Na podlagi določb zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99), statuta Občine Kungota (Uradni list RS, 16/99) je Občinski svet občine Kungota na 23. redni seji, dne 28. 2. 2002 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Kungota za leto 2002
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna Občine Kungota za leto 2002 (v nadaljnjem besedilu: proračun) in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna, terjatvami in naložbami ter dolgovi. S proračunom za leto 2002 se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni, statutom in občinskimi predpisi opravlja Občina Kungota.
2. člen
Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov.
Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
Posebni del proračuna je finančni načrt neposrednega uporabnika, ki je razčlenjen po področjih dejavnosti in po programih proračuna.
S proračunskimi postavkami pa je opredeljena osnovna struktura proračuna po namenih porabe.
Proračun Občine Kungota
za l. 2002 v SIT
--------------------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV:
I. Skupaj prihodki 634,200.000,00
II. Skupaj odhodki 650,600.000,00
III. Proračunski presežek/primanjkljaj (I.–II.) 16,400.000
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB:
IV. Prejeta vračila danih posojil in
prodaja kapitalskih deležev –
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev –
VI. Prejeta minus dana posojila in
spremembe kapitalskih deležev –
VII. Skupni presežek (primanjkljaj) (I.+IV.)–(II.+V.) –
C) RAČUN FINANCIRANJA:
VIII. Zadolževanje proračuna 17,100.000
IX. Odplačilo dolga 700.000,00
X. Neto zadolževanje (VIII.-IX.) 16,400.000,00
XI. Povečanje (zmanjšanje) sredstev
na računih (III.+VI.+X.) –
XII. Stanje sredstev na računu
konec preteklega leta (2001) 7,634.107,04
--------------------------------------------------------------------------
3. člen
Namenski prejemki proračuna so donacije, prihodki od lastne dejavnosti neposrednega uporabnika, prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja, odškodnine za spremembo namembnosti kmetijskih zemljišč in gozda, turistična taksa, prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije, požarna taksa, taksa za obremenjevanje voda (odstopljena državna taksa), taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, priključnine in prihodki koncesijskih dajatev.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračun.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun za tekoče leto za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu in proračun, ostala neporabljena sredstva se prenesejo v proračun za prihodnje leto za financiranje izdatkov proračuna prihodnjega leta kot celote.
4. člen
Pravice porabe neposrednega uporabnika za posamezno trimesečje se usklajujejo z oceno prihodkov, kar se uredi v navodilu o izvrševanju proračuna.
Proračun se bo izvrševal na podlagi kvot, ki jih določi župan upoštevajoč letni finančni načrt, prevzete obveznosti ter likvidnostne možnosti proračuna, kar se uredi v navodilih o izvrševanju proračuna.
Župan ali po pooblastilu odredbodajalci, lahko na osnovi utemeljenih razlogov odločajo o odstopanjih pri porabi proračunskih sredstev v okviru proračunske postavke.
Župan lahko na predlog utemeljenih razlogov odredbodajalca odobri prerazporeditev proračunskih sredstev med proračunskimi postavkami v okviru finančnega načrta neposrednega uporabnika, znotraj posameznega proračunskega poglavja.
Župan mora o izvršenih prerazporeditvah šestmesečno poročati občinskemu svetu.
5. člen
Župan v skladu z zakonom začasno, največ za 45 dni zadrži izvrševanje izdatkov proračuna, če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna. O odločitvi obvesti občinski svet.
Sredstva proračuna se prednostno zagotavljajo za namene, ki so določeni z zakoni oziroma občinskimi odloki in še omogočajo minimalni obseg delovanja uporabnikov.
Prioriteta v izvajanju investicij je dokončanje začetih investicij, za katere so opredeljena tudi lastna sredstva investitorja oziroma so sofinancirana s strani države.
6. člen
Med odhodki proračuna je predvidena tekoča proračunska rezerva, kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev tekoče proračunske rezerve odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
7. člen
V sredstva proračunske rezerve se izloči 0,5% skupno proračuna v preteklem realiziranem letu. Med odhodki proračuna je predvidena proračunska rezerva. V proračunsko rezervo izloči 2,000.000 SIT in prejemki od upravljanja s sredstvi proračunske rezerve.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča župan.
Župan o uporabi sredstev proračunske rezerve polletno poroča občinskemu svetu.
V primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega zgoraj navedeni znesek, odloča občinski svet s posebnim odlokom.
8. člen
O pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja ter za pridobitev nepremičnega premoženja Občine Kungota, kar ni opredeljeno s proračunom odloča župan do višine 5,000.000 SIT v enem proračunskem letu, o čemer poroča občinskemu svetu obvezno v istem proračunskem letu.
Župan lahko dolžniku do višine 10.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve, kar se uredi v navodilu o izvrševanju proračuna.
9. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja.
Neposredni uporabniki pa so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
Posredni uporabniki proračunskih sredstev so dolžni poročati o trošenju sredstev iz pogodbenih in zakonskih transferjev četrtletno županu občine.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščene osebe.
10. člen
Za zakonita in namenska izplačila in uporabo sredstev iz proračuna so odgovorni odredbodajalci. Za zakonito in namensko uporabo proračunskih sredstev pa tudi poslovodni organi drugih uporabnikov proračunskih sredstev.
11. člen
V breme proračuna se lahko prevzamejo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
12. člen
O zadolževanju občine in dajanju poroštev odloča občinski svet v skladu z zakonom.
Občinski svet odloča o dajanju soglasij k zadolževanju posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij.
Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto.
13. člen
Župan Občine Kungota izda navodilo o izvrševanju proračuna v 20 dneh po uveljavitvi tega odloka.
14. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 403-02/2-2002
Kungota, dne 28. februarja 2002.
Župan
Občine Kungota
Jožef Karner, grad inž. l. r.