Na podlagi določil zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 56/98 in 59/99) in 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00) ter 11. člena statuta Občine Brezovica (Uradni list RS, št. 34/99, 115/00), je Občinski svet občine Brezovica na 25. redni seji dne 6. 12. 2001 na predlog župana sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Brezovica za leto 2002
1. člen
S proračunom Občine Brezovica za leto 2002 (v nadaljnjem besedilu: občinski proračun), se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v Občini Brezovica (v nadaljnjem besedilu: občina) v letu 2002.
2. člen
Z občinskim proračunom se ureja upravljanje s prihodki in odhodki ter upravljanje z občinskim premoženjem in dolgovi.
3. člen
Pregled prihodkov in odhodkov proračuna ter njihova razporeditev sta zajeta v bilanci prihodkov in odhodkov, ki je sestavni del odloka.
V bilanci prihodkov in odhodkov so izkazani načrtovani prihodki občine, ki zajemajo davčne in nedavčne prihodke, kapitalske prihodke, prejete donacije in transferne prihodke ter odhodki, ki obsegajo tekoče odhodke, tekoče transfere, investicijske odhodke in investcijske transfere.
Proračun obsega kot nerazporejeni del prihodkov tudi tekočo proračunsko rezervo za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemu proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
V računu financiranja se izkazuje zadolževanje in odplačevanje dolgov, ki je povezano s financiranjem salda bilance prihodkov in odhodkov.
4. člen
V bilanci prihodkov in odhodkov so zajeti tudi prihodki in odhodki krajevnih skupnosti.
5. člen
Občinski proračun za leto 2002 se določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
Skupina / podskupina kontov Proračun 2002
v 1000 SIT
------------------------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 811.203
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 670.582
70 DAVČNI PRIHODKI 598.148
700 davki na dohodek in dobiček 534.997
703 davki na premoženje 59.427
704 domači davki na blago in storitve 3.724
707 drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 72.434
710 udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 15.716
711 takse in pristojbine 3.929
712 denarne kazni 38
713 prihodki od prodaje blaga in storitev 6.905
714 drugi nedavčni prihodki 45.846
72 KAPITALSKI PRIHODKI 0
720 prihodki od prodaje osnovnih sredstev 0
721 prihodki od prodaje zalog 0
722 prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja 0
73 PREJETE DONACIJE 0
730 prejete donacije iz domačih virov 0
731 prejete donacije iz tujine 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 140.621
740 transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 140.621
------------------------------------------------------------------------------------
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 834.603
40 TEKOČI ODHODKI 204.758
400 plače in drugi izdatki zaposlenim 41.922
401 prispevki delodajalcev za socialno varnost 4.500
402 izdatki za blago in storitve 155.740
403 plačila domačih obresti 0
409 rezerve 2.596
41 TEKOČI TRANSFERI 388.636
410 subvencije 24.440
411 transferi posameznikom in gospodinjstvom 48.412
412 transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 34.522
413 drugi tekoči domači transferi 281.262
414 tekoči transfer v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 238.017
420 nakup in gradnja osnovnih sredstev 238.017
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI3.192
430 investicijski transferi 3.192
------------------------------------------------------------------------------------
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK / PRIMANJKLJAJ (I-II) -23.400
------------------------------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
Skupina / podskupina kontov Proračun 2002
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 0
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL0
750 prejeta vračila danih posojil 0
751 prodaja kapitalskih deležev 0
752 kupnine iz naslova privatizacije 0
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 0
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV0
440 dana posojila 0
441 povečanje kapitalskih deležev in naložb 0
442 poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije 0
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) 0
------------------------------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA Skupina / podskupina kontov
Proračun 2002
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
50 ZADOLŽEVANJE 0
500 domače zadolževanje 0
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
55 ODPLAČILA DOLGA 0
550 odplačila domačega dolga 0
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-VIII.) -23.400
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) 23.400
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) 23.400
------------------------------------------------------------------------------------
6. člen
Sredstva za redne dejavnosti proračunskih uporabnikov se nakazujejo praviloma kot mesečne akontacije, v odvisnosti od zapadlih obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
7. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna, so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, za katere so jim bila odobrena in ki so določena s proračunom, ter v skladu s predpisi o njihovi uporabi oziroma razpolaganju z njimi.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
8. člen
Proračunska sredstva ni mogoče prerazporejati, razen pod pogoji in načinu, ki jih določa zakon in ta odlok. Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnajo v breme drugih postavk posameznega področja proračuna. Do višine 10% sredstev, ki so v bilanci odhodkov proračuna razporejena za posamezne namene, prerazporeja župan. Župan mora o izvršenih prerazporeditvah šest mesečno poročati občinskemu svetu.
Spremembe namena in višina sredstev za posamezen namen, ki presegajo pogoj iz prvega odstavka tega člena, se opravijo s spremembo proračuna. O tem odloča občinski svet.
9. člen
Nabavo materiala in opreme, investicijska, vzdrževalna dela in storitve je potrebno oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
10. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje in ne sme presegati 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije, odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije, se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
11. člen
V stalno proračunsko rezervo se izloči s proračunom 0,5% letnih prihodkov začasno vsak mesec, vendar največ do 1,5% prejemkov proračuna. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč. O uporabi sredstev proračunske rezerve do 300.000 tolarjev v posameznem primeru odloča župan, na predlog za finance pristojnega delavca občinske uprave in o uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročili, sicer pa občinski svet s sklepom.
12. člen
Župan lahko dolžniku do višine 500.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
13. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
Za izvrševanje proračuna lahko župan pooblasti posamezne delavce občinske uprave ali podžupana.
Župan skrbi, da se med letom prihodki razporedijo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno, vendar prioritetno najprej za z zakonom določeno porabo in preostalo enakomerno vsem porabnikom.
O taki uskladitvi odhodkov s prihodki poroča župan občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
14. člen
Župan je dolžan izvajati proračun v vseh postavkah skladno s sprejetim proračunom in o uporabi sredstev poročati občinskemu svetu šestmesečno.
15. člen
Občina se lahko dolgoročno zadolži v skladu z zakonom o financiranju občin, zakonom o javnih financah in uredbo o zadolževanju občin.
Neposredni uporabniki občinskega proračuna za leto 2002, ne smejo prevzemati pogodbenih obveznosti, ki bi zahtevale plačilo v prihodnjih letih. Krajevne skupnosti na območju občine potrebujejo za sklepanje pravnih poslov nad zneskom 100.000 tolarjev soglasje župana.
16. člen
Na predlog župana ali predsednikov odborov lahko občinski svet določi udeležbo oziroma sofinanciranje občanov pri posameznih delih širšega pomena.
17. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanovitelj je občina, se smejo zadolževati in izdajat poroštva, le s soglasjem občine.
O soglasju odloča občinski svet.
18. člen
Za zakonito in namensko uporabo sredstev, ki so uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predsednik sveta KS, predstojnik organa, zavoda, društva, oziroma poslovodni organ uporabnika sredstev.
19. člen
Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni uporabo proračunskih sredstev načrtovati in o uporabi šestmesečno poročati, in sicer do 31. 7. in 31. 1., službi za finance Občine Brezovica, ki te podatke predloži nadzornemu odboru občine.
Kolikor posamezen uporabnik ne dostavi podatkov v 30 dneh po izteku roka, se zadrži nakazilo sredstev do predložitve pisnega poročila.
20. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Brezovica v letu 2003, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
21. člen
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu RS, uporablja se od 1. 1. 2002.
Št. 35/2001
Brezovica, dne 7. decembra 2001.
Župan
Občine Brezovica
Drago Stanovnik l. r.