Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 – spremembe in dopolnitve – upoštevane so odločbe ustavnega sodišča 6/94, 45/94, 20/95, 9/96, 39/96, 44/96 ), zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 56/98), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 16. člena statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 49/99, 68/99 in 3/01) je Občinski svet občine Sežana dne 31. 1. 2002 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Sežana za leto 2002
1. člen
Odlok o proračunu Občine Sežana za leto 2002 določa obseg javne porabe Občine Sežana za leto 2002 in način izvrševanja proračuna, upravljanje s prejemki in izdatki proračuna ter občinskim premoženjem.
2. člen
Splošni del proračun Občine Sežana za leto 2002 se določa v naslednjih zneskih (v SIT):
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV:
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 1.838.993.861
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.646.541.499
70 DAVČNI PRIHODKI 1.197.550.000
700 Davki na dohodek in dobiček 871.445.000
703 Davki na premoženje 170.923.000
704 Domači davki na blago in storitve 155.182.000
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 448.991.499
710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 282.501.800
711 Takse in pristojbine 8.403.000
712 Denarne kazni 110.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 1.300.000
714 Drugi nedavčni prihodki 156.676.699
72 KAPITALSKI PRIHODKI 128.936.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 78.936.000
721 Prihodki od prodaje zalog 0
722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega
premoženja 50.000.000
73 PREJETE DONACIJE 0
730 Prejete donacije iz domačih virov 0
731 Prejete donacije iz tujine 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 63.516.362
740 Transferni prihodki od drugih javno
finančnih institucij 63.516.362
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2.143.077.861
40 TEKOČI ODHODKI 515.514.794
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 129.575.000
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 18.154.600
402 Izdatki za blago in storitve 358.260.800
403 Plačila domačih obresti 0
409 Rezerve 9.524.394
41 TEKOČI TRANSFERI 794.988.067
410 Subvencije 26.743.000
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 328.840.000
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 72.723.527
413 Drugi tekoči domači transferi 366.681.540
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 557.407.000
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 557.407.000
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 275.168.000
430 Investicijski transferi 275.168.000
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I.–II.) –304.084.000
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB:
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 8.064.000
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
750 Prejeta vračila danih posojil 8.064.000
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 5.480.000
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila 5.000.000
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 480.000
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.–V.) 2.584.000
C) RAČUN FINANCIRANJA:
VII. ZADOLŽEVANJE PRORAČUNA (500) 100.000.000
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje 100.000.000
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 0
55 550 odplačilo domačega dolga 0
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –201.500.000
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.–VIII.) 100.000.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) 102.584.000
Prihodki in odhodki proračuna ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Sežana so zajeti v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb in računu financiranja, ki so sestavni del tega odloka. V posebnem delu proračuna, ki je tudi sestavni del proračuna je prikazana podrobnejša razčlenitev sredstev proračuna po posameznih namenih in uporabnikih.
Sestavni del proračuna so tudi načrt razvojnih programov za obdobje od leta 2002–2005.
Zmanjšanje denarnih sredstev se pokriva v breme prenosa denarnih sredstev iz leta 2001.
3. člen
Občina se lahko zadolži na podlagi predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance, pod pogoji, ki jih določa zakon, ki ureja financiranje občin. Posli zadolžitve, za katere ministrstvo za finance ni izdalo soglasja, so nični.
Občina se bo v letu 2002 zadolžila za investicije s področja komunalne infrastrukture do višine določene s proračunom.
4. člen
Sredstva proračuna se uporabljajo le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine se prevzemajo obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
5. člen
Na osnovi soglasja župana se lahko za posamezno investicijsko nalogo prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjem letu, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta. Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjem letu iz naslova investicijskih odhodkov in investicijskih transferov, ne smejo presegati 50% sredstev skupine odhodkov 42 in 43 v bilanci proračuna.
6. člen
Sredstva proračuna se posrednim proračunskim porabnikom med letom praviloma dodeljujejo mesečno v obliki dvanajstine, razen investicijskih transferov, kjer se sredstva nakazujejo na osnovi dokumentacije o že opravljenih investicijah.
Pri tem je potrebno upoštevati zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostni položaj proračuna.
V primeru, da zaradi neenakomernega priliva prihodkov pride do likvidnostnih težav, se sredstva prioritetno zagotavljajo za zakonsko določene naloge, ki so opredeljene v posebnem delu proračuna in za minimalni obseg nalog, ki še omogoča delovanje uporabnikov.
7. člen
Sredstva proračunske rezerve se izločijo v višini določeni s proračunom. Sredstva se izločajo mesečno po dvanajstinah. Sredstva rezerve se uporabljajo za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi proračunske rezerve do višine 500.000 SIT odloča župan na predlog občinske uprave in o uporabi sredstev pisno obvesti občinski svet. O uporabi sredstev iznad višine 500.000 SIT odloča občinski svet s posebnim odlokom.
8. člen
Za plačevanje obveznosti iz občinskega proračuna veljajo enaki roki , ki se za posamezne namene porabe določijo v zakonu o izvrševanju državnega proračuna.
Neposredni porabniki proračuna plačujejo obveznosti za že opravljene nabave blaga, storitev in gradbenih del.
Dogovarjanje o predplačilih je možno s soglasjem župana le izjemoma in sicer ob primernem zavarovanju predplačil. Način zavarovanja predpiše minister, pristojen za finance.
9. člen
Namenski prihodki proračuna za leto 2002 so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena zakona o javnih financah, tudi naslednji prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, ki se uporabijo za odhodke bilanci prihodkov in odhodkov ali za izdatke v računu financiranja:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93), ki se po kriterijih vlade uporabijo za namene, določene v navedenem zakonu;
– taksa za obremenjevanje vode na osnovi Uredbe o taksi za obremenjevanje vode (Uradni list RS, št. 41/95, 44/96, 8/96, 124/00, 49/01);
– prihodki od vstopnin Kosovelove domačije in od prodaje knjig in razglednic se namenijo za pokritje materialnih stroškov Kosovelove domačije.
10. člen
Pogodba za nabavo blaga, naročilo storitev in oddajo gradenj v breme proračuna se lahko sklene samo skladno s predpisi o javnem naročanju.
11. člen
Če se v teku proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna sredstva, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnavajo v breme drugih postavk. O prerazporeditvi odloča župan.
O izvršenih prerazporeditvah sredstev mora župan v treh mesecih po izvršeni prerazporeditvi poročati občinskemu svetu. O prerazporeditvah v višini nad tri milijone tolarjev mora župan pridobiti predhodno soglasje občinskega sveta.
Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb in računom financiranja ni možno.
12. člen
V sprejetem proračunu lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika finančna služba proračuna občine znotraj proračunske postavke odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilnega knjiženja porabe.
13. člen
V primeru, da občina prejme namenska sredstva, ki niso bila predvidena s tem odlokom, se za ta namen odpre nova postavka proračuna na strani odhodkov za isti namen.
14. člen
Odredbodajalec proračuna je župan.
15. člen
Župan je pooblaščen, da odloča:
– o uporabi splošne proračunske rezerve za premalo predvidene odhodke in nepredvidene odhodke, ki so nujna za izvrševanje zakonskih in pogodbenih obveznosti
– o začasni vezavi tekočih likvidnih sredstev zaradi ohranitve realne vrednosti
– o pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja v višini do 5,000.000 SIT
– v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov o kratkoročni zadolžitvi največ do 5% sprejetega proračuna.
16. člen
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino s katero se izkazuje obveznost za izplačilo. Pred izplačilom iz proračuna morajo preveriti in pisno potrditi delavci občinske uprave – skrbniki proračunskih postavk, ki so zadolženi za posamezna področja izvrševanja proračuna v skladu s pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest Občine Sežana in sklepa direktorja občinske uprave.
17. člen
Razdelitev sredstev proračunskih postavk namenjenih društvom in zvezam, ki niso posredni ali neposredni proračunski uporabniki in katerih višina ni določena s proračunom se razdeli na osnovi razpisa.
18. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 06202-1/02-8
Sežana, dne 31. januarja 2002.
Župan
Občine Sežana
Miroslav Klun l. r.