Na podlagi določb zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97, 66/97 in 56/98), 29. in 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 in 70/00), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99) in na podlagi statuta Občine Mozirje (Uradno glasilo zgornjesavinjskih občin št. 4/99, 1/00 in 1/01) je Občinski svet občine Mozirje na 24. seji dne 21. 12. 2001 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Mozirje za leto 2002
1. člen
S proračunom Občine Mozirje (v nadaljevanju besedila: proračun) za leto 2002 se zagotovijo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni in predpisi Občine Mozirje opravlja Občina Mozirje.
2. člen
Proračun Občine Mozirje za leto 2002 se določa v naslednjih zneskih:
--------------------------------------------------------------------------
v 000 SIT
--------------------------------------------------------------------------
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
I. Skupaj prihodki 726.438
II. Skupaj odhodki 708.338
III. Proračunski presežek + 18.100
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil in vračila depozitov /
V. Dana posojila /
VI. Skupni presežek (primanjkljaj) (IV-V) /
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje proračuna /
VIII. Odplačilo dolga 18.100
IX. Neto zadolževanje (VII-VIII) – 18.100
X. Povečanje (zmanjšanje) sredstev
na računih (III.+VI.+VIII.) 0
--------------------------------------------------------------------------
3. člen
Proračun sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb in račun financiranja. V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo prihodki, ki obsegajo tekoče prihodke po zakonu o javnih financah, prejete donacije in transferne prihodke iz drugih blagajn javnega financiranja, na strani odhodkov pa se izkazujejo vsi odhodki, ki zajemajo tekoče odhodke, tekoče transfere, investicijske odhodke in investicijske transfere.
V računu finančnih terjatev in naložb se oblikujejo prejeta vračila danih posojil in prodaja kapitalskih deležev ter dana posojila in povečanje kapitalskih deležev.
V računu financiranja se izkazuje odplačevanje dolgov in zadolževanje občine.
4. člen
Vsi prihodki po virih in vrstah in odhodki po natančnejših namenih porabe so prikazani v posebnem delu proračuna, ki je sestavni del tega odloka.
5. člen
Med odhodki proračuna se v sredstva obveznih rezerv za naravne in druge nesreče izloči 0,5% skupno doseženih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev rezerv odloči župan na osnovi določb statuta občine. Župan predloži občinskemu svetu poročilo o uporabi sredstev rezerv.
6. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom in, če so izpolnjeni vsi z zakonom in drugimi akti predpisani pogoji za uporabo sredstev.
V imenu občine smejo uporabniki prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
7. člen
Uporabniki proračuna so odgovorni za uporabo proračuna skladno z nameni, ki so izkazani v posebnem delu proračuna. Uporabniki proračuna morajo opravljati nabave blaga in storitev v skladu z zakonom o javnih naročilih.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan Občine Mozirje. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna. Za izvrševanje proračuna občine lahko župan pooblasti posamezne delavce občinske uprave.
9. člen
Proračunska poraba sme prekoračiti planirano v tem proračunu, le za namene, ki jih opredeljuje zakon ali sklep Vlade Republike Slovenije, kar se uredi z rebalansom proračuna.
10. člen
Sredstva proračuna se uporabnikom med letom zagotavljajo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije oziroma po sklenjeni pogodbi o uporabi proračunskih sredstev, upoštevajoč zapadlost obveznosti in likvidnostni položaj proračuna.
11. člen
Župan lahko začasno zadrži uporabo sredstev, ki so v posebnem delu razporejena za posamezne namene, če prihodki med letom niso doseženi v predvideni višini. Vrstni red prioritete je:
– plače in drugi osebni prejemki ter prispevki delodajalca,
– socialni izdatki,
– izdatki, za katere je v proračunu predviden izvirni prihodek,
– obveznosti občine iz preteklih let.
O odločitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
12. člen
Osnova za razporeditev sredstev proračuna so programi dela organa oziroma drugih uporabnikov proračuna. Če se med proračunskim letom znatno spremeni delovno področje ali pristojnost organa oziroma uporabnika proračuna, se mu sorazmerno zmanjša oziroma poveča obseg sredstev.
Povečanje ali zmanjšanje posamezne postavke proračuna je možno znotraj istega namena oziroma uporabnika.
Če se uporabnik ali posredni uporabnik proračunskih sredstev med letom ukine in njihovih nalog, ne prevzame drug uporabnik, se neuporabljena sredstva prenesejo v tekočo rezervo ali prerazporedijo za drugo porabo.
Povečanje posamezne postavke je možno na račun zmanjševanja druge postavke znotraj istega namena oziroma uporabnika.
Župan je dolžan izvajati proračun v vseh postavkah skladno s sprejetim proračunom. V primeru nujnih nalog, ki so nastale tekom leta in v proračunu niso predvidene, mora o tem predhodno sklepati občinski svet.
13. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve likvidnosti proračuna.
Župan je pooblaščen, da lahko v primeru, ko zaradi neusklajene dinamike prihodkov z dinamiko obveznosti proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesti, uporabi sredstva rezerv občine, ki morajo biti vrnjena do konca leta. Lahko tudi najame kratkoročno posojilo do 5% sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
14. člen
Občina se lahko dolgoročno zadolžuje za investicije, ki jih potrdi občinski svet.
Pogodbe o zadolževanju sklepa župan na podlagi sprejetega proračuna in ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance. Soglasje je sestavni del pogodbe o zadolževanju.
15. člen
Župan je pooblaščen za dajanje soglasja k zadolževanju javnih zavodov, v katerih ustanovitelj je občina oziroma za dajanje garancij in poroštev.
16. člen
Nadzorni odbor pri občinskem svetu opravlja nadzor nad:
– finančnim, materialnim in računovodskim poslovanjem uporabnikov po namenu, obsegu in dinamiki porabe,
– financiranjem investicij, za katere se sredstva delno ali v celoti zagotavljajo iz občinskega proračuna.
Če se pri ugotavljanju proračunskega nadzora pri uporabnikih ugotovi, da sredstva niso bila porabljena za namene, za katere so bila dodeljena, ima pristojni odbor pravico zahtevati, da se sredstva vrnejo z zakonitimi zamudnimi obrestmi v občinski proračun in o tem obvesti župana občine.
17. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2002.
Št. 24-12/01
Mozirje, dne 21. decembra 2001.
Župan
Občine Mozirje
Jože Kramer, univ. dipl. inž. str. l. r.