Na podlagi tretjega odstavka 74. člena zakona o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 39/00) izdaja minister za finance
N A V O D I L O
o postopku odpiranja ponudb
1. člen
To navodilo določa postopek odpiranja ponudb pri javnem naročanju in vsebino zapisnika o odpiranju ponudb.
2. člen
Odpiranje ponudb izvede komisija za odpiranje ponudb v prisotnosti javnosti, ponudnikov ali samo komisije, kakor to določa zakon ali po odločitvi naročnika, če zakon tega ne določa.
Odpiranje ponudb izvede komisija za odpiranje ponudb na kraju in ob času, ki sta navedena v objavi javnega razpisa ali v povabilu k oddaji ponudbe in v razpisni dokumentaciji.
V postopku oddaje javnega naročila brez omejitev in v drugi fazi omejenega postopka je odpiranje ponudb javno. Ponudbe je treba odpreti na točno določenem kraju, na dan in ob uri, ki sta navedena v objavi javnega razpisa ali v povabilu k oddaji ponudbe in v razpisni dokumentaciji, takoj po preteku roka za oddajo ponudb.
3. člen
Komisijo za odpiranje ponudb imenuje naročnik.
Komisija je lahko stalna ali imenovana za vsak postopek odpiranja posebej.
Komisija praviloma šteje tri člane, od teh vsaj enega s pravnimi znanji s področja javnega naročanja. Komisijo lahko sestavljajo tudi osebe, ki sodelujejo pri pregledovanju in ocenjevanju ponudb.
Zapisnikar je lahko eden od članov komisije.
V postopku odpiranja ponudb se ne odloča o pravilnosti ponudb.
4. člen
Komisija, ki odpira ponudbe in drugi, ki imajo dostop do podatkov v ponudbah, morajo varovati kot zaupne vse podatke o ponudnikih, razen podatkov, ki so navedeni v zapisniku o odpiranju ponudb, če je odpiranje javno.
5. člen
Predstavniki ponudnikov, ki želijo sodelovati v postopku odpiranja v imenu ponudnikov, predložijo pooblastilo za sodelovanje na odpiranju.
6. člen
V postopku odpiranja ponudb komisija ugotovi:
– kdo so prisotni člani komisije za odpiranje in navede dokument, s katerim je bila komisija imenovana,
– kdo so prisotni pooblaščeni predstavniki ponudnikov,
– število prispelih ponudb,
– ali je iz ovitkov razvidno na katero javno naročilo se ponudbe nanašajo,
– ali so prispele ponudbe pravočasne in vrstni red dospelosti.
Prepoznih ponudb komisija ne odpre. Naročnik jih po zaključenem odpiranju ponudb pošlje na naslov, naveden na ovitku.
Če v roku za oddajo ponudb ni prispela nobena ponudba, komisija to ugotovi in navede v zapisniku.
Komisija odpira ponudbe po vrstnem redu dospelosti na naslov naročnika, kot je označen na ponudbah.
Komisija prebere ime in naslov ponudnika, ki je predložil ponudbo in ceno iz ponudbe, morebitne popuste in komercialne pogoje, kot so rok izvedbe, plačila in podobno. Te podatke prebere tudi za sklope, ki se lahko oddajajo ločeno.
Pri vsaki ponudbi se prebere te podatke tudi za morebitno variantno ponudbo.
Na odpiranju se lahko tudi ugotovi ali je ponudba podpisana, koliko delov jo sestavlja in če so navedene priloge ter sestavni deli, ki so bili zahtevani v razpisni dokumentaciji (na primer osnove za kalkulacije, bančna garancija za resnost ponudbe) dejansko priloženi. Prebrane podatke in podatke o ponudbi in ponudniku komisija sproti vnaša v zapisnik o odpiranju.
Med odpiranjem mora komisija vse dele ponudbe tako nedvoumno označiti (na primer preluknjati, podpisati ali na drug način označiti), da bi se lahko ugotovilo, če bi bili kasneje zamenjani.
Ko so odprte in prebrane vse ponudbe in pred zaključkom postopka o odpiranju ponudb, komisija povabi prisotne predstavnike ponudnikov, da podajo morebitne pripombe, ki se nanašajo na postopek odpiranja ponudb.
Pripombe se vpiše v zapisnik o odpiranju ponudb.
7. člen
Komisija vodi zapisnik o odpiranju ponudb na obrazcu, ki je sestavni del tega navodila.
Zapisnik o odpiranju ponudb vsebuje:
– zaporedno številko ponudbe,
– podatke o naročniku,
– naslov, datum in čas, ko je komisija začela postopek javnega odpiranja ponudb,
– imena drugih navzočih,
– navedbo vrstnega reda odpiranja predloženih ponudb, glede na čas dospelosti na naslov naročnika,
– navedbo ponudnika in cene iz posamezne ponudbe ter druge prebrane podatke o ponudbi, vključno z vrstami in višino ter rok veljavnosti finančnih zavarovanj za resnost ponudbe,
– opombe o očitnih pomanjkljivostih ponudb,
– izjavo, ki jo podpišejo predstavniki ponudnikov, da nimajo pripomb na postopek odpiranja,
– morebitne pripombe predstavnikov ponudnikov,
– podpise prisotnih predstavnikov ponudnikov,
– zaznamek o odklonitvi podpisa predstavnikov ponudnikov in razlogi za to, če so znani,
– čas zaključka postopka odpiranja ponudb.
Zapisniku morajo biti priložena pooblastila predstavnikov ponudnikov.
Zapisnik o odpiranju ponudb podpišejo najprej člani komisije nato navzoči predstavniki ponudnikov s pooblastili. Če kdo od prisotnih odkloni podpis zapisnika, komisija to navede skupaj z razlogom, zakaj je odklonil podpis.
Zapisnik o odpiranju ponudb mora naročnik v treh dneh poslati vsem ponudnikom. Namesto tega lahko naročnik izroči kopijo zapisnika pooblaščenemu predstavniku ponudnika, prisotnemu na odpiranju, kar ta potrdi s svojim podpisom.
8. člen
Ko je odpiranje ponudb končano, je treba ponudbe in ovojnice ponudb s priloženim zapisnikom o odpiranju ponudb shraniti tako, da niso dostopni nepooblaščenim osebam.
9. člen
To navodilo začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 403-130/01
Ljubljana, dne 5. septembra 2001.
Minister
za finance
mag. Anton Rop l. r.