Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 in 70/00), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01), 3. člena zakona o financiranju občin (Uradni list RS št. 80/94, 56/95 in 87/99) in 17. ter 101. člena statuta Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 23/99 in 52/01) je Mestni svet mestne občine Murska Sobota na 28. seji dne 5. 2. 2002, sprejel
O D L O K
o proračunu Mestne občine Murska Sobota za leto 2002
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za proračun Mestne občine Murska Sobota za leto 2002 (v nadaljnjem besedilo: proračun) določa višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Proračun mestne občine sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov proračuna, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja proračuna. V proračun so vključeni tudi prihodki in odhodki ožjih delov mestne občine (KS in MČ) in Stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota.
Sestavni del proračuna so še načrt razvojnih programov za obdobje 2002–2005, načrt nabav, sistemizacija delovnih mest neposrednih uporabnikov, ter program prodaje finančnega in stvarnega premoženja Mestne občine Murska Sobota za leto 2002 in načrt nabav in gradenj za leto 2002.
2. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Prihodki proračuna Mestne občine Murska Sobota se za leto 2002 določajo v višini 3.038,028.000 SIT, odhodki pa v višini 3.038,028.000 SIT, tako da je proračun izravnan. Vendar pa konto presežek na računih izkazuje primanjkljaj 14,393.000 SIT, ki izvira iz preplačila finančne izravnave za leto 2001 v znesku 46,525.000 SIT in presežka na računih KS v znesku 32,132.000 SIT.
Prihodki in odhodki proračuna so razvidni iz bilance prihodkov in odhodkov, računa finančnih terjatev in naložb ter računa financiranja.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
v tisoč SIT
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Konto Naziv Proračun 2002
------------------------------------------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 3.042.371
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 2.476.938
70 DAVČNI PRIHODKI 1.741.737
700 Davki na dohodek in dobiček 1.268.767
703 Davki na premoženje 249.330
704 Domači davki na blago in storitve 223.640
71 NEDAVČNI PRIHODKI 735.201
710 Udeležba na dobičku in dohodki premoženja 66.577
711 Takse in pristojbine 16.300
712 Denarne kazni 5.440
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 15.113
714 Drugi nedavčni prihodki 631.771
72 KAPITALSKI PRIHODKI 281.360
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 74.240
722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja 207.120
74 TRANSFERNI PRIHODKI 284.073
740 Transferni prihodki iz drugih javno finančnih institucij 284.073
------------------------------------------------------------------------------------------------------
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2.975.228
40 TEKOČI ODHODKI 669.556
400 Plače in drugi izdatki zaposlenih 210.849
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 30.722
402 Izdatki za blago in storitve 385.724
403 Plačila domačih obresti 27.050
409 Rezerve 15.211
41 TEKOČI TRANSFERJI 1.067.020
410 Subvencije 69.000
411 Transferji posameznikom in gospodinjstvom 74.938
412 Transferji neprofitnim organizacijam in ustanovam 204.971
413 Drugi domači trasferji 718.111
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 957.786
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 957.786
43 INVESTICIJSKI TRANSFERJI 280.866
430 Investicijski transferji 280.866
------------------------------------------------------------------------------------------------------
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I–II) 67.143
PRORAČUNSKI PRIMANKLJAJ (II–I) –
------------------------------------------------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Konto Naziv Proračun 2002
------------------------------------------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 10.050
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 10.050
750 Prejeta vračila danih posojil 10.050
751 Prodaja kapitalskih deležev –
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 8.100
440 Dana posojila 8.100
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.–VI.) 1.950
------------------------------------------------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Konto Naziv Proračun 2002
------------------------------------------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) –
50 ZADOLŽEVANJE –
500 Domače zadolževanje –
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 54.700
55 ODPLAČILA DOLGA 54.700
550 Odplačilo domačega dolga 54.700
IX. SPREMEMBA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+ IV.+ VII.- II.- V.- VIII.) 14.393
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.–VIII.–IX.) –69.093
XI. NETO FINANCIRANJE (VI. + X.) –69.093
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljeni po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del sestavljen po ekonomski klasifikaciji javno finančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Uporabniki sredstev proračuna mestne občine lahko uporabljajo sredstva proračuna le za namen in do višine, ki so opredeljeni v tem proračunu.
Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
5. člen
Če se po sprejemu proračuna sprejme zakon ali odlok na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi način pokritja teh obveznosti s prerazporeditvijo sredstev v okviru možnih prihrankov sredstev oziroma ustreznih virov.
6. člen
Nadzor nad porabo sredstev proračuna ter smotrnostjo in namembnostjo porabe teh sredstev opravlja nadzorni odbor in služba notranjega nadzora.
7. člen
Za izvajanje proračuna mestne občine je odgovoren župan.
8. člen
Župan mestne občine odloča:
– o prenosu sredstev med posameznimi postavkami v bilanci prihodkov in odhodkov proračuna,
– o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna,
– o najetju kratkoročnega posojila za kritje odhodkov, če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov ne more uravnovesiti proračuna, vendar le do višine 5% sprejetega proračuna, kar pa mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
O uporabi teh sredstev je župan dolžan poročati mestnemu svetu ob obravnavi porabe proračunskih sredstev v mestnem svetu.
Župan poroča mestnemu svetu o realizaciji proračuna za prvo poletje konec meseca julija 2002, o zaključnem računu proračuna za leto 2002 pa najkasneje do konca 31. marca 2003.
9. člen
O odpisu neizterljivih prispevkov, davkov, terjatev in drugih obveznosti, ki so prihodek proračuna odloča mestni svet.
Župan lahko dolžniku do višine 30.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
10. člen
V proračunsko rezervo se izločijo sredstva v višini največ do 1,5% prejemkov proračuna. V letu 2002 se ne predvideva formiranje proračunske rezerve.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za namene v skladu z zakonom o javnih financah in statutom mestne občine. O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča župan na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave in o uporabi sredstev obvešča mestni svet s pisnimi poročili ob obravnavi proračuna.
11. člen
V proračunu mestne občine se zagotavljajo sredstva za splošno proračunsko rezervacijo v višini 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljene v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi splošne proračunske rezervacije odloča župan in o tem pismeno obvešča mestni svet ob obravnavi poročila porabe proračuna.
12. člen
Sredstva proračuna za investicije v izgradnjo občinskih cest, vodovodnega omrežja in komunalnih objektov se razpolagajo v skladu s kriteriji, ki so določeni v odloku proračuna, ali pa jih v skladu s politiko investicij v določenem obdobju sprejme mestni svet.
13. člen
Krajevna skupnost na katerem območju se gradi oziroma izvaja preplastitev občinske ceste mora iz lastnih sredstev zagotoviti delež, ki ustreza najmanj 5% predračunske vrednosti investicije. Krajevna skupnost je upravičena tudi do sofinanciranja izgradnje pločnikov ob občinskih cestah in pomembnejših vaških cestah, v kolikor zagotovi svoj delež sredstev v višini najmanj 50% predračunske vrednosti investicije. Za preplastitev dotrajanih pomembnejših vaških asfaltiranih cest se sofinancira v višini najmanj 50% predračunske vrednosti investicije s strani krajevne skupnosti.
Krajevna skupnost oziroma mestna četrt je upravičena do sofinanciranja izgradnje vaških cest oziroma mestnih ulic sekundarnega značaja, ki so v upravljanju krajevnih skupnosti oziroma mestnih četrti, v kolikor sama zagotovi najmanj 50% sredstev od predračunske vrednosti investicije.
Pri investicijah v primarno komunalno omrežje mora krajevna skupnost oziroma mestna četrt, na območju katere se ta izgrajuje zagotoviti lastno udeležbo v višini najmanj 50% od predračunske vrednosti investicije oziroma največ 1790 EUR, v tolarski protivrednosti po gospodinjstvu. Za primarno vodovodno omrežje po deležu krajevne skupnosti oziroma mestne četrti znaša 102 EUR, v tolarski protivrednosti po posameznem priključku, za večje uporabnike pa propocionalno glede na povprečno uporabo posameznega individualnega priključka.
Mestni svet lahko udeležbo krajevne skupnosti oziroma mestne četrti v specifičnih primerih spremeni.
14. člen
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijsko dela in vzdrževalna dela oddajati s pogodbo in v skladu z zakonom o javnih naročilih.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV
15. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki proračuna se v letu 2002 ne predvideva zadolžitve z najetjem dolgoročnega kredita.
Mestna občina v letu 2002 ne predvideva za izpolnjevanje obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij izdajo poroštev.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
V obdobju začasnega financiranja proračuna mestne občine za leto 2002 se uporablja ta odlok in sklep župana.
17. člen
Finančno računovodska opravila za krajevne skupnosti in mestne četrti se vodijo v okviru oddelka za proračun in finance mestne občine.
18. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2002 dalje.
Št. 40302-15/01
Murska Sobota, dne 5. februarja 2002.
Župan
Mestne občine Murska Sobota
Anton Slavic l. r.