Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
Priloga I 1. Merske enote Za prikaz na taksimetru so dovoljene samo naslednje merske enote: - za prevoženo pot: meter ali kilometer, - za čas: sekunda, minuta ali ura. Voznina mora biti podana v zakonitih denarnih enotah države, v kateri je vozilo registrirano. 2. Tehnični podatki 2.1 Merilna naprava in računska naprava 2.1.1 Taksimeter mora biti konstruiran tako, da izračunava in kaže ceno prevoza izključno na podlagi: a) prevožene poti (pogon temelji na prevoženi poti), ko se vozilo giblje s hitrostjo, ki je večja od preklopne hitrosti; b) časa (pogon temelji na času), ko se vozilo giblje s hitrostjo, manjšo od preklopne hitrosti, ali kadar se ustavi. 2.1.2 Pogon, ki temelji na prevoženi poti, mora biti odvisen od vrtenja koles, pri čemer vzvratna vožnja vozila ne sme povzročiti zmanjšanja cene prevoza ali pokazane prevožene poti. Pogon, ki temelji na času, mora biti izveden z merjenjem časa, ki se aktivira samo z vklopom krmilne naprave na taksimetru. Če se ura navija ročno, mora brez navijanja delovati najmanj osem ur oziroma dve uri, če je navijalni sistem povezan z ročnim posredovanjem za vklop taksimetra. Če se mehanična ura navija električno, mora biti proces samodejen. Električna ura mora biti v vsakem trenutku pripravljena na vklop. 2.1.3 Pri pogonu, ki temelji na prevoženi poti, se mora kazanje za posamezno tarifo prvič spremeniti potem, ko je bila prevožena začetna pot, ki je določena skladno s predpisom, ki določa tarifo. Nadaljnje spremembe kazanja morajo ustrezati enakomernim presledkom prevožene poti. Pri pogonu, ki temelji na času, se mora kazanje za posamezno tarifo prvič spremeniti po začetnem času, ki je določen skladno s predpisom, ki določa tarifo. Nadaljnje spremembe kazanja morajo ustrezati enakomernim časovnim presledkom. Brez spremembe pogona mora biti razmerje med začetno prevoženo potjo in nadaljnjimi presledki prevožene poti isto kot med začetnim časom in nadaljnjimi časovnimi presledki ne glede na to, katera tarifa se uporablja. 2.1.4 Prilagoditvena naprava (adapter) mora biti konstruirana tako, da z odpiranjem ohišja ni mogoč dostop do drugih delov taksimetra. 2.1.5 Taksimeter mora biti zasnovan tako, da je mogoče enostavno izvesti vsako spremembo na računski napravi, potrebno za uskladitev tarif, ki jih določajo predpisi. Če je taksimeter opremljen za delo na širšem tarifnem območju, kot je trenutno v veljavi, morajo taksimetri v vseh položajih izven območja izračunavati in kazati voznino, temelječo na tarifah, ki so dovoljene s predpisi, ki jih določajo. 2.2 Krmilna naprava 2.2.1 Mehanizma taksimetra ne sme biti mogoče vklopiti, dokler ni predhodno nastavljen na enega od naslednjih dovoljenih položajev: 2.2.2 Položaj "PROST" V položaju "PROST": a) taksimeter ne sme kazati cene prevoza ali pa mora biti to kazanje nič. To kazanje pa je lahko enakovredno začetnemu znesku, če se tako kazanje uporablja; b) niti pogon, ki temelji na prevoženi poti, niti pogon, ki temelji na času, ne smeta aktivirati naprave, ki kaže ceno prevoza; c) naprava, ki kaže morebitna doplačila, mora biti prazna ali pa kazati nič. 2.2.3 Drugi položaji Krmilna naprava mora biti zasnovana tako, da je mogoče taksimeter od položaja "PROST" zaporedoma postavljati v naslednje delovne položaje: a) v različne delovne položaje pri kateri koli obstoječi tarifi v naraščajočem vrstnem redu po velikosti ali v katerem koli drugem vrstnem redu, ki je dovoljen s tarifnimi predpisi; v teh položajih se morajo vklopiti pogon, ki temelji na času, pogon, ki temelji na prevoženi poti, in morebitni kazalnik doplačila; b) v položaj "USTAVLJEN", ki kaže končni znesek za plačilo brez kakršnega koli doplačila. V tem položaju se mora pogon, ki temelji na času, izklopiti in se vklopiti pogon, ki temelji na prevoženi poti, in sicer na tarifi, ki je dovoljena z ustreznimi predpisi. 2.2.4 Upravljanje krmilne naprave Upravljanje krmilne naprave ima naslednje omejitve: a) iz delovnega položaja v kateri koli tarifi taksimetra ne sme biti mogoča vrnitev v položaj "PROST" brez prehoda čez položaj "USTAVLJEN". Kljub temu pa mora biti še vedno mogoč prehod iz ene tarife v drugo; b) iz položaja taksimetra "USTAVLJEN" ne sme biti mogoča vrnitev v delovni položaj v poljubni tarifi brez prehoda čez položaj "PROST"; c) taksimeter mora biti zasnovan tako, da je spreminjanje iz ene tarife v drugo s prehodom čez položaj "PROST" mogoče samo, če so ob prehodu čez ta položaj v celoti izpolnjeni pogoji, ki so zanj določeni na krmilni napravi; d) krmilne naprave ne sme biti mogoče upravljati tako, da bi taksimeter zavzemal položaje, ki niso navedeni zgoraj. 2.2.5 Posebne zahteve Neodvisno od zgoraj navedenih zahtev se lahko zaporedje različnih tarif izvaja tudi samodejno kot funkcija prevožene poti oziroma časa, ko je bilo vozilo zasedeno, kot je določeno s predpisom, ki določa tarifo. 2.3 Kazalna naprava 2.3.1 Številčnica taksimetra mora biti konstruirana tako, da lahko potnik tako podnevi kot ponoči z lahkoto prebere prikaze. 2.3.2 Voznina razen morebitnih doplačil mora biti lahko razvidna iz kazanja s poravnanimi številkami, ki so visoke najmanj 10 mm. Ko se taksimeter s krmilno napravo preklopi iz položaja "PROST", mora kazalna naprava kazati fiksni znesek, ki ustreza začetni ceni. Kazanje voznine se mora nato nezvezno spreminjati v zaporednih povečanjih za enako denarno vrednost. 2.3.3 Taksimeter mora biti zasnovan tako, da na kazalni napravi stalno kaže vklopljeni delovni položaj. 2.3.4 Taksimeter mora biti zasnovan tako, da je nanj mogoče priključiti dodatno napravo, ki na zunanji strani vozila kaže delovni položaj oziroma tarifo, ki jo uporablja. Ta dodatna naprava ne sme motiti pravilnega delovanja taksimetra ali omogočati dostopa do mehanizma oziroma njegovega pogona. 2.3.5 Če obvezno kazanje ni izvedeno v obliki osvetljenih številk ali črk, mora imeti taksimeter vgrajeno napravo, ki tako kazanje osvetli, a ne slepi in je dovolj močna, da zagotavlja lahko razbiranje. Vir svetlobe te naprave mora biti mogoče zamenjati, ne da bi bilo treba odpreti z žigom zavarovane dele taksimetra. 2.3.6 Taksimeter mora biti mogoče opremiti s seštevalniki, ki so določeni ali dovoljeni s predpisi, kot so na primer zapisovalniki, ki kažejo: a) skupno prevoženo pot vozila, b) skupno prevoženo pot v času najema vozila, c) skupno število "najemov", d) število registriranih povečanj enot voznine. Ti zapisovalniki morajo pravilno izpolnjevati funkcijo, za katero so namenjeni. Podatke morajo kazati s poravnanimi številkami z največjo dejansko višino 4 mm. 2.3.7 Taksimetre mora biti mogoče opremiti s kazalnikom doplačila, ki je neodvisen od kazalnika voznine in se v položaju "PROST" samodejno povrne na ničlo. Taka doplačila morajo biti prikazana s poravnanimi številkami z najmanjšo dejansko višino 8 mm in ne višjimi od številk, ki kažejo voznino. 2.4 Neobvezne dodatne naprave Taksimeter je lahko opremljen še z dodatnimi napravami, na primer: a) z zapisovalnimi napravami za potrebe lastnika vozila, b) s kartičnimi ali tračnimi tiskalniki, ki beležijo voznino. Vgradnja takih naprav in njihovo delovanje ne smeta vplivati na pravilno delovanje taksimetra. 2.5 Konstrukcija 2.5.1 Taksimetri morajo biti zanesljivi in trdno grajeni. Bistveni sestavni deli morajo biti izdelani iz materiala, ki zagotavlja ustrezno trdnost in odpornost. 2.5.2 Ohišje taksimetra ter ohišje adapterja, ki ni vgrajen v ohišje taksimetra, kakor tudi objemke in zaščite prenosnih hlenov morajo biti konstruirani tako, da bistvenih sestavnih delov mehanizma ni mogoče doseči od zunaj in da so zaščiteni pred prahom in vlago. Dostop do sestavnih delov za naravnavanje ne sme biti mogoč, ne da bi se poškodovali zaščitni žigi. 3. Območje dopustnih pogreškov Za laboratorijsko kontrolo taksimetra, ki je pripravljen za vgradnjo in opremljen z dodatki, mora biti (dogovorjena) prava vrednost merjenih veličin tista, ki je rezultat vrednosti "k", prikazane na taksimetru, in tarife oziroma tarif, na katere je bil instrument nastavljen. Prava vrednost teh veličin mora biti v območju med najvišjo in najnižjo dovoljeno pokazano vrednostjo. 3.1 Pri pogonu, ki temelji na prevoženi poti, območje dopustnih pogreškov za prevoženo pot ne sme prekoračiti: a) za začetno razdaljo: 2 % prave vrednosti; za začetne razdalje, ki so krajše od 1.000 metrov, pa je sprejemljivo območje 20 metrov; b) za nadaljnje razdalje: 2 % prave vrednosti. 3.2 Pri pogonu, ki temelji na času, območje dopustnih pogreškov za dano časovno enoto ne sme prekoračiti: a) za začetni čas: 3 % prave vrednosti; za začetni čas, ki je krajši od 10 minut, pa je sprejemljivo območje 18 sekund; b) za nadaljnji čas: 3 % prave vrednosti. 3.3 Celoten merilni sistem (taksimeter in vozilo) mora biti naravnan tako, da so meje območja dopustnih pogreškov simetrične glede na pogrešek nič; za pogon, ki temelji na prevoženi poti, se ta pogrešek nanaša na dejansko razdaljo, ki jo vozilo prevozi. 4. Zavarovanje z žigom 4.1 Naslednji sestavni deli taksimetra morajo biti konstruirani tako, da jih je mogoče zavarovati z žigom: a) ohišje, v katerem je notranji mehanizem taksimetra, b) ohišje adapterja, c) zaščitni pokrovi mehanskih ali električnih naprav, ki povezujejo vhodna mesta na taksimetru z ustreznim sestavnim delom na vozilu za povezavo s taksimetrom, vključno z odstranljivimi deli adapterja, d) če se urni mehanizmi navijajo električno in ima krmilna naprava taksimetra električni pogon: električni kabelski priključki, e) vse ploščice za obvezne oznake oziroma za overitvene oznake, f) električni kabelski priključki ojačevalne naprave iz točke 2.3.4 te priloge, če je nameščena. 4.2 Vsi žigi morajo biti pritrjeni tako, da ni mogoč dostop do zavarovanih sestavnih delov in priključkov, ne da bi se zaščitni žig poškodoval. 4.3 V certifikatu o EEC-odobritvi tipa merila se določijo mesta, kje se namestijo zaščitni žigi, ter po potrebi tudi njihov material in oblika.