Uradni list

Številka 11
Uradni list RS, št. 11/2002 z dne 11. 2. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 11/2002 z dne 11. 2. 2002

Kazalo

493. Odlok o proračunu Občine Puconci za leto 2002, stran 881.

Na podlagi 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/97, 10/98) in 105. člena statuta Občine Puconci (Uradni list RS, št. 35/99 in 23/01) je Občinski svet občine Puconci na 33. redni seji dne 6. 2. 2002 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Puconci za leto 2002
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
S tem odlokom se določa višina proračunu, postopki izvrševanja proračuna Občine Puconci za leto 2002 (v nadaljnjem besedilu: proračun) in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna, občinskim premoženjem ter obseg zadolževanja na ravni občine.
2. člen
S proračunom se ugotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakonom in odloki opravlja Občina Puconci.
II. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
1. Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Puconci so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja
2. Proračun Občine Puconci za leto 2002 se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------------------
                                                             v tisoč tolarjev
-----------------------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov                                  Proračun leta 2002
-----------------------------------------------------------------------------
A)   Bilanca prihodkov in odhodkov
I.   Skupaj prihodki (70+71+72+73+74)                               1.443.578
     Tekoči prihodki (70+71)                                          502.425
70   Davčni prihodki                                                  367.190
     700 Davki na dohodek in dobiček                                  176.625
     703 Davki na premoženje                                           42.315
     704 Domači davki na blago in storitve                            148.250
71   Nedavčni prihodki                                                135.235
     710 Udeležba na dobičku in dohodki  od 
     premoženja                                                         6.275
     711 Takse in pristojbine                                           6.160
     712 Denarne kazni                                                      -
     713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                          1.000
     714 Drugi nedavčni prihodki                                      121.800
72   Kapitalski prihodki                                              103.040
     720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                         11.200
     722 Prihodki od prodaje zemljišč in  
     nematerialnega premoženja                                         91.840
73   Prejete donacije                                                 158.000
     30 Prejete donacije iz domačih virov                             158.000
     731 Prejete donacije iz tujine                                         -
74   Transferni prihodki                                              680.113
     740 Transferni prihodki iz drugih  
     javnofinančnih institucij                                        680.113
     II. Skupaj odhodki (40+41+42+43)                               1.573.799
40   Tekoči odhodki                                                   202.844
     400 Plače in drugi izdatki zaposlenim                             46.159
     401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost                     6.281
     402 Izdatki za blago in storitve                                 137.104
     403 Plačila domačih obresti                                        3.000
     409 Rezerve                                                       10.300
41   Tekoči transferi                                                 355.793
     410 Subvencije                                                    22.650
     411 Transferi posameznikom in  gospodinjstvom                     67.875
     412 Transferi neprofitnim organizacijam  in 
     ustanovam                                                         42.280
     413 Drugi tekoči domači transferi                                202.988
42   Investicijski odhodki                                            705.310
     420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                           705.310
43   Investicijski transferi                                          329.780
     430 Investicijski transferi                                      329.780
     III. Proračunski primanjkljaj (I.-II.)                          -130.149
     (proračunski primanjkljaj)
B)   Račun finančnih terjatev in naložb
     IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja  
     kapitalskih deležev (750+751)                                     22.500
75   Prejeta vračila danih posojil                                     22.500
     750 Prejeta vračila danih posojil                                 22.000
     751 Prodaja kapitalskih deležev                                      500
     V.  Dana posojila in povečanje kapitalskih  
     deležev (440+441)                                                 12.450
44   Dana posojila in povečanje kapitalskega 
     deleža
     440 Dana posojila                                                  3.450
     441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb                        9.000
     VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe  
     kapitalskih deležev (IV.-V.)                                      10.050
C)   Račun financiranja
     VII. Zadolževanje (500)                                           80.000
50   Zadolževanje                                                      80.000
     500  Domače zadolževanje                                          80.000
     VIII. Odplačilo dolga (550)                                        4.000
55   Odplačilo dolga                                                    4.000
     550 Odplačilo domačega dolga                                       4.000
     IX. Spremembe stanja sredstev na računu  
     (I.+IV.+VII-II.-V.-VIII.)                                        -44.171
     X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.)                            120.171
     XI. Neto financiranje (VI.+X.)                                   130.221
-----------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
4. člen
Z odlokom lahko Občina Puconci ustanovi proračunski sklad, ki je evidenčni račun v okviru računa proračuna, in sicer zaradi ločenega vodenja določenih prejemkov in izdatkov ter uresničevanja posebnega namena.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
5. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračunu v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna. Prihodek proračuna so tudi donacije, ki jih občina prejme od domače ali tuje pravne ali fizične osebe.
6. člen
Namenski prihodki proračuna so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaje premoženja, pristojbine za vzdrževanja gozdnih cest, požarne takse, prispevki investitorjev, samoprispevki in drugi prihodki krajevnih skupnosti.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek,ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračunu.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun tekočega leta.
7. člen
Neposredni porabniki proračuna so občinski organi, občinska uprava in krajevne skupnosti. Ti so odgovorni za uporabo sredstev proračuna v skladu z namenom, ki je izkazan v posebnem delu proračuna.
8. člen
Prihodki in odhodki krajevnih skupnosti so zajeti v finančnih načrtih KS in so sestavni del proračuna občine. Za izvrševanje finančnih načrtov KS so odgovorni predsedniki sveta KS.
9. člen
Uporabnikom se za delovanje zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačila blaga in storitev in za investicijske izdatke. Sredstva za sofinanciranje programa posrednih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja, kar se dogovori s pogodbo.
10. člen
Uporabniki proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti, do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
11. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namenskost porabe proračunskih sredstev opravlja nadzorni odbor.
12. člen
Proračunska rezerva se v letu 2002 oblikuje v višini 4.000.000 SIT.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč: potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz prvega odstavka tega člena do višine 9.500.000 SIT župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega navedeno višino odloča občinski svet s posebnim odlokom.
13. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka terjatve v nesorazmerju z višino terjatve.
14. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
15. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna. Za izvrševanje proračuna občine lahko župan pooblasti posamezne delavce občinske uprave ali podžupana.
16. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilu ali prerazporedi proračunska sredstva.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
17. člen
Župan poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditvah proračunskih sredstev lahko prerazporedi sredstva proračuna na posameznem področju oziroma pri neposrednem uporabniku med postavkami znotraj kontov skupin 40, 41, 42, 43 s sklepom:
1. če nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev na določenih postavkah zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev,
2. če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih,
3. če to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija
O prerazporeditvah poroča župan občinskemu svetu.
18. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, če je za ta namen že odprta proračunska postavka in so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta in sicer v naslednjem največjem obsegu za posamezne namene:
1. Pri tekočih odhodkih konta-40 in tekočih transferih konta-41 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 25% teh pravic porabe v proračunu za leto2002.
2. Pri investicijskih odhodkih konta-42 in investicijskih transferih konta-43 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 75% teh pravic porabe v proračunu za leto 2002.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
19. člen
Pri investicijah, ki se financirajo po sprejetih kriterijih s sredstvi občine in krajevnih skupnosti, se upoštevajo le tista sredstva krajevnih skupnosti, ki jih pridobijo iz naslova krajevnega samoprispevka in nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za stanovanjske objekte ter namensko zbrana sredstva občanov za določeno investicijo.
20. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost uporabnika ali posrednega uporabnika proračuna se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
Če se uporabnik ali posredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug uporabnik se neporabljena sredstva prenesejo v proračunsko rezervo ali se razporedijo med druge uporabnike.
21. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna ne more uravnovesiti, se lahko za začasno kritje odhodkov uporabijo sredstva rezerve občine ali najame posojilo največ 5% sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
O uporabi sredstev rezerve in o najetju posojila iz tega člena odloča župan, ki mora o tem obvestiti občinski svet na prvi naslednji seji.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
22. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolga v računu financiranja se občina za proračun leta 2002 lahko zadolži do višine 80.000.000 SIT.
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občine.
O soglasju odloča župan. Župan odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, ki jih določa zakon.
23. člen
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijsko vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
24. člen
Nadzor nad porabo sredstev proračuna ter smotrnostjo in namembnostjo porabe ter sredstev opravlja nadzorni odbor.
Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu z 10. členom, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
25. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. O obliki naložbe odloča župan skladno s predpisom ministra, pristojnega za finance.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
26. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Puconci v letu 2003, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
27. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2002 dalje.
Št. 40302-1/02
Puconci, dne 6. februarja 2002.
Župan
Občine Puconci
Ludvik Novak l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti