Uradni list

Številka 59
Uradni list RS, št. 59/2001 z dne 19. 7. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 59/2001 z dne 19. 7. 2001

Kazalo

3144. Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju (ZPOOSRP-C), stran 6030.

Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena ustave Republike Slovenije izdajam
U K A Z
o razglasitvi zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju (ZPOOSRP-C)
Razglašam zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju (ZPOOSRP-C), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji 4. julija 2001.
Št. 001-22-81/01
Ljubljana, dne 12. julija 2001.
Predsednik
Republike Slovenije
Milan Kučan l. r.
Z A K O N
O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POPOTRESNI OBNOVI OBJEKTOV IN SPODBUJANJU RAZVOJA V POSOČJU (ZPOOSRP-C)
1. člen
V zakonu o popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju (Uradni list RS, št. 45/98, 67/98 in 110/99) se drugi odstavek 3. člena nadomesti z novim drugim, tretjim, četrtim, petim, šestim in sedmim odstavkom, ki se glasijo:
“(2) Za popotresno obnovo objektov po tem zakonu se ne glede na določbe tretjega odstavka prejšnjega člena štejejo tudi tisti objekti ali njihovi deli, ki so v “Poročilu o oceni neposredne škode in potrebnih sredstev za odpravo posledic plazu Stože pod Mangrtom“ (v nadaljnjem besedilu: dodatno poročilo o škodi), ki ga pripravi ministrstvo in sprejme vlada, opredeljeni kot uničeni ali poškodovani zaradi posledic navedenega plazu in objekti, ki jih je treba zaradi ogroženosti ali posegov pri sanaciji posledic tega plazu odstraniti ali rekonstruirati.
(3) Ne glede na določbe 1. točke prvega odstavka tega člena se za rekonstrukcijo objektov šteje tudi rekonstrukcija vseh večnadstropnih stanovanjskih objektov z območja popotresne obnove, ki so v poročilu o škodi označeni kot primerni za rekonstrukcijo, ki stojijo na seizmičnih območjih, na katerih je v skladu s potresnimi predpisi največja pričakovana intenziteta VIII. ali IX. stopnje, z namenom, da se z ojačitvami konstrukcije teh objektov zagotovi predpisana potresna varnost.
(4) Ne glede na določbe 2. točke prvega odstavka tega člena odstranitev objekta, ki je v poročilu o škodi ali v dodatnem poročilu o škodi opredeljen kot neprimeren za rekonstrukcijo, ni potrebna, če se v postopkih izdaje dovoljenja za poseg v prostor ugotovi, da ga je mogoče rekonstruirati oziroma je obnova nujna zaradi ohranjanja kulturne dediščine.
(5) Če je uničen ali poškodovan objekt vključen v dodatno poročilo o škodi, se ne glede na določbe 14. člena tega zakona za obnovljen objekt šteje objekt, v katerem so stanovanjski prostori tudi končno obdelani, pri čemer se v končno obdelavo šteje izvedba hidroizolacije v kopalnici, izdelava podložnih estrihov in toplotna izolacija pod tlaki, obzidava kadi in končna obdelava sten, stropov in tlakov v stanovanjskih prostorih, katerih površina je enaka standardni površini iz drugega odstavka navedenega člena.
(6) Če se popotresna obnova objekta nanaša na uničen oziroma poškodovan objekt, ki ga opredeljuje dodatno poročilo o škodi:
– se sredstva državne pomoči in ugodni stanovanjski kredit za stanovanjski objekt dodelijo osebi zasebnega prava na način, kot to velja za stanovanjski objekt v lasti osebe iz 2. točke tretjega odstavka 13. člena tega zakona tudi, če v njem lastnik ali njegovi družinski člani niso imeli stalnega bivališča,
– se sredstva državne pomoči dodelijo upravičencu tudi za zagotovitev nadomestnega stavbnega zemljišča, če gre za objekt, ki ga je treba zaradi ogroženosti ali posegov pri sanaciji posledic plazu odstraniti, in če upravičenec obstoječe stavbno zemljišče brezplačno preda državi v last,
– se sredstva za izvedbo del v zvezi s komunalnim opremljanjem nadomestnih stavbnih zemljišč dodelijo občini pod pogoji, ki po določbah tega zakona veljajo za gradnjo v javno korist.
(7) Ne glede na določbe prvega odstavka 21. člena tega zakona sredstva državne pomoči upravičenec iz prejšnjega odstavka pridobi oziroma se mu dodelijo, če vlogo za pomoč pri popotresni obnovi objektov predloži ministrstvu najpozneje do 30. aprila 2002.“
2. člen
V 5. členu se za četrtim odstavkom doda nov peti odstavek, ki se glasi:
“(5) Ne glede na določbe prvega in tretjega odstavka tega člena se v državnih proračunih Republike Slovenije v letih 2002, 2003, 2004, 2005 in 2006 zagotovijo sredstva za izvajanje ukrepov razvojne pomoči iz 4. točke drugega odstavka 1. člena tega zakona v višini 400,000.000 tolarjev letno kot posebna proračunska postavka Ministrstva za gospodarstvo.“
3. člen
V 20. členu se drugi stavek petega odstavka nadomesti z novim drugim, tretjim in četrtim stavkom, ki se glasijo:
“Občini se lahko dodelijo nepovratna sredstva tudi za končno obdelavo stanovanjskih prostorov v okviru popotresne obnove objekta osebe zasebnega prava iz prejšnjega stavka, ki ne more pridobiti stanovanjskih posojil po tem zakonu ali na kak drug način. V končno obdelavo stanovanjskih prostorov se šteje izvedba hidroizolacije v kopalnici, izdelava podložnih estrihov in toplotna izolacija pod tlaki, obzidava kadi in končna obdelava sten, stropov in tlakov v stanovanjih, katerih površina ne presega 60% standardne neto površine, določene z drugim odstavkom 14. člena tega zakona. Občini se dodelijo nepovratna sredstva iz prvega in drugega stavka tega odstavka, če v to lastnik objekta privoli in dovoli občini za čas 20 let vpis hipotekarne pravice na objektu v sorazmernem deležu sredstev državne pomoči, ki je bila za ta objekt dodeljena občini.“
4. člen
V prvem odstavku 43. člena se za besedami “občin Bovec, Kobarid in Tolmin“ dodajo besede “v obdobju popotresne obnove do konca leta 2001“.
Besedilo drugega odstavka 43. člena se nadomesti z besedilom, ki se glasi:
“(2) Koordinacijo izvajanja, ki vključuje tudi organizacijsko, strokovno in tehnično podporo pri načrtovanju in izvajanju ukrepov razvojne pomoči izvaja Posoški razvojni center, ki ga je za opravljanje določenih operativnih nalog s svojega delovnega področja za popotresno obnovo objektov v Posočju in za spodbujanje razvoja na navedenem območju ustanovil svet.“
Za četrtim odstavkom 43. člena se dodajo novi peti, šesti, sedmi, osmi, deveti in deseti odstavek, ki se glasijo:
“(5) Osnova za usmerjanje sredstev razvojne pomoči je Program razvojne pomoči občinam Bovec, Kobarid in Tolmin za obdobje 2002–2006 (v nadaljnjem besedilu: program ukrepov). Program ukrepov pripravi Posoški razvojni center do 30. novembra 2001. Program ukrepov se pripravlja kot del regionalnega razvojnega programa goriške statistične regije in potrdi na programskem odboru za goriško statistično regijo. Tekom priprave se program ukrepov usklajuje z Ministrom za gospodarstvo, ki ga tudi predloži v usklajevanje in sprejem Vladi Republike Slovenije.
(6) Program ukrepov zajema:
– cilje in indikatorje za spremljanje učinkov programa,
– oblike razvojnih spodbud z njihovim časovnim in finančnim ovrednotenjem,
– organizacijo izvajanja ter spremljanja in vrednotenja učinkov programa.
(7) Na osnovi programa ukrepov se vsako leto programskega obdobja izdela letni izvedbeni program, ki vključuje tudi analizo učinkov izvajanja programa. Letni izvedbeni program sprejme Vlada Republike Slovenije.
(8) Razvojne spodbude se dodeljujejo ob smiselnem upoštevanju pravil dodeljevanja državnih pomoči ter zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja. Struktura državnega sofinanciranja razvojnih spodbud se določi z letnimi izvedbenimi programi iz sedmega odstavka tega člena.
(9) Sredstva razvojnih spodbud iz prejšnjega odstavka tega člena se lahko uporabljajo samo za naslednje namene:
– vzpostavljanje razvojne infrastrukture,
– pospeševanje podjetniških vlaganj, razvoj gospodarstva in odpiranje novih delovnih mest,
– usposabljanje in razvoj kadrov.
(10) Za usklajevanje namenov in obsega spodbud ter spremljanje izvajanja programa ukrepov je odgovorno ministrstvo za gospodarstvo.“
5. člen
44. člen se spremeni, tako da se glasi:
“44. člen
(1) Delovna mesta pri delodajalcih, ki so ogrožena zaradi posledic potresa in plaza v Logu pod Mangartom, ker delodajalci začasno ne morejo opravljati delovnega procesa, se lahko ohranjajo s pomočjo posebnih subvencij ali drugih oblik aktivne politike zaposlovanja pod pogoji, ki jih določi vlada. Posoški razvojni center v ta namen pripravi predlog posebnega programa ohranjanja delovnih mest, ogroženih zaradi potresa in plaza v Logu pod Mangartom.
(2) Vlogo za vključitev delavcev v program ohranjanja delavnih mest, ogroženih zaradi potresa in plaza v Logu pod Mangartom in druge oblike aktivne politike zaposlovanja iz prejšnjega odstavka vloži delodajalec na Posoški razvojni center. Vlogi mora delodajalec predložiti podatke o delavcih, za katere predlaga vključitev in kopijo zapisnika o oceni škode ter druge podatke, na podlagi katerih je mogoče ugotavljati motnje v delavnem procesu.
(3) Za redne programe javnih del v okviru popotresne obnove in obnove v Logu pod Mangartom se za proračunsko leto 2001 zagotovi sredstva za pokrivanje dela stroškov izhodiščnih plač udeležencev glede na delež brezposelnih v prebivalstvu in glede na gospodarsko razvitost občine v okviru proračunskih sredstev Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve.“
6. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 433-07/98-13/22
Ljubljana, dne 4. julija 2001.
Predsednik
Državnega zbora
Republike Slovenije
Borut Pahor l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti