Na podlagi 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/97, 10/98) in 105. člena statuta Občine Puconci (Uradni list RS, št. 35/99 in 23/01) je Občinski svet občine Puconci na 33. redni seji dne 6. 2. 2002 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Puconci za leto 2002
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
S tem odlokom se določa višina proračunu, postopki izvrševanja proračuna Občine Puconci za leto 2002 (v nadaljnjem besedilu: proračun) in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna, občinskim premoženjem ter obseg zadolževanja na ravni občine.
2. člen
S proračunom se ugotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakonom in odloki opravlja Občina Puconci.
II. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
1. Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Puconci so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja
2. Proračun Občine Puconci za leto 2002 se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------------------
v tisoč tolarjev
-----------------------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2002
-----------------------------------------------------------------------------
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 1.443.578
Tekoči prihodki (70+71) 502.425
70 Davčni prihodki 367.190
700 Davki na dohodek in dobiček 176.625
703 Davki na premoženje 42.315
704 Domači davki na blago in storitve 148.250
71 Nedavčni prihodki 135.235
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 6.275
711 Takse in pristojbine 6.160
712 Denarne kazni -
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 1.000
714 Drugi nedavčni prihodki 121.800
72 Kapitalski prihodki 103.040
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 11.200
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja 91.840
73 Prejete donacije 158.000
30 Prejete donacije iz domačih virov 158.000
731 Prejete donacije iz tujine -
74 Transferni prihodki 680.113
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 680.113
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 1.573.799
40 Tekoči odhodki 202.844
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 46.159
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 6.281
402 Izdatki za blago in storitve 137.104
403 Plačila domačih obresti 3.000
409 Rezerve 10.300
41 Tekoči transferi 355.793
410 Subvencije 22.650
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 67.875
412 Transferi neprofitnim organizacijam in
ustanovam 42.280
413 Drugi tekoči domači transferi 202.988
42 Investicijski odhodki 705.310
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 705.310
43 Investicijski transferi 329.780
430 Investicijski transferi 329.780
III. Proračunski primanjkljaj (I.-II.) -130.149
(proračunski primanjkljaj)
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751) 22.500
75 Prejeta vračila danih posojil 22.500
750 Prejeta vračila danih posojil 22.000
751 Prodaja kapitalskih deležev 500
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih
deležev (440+441) 12.450
44 Dana posojila in povečanje kapitalskega
deleža
440 Dana posojila 3.450
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 9.000
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.) 10.050
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje (500) 80.000
50 Zadolževanje 80.000
500 Domače zadolževanje 80.000
VIII. Odplačilo dolga (550) 4.000
55 Odplačilo dolga 4.000
550 Odplačilo domačega dolga 4.000
IX. Spremembe stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII-II.-V.-VIII.) -44.171
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.) 120.171
XI. Neto financiranje (VI.+X.) 130.221
-----------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
4. člen
Z odlokom lahko Občina Puconci ustanovi proračunski sklad, ki je evidenčni račun v okviru računa proračuna, in sicer zaradi ločenega vodenja določenih prejemkov in izdatkov ter uresničevanja posebnega namena.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
5. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračunu v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna. Prihodek proračuna so tudi donacije, ki jih občina prejme od domače ali tuje pravne ali fizične osebe.
6. člen
Namenski prihodki proračuna so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaje premoženja, pristojbine za vzdrževanja gozdnih cest, požarne takse, prispevki investitorjev, samoprispevki in drugi prihodki krajevnih skupnosti.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek,ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračunu.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun tekočega leta.
7. člen
Neposredni porabniki proračuna so občinski organi, občinska uprava in krajevne skupnosti. Ti so odgovorni za uporabo sredstev proračuna v skladu z namenom, ki je izkazan v posebnem delu proračuna.
8. člen
Prihodki in odhodki krajevnih skupnosti so zajeti v finančnih načrtih KS in so sestavni del proračuna občine. Za izvrševanje finančnih načrtov KS so odgovorni predsedniki sveta KS.
9. člen
Uporabnikom se za delovanje zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačila blaga in storitev in za investicijske izdatke. Sredstva za sofinanciranje programa posrednih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja, kar se dogovori s pogodbo.
10. člen
Uporabniki proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti, do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
11. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namenskost porabe proračunskih sredstev opravlja nadzorni odbor.
12. člen
Proračunska rezerva se v letu 2002 oblikuje v višini 4.000.000 SIT.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč: potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz prvega odstavka tega člena do višine 9.500.000 SIT župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega navedeno višino odloča občinski svet s posebnim odlokom.
13. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka terjatve v nesorazmerju z višino terjatve.
14. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
15. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna. Za izvrševanje proračuna občine lahko župan pooblasti posamezne delavce občinske uprave ali podžupana.
16. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilu ali prerazporedi proračunska sredstva.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
17. člen
Župan poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditvah proračunskih sredstev lahko prerazporedi sredstva proračuna na posameznem področju oziroma pri neposrednem uporabniku med postavkami znotraj kontov skupin 40, 41, 42, 43 s sklepom:
1. če nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev na določenih postavkah zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev,
2. če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih,
3. če to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija
O prerazporeditvah poroča župan občinskemu svetu.
18. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, če je za ta namen že odprta proračunska postavka in so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta in sicer v naslednjem največjem obsegu za posamezne namene:
1. Pri tekočih odhodkih konta-40 in tekočih transferih konta-41 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 25% teh pravic porabe v proračunu za leto2002.
2. Pri investicijskih odhodkih konta-42 in investicijskih transferih konta-43 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 75% teh pravic porabe v proračunu za leto 2002.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
19. člen
Pri investicijah, ki se financirajo po sprejetih kriterijih s sredstvi občine in krajevnih skupnosti, se upoštevajo le tista sredstva krajevnih skupnosti, ki jih pridobijo iz naslova krajevnega samoprispevka in nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za stanovanjske objekte ter namensko zbrana sredstva občanov za določeno investicijo.
20. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost uporabnika ali posrednega uporabnika proračuna se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
Če se uporabnik ali posredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug uporabnik se neporabljena sredstva prenesejo v proračunsko rezervo ali se razporedijo med druge uporabnike.
21. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna ne more uravnovesiti, se lahko za začasno kritje odhodkov uporabijo sredstva rezerve občine ali najame posojilo največ 5% sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
O uporabi sredstev rezerve in o najetju posojila iz tega člena odloča župan, ki mora o tem obvestiti občinski svet na prvi naslednji seji.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
22. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolga v računu financiranja se občina za proračun leta 2002 lahko zadolži do višine 80.000.000 SIT.
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občine.
O soglasju odloča župan. Župan odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, ki jih določa zakon.
23. člen
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijsko vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
24. člen
Nadzor nad porabo sredstev proračuna ter smotrnostjo in namembnostjo porabe ter sredstev opravlja nadzorni odbor.
Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu z 10. členom, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
25. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. O obliki naložbe odloča župan skladno s predpisom ministra, pristojnega za finance.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
26. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Puconci v letu 2003, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
27. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2002 dalje.
Št. 40302-1/02
Puconci, dne 6. februarja 2002.
Župan
Občine Puconci
Ludvik Novak l. r.