Na podlagi zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00), zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 56/98), zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00) in 16. člena statuta Občine Tišina (Uradni list RS, št. 23/99) je Občinski svet občine Tišina na 33. seji dne 25. 1. 2002 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Tišina za leto 2002
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna Občine Tišina za leto 2002 (v nadaljevanju: proračun), upravljanje z občinskim premoženjem in dolgovi, zadolževanje občine in druga vprašanja.
Z občinskim proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v Občini Tišina za leto 2002.
2. člen
Proračun Občine Tišina za leto 2002 se določa v naslednjih zneskih:
---------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Znesek v SIT
---------------------------------------------------------------
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 537.783.919
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 245.650.000
70 DAVČNI PRIHODKI 169.396.000
700 Davek na dohodek in dobiček 133.613.000
703 Davki na premoženje 14.270.000
704 Domači davki na blago in storitve 21.513.000
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 76.254.000
710 Udeležba na dobičku in odhodki
od premoženja 8.634.000
711 Takse in pristojbine 2.580.000
712 Denarne kazni 150.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 12.100.000
714 Drugi nedavčni prihodki 52.790.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 1.650.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 0
721 Prihodki od prodaje zalog 0
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja 1.650.000
73 PREJETE DONACIJE 0
730 Prejete donacije iz domačih virov 0
731 Prejete donacije iz tujih virov 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 290.483.919
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 290.483.919
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 634.383.782
40 TEKOČI ODHODKI 142.864.852
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 42.052.725
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 5.792.252
402 Izdatki za blago in storitve 77.519.875
403 Plačila domačih obresti 15.000.000
409 Rezerve 2.500.000
41 TEKOČI TRANSFERI 149.406.874
410 Subvencije 12.500.000
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 16.350.000
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 20.423.504
413 drugi tekoči domači transferi 100.133.370
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 305.538.215
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 305.538.215
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 36.573.841
430 Investicijski transferi 36.573.841
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANKLJAJ) – 96.599.863
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 4.300.000
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 4.300.000
750 Prejeta vračila danih posojil 4.300.000
751 Prodaja kapitalskih deležev 0
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV 4.300.000
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV 200.000
440 Dana posojila 0
411 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 200.000
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV 4.100.000
C) Račun financiranja
VII. ZADOLŽEVANJE 90.000.000
50 Zadolževanje 90.000.000
500 Domače zadolževanje 90.000.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA 0
55 ODPLAČILA DOLGA 0
550 Odplačila domačega dolga 0
XI. SPREMEMBE STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH -2.499.863 SIT
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH
OB KONCU PRETEKLEGA LETA 2.499.863
---------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna, posebni del občinskega proračuna ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku. Sestavni del tega odloka sta tudi finančna načrta krajevnih skupnosti.
Zmanjšanje sredstev na računih proračuna Občine Tišina za leto 2002 se financira iz naslova prenosa stanja sredstev na računih preteklega leta.
3. člen
Prejemki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu z zakonom in drugimi predpisi ne glede na obseg, ki je v proračunu določen za posamezno vrsto prejemka.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika in proračuna.
4. člen
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so za to izpolnjeni z ustavo, zakonom in drugimi predpisi določeni pogoji, če z zakonom o javnih financah in tem odlokom ni drugače določeno.
Uporabniki proračuna smejo sredstva proračuna uporabljati le za namene in le v okviru sredstev, ki so za posamezni namen določena v proračunu.
V breme proračuna se ne smejo prevzemati nobene obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena sredstva v proračunu.
5. člen
Sredstva proračuna občine se nakazujejo proračunskim uporabnikom do konca proračunskega leta. Med letom se delijo enakomerno med vse uporabnike v odvisnosti od njihovih zapadlih obveznosti in ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
6. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost neposrednega uporabnika, se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje neposrednega uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
Če se neposredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug neposredni uporabnik, se neporabljena sredstva prenesejo v splošno proračunsko rezervacijo.
7. člen
Župan lahko, poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditev proračunskih sredstev, znotraj posamezne dejavnosti prerazporedi sredstva proračuna med postavkami-konti s sklepom, če:
– nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev;
– se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastanejo potrebe po dodatnih sredstvih;
– to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija.
V okviru skupnega obsega proračunskih sredstev lahko župan spremeni namen in višino sredstev za posamezno dejavnost, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena, vendar največ do višine 20% sredstev, ki so za posamezno dejavnost namenjena.
Župan mora o izvršenih prerazporeditvah občinskemu svetu poročati šestmesečno.
8. člen
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za plačilo.
Obveznosti v breme občinskega proračuna se plačujejo v rokih, ki so za posamezne namene porabe določeni v zakonu o izvrševanju državnega proračuna.
Neposredni uporabniki uporabljajo sredstva za plačevanje že opravljenih nabav blaga, storitev in gradbenih del. Dogovarjanje predplačil je možno le izjemoma ob primernem zavarovanju predplačil v skladu s predpisom ministra za finance ter na podlagi predhodnega soglasja župana.
9. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu tekočega leta.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih za tekoče odhodke in tekoče transfere ne smejo presegati 25% izdatkov skupine 40 in 41 v bilanci prihodkov in odhodkov proračuna občine (brez krajevnih skupnosti).
Skupne prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne smejo presegati 75%, izdatkov skupine 42 in 43 v bilanci prihodkov in odhodkov proračuna občine (brez krajevnih skupnosti). Za prevzemanje investicijskih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let, mora župan pridobiti soglasje občinskega sveta.
Obveznost, ki bodo zahtevale plačila v prihodnjih letih se morajo vključiti v proračun leta na katerega se nanašajo.
10. člen
Občina Tišina iz proračuna za leto 2002 ne bo izločila dodatnih sredstev v proračunsko rezervo. Izdatki za odpravo posledic naravnih nesreč, opredeljenih v 49. členu zakona o javnih financah, se bodo v letu 2002 financirali iz neporabljenih sredstev rezerv, ki so bila v proračunsko rezervo izločena v preteklih letih.
O uporabi sredstev rezerv (zagotovljenih v preteklih letih) odloča župan in obvešča občinski svet s pisnimi poročili.
11. člen
V splošno proračunsko rezervacijo se izloči 2,500.000 SIT odhodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
12. člen
Za izvrševanje proračuna občine je odgovoren župan. Občinska uprava mora mesečno spremljati izvrševanje proračuna občine in o tem obveščati župana.
Odredbodajalec za uporabo sredstev proračuna občine je župan.
13. člen
Župan je pooblaščen, da:
– v skladu z 40. členom zakona o javnih financah zadrži izvrševanje posameznih izdatkov občinskega proračuna, če prihodki občinskega proračuna med letom ne dotekajo v predvideni višini;
– podpisuje pogodbe za financiranje investicijskih objektov in opremo ter drugih materialnih stroškov v okviru sprejetega proračuna;
– upravlja s prostimi denarnimi sredstvi na računih. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje v skladu s predpisom ministra pristojnega za finance.
14. člen
Za izvrševanje finančnih načrtov krajevnih skupnosti sta odgovorna predsednika krajevnih skupnosti. O prerazporeditvah sredstev med postavkami finančnega načrta posamezne krajevne skupnosti med letom odločata sveta krajevnih skupnosti, ki o tem sproti obveščata župana in občinsko upravo.
15. člen
Občina Tišina se v letu 2002 lahko dolgoročno zadolži do višine 90,000.000 SIT za financiranje investicij v komunalno infrastrukturo.
16. člen
V sprejetem proračunu lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika finančna služba proračuna občine znotraj proračunske postavke odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilnega knjiženja porabe.
17. člen
Nadzorni odbor opravlja nadzor nad finančnim, materialnim in računovodskim poslovanjem uporabnikov glede na namen obseg in dinamiko porabe sredstev proračuna. Uporabniki so nadzornemu odboru dolžni predložiti zahtevane podatke, potrebne za analizo porabe sredstev.
18. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Tišina v letu 2003, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
19. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-1/02
Tišina, dne 30. januarja 2002.
Župan
Občine Tišina
Alojz Flegar l. r.