županu rešitev posameznih vlog.
VIII. IZBIRA NAJUGODNEJŠEGA INTERESENTA
24. člen
Sklep o izbiri najugodnejšega interesenta izda na osnovi poročila komisije direktor občinske uprave.
Zoper sklep o izbiri najugodnejšega ponudnika lahko vsak ponudnik, ki se je udeležil javnega razpisa, vloži v roku 8 dni od dneva prejetja sklepa o izbiri, pritožbo pri županu Občine Puconci. Župan pritožbo neizbranega ponudnika obravnava čimprej, najkasneje v roku 30 dni od dneva, ko je bila pritožba vložena. O pritožbi odloča župan z odločbo, ki je dokončna.
IV. PONOVITEV IN RAZVELJAVITEV RAZPISA TER SKLENITEV POGODBE
25. člen
Javni razpis oziroma javna dražba se ponovi, če:
– se na razpis ne javijo interesenti za odkup oziroma zakup (najem) celotnega zemljišča, ki je predmet razpisa,
– je razpis uspešen le za posamezna stavbna zemljišča, zemljišča pa se ne prodajajo ali oddajajo v kompleksu, se razpis ponovi za preostala zemljišča,
– komisija za izbor najugodnejšega ponudnika ne izbere nobenega izmed ponudnikov,
– izbrani ponudnik v roku ne sklene pogodbe,
– komisija javni razpis razveljavi.
26. člen
Kolikor župan ugotovi, da se postopek javnega razpisa ne vodi skladno z določbami tega pravilnika ali so bili v postopku nepravilnosti, ki bi lahko imele nepopravljive posledice za interesente, lahko župan postopek javnega razpisa razveljavi ali zadrži do odprave nepravilnosti.
27. člen
Pogodba mora biti sklenjena najkasneje v 15 dneh po pravnomočnosti sklepa o izbiri najugodnejšega interesenta oziroma po vročitvi sklepa o pozitivni rešitvi vloge.
Če interesent v tem roku ne sklene pogodbe zaradi njegovih lastnih razlogov, se šteje, da je od vloge odstopil. Vplačana varščina se v tem primeru ne vrne.
28. člen
V pogodbi se določi, kdo krije stroške notarskega zapisa oziroma overovitve podpisa, davka na promet nepremičnin in morebitne parcelacije.
X. PRODAJA IN ODDAJA DRUGIH NEPREMIČNIN
29. člen
Druge nepremičnine v občinski lasti se odprodajajo in oddajajo po predhodno ugotovljeni vrednosti nepremičnine na podlagi sklepa Občinskega sveta občine Puconci.
30. člen
Župan lahko odloči, da se določbe tega pravilnika smiselno uporabljajo tudi za prodajo in menjavo poslovnih prostorov v lasti Občine Puconci.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
31. člen
Določila, ki se nanašajo na oddajo stavbnih zemljišč za gradnjo se uporabljajo v skladu z drugim odstavkom 52. člena zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list RS, št. 44/97).
32. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 46501-2/2001
Puconci, dne 30. marca 2001.
Župan
Občine Puconci
Ludvik Novak l. r.