P R A V I L A
delovanja ekonomsko-socialnega odbora na področju energetike
Namen
1. člen
Ekonomsko-socialni odbor na področju energetike (v nadaljevanju: ESOE) je tripartitni organ socialnih partnerjev v Republiki Sloveniji, ustanovljen z namenom obravnavanja vprašanj in ukrepov, ki se nanašajo na ekonomsko in socialno politiko in drugih vprašanj, ki zadevajo posebna področja dogovarjanja socialnih partnerjev v Republiki Sloveniji za družbe energetskih dejavnosti in oskrbe z gorivi.
Področje delovanja
2. člen
ESOE spremlja stanje na ekonomskih in socialnih področjih, ga obravnava in oblikuje stališča in predloge v zvezi s temi področji in področji, ki imajo širok pomen za vse tri socialne partnerje.
Področja delovanja ESOE, značilna za energetske dejavnosti in oskrbo z gorivi, so predvsem:
– socialne pravice in pravice iz obveznega zavarovanja, kot so pokojnine, invalidnine in socialne pomoči, nadomestila in drugo,
– problematika zaposlovanja in delovnih razmerij,
– sistem kolektivnega dogovarjanja,
– ekonomski sistem in ekonomska politika,
– pravna varnost,
– sodelovanje z Mednarodno organizacijo dela in Svetom Evrope,
– sindikalne pravice in svoboščine.
Poleg področji, ki zadevajo tripartitno sporazumevanje, lahko ESOE obravnava tudi druge zadeve, ki niso predmet tripartitnega sporazumevanja, se pa nanašajo na področje ekonomsko socialnih zadev.
Oblikovanje stališč
3. člen
ESOE v okviru svojega delovanja, skladno s postopki, določenimi v 8. členu:
– sodeluje pri pripravi zakonodaje ter daje mnenja in priporočila v zvezi z njo,
– daje pobude za sprejem novih ali spremembo veljavnih zakonov,
– oblikuje stališča in mnenja na delovna gradiva, osnutke in predloge uredb, odredb in zakonov,
– oblikuje stališča in daje mnenja k smernicam za gospodarske načrte,
– obravnava dokumente v zvezi s spremembami lastniških struktur družb.
ESOE po potrebi lahko oblikuje socialno pogodbo. Svoje usklajene predloge, priporočila in mnenja ESOE posreduje Državnemu zboru RS, Vladi RS, ESS RS in energetskim družbam.
Sestava in organiziranost
4. člen
Tripartitna organiziranost ESOE odraža enakopravno zastopanost treh socialnih partnerjev, in sicer predstavnikov delojemalcev, delodajalcev in države s področja energetike.
ESOE sestavlja dvanajst članov in njihovih namestnikov, od katerih ima vsak od socialnih partnerjev po štiri člane in njihove namestnike.
Pravice in pooblastila namestnikov ESOE so enake pravicam njihovih članov.
Sestava predstavnikov vsakega od socialnih partnerjev mora zagotavljati zastopanje interesov vsakega socialnega partnerja, ki je udeležen v tripartitnem socialnem dogovarjanju.
Vsak od socialnih partnerjev imenuje člane ESOE in njihove namestnike za dobo treh let.
Nadomestne člane imenuje vsak socialni partner in o njihovem imenovanju obvesti ostala dva socialna partnerja.
Predsednik in namestnik predsednika
5. člen
Predsednika in namestnika predsednika ESOE imenuje ESOE izmed svojih članov in namestnikov tako, da ima vsak od socialnih partnerjev enoletni predsedniški in namestniški mandat. Znotraj posameznega socialnega partnerja so člani lahko dogovarjajo za delitev enoletnega mandata na posamezne krajše mandate.
Predsednik in namestnik predsednika ESOE sta v vsakem mandatu iz iste partnersko socialne skupine.
Prvi predsednik in namestnik predsednika ESOE sta iz vrst predstavnikov države. Za predsednika in namestnika predsednika ESOE v drugem in tretjem mandatu se sporazumno dogovorita druga dva socialna partnerja.
Sekretar
6. člen
Sekretar ESOE organizira delo ESOE, skrbi za zbiranje in pripravo gradiv, sklice sej, vodenje zapisnikov, vzdrževanje banke podatkov in informiranje.
Sekretar ni član ESOE in ga določi ministrstvo, pristojno za energetiko.
Druga telesa
7. člen
Z namenom priprave strokovnih podlag za odločanje ESOE lahko ESOE ustanovi stalne in občasne strokovne skupine, ki so praviloma sestavljene iz vrst neodvisnih strokovnjakov.
Sklicevanje sej
8. člen
Seje ESOE sklicuje in vodi predsednik ESOE, v njegovi odsotnosti pa njegov namestnik.
Vabila za seje z gradivom za obravnavo na sejah se članom ESOE in njihovim namestnikom posreduje pravilom pet dni pred sklicem seje.
Na sejah ESOE praviloma ne obravnava točk dnevnega reda, za katere niso bila predhodno pripravljena in posredovana ustrezna gradiva. Obravnava je možna le v nujnih primerih, če se tako odloči ESOE na začetku seje.
ESOE se sestaja, na pobudo enega od socialnih partnerjev. Mora se sestati v desetih dneh, če to zahtevata dva socialna partnerja, ob predhodni predložitvi pisnega gradiva. Seje so praviloma redne, izjemoma pa so lahko korespondenčne. Če je korespondenčna seja neuspešna, se ista tematika uvrsti na prvo redno sejo ESOE.
Na tekoči seji se praviloma določi osnutek dnevnega reda za naslednjo sejo ESOE.
Odločanje
9. člen
V ESOE so odločitve sprejemajo soglasno, pri čemer ima vsak od socialnih partnerjev ESOE en glas.
V primeru, če ni soglasja med socialnimi partnerji, se pogajanja nadaljujejo do uskladitve. Rok za zaključitev pogajanj se določi na seji ESOE pred pričetkom pogajanj in ne sme biti daljši od 30 dni. Če tudi v tem primeru ne pride do soglasja, ESOE o obravnavi tematike ne more zavzeti skupnega stališča.
Praviloma vsak od socialnih partnerjev pride na sejo ESOE z že usklajenimi stališči svojih članov do obravnave tematike. Vsak od socialnih partnerjev določi za posamezno obravnavano temo, ki je predvidena v dnevnem redu seje ESOE, svojega poročevalca, ki zastopa predhodno usklajeno stališče svoje skupine, Ob tem pa ima vsak posamezni član ESOE pravico do ločenega mnenja in komentiranja.
Če ni soglasja med člani enega od socialnih partnerjev, se le-ti med seboj pogajajo ločeno. Rok za zaključitev pogajanj se določi na seji ESOE in ne sme biti daljši od 30 dni.
Obveščanje
10. člen
Seje ESOE praviloma niso odprte za javnost, izjemoma so lahko vabljeni predstavniki javnih medijev ali posamezni neodvisni strokovnjaki, o čemer odloča ESOE, pred sklicem seje.
Skupna stališča in odločitve ESOE objavi vsak socialni partner v internih glasilih na običajen način.
Kolikor se tako odloči, lahko ESOE zaradi pomena obravnavanih tem po seji posreduje sporočilo za javnost ali skliče tiskovno konferenco.
Financiranje
11. člen
Ministrstvo, pristojno za energetiko iz svojega proračuna zagotavlja v naprej dogovorjen obseg finančnih sredstev, ki so nujno potrebna za izvajanje skupno dogovorjenih aktivnosti.
Objava pravil
12. člen
Ta pravila delovanja ESOE se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije.
Nova Gorica, dne 24. aprila 2001.
Za Ministrstvo
pristojno za področje
energetike:
dr. Robert Golob l. r.
državni podsekretar za
področje energetike MG
Za delodajalce:
Gospodarska zbornica
Slovenije
Združenje za energetiko
dr. Franc Žerdin l. r.
predsednik
Združenje delodajalcev
Slovenije
David Valentinčič
predsednik l. r.
Za delojemalce:
Sindikat delavcev
dejavnosti energetike
Slovenije
Franc Dolar l. r.
predsednik
Konferenca sindikata dejavnosti
elektrogospodarstva Slovenije
Vodopivec Valter l. r.
predsednik
Konferenca sindikata dejavnosti
premogovništva Slovenije
Iztok Cilenšek l. r.
predsednik
Konferenca sindikata drugih
dejavnosti energetike Slovenije
Jože Kopinja l. r.
predsednik
Sindikat pridobivanja
energetskih surovin Slovenije
Jože Janežič l. r.
predsednik