Na podlagi zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 in 70/00 in ustavne odločbe 6/94, 45/94, 20/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 36/99, 59/99 in obvezna razlaga 63/95) in zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98), določil nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 24/00 in 31/00) ter 16. člena statuta Občine Postojna (Uradni list RS, št. 1/96, 68/97, 31/98, 84/98 in 66/99) je Občinski svet občine Postojna na 37. redni seji dne 15. 4. 2002 sprejel
P R A V I L N I K
o financiranju športa v Občini Postojna
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
Predmet tega pravilnika je delitev sredstev za šport, ki jih Občina Postojna na podlagi določil zakona o športu in usmeritev nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji, zagotavlja v vsakoletnem proračunu.
S tem pravilnikom Občinski svet občine Postojna določa pogoje, merila in postopke za vrednotenje in razdelitev sredstev za sofinanciranje programov športa v Občini Postojna ter opredeljuje ostala sredstva za šport v občini, ki se zagotavljajo v občinskem proračunu.
Namenska proračunska sredstva za šport se v Občini Postojna zagotavljajo v naslednjih proračunskih postavkah:
1. Področje športa
1.1. Nacionalni program športa (NPŠ)
2. Investicije v občinski Športni park Postojna
3. Investicije v športne objekte in površine
4. Ostale naloge
II. UPRAVIČENCI IN POGOJI ZA PRIDOBITEV SREDSTEV ZA SOFINANCIRANJE ŠPORTNIH PROGRAMOV
2. člen
Pravico do sofinanciranja športnih programov imajo nosilci in izvajalci športne dejavnosti, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– imajo sedež v Občini Postojna,
– imajo materialne, kadrovske in organizacijske pogoje za uresničitev načrtovanih športnih aktivnosti,
– imajo organizirano redno dejavnost in vadbo in
– imajo urejeno evidenco o članstvu in plačani članarini, kolikor so organizirani v skladu z zakonom o društvih.
3. člen
Za sofinanciranje športnih programov iz občinskega proračuna lahko ob upoštevanju zgornjih pogojev kandidirajo naslednji izvajalci športnih programov:
– športna društva in zveze športnih društev, ki jih ustanovijo športna društva s sedežem na območju Občine Postojna,
– zavodi, gospodarske družbe, zasebniki in druge organizacije, ki so na podlagi zakonskih predpisov registrirane za opravljanje dejavnosti na področju športa,
– zavodi za področja vzgoje in izobraževanja.
Športna društva in zveze športnih društev imajo na razpisu ob enakih pogojih prednost.
4. člen
Občinska proračunska sredstva namenjena športnim programom lahko izvajalci pridobijo le na osnovi kandidature na javnem razpisu.
Posamezni izvajalci športnih programov lahko s svojimi programi za proračunska sredstva lokalne skupnosti, po posameznih vsebinah, opredeljenih v 10. členu tega pravilnika, kandidirajo na razpisu le enkrat.
Športne zveze lahko za sredstva za športne programe kandidirajo le z lastnimi športnimi programi.
III. VSEBINE ŠPORTNIH PROGRAMOV, KI SE SOFINANCIRAJO IZ SREDSTEV LOKALNE SKUPNOSTI
5. člen
S sredstvi občinskega proračuna Občine Postojna se po tem pravilniku sofinancirajo športni programi z naslednjimi vsebinami:
– športna vzgoja otrok, mladine in študentov, ki se prostovoljno ukvarjajo s športom zunaj obveznega izobraževalnega programa,
– športna rekreacija,
– kakovostni šport,
– vrhunski šport,
– šport invalidov,
– izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih kadrov v športu,
– znanstveno-raziskovalna dejavnost,
– založniška dejavnost,
– velike mednarodne, državne, medobčinske in občinske športne prireditve,
– informacijski sistem na področju športa,
– Športna zveza občine Postojna.
IV. NAČIN IN POSTOPEK ZA VREDNOTENJE IN RAZDELITEV SREDSTEV ZA ŠPORTNE PROGRAME
Javni razpis
6. člen
Na podlagi vsakoletnega javnega razpisa, ki ga izvede Občina Postojna, lokalna skupnost pridobi podatke o letnih programih športa v prihodnjem proračunskem obdobju in o potrebnih sredstvih za njihovo izvajanje.
Javni razpis se izvede praviloma v mesecu novembru za prihodnje proračunsko obdobje. Razpisna dokumentacija mora biti pripravljena ločeno za posamezne vsebine športnih programov, kot je opredeljeno v 5. členu tega pravilnika. Pripravljena mora biti na način, ki bo omogočil zbiranje vseh potrebnih podatkov za vrednotenje programov.
Izvajalec javnega razpisa objavi razpis najmanj v enem javnem mediju na območju Občine Postojna in na sedežu Športne zveze Postojna. Razpisna dokumentacija mora biti na razpolago potencialnim kandidatom najmanj 15 dni pred rokom za oddajo prijave. Izvajalec javnega razpisa lahko razpisno dokumentacijo zaračuna vsem potencialnim kandidatom, vendar največ v višini stroškov fotokopiranja dokumentacije.
Pri razdelitvi razpoložljivih sredstev se upoštevajo le programi izvajalcev, ki so v celoti izpolnili pogoje, določene z razpisno dokumentacijo. Izvajalec razpisa lahko posameznega izvajalca pozove k dopolnitvi vloge, vendar ne kasneje kot 8 dni po roku za oddajo prijave.
V. VREDNOTENJE PROGRAMOV ŠPORTA
7. člen
Izvršni odbor Športne zveze Postojna pripravi županu predlog razdelitve finančnih sredstev na podlagi meril za vrednotenje programov športa v Občini Postojna, ki so opredeljena v 8. členu tega pravilnika in določil dodatka.
VI. MERILA ZA VREDNOTENJE PROGRAMOV ŠPORTA
8. člen
Sistem vrednotenja športnih programov izhaja iz razdelitve športnih panog oziroma programov v štiri skupine:
1. skupina:
Izvajalci programov v individualnih športih, v katerih športniki tekmujejo v uradnih tekmovalnih sistemih nacionalne panožne športne zveze za naslov državnega prvaka.
2. skupina:
Izvajalci programov v kolektivnih športih, v katerih športniki tekmujejo v uradnih tekmovalnih sistemih nacionalnih panožnih športnih zvez za naslov ekipnega državnega prvaka.
3. skupina:
Izvajalci različnih športno-rekreativnih programov.
4. skupina:
Izvajalci miselnih iger.
9. člen
V posamezni skupini se izvajalcem športnih programov vrednoti program glede na razširjenost in kakovost dosežkov športnikov, pri čemer se upošteva stopnja razvitosti športa v Občini Postojna.
Programi se vsako leto razvrstijo v štiri razrede A, B, C in D.
Kot kazalci za razširjenost športne panoge se upošteva:
– število članov v društvu s plačano članarino,
– število registriranih tekmovalcev,
– razširjenost dejavnosti izven sedeža društva, na območju Občine Postojna.
Kot kazalci za kakovost športnih dosežkov so upoštevani:
– kategorizacija športnikov,
– uvrstitve na mednarodnih tekmovanjih,
– uvrstitve na državnem prvenstvu.
Elementi za opredelitev sofinanciranja letnega programa športa so:
– obseg programa,
– velikost vadbene skupine,
– vrednost ure strokovnega kadra,
– vrednost ure najema športnega objekta,
– materialni stroški za izpeljavo programov in tekmovanj,
– drugi elementi v skladu z usmeritvami nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji.
Pojasnila za vrednotenje športnih programov so v dodatku, ki je obvezna priloga tega pravilnika.
10. člen
Izvajalcem, ki kandidirajo za proračunska sredstva Občine Postojna po posameznih vsebinah, se priznava programe, kot je navedeno v nadaljevanju. Prednostne programe določi izvršni odbor Športne zveze Postojna.
1. Športna vzgoja otrok, mladine in študentov, ki se prostovoljno ukvarjajo s športom zunaj obveznega izobraževalnega programa
1.1. Interesna športna vzgoja predšolskih otrok
Predšolsko obdobje obsega čas od otrokovega rojstva do sprejema v šolo. Na ravni lokalne skupnosti se izvajajo programi “Zlati sonček”, “Naučimo se plavati”, “Ciciban planinec” in športne dejavnosti, ki jih organizirajo izvajalci športnih programov za predšolske otroke z namenom optimalnega razvoja gibalnih sposobnosti, posredovanja osnovnih gibalnih znanj in spodbujanja otrokovih aktivnosti, ustvarjalnosti in razvoja osebnosti.
Občina sofinancira: propagandno gradivo, strokovni kader, najem 60 ur objekta na skupino z največ 20 otroki, strokovni kader za izvedbo 20-urnih tečajev plavanja na skupino z največ 10 otroki.
1.2. Interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok
Interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok je dejavnost otrok od 6. do 15. leta starosti, ki so prostovoljno vključeni v športne programe. Na ravni lokalne skupnosti se izvajajo programi “Zlati sonček”, “Krpan”, “Naučimo se plavati” in drugi 80-urni programi za skladen razvoj gibalnih sposobnosti otrok in mladostnikov.
Občina sofinancira: propagandno gradivo, organizacijo, izpeljavo in udeležbo na občinskih, regijskih in državnih šolskih prvenstvih (po razpisu Zavoda za šport), strokovni kader za izvedbo 20-urnih tečajev plavanja na skupino z največ 10 otroki in 80-urnih programov na skupino z največ 20 otroki, objekt.
1.3. Športna vzgoja otrok, usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport
V programe se vključujejo otroci od 6. do 11. leta in od 11. do 15. leta starosti, ki imajo interes, sposobnosti, ustrezne osebnostne značilnosti in visoko motivacijo, da bi lahko postali vrhunski športniki. Izvajalci teh programov morajo izpolnjevati prostorske, kadrovske in druge zahteve za strokovno izpeljavo programov, ki jih določi nacionalna panožna športna zveza, v dogovoru z Ministrstvom za šolstvo, znanost in šport in Olimpijskim komitejem Slovenije – Združenjem športnih zvez.
Programi so razdeljeni v tri stopnje.
Občina sofinancira: objekt, strokovni kader, materialne stroške programa, meritve in spremljanje treniranosti, nezgodno zavarovanje v naslednjih obsegih programa:
a) cicibani, cicibanke: 240 ur,
b) mlajši dečki in deklice: od 240 do 400 ur,
c) starejši dečki in deklice: od 300 do 800 ur.
1.4. Športna vzgoja otrok s posebnimi potrebami
Občina sofinancira kader za izvedbo 80 ur programa na skupino z največ 10 otroki in objekt. Na lokalni ravni se izvajajo programi prilagajanja otrok s posebnimi potrebami na vodo, programi jahanja za otroke s posebnimi potrebami, programi iger z žogo in drugi podobni programi.
1.5. Interesna športna vzgoja mladine
Interesna športna vzgoja mladine je dejavnost mladih od 15. do 20. leta starosti, ki se prostovoljno vključujejo v športne programe, katerih namen je izboljšanje športnih znanj, zagotavljanje psihofizične sposobnosti mladine, odpravljanje negativnih vplivov sodobnega življenja, preprečevanje zdravju škodljivih razvad in zadovoljevanje človekove potrebe po igri in tekmovalnosti.
Občina sofinancira: strokovni kader za 80-urne programe na skupino z največ 20 mladimi, objekt.
1.6. Športna vzgoja mladine, usmerjene v kakovostni in vrhunski šport
Programi zajemajo načrtno vzgojo mladih športnikov, ki so usmerjeni v doseganje vrhunskih rezultatov, primerljivih z dosežki vrstnikov v mednarodnem merilu. Razdeljeni so v dve stopnji.
Občina sofinancira: objekt, strokovni kader, materialne stroške programa, meritve in spremljanje treniranosti, nezgodno zavarovanje v naslednjih obsegih programa:
a) kadeti in kadetinje od 400 do 1100 ur,
b) mladinci in mladinke od 400 do 1100 ur.
Občina dodatno sofinancira program športnikov, ki imajo status mladinskega razreda, in sicer:
– športnik MLD + 25% na osnovni program posameznika.
1.7. Športna vzgoja mladine s posebnimi potrebami
Ustrezna skrb za vključevanje mladine od 15. do 20. leta s posebnimi potrebami v vsakdanje življenje. Na ravni lokalne skupnosti se sofinancirajo programi športne vadbe, tekmovanj in tečajev ter posebni programi za posamezne vrste primanjkljajev oziroma ovir, v obsegu strokovnega kadra za 80-urni program na skupino z največ 10 mladimi in objekt.
1.8. Interesna športna dejavnost študentov
Občina sofinancira strokovni kader za 80-urne programe na skupino z največ 20 študenti, objekt.
2. Športna rekreacija
Občina sofinancira 80-urne programe vadbe na skupino za največ 20 članov, v različnih športnih panogah, in sicer v obsegu najemnine objekta. Za socialno in zdravstveno ogrožene ter občane, starejše od 65 let, se lahko sofinancira tudi strokovni kader.
3. Kakovostni šport
Priprave in športna tekmovanja ekip in posameznikov, registriranih športnikov, ki nimajo objektivnih strokovnih, organizacijskih in materialnih možnosti za vključitev v program vrhunskega športa in ki jih program športne rekreacije ne zadovoljuje, so pa pomemben dejavnik razvoja športa, občina sofinancira najemnino objekta za:
osnovni program:
1. rang 320 ur,
2. rang 280 ur,
3. rang 240 ur.
V okviru teh programov gre za nastope v uradnih tekmovalnih sistemih panožnih športnih zvez do naslova državnega prvaka.
Občina dodatno sofinancira program športnikov, ki imajo status državnega razreda, in sicer:
– športnik DR + 25% na osnovni program posameznika.
4. Vrhunski šport
Občina dodatno sofinancira program športnikov, ki imajo status mednarodnega, svetovnega in perspektivnega razreda, in sicer:
– športnik PR + 50% na osnovni program posameznika,
– športnik MR in SR + 100% na osnovni program posameznika.
5. Šport invalidov
To so programi za invalide z namenom ohranjanja gibalnih sposobnosti, zdravja, revitalizacije, resocializacije, razvedrila in tekmovanj invalidov, ki se prostovoljno ukvarjajo s športom. Na ravni lokalne skupnosti se izvajajo 80-urni programi na skupino z največ 10 invalidi. Občina sofinancira uporabo objekta in strokovni kader.
6. Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih kadrov v športu
Občina sofinancira izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih kadrov preko Inštituta za šport in OKS-ZŠZ.
7. Znanstveno-raziskovalna dejavnost
Izvajanje temeljne, uporabne in razvojne raziskave s področja športa ter prenašanje izsledkov v prakso. Iz javnih financ občine in države se lahko sofinancirajo projekti, ki jih sofinancira Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, če te raziskave zagotavljajo ustrezen prenos znanstvenih spoznanj v prakso, oziroma če je zagotovljen sorazmeren delež drugih financerjev in prenos znanstvenih izsledkov v prakso.
8. Založniška dejavnost
Občina sofinancira dejavnost izdajanja strokovne literature in drugih periodičnih in občasnih športnih publikacij ter propagandno gradivo na temo športnih dejavnosti.
9. Velike mednarodne, državne, medobčinske in občinske športne prireditve
Občina sofinancira materialne stroške športnih prireditev, ki jih opredeljuje 52. člen zakona o športu, medobčinske in občinske prireditve, ki imajo namen pospeševanja motivacije za šport, športno aktivnost in imajo promocijski učinek za šport, gospodarstvo in turizem.
10. Informacijski sistem na področju športa
Informacijski sistem vsebuje podatke s področja organiziranosti športa, športnih objektov, financiranja športa in športnih programov ter razvide, ki so določeni z zakonom o športu. Na ravni lokalne skupnosti se financirajo in izvajajo programi izdelave informacijskih baz za potrebe lokalne skupnosti in nakup tehnologije.
11. Delovanje Športne zveze Postojna
Športna društva, kot osnovne športne organizacije, se na lokalni ravni združujejo v športno zvezo. Društva in zveze za svoje osnovno delovanje potrebujejo sredstva za kritje osnovnih materialnih stroškov in plače organizacijskega, tehničnega ter strokovnega kadra, ki se lahko sofinancirajo iz proračuna lokalne skupnosti. S posebno pogodbo je dogovorjeno financiranje Športne zveze Postojna, in sicer:
– osebni dohodki zaposlenih in materialni stroški,
– izvajanje različnih programov, katerih naročnik je Občina Postojna,
– stroški izvajanja programov javnih del,
– vzdrževanje in investicijsko vzdrževanje Občinskega Športnega parka Postojna.
VII. NAČIN FINANCIRANJA
11. člen
Športni programi se financirajo na podlagi pogodb z izvajalci programov, ki jih v roku 15 dni po sprejetju občinskega proračuna pripravi izvajalec javnega razpisa. Pogodbe opredeljujejo višino sredstev, v skladu z izidom javnega razpisa, obseg in realizacijo programov ter način nadzora nad porabo sredstev. Pogodbe so sklenjene med izvajalci programov in Občino Postojna.
Na osnovi podpisanih pogodb se odobrena sredstva za sofinanciranje programov vsebin iz 5. člena tega pravilnika nakazujejo na žiro račune izvajalcev programov, praviloma po dvanajstinah.
Sredstva za sofinanciranje programov pod točkami 6, 7, 8 in 9, iz 10. člena tega pravilnika se izvajalcem nakazujejo na podlagi predloženih ustreznih dokumentov, ki izkazujejo nastanek obveznosti izvajalca programa, do odobrene višine.
12. člen
Izvajalci programov morajo Občini Postojna najkasneje do 31. 7. tekočega leta podati polletno poročilo in najkasneje do 31. 12. letno poročilo o izvedbi programov z dokazili o izpolnitvi prevzetih obveznosti.
V primeru, da se po pregledu polletnih poročil ugotovi, da se programi niso izvajali, kot so bili prijavljeni na razpis, opredeljeni v pogodbah in sofinancirani, se izvajalcu teh programov ustrezno zmanjšajo ali ukinejo sredstva, zagotovljena v pogodbi. V primeru, da se na osnovi podanega letnega poročila ali izvedenega nadzora ugotovi neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti izvajalcev športnih programov, se neupravičeno pridobljena sredstva poračunajo v naslednjem proračunskem obdobju. Če izvajalec v naslednjem proračunskem obdobju ne izvaja več programov, ki se sofinancirajo iz občinskega proračuna, jih je dolžan vrniti v občinski proračun, vključno z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
Enako kot v prejšnjem odstavku se ravna tudi v primeru, če se ugotovi, da je izvajalec prejel odobrena proračunska sredstva za namen znotraj vsebine, vendar pa stroški dejansko ne nastajajo.
Če izvajalec do rokov, navedenih v prejšnjem odstavku, ne odda polletnega oziroma letnega poročila, se smatra, da programov ni izvajal in je dolžan vsa realizirana proračunska sredstva vrniti v občinski proračun, vključno z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
Župan lahko na podlagi zadržanih oziroma vrnjenih sredstev iz drugega, tretjega in četrtega odstavka tega člena, razpoložljiva sredstva s posebnim sklepom razporedi izvajalcem, katerih dejanski obseg dela presega obseg, določen v pogodbah o sofinanciranju športnih programov oziroma katerih rezultati opravičujejo povečan obseg sredstev.
13. člen
Nadzor nad namembnostjo in smotrnostjo poslovanja in porabe dodeljenih sredstev opravljajo: organi in strokovne službe Občine Postojna.
14. člen
Sredstva za sofinanciranje oziroma financiranje ostalih nalog s področja športne dejavnosti, prireditve in programe, ki jih ni mogoče predvideti v naprej, so pa pomembni za promocijo občine se zagotovi iz drugih ustreznih proračunskih postavk.
Sredstva se upravičencem dodelijo s sklepom župana na osnovi utemeljenih vlog z dokazili o višini stroškov.
VIII. KONČNE DOLOČBE
15. člen
Ta pravilnik začne veljati, ko ga sprejme Občinski svet občine Postojna.
16. člen
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati pravilnik za vrednotenje športnih programov v Občini Postojna z dne 12. 2. 1998.
Št. 032-01-2/01
Postojna, dne 15. aprila 2002.
Župan
Občine Postojna
Josip Bajc, jur. l. r.
DODATEK
Za vrednotenje športnih programov po vsebinah iz
10. člena tega pravilnika se smiselno uporabi naslednje
opredelitve:
1. Po kazalcih in elementih opredeljenih v 9. členu tega
pravilnika se za razvrstitev izvajalcev športnih programov v
razrede A, B, C in D upošteva še dodatne kazalce:
- športni objekti: obseg in kvaliteta le-teh - primernost za
kvalitetno izvajanje vadbenega procesa in tekmovanj v izbrani
športni panogi;
- strokovni kader: obseg in kvaliteta (ustrezno število športnih
kadrov z ustrezno strokovno izobrazbo športne smeri):
- športni uspehi in tradicija: uspešnost izvajalca športnega
programa se oceni na podlagi doseženih rezultatov v zadnjih dveh
letih.
V skladu z možnostmi in interesom Občine Postojna se vsako leto
uvrsti:
- v skupino A največ tri izvajalce športnih programov;
vrednotenje programa v višini 100%;
- v skupino B največ štiri izvajalce športnih programov;
vrednotenje programa v višini 80%;
- v skupino C največ štiri izvajalce športnih programov;
vrednotenje programa v višini 60%;
- v skupino D preostali izvajalci športnih programov; vrednotenje
programa v višini 50%.
2. Število športnikov v vadbeni skupini - potrebnih za izvajanje
posameznega programa: tabela 1 - individualne športne panoge
tabela 2 - kolektivne športne panoge.
Program se izvaja za najmanj 50% maksimalnega števila
udeležencev. Pri tem izvajalec programa pridobi le proporcionalni
delež.
3. V skladu z zmožnostmi oziroma kapaciteto športnih objektov in
površin v Občini Postojna se opredeli velikost vadbene enote za
izvajanje posameznega programa športa.
4. Strokovni kader se glede na doseženo stopnjo strokovne
izobrazbe pridobljene preko Inštituta za šport in OKS-ZŠZ
razvršča v tri skupine. Za pridobivanje strokovnega naziva in
licenc Občina Postojna sofinancira kotizacijo.
5. Za tekoče leto pripravi Izvršni odbor Športne zveze Postojna
predlog stroškovnika (vrednost ure strokovnega kadra, objektov,
obseg vadbenih ur in tekmovanj na skupino...).
6. Opredeljene vsebine športnih programov v točkah 1, 2, 3, 4 in
5, 10. člena pravilnika se bodo izvajalcem financirale v enakem
deležu (%) od razpoložljivih proračunskih sredstev.
Tabela 1: Športna vzgoja otrok in mladine
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Športna cicibani mlajši dečki/ starejši dečki/ kadeti/ mladinci/ kategorizirani kakovostni
panoga deklice deklice kadetinje mladinke športniki šport
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
alpsko smučanje 12 10 8 6 6 6 6
atletika 15 15 10 6 6 6 6
balinanje 12 12 12 8 8 8 8
karate 20 14 10 7 7 7 7
kegljanje 12 12 12 8 8 8 8
kickboksing 14 10 7 7 7 7
konjeništvo 10 6 6 6 6
letalstvo 6 6 6 6
lokostrelstvo 12 12 12 8 8 8 8
planinstvo - šp.
plezanje 8 6 6
šah 20 16 14 8 8 8 8
športni ribolov 20 10 10 10 10
strelstvo 12 12 12 8 8 8 8
tenis 12 10 8 6 6 6 6
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tabela 2
-------------------------------------------------------
Športna Število
panoga športnikov
-------------------------------------------------------
inline hokej 10
košarka 12
nogomet 18
odbojka 12
rokomet 14
-------------------------------------------------------