Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
NAVODILO O NAČINU IZPOLNJEVANJA OBRAZCEV Z navodilom o načinu sporočanja podatkov Uradu Republike Slovenije za preprečevanje pranja denarja sta predpisana dva obrazca. Prvi obrazec (v nadaljevanju: obrazec I) je namenjen sporočanju podatkov o gotovinskih transakcijah in povezanih gotovinskih transakcijah, ki presegajo vrednost 5,000.000 SIT. Drugi obrazec (v nadaljevanju: obrazec II) je namenjen sporočanju podatkov o vseh transakcijah ali strankah, v zvezi s katerimi obstajajo razlogi za sum pranja denarja. Obrazec II se od obrazca I razlikuje v prvi rubriki, ki je pri obeh obrazcih vsebinsko različna, in zadnjih devetih rubrikah (56-64), ki jih obrazec I ne vsebuje. Na obrazcih I in II so vse rubrike obvezne. Pri sumljivih transakcijah oziroma osebah se vnese v obrazec tiste podatke, ki se jih glede na okoliščine lahko pridobi, oziroma podatke, s katerimi organizacije že razpolagajo. Podatke se vpisuje s tiskanimi črkami. Pri več ponujenih možnostih je potrebno izbrati eno in prekrižati kvadrat pred besedilom. Kratica UPPD pomeni Urad RS za preprečevanje pranja denarja, kratica ZPPD pa zakon o preprečevanju pranja denarja. 1 V obrazcu I se pri izpolnjevanju rubrike "Vrsta transakcije" kot ena transakcija štejejo vse transakcije, ki jih hkrati izvede ali zahteva ista stranka v isti enoti organizacije, pri čemer se pri ugotavljanju skupne vsote transakcije, upošteva vsota vsega sprejetega ali izročenega denarja, ne da bi med seboj seštevali vplačila in izplačila. Med povezane gotovinske transakcije se šteje več transakcij, ki jih opravi ali zahteva v istem času ena ali več med seboj povezanih oseb, pa tudi transakcije, izvedene ali zahtevane v krajšem časovnem obdobju, ki se nanašajo na isto osebo. V obrazcu II se rubrika "Transakcija še ni opravljena" označi v primeru, ko je stranka sicer zahtevala transakcijo, pa ta kasneje iz kakršnihkoli razlogov ni bila opravljana, pri čemer v zvezi s transakcijo ali stranko obstajajo razlogi za sum pranja denarja. 2 V rubriko "Datum in čas izvedbe transakcije" se vpiše dan, mesec, leto in uro, ko je transakcija bila zahtevana ali opravljena. V primeru povezanih gotovinskih transakcij se v rubriko "Datum in čas izvedbe transakcije" vpiše datum in uro transakcije, pri kateri se ugotovi, da gre za povezano transakcijo. Datum in uro predhodnih transakcij, ki so del povezane transakcije, se vpiše v rubriko 4 "Namen transakcije". Kolikor podatkov o uri predhodnih transakcij ni, se tega podatka ne navede. V rubriki 4 se navede tudi namen predhodnih transakcij. 3 V rubriko "Način izvedbe transakcije" se označi način izvedbe transakcije s strani organizacije iz 2. člena ZPPD. 3a Rubriko "Način izvedbe transakcije: sprejem" se označi v primeru, ko organizacija sprejme denar od stranke. 3b Rubriko "Način izvedbe transakcije: izročitev" se označi v primeru, ko organizacija izroči denar stranki. 3c Rubriko "Način izvedbe transakcije: zamenjava" se označi le pri opravljanju menjalniških poslov. 3d Rubriko "Način izvedbe transakcije: drugo" se izpolni v primeru, ko stranka opravlja več različnih oblik (a, b ali c) transakcij hkrati. V tem primeru je potrebno navesti, katera "druga" transakcija je bila izvedena, oziroma zahtevana. Rubrika "Način izvedbe transakcije: drugo" se v obrazcu II izpolni tudi v primeru, ko stranka opravlja negotovinsko transakcijo, pa v zvezi s stranko ali transakcijo obstajajo razlogi za sum pranja denarja. V tem primeru je potrebno opisati način opravljanja sumljive negotovinske transakcije. 4 V rubriki "Namen transakcije" se navede vrsto računa (npr. hranilna knjižica, devizna hranilna knjižica, tekoči račun, žiro račun, devizni račun) in opiše razloge za transakcijo (npr. plačilo računa z gotovino ali negotovinsko, polog na račun ali dvig z računa, nakup ali prodaja vrednostnih papirjev, nakup ali prodaja tuje valute, nakazilo v tujino, najem kredita ali posojila, plačilo zavarovalne premije, nakup ali prodaja nepremičnin). 5-6 V rubriki "Znesek" in "Valuta" se vpiše znesek in valuto, v kateri je bila transakcija opravljena. Za oznako valut se uporablja mednarodno uveljavljene oznake (npr. DEM ali 276). 7-8 Rubriki "Znesek" in "Valuta" se izpolni v primeru, ko gre za opravljanje menjalniških poslov, to je v primeru, ko se v rubriki 3. označi točka "c - zamenjava". Če gre za menjavo tuje valute, se v rubriki "7. Znesek" vpiše dejanski znesek izplačila po uporabljenem menjalnem tečaju. 9 Rubriko "Znesek v SIT" se izpolni samo v primeru, ko gre za transakcijo v tuji valuti in se znesek preračuna v SIT po srednjem tečaju Banke Slovenije na dan, ko je transakcija opravljena ali zahtevana. Ta rubrika se izpolni tudi pri opravljanju menjalniških poslov, pri katerih gre za zamenjavo tuje valute v SIT. V primeru menjave iz ene tuje valute v drugo tujo valute se kot kriterij za sporočanje podatkov upošteva znesek, izračunan po srednjem tečaju Banke Slovenije za valuto, ki jo je stranka dala v zamenjavo organizaciji. 10b Rubriko "Transakcijo opravlja: dve ali več oseb" se označi v primeru povezane transakcije. V tem primeru se vpiše prvo osebo v obrazec, ostale pa v prilogo. 13 V rubriko "Stalno prebivališče" se vpiše podatke v zaporedju: ulica, hišna številka, kraj in država. 16 V rubriko "Davčna številka" se vpiše davčno številko fizične osebe - rezidenta, ki opravlja ali zahteva (samo pri obrazcu II) izvedbo transakcije. 17 "Identifikacijski dokument" je lahko samo uradni dokument s sliko, ki ga je izdal državni organ. 17d V rubriko "Identifikacijski dokument: drugo" se vpiše vse druge identifikacijske dokumente, ki ustrezajo zahtevi pod točko 17 (npr. službena izkaznica pooblaščene uradne osebe, diplomatski potni list). V primeru sumljivih transakcij (obrazec II), ko identifikacije ni mogoče opraviti (npr. ker je bila transakcija zahtevana po telefonu ali ker je stranka odklonila identifikacijo), se v to rubriko vpiše osebni opis oziroma druge podatke o stranki, s katerimi organizacija razpolaga. 20a Rubriko "Oseba opravlja transakcijo v svojem imenu" se označi v primeru, ko opravlja oseba transakcijo v svojem imenu in za svoj račun. V tem primeru ni potrebno izpolnjevati poglavja "C, Stranka, za katero se opravlja transakcija", poglavje "D, Stranka, ki ji je transakcija namenjena" pa se izpolni samo, če stranka, ki ji je transakcija namenjena, ni oseba, ki zahteva ali opravlja transakcijo. 20b Rubriko "Oseba opravlja transakcijo kot pooblaščenec" se označi tako v primeru, ko pooblaščenec nastopa v tujem imenu in za tuj račun, kot tudi v primeru, ko pooblaščenec nastopa v svojem imenu za tuj račun (npr. odvetnik, notar, družbenik civilnopravne družbe). C V poglavje "Stranka, za katero se opravlja transakcija" se vnese podatke o osebi, po katere pooblastilu se opravlja transakcija. Zahtevani podatki se pridobijo iz izjave stranke in uradnih osebnih dokumentov ter originalne ali overjene dokumentacije, ki jo za izvedbo transakcije predloži stranka. To rubriko se izpolni samo, če je bila v rubriki 20 označena točka b. 22b V primeru, ko je označena rubrika "Transakcija se opravlja v imenu ali za račun dveh ali več oseb", se v obrazec vpiše samo prvo osebo, ostale pa v prilogo. 23 V primeru, ko je označena rubrika 22b, se v rubriki 23 označi samo tisto osebo, katere podatki so vpisani v obrazcu. Podatke o ostalih osebah se vpiše v prilogo. 23d Rubriko "Stranka je oseba, ki samostojno opravlja dejavnost" se označi v primerih, ko se transakcija opravlja za osebo, ki je registrirana kot samostojni podjetnik posameznik (s.p.). Ta rubrika se označi tudi v primerih, ko se transakcija opravlja za stranko - fizično osebo, ki je na podlagi posebnih predpisov registrirana za opravljanje določene dejavnosti in ima zato poseben status (npr. odvetnik, notar, svobodni umetnik, obrtnik, izvršitelj). 23e Rubriko "Stranka je druga oseba" se označi v primerih, ko je stranka oseba, ki je ni mogoče uvrstiti med osebe v rubrikah 23 a, b, c ali d. To so civilnopravne ali javnopravne osebe, ki nimajo statusa pravnih oseb, fizičnih oseb ali fizičnih oseb s posebnim statusom (npr. podružnica, tiha družba, civilnopravna družba). 24 V rubriko "Firma" se vpiše vse tri elemente firme, in sicer: označba, ki napotuje na dejavnost družbe, jedro firme in označbo pravne oblike družbe. V primeru, ko gre za rezidenta, se v to rubriko lahko vpiše tudi skrajšana firma. 25 V rubriko "Sedež" se vpiše podatke v zaporedju: ulica, hišna številka, kraj in država. 26 Rubriko "Matična številka" se izpolni samo za rezidente. 29 V rubriko "Stalno prebivališče" se vpiše podatke v zaporedju: ulica, hišna številka, kraj in država. 32 V rubriko "Davčna številka" se vpiše davčno številko fizične osebe - rezidenta, za katerega se opravlja transakcija. 33 "Identifikacijski dokument" je lahko samo uradni dokument s sliko, ki ga je izdal državni organ. Zahtevani podatki se pridobijo iz pisnega pooblastila stranke, v imenu ali za račun katere nastopa pooblaščenec. D Podatki za poglavje "Stranka, ki ji je transakcija namenjena" se pridobijo iz listin in poslovne dokumentacije, ki jih za izvedbo transakcije predloži stranka. Če iz listin in poslovne dokumentacije ni mogoče pridobiti vseh podatkov, se manjkajoči podatki pridobijo od stranke. 36b V primeru, ko je označena rubrika "Transakcija je namenjena dvema ali več osebam", se v obrazec vpiše samo prvo osebo, ostale osebe pa v prilogo. 37 V primeru, ko je označena rubrika 36b, se v rubriki 37 označi samo tisto osebo, katere podatki so vpisani v obrazcu. Podatke o ostalih osebah se vpiše v prilogo. 37d Rubriko "Stranka je oseba, ki samostojno opravlja dejavnost" se označi v primerih, ko je transakcija namenjena osebi, ki je registrirana kot samostojni podjetnik posameznik (s.p.). Ta rubrika se označi tudi v primerih, ko je transakcija namenjena stranki - fizični osebi, ki je na podlagi posebnih predpisov registrirana za opravljanje določene dejavnosti in ima zato poseben status (npr. odvetnik, notar, svobodni umetnik, obrtnik, izvršitelj). 37e Rubriko "Stranka je druga oseba" se označi v primerih, ko kot stranka nastopa oseba, ki je ni mogoče uvrstiti med osebe v rubrikah 37 a, b, c ali d. To so civilnopravne ali javnopravne osebe, ki nimajo statusa pravnih oseb, fizičnih oseb ali fizičnih oseb s posebnim statusom (npr. podružnica, tiha družba, civilnopravna družba). 38 V rubriko "Firma" se vpiše vse tri elemente firme, in sicer: označba, ki napotuje na dejavnost družbe, jedro firme in označbo pravne oblike družbe. V primeru, ko gre za rezidenta, se v to rubriko lahko vpiše tudi skrajšana firma. 39 V rubriko "Sedež" se vpiše podatke v zaporedju: ulica, hišna številka, kraj in država. 42 V rubriko "Prebivališče" se vpiše podatke o stalnem ali začasnem prebivališču v zaporedju: ulica, hišna številka, kraj in država. 54 V rubriko "Datum" se vpiše datum, ko je pooblaščenec ali namestnik pooblaščenca pregledal in podpisal obrazec. 56 V rubriko "Datum odpiranja računa ali vzpostavitve trajnega poslovnega razmerja" se vpiše datum v zaporedju DDMMLLLL (D-dan, M-mesec, L-leto). 57 V rubriki "Razlogi za odpiranje računa ali vzpostavitve trajnega poslovnega razmerja in informacija o dejavnosti stranke" se navedejo razlogi, zaradi katerih želi stranka odpreti račun ali vzpostaviti trajno poslovno razmerje (npr. ker ustanavlja družbo, ker začenja z opravljanjem samostojne dejavnosti, ker pričakuje, da bo daljše obdobje prejemala nakazila iz tujine). Prav tako je potrebno navesti podatke o dejavnosti, ki jo opravlja stranka. V primeru, ko kot stranka nastopa fizična oseba, se v tej rubriki navedejo tiste aktivnosti stranke (npr. v zvezi s poklicnim, športnim, kulturnim ali drugim udejstvovanjem stranke), ki so povezane z odpiranjem računa oziroma sklepanjem trajnega poslovnega razmerja. Navedeni podatki se pridobijo iz listin in poslovne dokumentacije, ki jo predloži stranka. Če iz listin in poslovne dokumentacije ni mogoče pridobiti vseh podatkov, se manjkajoči podatki pridobijo od stranke. 58-61 V primeru, ko gre za večje število nalogodajalcev pri nakazilih iz tujine, in v zvezi z njimi obstajajo razlogi za sum pranja denarja, se izpolni podatke o prvi osebi v tej rubriki, podatke o ostalih osebah pa se vnese v rubrike 58-61 tako, da se izpolni toliko kopij tretje strani obrazca II, kot je nalogodajalcev. 60 V rubriko "Firma" se vpiše vse tri elemente firme, in sicer: označba, ki napotuje na dejavnost družbe, jedro firme in označbo pravne oblike družbe. 61 V rubriko "Sedež" se vpiše podatke v zaporedju: ulica, hišna številka, kraj in država. 62 V rubriko "Podatki o izvoru denarja ali premoženja, ki je predmet transakcije" se vpiše podatke, ki so v času transakcije organizaciji že znani, oziroma so ji dostopni na podlagi pridobljenih listin in poslovne dokumentacije. V primerih, ko organizacija pri pridobivanju navedenih podatkov ravna v skladu z zgoraj navedenim, pa podatki o izvoru vseeno niso dostopni, se ta rubrika izpolni tako, da se navede, da ta podatek ni znan. 63 Rubriko "Razlogi, ki kažejo na sum pranja denarja" se izpolni, ko v zvezi s transakcijo ali stranko obstajajo razlogi za sum pranja denarja. Pri tem se podrobno opiše dejansko stanje in opisno navede relevantni indikator ali indikatorje iz seznama za prepoznavanje sumljivih transakcij. 64 V rubriko "Sporočilo je bilo posredovano" se vpiše dan, mesec, leto in uro, ko je bila transakcija predhodno sporočena uradu po telefonu ali telefaksu.