Na podlagi prvega odstavka 108. člena zakona o telekomunikacijah (Uradni list RS, št. 30/01) in 11. člena sklepa o ustanovitvi Agencije za telekomunikacije in radiodifuzijo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 60/01) izdaja direktor
S T A T U T
Agencije za telekomunikacije in radiodifuzijo Republike Slovenije
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
Agencija za telekomunikacije in radiodifuzijo Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) je neodvisna organizacija ustanovljena na podlagi zakona o telekomunikacijah (Uradni list RS, št. 30/01; v nadaljnjem besedilu: zakon) s sklepom o ustanovitvi Agencije za telekomunikacije in radiodifuzijo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 60/01) za urejanje in nadzor nad delovanjem telekomunikacijskega trga, za upravljanje in nadzor nad radiofrekvenčnim spektrom in številskim prostorom Republike Slovenije, za opravljanje določenih nalog na področju radijskih in televizijskih dejavnosti ter za opravljanje nalog akreditacijskega organa za elektronski podpis.
II. IME AGENCIJE IN SEDEŽ AGENCIJE
2. člen
(1) Ime agencije je: Agencija za telekomunikacije in radiodifuzijo Republike Slovenije.
(2) Angleški prevod imena je: Telecommunications and Broadcasting Agency of the Republic of Slovenia.
(3) Agencija uporablja pri poslovanju žig z besedilom imena agencije ter številko izdanega žiga. Žig lahko vsebuje tudi znak oziroma logotip agencije.
(4) Logotip agencije vsebuje kratico: ATRRS.
3. člen
Sedež agencije je v Ljubljani, Kotnikova 19A.
III. VODENJE IN ORGANIZACIJA AGENCIJE
4. člen
(1) Agencijo vodi direktor.
(2) Direktor ima dva namestnika, in sicer: namestnika direktorja za telekomunikacije in namestnika direktorja za radiodifuzijo.
(3) V odsotnosti direktorja zastopa in predstavlja agencijo tisti namestnik direktorja, ki ga direktor pooblasti s pooblastilom.
(4) Namestnik direktorja zastopa agencijo v obsegu, ki ga v pooblastilu določi direktor.
5. člen
(1) Agencija izvršuje svoje naloge v organizacijskem področju telekomunikacij in v organizacijskem področju radiodifuzije ter v sektorju za akreditacijo in v sektorju za inšpekcijski nadzor.
(2) Področje telekomunikacij obsega:
– sektor za radiokomunikacije, kjer se opravljajo naloge načrtovanja in upravljanja radiofrekvenčnega spektra,
– sektor za splošne telekomunikacije, kjer se urejajo razmerja in se odloča v posamičnih stvareh na področju delovanja trga telekomunikacij ter izdajajo dovoljenja in drugi posamični akti,
– sektor za nadzor radiofrekvenčnega spektra, kjer se ugotavlja zasedenost radiofrekvenčnih kanalov, slišnosti in pokritosti posameznih geografskih področij s signalom, izvaja meritve in identifikacijo radijskih emisij, opravlja nadzor nad elektromagnetno združljivostjo, preverja kakovosti radijskih storitev ter opravlja pregled nastavitve radijskih postaj,
– sektor za številski prostor, kjer se načrtuje in upravlja s številskim prostorom.
(3) Področje radiodifuzije obsega:
– sektor za radiodifuzijo, kjer se opravlja določene naloge na področju radijskih in televizijskih dejavnosti, mednarodna koordinacija radijskih frekvenc, izdaja odločbe o radijskih frekvencah,
– sektor za nadzor, kjer se opravlja nadzor nad izvajanjem programskih zahtev in omejitev, ki veljajo za radijske in televizijske programe.
(4) Sektor za inšpekcijski nadzor opravlja nadzor nad izvajanjem določb zakona ter na njegovi podlagi izdanimi predpisi ter splošnimi in posamičnimi akti, predvsem pa določb, ki urejajo: uporabo radiofrekvenčnega spektra, konkurenco ter odprtost telekomunikacijskih omrežij, splošne pogoje operaterjev in cene storitev, prepoved subvencioniranja, računovodstvo, pogoje za opravljanje telekomunikacijskih storitev, zagotavljanje univerzalnih storitev, ter zaupnost in tajnost telekomunikacij in varstvo uporabnikov.
(5) Sektor za akreditacijo opravlja naloge akreditacijskega organa za elektronski podpis.
(6) Podporne dejavnosti se opravljajo v službah, ki opravljajo predvsem naslednje naloge: odnosi z javnostmi, informacijska podpora, finančno-računovodska opravila, pravne ter splošno-kadrovske zadeve.
(7) Natančnejša organizacija področij ter organiziranost in naloge sektorjev ter podpornih dejavnosti se določijo s pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji.
6. člen
(1) Agencija v skladu z določbami zakona zagotavlja sredstva, pogoje za delo in informiranje Sveta za telekomunikacije ter v skladu z določbami zakona, ki ureja medije tehnično, strokovno, finančno in administrativno podporo za delovanje Sveta za radiodifuzijo na način, da v nobenem primeru ni prizadeta ali okrnjena njegova neodvisnost.
(2) Sredstva za delo Sveta za radiodifuzijo se zagotovijo iz državnega proračuna, na predlog agencije, kateremu mora agencija pridobiti predhodno soglasje Sveta za radiodifuzijo. S temi sredstvi po obvezujočem nalogu Sveta za radiodifuzijo upravlja agencija.
7. člen
(1) Agencija objavi izjavo o strategiji, ki določi način dela, s katerim bo agencija dosegla zastavljene cilje.
(2) Izjavo o strategiji sprejme direktor, ki jo pripravi v sodelovanju s Svetom za telekomunikacije in Svetom za radiodifuzijo.
IV. NALOGE IN ODGOVORNOST DIREKTORJA TER NAMESTNIKOV DIREKTORJA
8. člen
(1) Direktor ima pristojnosti in naloge, določene z zakonom in sklepom o ustanovitvi agencije, predvsem pa:
– organizira in vodi delovanje agencije,
– zastopa in predstavlja agencijo,
– izdaja splošne in posamične akte iz pristojnosti agencije, določene z zakonom, z zakonom, ki ureja medije in zakonom, ki ureja elektronsko poslovanje in elektronski podpis ter predpisi, izdanimi na njihovi podlagi,
– organizira izvajanje nadzora v skladu s pooblastili iz zakona,
– imenuje občasna in stalna delovna telesa,
– skrbi za zakonitost poslovanja,
– odgovarja za pripravo ter odloča o realizaciji sprejetega finančnega načrta,
– odloča o zaposlitvi delavcev in razporejanju delavcev na delovna mesta v agenciji in izreka disciplinske ukrepe,
– sprejme akt o notranji organizaciji in sistemizaciji, kakor tudi druge akte, potrebne za nemoteno delo agencije.
(2) Namestnik direktorja za telekomunikacije strokovno vodi področje telekomunikacij.
(3) Namestnik direktorja za radiodifuzijo strokovno vodi področje radiodifuzije.
V. POLOŽAJ, PRAVICE IN ODGOVORNOSTI TER DISCIPLINSKE KRŠITVE ZAPOSLENIH V AGENCIJI
9. člen
Za delavce agencije se v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi iz delovnega razmerja uporabljajo predpisi, ki urejajo položaj delavcev v državnih organih.
VI. JAVNOST DELA AGENCIJE IN OBVEŠČANJE JAVNOSTI O TEM
10. člen
Agencija je dolžna stranke v postopkih, ki so v njeni pristojnosti, operaterje javnih telekomunikacijskih storitev in omrežij ter uporabnike javnih telekomunikacijskih omrežij in storitev (v nadaljnjem besedilu: stranke) obveščati o svojih nalogah in pristojnostih, o svojem delu, o pravicah in obveznostih strank ter postopkih za njihovo uresničevanje, kakor tudi o vseh drugih okoliščinah, ki vplivajo na odnose s strankami.
11. člen
Agencija zagotavlja javnost dela tako, da:
– na spletnih straneh in v prostorih, v katerih poteka poslovanje s strankami, na javnem mestu objavi podatke o direktorju agencije ter o odgovornih osebah za poslovanje s strankami ter izjavo o svoji strategiji,
– omogoči strankam, da dajo pripombe na njeno delo ali predloge pisno, v elektronski obliki, prek telefona ali na drug primeren način; agencija je dolžna na pripombe in predloge strank odgovoriti v 15 dneh pisno ali na enak način kot je bila pripomba ali predlog stranke dana.
12. člen
(1) Agencija zagotavlja vpliv javnosti pri sprejemanju splošnih aktov agencije tako, da predlog splošnega akta z obrazložitvijo objavi na spletnih straneh agencije. Istočasno pozove k sodelovanju zainteresirano javnost, ki lahko da pripombe, predlaga spremembe in dopolnitve ter izrazi mnenje k objavljenemu gradivu v roku, ki ne sme biti krajši od 30 dni.
(2) V roku iz prejšnjega odstavka mora agencija zainteresiranim osebam zagotoviti vpogled v dokumentacijo, na podlagi katere je bil pripravljen splošni akt, razen v delih, ki predstavljajo uradno ali poslovno tajnost, in jim na njihovo zahtevo in proti plačilu stroškov omogočiti prepis ali kopiranje dokumentacije ali njenih delov, glede katerih je dovoljen vpogled.
(3) Agencija v roku, ki ne sme biti daljši od 7 dni po preteku roka iz prvega odstavka, objavi vse prispele pripombe, predloge in mnenja.
(4) Najmanj 15 dni pred sprejetjem akta agencija objavi kako so bile pripombe, predlogi in mnenja upoštevani pri pripravi splošnega akta ter razloge, zaradi katerih niso bili upoštevani.
VII. NAČIN DOSTOPA DO PODATKOV, KI JIH AGENCIJA ZAGOTAVLJA STRANKAM BREZPLAČNO
13. člen
(1) Agencija zagotavlja brezplačne informacije o:
– odločbi, s katero je posamezni operater oproščen dati ponudbo za medomrežno povezovanje;
– pogodbah o medomrežnem povezovanju (najmanj cene, pogoji in roki),
– odločbi, s katero agencija naloži posameznemu operaterju, da vzorčno ponudbo o medomrežnem povezovanju spremeni ali dopolni na način, določen z navedeno odločbo;
– nadomestilu, ki pripada posameznemu operaterju, ki zagotavlja univerzalne storitve,
– letnem poročilu o nadomestilu stroškov za zagotavljanju univerzalnih storitev in o vseh prispevkih za njegovo pokrivanje,
– javnem elektronskem registru prostovoljno akreditiranih overiteljev.
(2) Agencija objavlja izvlečke aktov, naštetih v prejšnjem odstavku (v nadaljnjem besedilu: akti) na svojih spletnih straneh.
(3) Izvlečke aktov objavi agencija na spletnih straneh najkasneje v sedmih dneh po dokončnosti akta.
(4) Na zahtevo stranke ji agencija pisno ali v elektronski obliki posreduje akte v celoti, razen delov, ki so bili določeni kot poslovna tajnost, v treh delovnih dneh od prejema zahteve za posredovanje kopij aktov.
14. člen
(1) Agencija objavi v Uradnem listu Republike Slovenije:
– izvleček odločbe, s katero je naložila operaterju javnih telekomunikacijskih omrežij oziroma storitev s pomembno tržno močjo ukrepe, kot so: zagotavljanje standardnih vmesnikov, uporabo posebnega vmesnika oziroma dostopa ter določitev pogojev tega dostopa v posamičnem primeru ali prepoved določenega ravnanja;
– izvleček odločbe, s katero naloži operaterjem fiksnega javnega telefonskega omrežja oziroma storitev doseganja določene kakovosti storitev in omrežja, načine spremljanja oziroma merjenja ter načine poročanja o rezultatih;
– izvleček vzorčne (referenčne) ponudbe o medomrežnem povezovanju operaterjev fiksnih javnih telefonskih omrežij oziroma storitev in operaterjev zakupa vodov s pomembno tržno močjo,
– kvalificirano potrdilo akreditacijskega organa.
(2) V Uradnem listu Republike Slovenije agencija tudi objavi da bo, na njeno zahtevo, stranki pisno ali v elektronski obliki posredovala akte iz prejšnjega odstavka v celoti, razen delov, ki so bili določeni kot poslovna tajnost, v treh delovnih dneh od prejema zahteve za posredovanje kopij aktov.
VIII. OBLIKE SODELOVANJA Z UPORABNIŠKIMI TELEKOMUNIKACIJSKIMI ORGANIZACIJAMI
15. člen
(1) Kot uporabniško telekomunikacijsko organizacijo agencija upošteva vsako združenje, ki se kot tako priglasi agenciji in ji predloži ustanovitveni akt.
(2) Poleg zagotavljanja vpliva javnosti v skladu z 12. členom tega statuta, agencija organizira o predlogu splošnega akta na predlog uporabniške organizacije javno predstavitev ter razpravo.
IX. KONČNA DOLOČBA
16. člen
(1) Ta statut izda direktor, veljati pa začne z dnem, ko ga potrdi Vlada Republike Slovenije.
(2) Ta statut se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
K temu statutu je dala soglasje Vlada Republike Slovenije, pod št. 408-31/2001-3 z dne 31. 12. 2001
Št. 000-34/2001/10
Ljubljana, dne 5. novembra 2001.
Direktor
Agencije za telekomunikacije in
radiodifuzijo Republike Slovenije
Nikolaj Simič l. r.