Na podlagi 45. in 46. člena zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94, 8/96 in 36/00) in 45. člena odloka o ustanovitvi Lokalne turistične organizacije Kokra (Uradni list RS, št. 25/01) je Svet javnega zavoda Lokalna turistična organizacija Kokra na 2. seji dne 4. 12. 2001 sprejel
S T A T U T
Lokalne turistične organizacije Kokra
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta statut ureja statusne določbe, organizacijo in organe, njihove pristojnosti, način odločanja ter druga vprašanja pomembna za poslovanje in opravljanje dejavnosti javnega zavoda Lokalna turistična organizacija Kokra (v nadaljnjem besedilu: zavod).
2. člen
Zavod so na podlagi 3. in 12. člena zakona o pospeševanju turizma (Uradni list RS, št. 57/98 in 68/00) ustanovile Mestna občina Kranj, Občina Jezersko, Občina Preddvor in Občina Šenčur z odlokom o ustanovitvi Lokalne turistične organizacije Kokra (Uradni list RS, št. 25/01; v nadaljnjem besedilu: odlok), ki imajo v zavodu status občin ustanoviteljic.
Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvršujejo občine ustanoviteljice skladno z odlokom.
Zavod je vpisan v sodni register s sklepom Srg 2001/01964 z dne 3. 8. 2001, pri Okrožnem sodišču v Kranju, pod številko registrskega vložka 1/06834/00.
3. člen
Zavod je pravna oseba javnega prava s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, določenimi z zakonom, odlokom in s tem statutom.
4. člen
Ime zavoda je: Javni zavod Lokalna turistična organizacija Kokra.
Zavod uporablja tudi skrajšano ime: LTO Kokra.
Sedež zavoda je v Kranju. Naslov zavoda je: Stritarjeva 5, Kranj.
Zavod lahko uporablja pri poslovanju, poleg imena v slovenskem jeziku, tudi ime v angleškem jeziku: »Local Tourist Organisation Kokra«.
5. člen
Zavod uporablja pri svojem poslovanju tudi znak in grafično obliko imena. Znak in grafično obliko imena sprejme svet zavoda.
6. člen
Zavod uporablja pri svojem poslovanju pečat kvadratne oblike z besedilom Kokra – Lokalna turistična organizacija – Stritarjeva 5, 4000 Kranj in znakom zavoda.
Zavod uporablja tudi pečat pravokotne oblike brez znaka zavoda.
7. člen
Zavod lahko izdaja tudi glasilo, ki ga prejemajo vsi člani zavoda in zainteresirana javnost brezplačno.
Ime, uredniški odbor, izhajanje glasila in ostale določbe, ki so potrebne za izhajanje glasila, uredi zavod s posebnim splošnim aktom, ki ga sprejme svet zavoda.
II. DEJAVNOST ZAVODA
8. člen
Zavod opravlja dejavnost javne ustanove, ki zagotavlja storitve na področju turizma skladno z zakonom in odlokom, in sicer:
– DE/22.12 Izdajanje časopisov,
– DE/22.15 Drugo založništvo,
– DE/22.22 Drugo tiskarstvo,
– G/51.19 Posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov,
– G/52.12 Trgovina na drobno v drugih nespecializiranih prodajalnah,
– G/52.47 Trgovina na drobno s knjigami, časopisi, revijami, papirjem, pisalnimi potrebščinami,
– G/52.48 Trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah,
– G/52.62 Trgovina na drobno na tržnicah in stojnicah,
– H/55.2 Dejavnost domov, kampov in drugih nastanitvenih obratov,
– H/55.23 Druge nastanitve za krajši čas,
– I/60.23 Drugi kopenski potniški prevoz,
– I/61.20 Rečna, jezerska plovba in plovba po prekopih,
– I/63.30 Dejavnost potovalnih agencij in organizatorjev potovanj; s turizmom povezane dejavnosti, d.n.,
– K/70.32 Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi,
– K/71.40 Izposojanje izdelkov široke porabe,
– K/72.30 Obdelovanje podatkov,
– K/72.40 Dejavnosti povezane z bazami podatkov,
– K/72.60 Druge računalniške dejavnosti,
– K/73 Raziskovanje in razvoj,
– K/74.12 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti, davčno svetovanje
– K/74.13 Raziskovanje trga in javnega mnenja,
– K/74.14 Podjetniško in poslovno svetovanje,
– K/74.40 Oglaševanje,
– K/74.81 Fotografska dejavnost,
– K/74.83 Tajniška dela in prevajanje,
– K/74.832 Fotokopiranje in drugo razmnoževanje,
– K/74.833 Druga splošna tajniška dela,
– K/74.841 Prirejanje razstav, sejmov in kongresov,
– K/74.843 Druge poslovne dejavnosti,
– L/75.13 Dejavnost javnih ustanov za pospeševanje poslovnih dejavnosti,
– M/80.422 Drugo izobraževanje, d.n.,
– O/91.11 Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj,
– O/92.12 Distribucija filmov in videofilmov,
– O/92.32 Obratovanje objektov za kulturne prireditve,
– O/92.33 Dejavnost sejmišč in zabaviščnih parkov,
– O/92.34 Druge razvedrilne dejavnosti, d.n.
– O/92.40 Dejavnost tiskovnih agencij,
– O/92.522 Varstvo kulturne dediščine,
– O/92.623 Druge športne dejavnosti,
– O/92.72 Druge dejavnosti za sprostitev, d.n.
9. člen
V okviru dejavnosti navedenih v 8. členu tega statuta, opravlja zavod zlasti naslednje naloge:
– oblikovanje celovite turistične ponudbe na območju občin ustanoviteljic,
– priprava strategije razvoja turističnega območja in razvojnih projektov v skladu z zahtevami Evropske skupnosti,
– pospeševanje turistične dejavnosti,
– načrtovanje, organiziranje in izvajanje marketinških in informacijsko promocijskih dejavnosti,
– raziskovanje in analiziranje trga,
– obdelava podatkov o turističnem prometu,
– analiza učinkov promocijskih aktivnosti,
– koordiniranje na področju turizma med člani LTO, društvi in ostalimi subjekti v občinah,
– spodbujanje razvoja in urejanje objektov turistične infrastrukture,
– informiranje obiskovalcev v okviru turistično informacijskih centrov,
– svetovanje, izobraževanje in organizacijska usposabljanja,
– pomoč pri trženju proizvodov in storitev,
– sooblikovanje turistične ponudbe Slovenije in njene promocije,
– vključevanje aktivnosti turističnih in drugih društev,
– sodelovanje in povezovanje z lokalnimi, regionalnimi, nacionalnimi in mednarodnimi subjekti s področja turizma.
Zavod opravlja tudi vse druge posle, ki so potrebni za njegovo poslovanje in za opravljanje dejavnosti.
10. člen
Zavod opravlja svoje dejavnosti kot nepridobitne.
Dejavnost zavoda se lahko spremeni le na način in po postopku, ki ga opredeljuje odlok in skladno z zakonom.
III. ORGANIZACIJA IN NAČIN POSLOVANJA ZAVODA
11. člen
Zavod je organiziran enotno za območje občin ustanoviteljic.
Zavod izvaja svojo dejavnost na sedežu zavoda ter po organizacijskih enotah.
12. člen
Za opravljanje posameznih dejavnosti ali dela dejavnosti in opravljanje nekaterih nalog zavoda, se oblikujejo pisarne turistično informacijskih centrov (v nadaljevanju: TIC) kot organizacijske enote zavoda.
S pisarnami TIC se zagotavlja dostopnost storitev uporabnikom na območju občin ustanoviteljic.
13. člen
Zavod lahko organizira najmanj en TIC na območju vsake od občin ustanoviteljic.
14. člen
Natančnejše se notranja organizacija ter pooblastila TIC določijo s posebnim splošnim aktom, ki ga sprejme svet zavoda.
15. člen
Uporabniki storitev zavoda so:
– člani zavoda,
– občine ustanoviteljice,
– obiskovalci – turisti,
– zainteresirana javnost.
16. člen
Zavod opravlja storitve brezplačno ali proti plačilu, na podlagi cenika storitev, ki ga sprejme svet zavoda na predlog direktorja.
17. člen
Delo zavoda je javno.
Zavod s splošnim aktom v skladu z zakonom določi, katera dela ali opravila niso dostopna javnosti ter določi način varovanja osebnih podatkov, v skladu z zakonom o varstvu osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti.
18. člen
Zavod obvešča javnost o svojem delu preko sredstev javnega obveščanja, internega obveščanja, z objavami v Uradnem listu Republike Slovenije, ali na drug krajevno običajen način.
Obveščanje javnosti zagotavlja direktor zavoda ali druga od njega poblaščena oseba.
19. člen
Delovna razmerja in pravice ter obveznosti delavcev uredi zavod v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo.
O delovnih razmerjih odloča direktor, ki mora ob tem spoštovati potrebe zavoda in ekonomsko opravičljivost, splošni akt, ki opredeljuje notranjo organizacijo zavoda in sistemizacijo delovnih mest in finančni načrt zavoda.
20. člen
Notranja organizacija zavoda in sistemizacija delovnih mest se določi s posebnim splošnim aktom, ki ga na predlog direktorja sprejme svet zavoda.
Delo v zavodu mora biti organizirano tako, da omogoča doseganje programskih ciljev letnega delovnega načrta in razvojnih strategij.
21. člen
Za izvajanje posameznih projektov lahko zavod oblikuje projektne skupine, sestavljene iz zaposlenih, članov ali zunanjih sodelavcev, oziroma odda izvajanje projektov drugi fizični ali pravni osebi.
Medsebojna razmerja in odgovornosti uredi direktor s sklepom o imenovanju projektne skupine oziroma pogodbe z izvajalcem.
22. člen
V zavod se lahko vključijo nove občine ustanoviteljice, prav tako pa lahko občine ustanoviteljice tudi izstopijo, pod pogoji in na način kot to določa odlok.
23. člen
Zavod pri izvajanju svojih nalog lahko sodeluje z ostalimi organizacijami s področja turizma in ostalih s turizmom povezanih področij, na lokalnem, regionalnem, državnem in mednarodnem nivoju.
24. člen
Zavod se lahko vključuje v združenja, zveze, skupnosti in ostale oblike povezovanja sorodnih organizacij, na lokalnem, regionalnem, državnem in mednarodnem nivoju.
O vključevanju, na predlog direktorja, odloča svet zavoda. Predlog direktorja mora vsebovati tudi finančne vidike vključevanja.
V primeru, da vključitev pomeni tudi statusne spremembe, mora svet zavoda pred vključitvijo pridobiti soglasje občin ustanoviteljic.
IV. ORGANI ZAVODA
25. člen
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– direktor,
– strokovni svet,
– panožne strokovne komisije,
– občni zbor.
1. Svet zavoda
26. člen
Svet zavoda je organ upravljanja zavoda.
Svet zavoda ima petnajst članov, ki ga sestavljajo:
– dva predstavnika Mestne občine Kranj in po en predstavnik vsake od ostalih ustanoviteljic,
– en predstavnik delavcev zavoda,
– dva predstavnika, ki jih izmed zainteresirane javnosti imenuje občni zbor,
– trije predstavniki, ki jih imenuje Strokovna komisija za gostinstvo,
– štirje predstavniki, ki jih po enega imenujejo ostale panožna strokovne komisije.
27. člen
Mandat članov sveta zavoda je štiri leta in začne teči z dnem prve seje sveta zavoda. Člani sveta zavoda so po poteku mandata lahko ponovno imenovani.
28. člen
Delo sveta zavoda vodi predsednik sveta, ki ga izmed sebe izvolijo člani sveta zavoda na prvi seji, z večino vseh članov sveta, za mandatno obdobje sveta zavoda.
Svet zavoda ima tudi namestnika predsednika, ki ga izmed sebe izvolijo člani sveta zavoda na prvi seji, z večino vseh članov sveta, za mandatno obdobje sveta zavoda.
Predsednik in podpredsednik sveta zavoda ne moreta biti istočasno predstavnika istega predlagatelja članov sveta.
29. člen
Sejo sveta zavoda skliče predsednik sveta zavoda najmanj dvakrat letno.
Sklic seje lahko predlagajo tudi najmanj trije člani sveta zavoda ali direktor zavoda.
Natančnejši način imenovanja oziroma volitev članov sveta zavoda, sklic sej sveta zavoda, vodenje sej, vzdrževanje reda na seji in način odločanja, vsebino zapisnika in druga vprašanja, uredi svet zavoda s poslovnikom o delu sveta zavoda.
30. člen
Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– sprejema statut zavoda v soglasju z občinami ustanoviteljicami,
– sprejema poslovnik o delu sveta zavoda,
– sprejema poslovnik o občnem zboru,
– sprejema druge splošne akte zavoda, predvsem pa splošni akt o notranji organizaciji in elemente za sprejem razvojne politike,
– sprejema letni program dela,
– sprejema letni finančni načrt ob soglasju ustanoviteljic,
– sprejema zaključni račun in letno poročilo,
– ustanoviteljicam predlaga spremembo dejavnosti,
– imenuje in razrešuje direktorja zavoda po predhodnem soglasju vseh ustanoviteljic,
– odloča o najemanju posojil po predhodnem soglasju ustanoviteljic,
– odloča o kriterijih in merilih za odpis terjatev zavoda do dolžnikov,
– odloča o drugih vprašanjih v zvezi z delovanjem in upravljanjem zavoda,
– opravlja druge z zakonom, odlokom in tem statutom določene pristojnosti in naloge.
31. člen
Svet zavoda je sklepčen, če je na seji prisotnih več kot polovica članov sveta zavoda. Sklepe sprejema z javnim glasovanjem, z večino glasov vseh prisotnih članov, kolikor z odlokom ali tem statutom ni določena drugačna večina. Tajno se glasuje o konkretnem vprašanju, če se tako odloči večina prisotnih članov sveta zavoda.
Statut sveta zavoda, njegove spremembe in dopolnitve, sprejema svet zavoda z dvetretjinsko večino vseh članov sveta zavoda.
Poslovnik o delu sveta zavoda in poslovnik o občnem zboru ter njune spremembe in dopolnitve, sprejema svet z dvetretjinsko večino na seji prisotnih članov sveta zavoda.
Odločitve, za katere je potrebno soglasje občin ustanoviteljic, veljajo od dne, ko je pridobljeno soglasje vseh občin ustanoviteljic.
32. člen
Predsedniku, namestniku predsednika in članom sveta zavoda predčasno preneha mandat v primeru smrti, če izgubi status predstavnika predlagatelja, z razrešitvijo ali zaradi pisnega odstopa, trajno nezmožnostjo opravljanja funkcije, pravnomočno obsodbo na nepogojno kazen nad 6 mesecev.
V primeru predčasnega prenehanja mandata člana sveta zavoda, mora predlagatelj za preostali čas mandata sveta zavoda, v roku 30 dni, imenovati novega predstavnika v svetu zavoda.
33. člen
Tri mesece pred iztekom mandata sveta zavoda, začnejo predlagatelji članov sveta zavoda s postopkom imenovanja novih članov sveta zavoda. Postopek imenovanja novih članov sveta zavoda morajo predlagatelji zaključiti do izteka mandata sveta zavoda in sklepe posredovati direktorju.
Direktor zavoda je dolžan najkasneje v roku 20 dni od izteka mandata sveta zavoda, sklicati prvo sejo novega sveta zavoda.
2. Direktor
34. člen
Zavod zastopa in predstavlja direktor, ki je poslovodni organ zavoda in odgovoren za zakonitost dela in poslovanje zavoda.
Direktor zastopa zavod neomejeno.
35. člen
Za direktorja je lahko imenovan tisti, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima višjo, visoko ali univerzitetno izobrazbo turistične, ekonomske, pravne ali druge družboslovne smeri,
– ima najmanj 8 let delovnih izkušenj, od tega najmanj 4 leta na vodstvenih delovnih mestih,
– ima delovne izkušnje na področju turizma,
– izpolnjuje ostale pogoje v skladu z zakonom,
– ima aktivno znanje dveh svetovnih jezikov in
– predloži program dela zavoda za mandatno obdobje.
36. člen
Direktorja imenuje svet zavoda, na način in po postopku, ki ga določata odlok in ta statut.
Mandatna doba direktorja traja štiri leta. Direktor je po preteku mandata lahko ponovno imenovan.
37. člen
Razpisni postopek in predlog za imenovanje direktorja opravi oziroma poda razpisna komisija, ki jo imenuje svet zavoda.
Razpisna komisija ima pet članov. V razpisno komisijo svet zavoda imenuje tri člane na predlog sveta zavoda, enega člana na predlog strokovnega sveta in enega člana na predlog zaposlenih v zavodu.
Javni razpis za imenovanje direktorja mora biti objavljen v sredstvih javnega obveščanja najkasneje tri mesece pred iztekom mandata direktorja.
Razpisna komisija po končanem postopku razpisa izbere in predlaga svetu zavoda vse kandidate, ki izpolnjujejo razpisne pogoje in katerih prijava na razpis je bila popolna.
Svet zavoda lahko o predlogih odloči ali pa pred odločitvijo povabi kandidate na razgovor. Po odločitvi o kandidatu, svet zavoda posreduje svoj predlog v soglasje občinam ustanoviteljicam, ki se morajo o predlogu izreči najkasneje v roku 30 dni, sicer se šteje, da s predlogom soglašajo.
38. člen
Javni razpis se šteje za neuspešnega:
– če noben kandidat, ki se je prijavil na javni razpis ne izpolnjuje razpisnih pogojev,
– če svet zavoda odloči, da noben kandidat ni primeren,
– če s strani sveta zavoda izbrani kandidat ne pridobi soglasja vseh občin ustanoviteljic.
V primeru, da javni razpis ni uspešen, začne razpisna komisija z novim postopkom najkasneje v roku enega meseca od ugotovitve dejstva, da postopek ni bil uspešen.
39. člen
V primeru prenehanja mandata direktorja pred iztekom mandata in v drugih primerih, ko direktor preneha z delom ter v primeru, ko direktorju poteče mandat pred izbiro novega direktorja, oziroma le-ta ne nastopi funkcije, imenuje svet zavoda vršilca dolžnosti direktorja brez razpisa.
Vršilec dolžnosti direktorja je lahko imenovan največ za dobo enega leta.
40. člen
Predsednik sveta zavoda sklene z direktorjem pogodbo o zaposlitvi, s katero podrobneje določi pravice in obveznosti direktorja, skladno z zakonom.
41. člen
Direktor opravlja vsa pravna dejanja in sklepa pogodbe v okviru pooblastil, določenih z zakonom in tem statutom.
Direktor ima naslednje pristojnosti:
– je poslovodni organ in organizira, predstavlja, vodi in je odgovoren za delo zavoda,
– je odredbodajalec za zavod in podpisuje pravne akte, listine, pogodbe in druge dokumente, ki se nanašajo na poslovanje,
– poroča o rezultatih dela zavoda in njegovem poslovanju,
– predlaga poslovni in finančni načrt, v skladu s sprejetimi cilji,
– predlaga in zagotavlja svetu zavoda gradiva, potrebna za njegovo delo,
– zagotavlja administrativno in tehnično pomoč in podporo za delo organov zavoda,
– sprejema splošne akte in sklepe iz svoje pristojnosti,
– izdaja posamične akte in izvršuje posamične sklepe,
– odloča o pravicah, obveznostih in odgovornosti delavcev zavoda iz delovnih razmerij skladno z zakonom, kolektivno pogodbo in splošnimi akti zavoda,
– v skladu s sprejetim finančnim načrtom odloča o razporejanju sredstev zavoda ter programskih sredstev med letom po posameznih namenih,
– imenuje posebne delovne skupine, stalne in občasne komisije, razen tistih, katerih imenovanje je v pristojnosti sveta zavoda,
– svetu zavoda predlaga v imenovanje člane strokovnega sveta,
– zagotavlja izvrševanje obveznosti zavoda do ustanoviteljic in članov zavoda,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom, odlokom in tem statutom.
42. člen
Direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom, odlokom in tem statutom, prenese opravljanje posameznih zadev na druge osebe na podlagi pisnega pooblastila. Prav tako lahko s pisnim pooblastilom na druge osebe prenese pravico podpisovanja aktov, pogodb in listin. V pisnem pooblastilu mora določiti obseg, vsebino in trajanje pooblastila.
43. člen
V primeru odsotnosti ali zadržanosti direktorja predstavlja in zastopa zavod drug delavec zavoda, ki ga določi in pooblasti direktor.
44. člen
Direktor je lahko razrešen pred potekom mandata skladno z zakonom.
3. Strokovni svet
45. člen
Strokovni svet je strokovno svetovalno telo, ki obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda. Določa strokovne podlage za programe dela in razvoj zavoda ter daje svetu in direktorju mnenja in predloge glede organizacije dela in pogojev za razvoj dejavnosti zavoda.
46. člen
Strokovni svet je kolegijski organ zavoda, ki ga sestavlja najmanj šest in največ devet članov, in sicer:
– en predstavnik Strokovne komisije za gostinstvo,
– en predstavnik Strokovne komisije za trgovino in predelovalne dejavnosti,
– en predstavnik Strokovne komisije za kmetijstvo, lov, gozdarstvo in ribištvo,
– en predstavnik Strokovne komisije za promet, skladiščenje in zveze,
– en predstavnik Strokovne komisije za ostale s turizmom povezane dejavnosti,
– najmanj en in največ štirje zunanji strokovnjaki s področja dela zavoda.
Člane strokovnega sveta imenuje svet zavoda na predlog direktorja. Direktor pa mora predlagati v strokovni svet posameznike, ki imajo na svojem področju ugled in izkušnje.
47. člen
Mandat članov strokovnega sveta je vezan na mandat direktorja zavoda. Člani strokovnega sveta so po preteku mandata lahko ponovno imenovani v svet zavoda.
Direktor mora svetu zavoda predlagati člane strokovnega sveta najkasneje v roku treh mesecev po svojem imenovanju.
48. člen
Člani strokovnega sveta sodelujejo pri delu zavoda s svojimi strokovnimi mnenji in presojami kot posamezniki, najmanj enkrat letno pa se strokovni svet sestane na skupni seji in obravnava poročilo o opravljenem delu in izhodiščih za izdelavo programa dela v prihodnjem obdobju.
49. člen
Direktor je dolžan članom strokovnega sveta posredovati gradivo, ki ga obravnava svet zavoda ter jih povabiti k posredovanju mnenj. Mnenja članov strokovnega sveta, o posameznih vprašanjih, ki jih na seji sveta zavoda obravnava le-ta, je dolžan direktor predstaviti pred glasovanjem o sklepu.
Na podlagi mnenja članov strokovnega sveta lahko direktor gradivo za sejo sveta ali za druge potrebe tudi pripravi.
50. člen
Strokovni svet ima tudi vlogo razsodnika v strokovnih sporih med organi zavoda.
51. člen
Mandat članov strokovnega sveta preneha s prenehanjem mandata direktorja.
Mandat člana strokovnega sveta lahko preneha tudi predčasno, na podlagi pisne odstopne izjave ali zaradi razlogov, zaradi katerih predčasno preneha tudi mandat članov sveta zavoda.
Direktor lahko predlaga svetu zavoda imenovanje novega člana strokovnega sveta, mora pa ga predlagati, če strokovni svet šteje manj kot šest članov.
4. Panožne strokovne komisije
52. člen
Zavod ima pet panožnih strokovnih komisij, in sicer:
1. Strokovna komisija za gostinstvo (dejavnosti, ki so v standardni klasifikaciji navedene pod črko H in jih opredeljuje odredba o opredelitvi s turizmom neposredno povezanih dejavnosti in njihovi razvrstitvi v skupine),
2. Strokovna komisija za trgovino in predelovalne dejavnosti (dejavnosti, ki so v standardni klasifikaciji navedene pod črkama D in G in jih opredeljuje odredba o opredelitvi s turizmom neposredno povezanih dejavnosti in njihovi razvrstitvi v skupine),
3. Strokovna komisija za kmetijstvo, lov, gozdarstvo in ribištvo (dejavnosti, ki so v standardni klasifikaciji navedene pod črkama A in B in jih opredeljuje odredba o opredelitvi s turizmom neposredno povezanih dejavnosti in njihovi razvrstitvi v skupine),
4. Strokovna komisija za promet, skladiščenje in zveze (dejavnosti, ki so v standardni klasifikaciji navedene pod črko I jih opredeljuje odredba o opredelitvi s turizmom neposredno povezanih dejavnosti in njihovi razvrstitvi v skupine),
5. Strokovna komisija za druge dejavnosti povezane s turizmom (dejavnosti, ki niso zajete v prejšnjih komisijah, vendar jih kot dejavnosti neposredno povezane s turizmom opredeljuje odredba o opredelitvi s turizmom neposredno povezanih dejavnosti in njihovi razvrstitvi v skupine, kakor tudi dejavnosti, ki niso navedene v odredbi in jih opravljajo turistična in druga društva ter zavodi na območju občin, ki so vključene v zavod).
53. člen
Vsaka panožna strokovna komisija ima pet članov, ki jih izmed članov zavoda, glede na opravljanje dejavnosti imenujejo člani zavoda na letnem občnem zboru. Mandat članov panožnih strokovnih komisij je štiri leta. Postopek imenovanja članov panožnih strokovnih komisij določa poslovnik o občnem zboru.
54. člen
Panožna strokovna komisija se konstituira na prvi seji, če je na prvi seji prisotnih več kot polovica vseh članov posamezne panožne strokovne komisije.
Prvo sejo posamezne panožne strokovne komisije skliče direktor najkasneje v roku dvajset dni po imenovanju članov panožnih strokovnih komisij.
55. člen
Panožna strokovna komisija se konstituira tako, da z večino glasov izvoli predsednika in podpredsednika komisije.
Panožna strokovna komisija imenuje v skladu s 26. členom tega statuta z večino glasov svoje predstavnike v svet zavoda.
56. člen
Panožno strokovno komisijo zastopa in predstavlja predsednik. Naloge predsednika so:
– vodi in organizira delo panožne strokovne komisije,
– predstavlja panožno strokovno komisijo v svetu zavoda,
– predlaga dnevne rede, sklicuje in vodi seje panožne strokovne komisije,
– skrbi za izvajanje sklepov,
– podpisuje sklepe, poročila, zapisnike in druge akte panožne strokovne komisije,
– sodeluje z vodstvom zavoda in ostalimi organi zavoda.
5. Občni zbor
57. člen
Člani zavoda so, na podlagi zakona o pospeševanju turizma, vse pravne osebe in podjetniki posamezniki, ki opravljajo s turizmom neposredno povezano dejavnost in sobodajalci ter tisti kmeti, ki opravljajo gostinsko dejavnost, če imajo v občinah ustanoviteljicah svoj sedež, poslovne enote ali drugo obliko registrirane dejavnosti.
Članstvo za pravne osebe, podjetnike posameznike in kmete iz prejšnjega odstavka tega člena je obvezno.
Člani so lahko tudi turistična društva in druga društva na podlagi pristopne izjave.
58. člen
Vsi člani zavoda oblikujejo občni zbor. Vsak član zavoda ima pravico biti imenovan v organe zavoda, po postopku, ki ga opredeljuje ta statut. Člani sodelujejo pri upravljanju zavoda preko imenovanih članov sveta zavoda in strokovnega sveta, svoje interese pa uresničujejo preko panožnih komisij.
59. člen
Člani zavoda so o delu zavoda neposredno informirani na letnem občnem zboru, ki ga enkrat letno skliče direktor.
Občni zbor se praviloma skliče po oddaji zaključnega računa za preteklo poslovno leto, obvezno pa v prvi polovici leta.
Direktor je dolžan na občni zbor povabiti vse člane zavoda. Na občni zbor se vabijo tudi člani organov zavoda, občine ustanoviteljice ter mediji. Na občni zbor lahko direktor povabi tudi predstavnike ostale zainteresirane javnosti.
60. člen
Način sklica letnega občnega zbora in njegovo izvedbo določa poslovnik o občnem zboru, ki ga sprejme svet zavoda.
61. člen
Člani plačujejo zavodu članarino, določeno z odlokom o določitvi višine in načinu plačevanja članarine javnemu zavodu Lokalna turistična organizacija Kokra (Uradni list RS, št. 25/01, v nadaljnjem besedilu: odlok o članarini), ki so ga sprejele ustanoviteljice, v skladu z zakonom ter ostalimi veljavnimi predpisi.
Kriteriji, način plačila in določanje višine članarine za posameznega člana zavoda določa odlok o članarini.
62. člen
Olajšave pri plačevanju članarine so predvidene in opredeljene v odloku o članarini.
Zavezancu se lahko pri določanju članarine upošteva tudi manjše število točk. Merila in postopke za znižanje in oprostitve plačila članarine določi svet zavoda s posebnim splošnim aktom.
O znižanju in oprostitvi odloči svet zavoda na podlagi vloge zavezanca.
63. člen
Članom preneha članstvo v zavodu v skladu z veljavnimi predpisi, oziroma ob prenehanju opravljanja dejavnosti, ki je podlaga njihovemu članstvu.
V. PLANIRANJE IN SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
64. člen
Zavod sprejema program dela, poslovni in finančni načrt letno ter ga skladno s časovnimi opredelitvami tudi operacionalizira. V ta namen sodeluje s člani, ustanoviteljicami, zunanjimi sodelavci in strokovnjaki ter zainteresirano javnostjo.
65. člen
Zavod pridobiva sredstva za svoje delo:
– s članarino,
– s turistično takso,
– s proračunskimi sredstvi ustanoviteljic,
– z lastnimi prihodki zavoda (plačilo za blago in storitve),
– s sredstvi proračuna Republike Slovenije,
– s sredstvi iz naslova javnih razpisov pristojnih ministrstev in drugih razpisov,
– s sredstvi Slovenske turistične organizacije,
– z darili, volili in dotacijami,
– iz drugih virov.
66. člen
Članarino in turistično takso mora zavod uporabiti za namene, ki jih določa zakon.
Ustanoviteljice zagotavljajo na osnovi skupaj dogovorjenega letnega programa dela sredstva iz svojih proračunov za delovanje in aktivnosti zavoda v višini, ki se izračuna na podlagi v odloku opredeljenih kriterijev.
Proračunska sredstva ustanoviteljic, Republike Slovenije, sredstva z naslova javnih razpisov in ostala namensko pridobljena sredstva se morajo uporabiti za namen, za katerega so bila pridobljena.
Sredstva pridobljena z naslova lastnih prihodkov se uporabijo skladno z letnim finančnim načrtom, ki ga sprejme svet zavoda.
67. člen
Presežek prihodkov nad odhodki zavod uporablja le za opravljanje in razvoj svojih dejavnosti, v skladu z letnim programom.
O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki odloča svet zavoda v soglasju z ustanoviteljicami.
68. člen
O načinu pokrivanja primanjkljaja, oziroma zagotovitve manjkajočih sredstev, odloča svet zavoda s soglasjem občin ustanoviteljic na podlagi sanacijskega načrta za pokrivanje primanjkljaja. Sanacijski program sprejme svet zavoda na predlog direktorja, v veljavo pa stopi po pridobitvi soglasja vseh občin ustanoviteljic.
V primeru izgube svet zavoda razpravlja tudi o odgovornosti direktorja in s sklepi seznani občine ustanoviteljice.
69. člen
Premoženje s katerim upravlja zavod je last občin ustanoviteljic, glede na njihov delež pri ustanavljanju.
Zavod je dolžan upravljati s premoženjem s skrbnostjo dobrega gospodarja.
70. člen
Pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu ter medsebojne pravice in obveznosti zavoda in ustanoviteljic določa odlok.
71. člen
Nadzor nad zakonitostjo, namembnostjo ter gospodarno in učinkovito rabo sredstev zavoda ter revidiranje njegovih računovodskih izkazov opravlja Računsko sodišče Republike Slovenije.
Upravni in strokovni nadzor nad delom ter nadzor nad namembnostjo rabe sredstev zavoda opravljajo pristojni organi občin ustanoviteljic.
VI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
72. člen
Zavod ima poleg statuta tudi splošne akte.
Splošni akti zavoda so pravilniki, poslovniki, organizacijski predpisi, sklepi in navodila s področja dela ali v zvezi z delom.
73. člen
Zavod s splošnimi akti ureja zlasti naslednja področja:
– notranjo organizacijo,
– sistemizacijo delovnih mest,
– računovodstvo,
– redni letni popis,
– pisarniško poslovanje,
– varstvo in zdravje pri delu ter varstvo pred požarom,
– varovanje osebnih podatkov in poslovne tajnosti,
– izobraževanje,
– plače in nadomestila,
– delovna razmerja,
– in druga področja določena z zakonom, odlokom, tem statutom ali zaradi potreb dela zavoda.
Svet zavoda sprejema splošne akte, ki jih določa ta statut in zakon in splošne akte s področja finančnega poslovanja zavoda, delovno pravnega področja in področja organiziranosti zavoda.
Direktor sprejema splošne akte, ki jih določa ta statut in zakon, zlasti pa akte, ki urejajo poslovanje zavoda.
74. člen
Pred sprejemom splošnih aktov, ki vsebujejo določbe o uresničevanju pravic delavcev in o njihovem materialnem položaju, se le-ti posredujejo pred sprejemom v obravnavo sindikatu.
Splošni akti začnejo praviloma veljati osmi dan po sprejemu, objavijo pa se na oglasni deski zavoda, razen tega statuta, ki se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Splošni akti, ki zadevajo člane zavoda, se objavijo tudi v glasilu zavoda.
VII. VAROVANJE OSEBNIH PODATKOV IN POSLOVNE SKRIVNOSTI
75. člen
Zavod zagotavlja varstvo in varovanje osebnih podatkov s tem, da direktor sprejme splošni akt, s katerim uredi postopke in ukrepe za varovanje osebnih podatkov.
Zavod vodi katalog podatkov v skladu s predpisi za varovanje osebnih podatkov za evidence določene z zakonom, odlokom, odlokom o članarini in tem statutom.
76. člen
Organi in delavci zavoda so dolžni varovati vse podatke o članih zavoda kot poslovno skrivnost.
S splošnim aktom navedenim v prejšnjem členu tega statuta, se lahko določi, da so posamezni podatki poslovna skrivnost.
77. člen
Delavci zavoda in člani organov zavoda morajo poleg podatkov opredeljenih v prejšnjih dveh členih tega statuta, kot poslovno skrivnost varovati tudi listine in podatke, ki jih kot take razglasi pristojni organ ter podatke, ki so po zakonu ali drugih predpisih opredeljeni kot tajni.
78. člen
Kršitev določb tega statuta in splošnega akta, ki ureja varstvo osebnih podatkov in poslovne skrivnosti, pomeni hujšo kršitev delovne obveznosti delavca, za katero se izreče prenehanje delovnega razmerja, oziroma člana organa zavoda, zaradi katere mu predčasno preneha mandat v organu zavoda.
Delavci zavoda in člani organov zavoda so kazensko in materialno odgovorni za ravnanje, ki je v nasprotju z določili tega statuta.
VIII. PRENEHANJE ZAVODA
79. člen
Zavod je ustanovljen za nedoločen čas. Zavod lahko preneha le iz razlogov in po postopku, določenih z zakonom.
IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
80. člen
Mandat članov sveta, imenovanih na podlagi 44. člena odloka traja do prvega občnega zbora članov zavoda, ki mora biti sklican najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega statuta, razen za predstavnika delavcev zavoda v svetu zavoda, ki so ga imenovale občine ustanoviteljice, katerega mandat traja dokler se v zavodu ne zaposli prvi delavec z rednim delovnim razmerjem.
Po redni zaposlitvi prvega delavca v zavodu postane le-ta tudi član sveta zavoda, prve volitve za predstavnika delavcev v svet zavoda se izvedejo, ko so v zavodu zaposleni najmanj trije delavci.
81. člen
Prvi strokovni svet se konstituira skladno s tem statutom potem, ko bo imenovan direktor zavoda.
82. člen
Prva imenovanja za člane panožnih strokovnih komisij se izvedejo na prvem letnem občnem zboru članov zavoda.
83. člen
Zavod mora najkasneje v roku šest mesecev sprejeti splošne akte, ki urejajo delo zavoda in jih določa ta statut.
84. člen
Prvi svet zavoda, konstituiran na podlagi določil tega statuta, se na svoji prvi seji sestane najkasneje v 30 dneh po občnem zboru in takoj začne s postopkom o imenovanju direktorja zavoda.
85. člen
TIC opredeljeni v 12. členu tega statuta morajo začeti delovati kot organizacijske enote zavoda, najkasneje do konca leta 2003.
86. člen
Ta statut se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, potem ko da svoje soglasje k njemu zadnja od občin ustanoviteljic.
87. člen
Ta statut začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 01/2001
Kranj, dne 4. decembra 2001.
Predsednik
sveta zavoda
dr. Peter Vencelj l. r.