Na podlagi 1., 3., 10., 11. in 13. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01), 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95, 6/96, 39/96, 44/96, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98, 74/98, 12/99, 59/99, 70/00, 100/00), odredbe o ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prihodkov in odhodkov, danih in vrnjenih posojil ter zadolževanja in odplačil dolga (Uradni list RS, št. 75/98, 16/99 in 48/99) ter 18. in 86. člen statuta Občine Tržič (Uradni list RS, št. 15/99, 20/01 in 79/01) je Občinski svet občine Tržič na 22. redni seji dne 26. 6. 2002 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Tržič za leto 2003
1. člen
Z odlokom o proračunu Občine Tržič za leto 2003 (v nadaljevanju: proračun) se določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna in obseg zadolževanja javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Proračun Občine Tržič za leto 2003 se določa v naslednjih zneskih:
V tisoč tolarjev
Proračun za leto 2003
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
----------------------------------------------------------------
Sku- Pod-
pina skupina
----------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI
(70+71+72+73+74) 1.799.711.139
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.212.159.689
70 * DAVČNI PRIHODKI 1.064.130.200
700 Davki na dohodek in dobiček 777.960.000
703 Davki na premoženje 140.305.200
704 Domači davki na blago in storitve 145.865.000
706 Drugi davki 0
71 * NEDAVČNI PRIHODKI 148.029.489
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 94.414.994
711 Takse in pristojbine 8.831.000
712 Denarne kazni 3.989.000
713 Prihodki od prodaje blaga in
storitev 4.940.000
714 Drugi nedavčni prihodki 35.854.495
72 * KAPITALSKI PRIHODKI 139.508.450
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 97.830.986
721 Prihodki od prodaje zalog 0
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja 41.677.464
73 * PREJETE DONACIJE 15.000.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 0
731 Prejete donacije iz tujine 15.000.000
74 * TRANSFERNI PRIHODKI 433.043.000
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 433.043.000
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 1.838.640.151
40 * TEKOČI ODHODKI 479.333.605
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 127.304.521
401 Prispevki delodajalcev
za socialno varnost 17.785.137
402 Izdatki za blago in storitve 323.529.596
403 Plačila domačih obresti 1.819.783
409 Rezerve 8.894.568
41 * TEKOČI TRANSFERI 581.269.864
410 Subvencije 23.142.090
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 70.656.950
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 74.987.191
413 Drugi tekoči transferi 412.483.633
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 * INVESTICIJSKI ODHODKI 646.911.258
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 646.911.258
43 * INVESTICIJSKI TRANSFERI 131.125.424
430 Investicijski transferi 131.125.424
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK OZIROMA
PRIMANJKLJAJ (I.-II.) -38.929.012
----------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
----------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752) 1.300.000
75 * PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 1.300.000
750 Prejeta vračila danih posojil 1.300.000
751 Prodaja kapitalskih deležev 0
752 Kupnine iz naslova privatizacije 0
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 0
44 * DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV 0
440 Dana posojila 0
441 Povečanje kapitalskih
deležev in naložb 0
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova privatizacije 0
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
(IV.-V.) 1.300.000
----------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
----------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
50 * ZADOLŽEVANJE 0
500 Domače zadolževanje 0
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 31.250.000
55 * ODPLAČILA DOLGA 31.250.000
550 Odplačila domačega dolga 31.250.000
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA
RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -68.879.012
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) -31.250.000
XI. NETO FINANCIRANJE
(VI.+VII.-VIII.-IX=-III) 38.929.012
– Stanje sredstev naračunih
konec 31. 12. 2002 (ocena) 69,000.000
– Koriščenje sredstev, ki so
ostala na računih, v letu 2003 68,879.012
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Tržič so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter računu financiranja, ki so sestavni deli odloka. Načrt razvojnih programov je priloga k temu odloku.
3. člen
Proračun obsega skupen znesek predvidenih prejemkov in skupen znesek predvidenih izdatkov. V bilanci prihodkov in odhodkov so prihodki izkazani po njihovih vrstah in virih, odhodki pa v skupnih zneskih in po posameznih namenih. Prihodki in odhodki so v posebnem delu bilance prihodkov in odhodkov razporejeni po natančnejših namenih.
4. člen
Kot sestavni del odloka o proračunu Občine Tržič za leto 2003, se potrjujejo tudi osnutki finančnih načrtov krajevnih skupnosti v Občini Tržič.
Skladno s 17. členom odloka o krajevnih skupnostih na območju Občine Tržič (Uradni list RS, št. 67/98) sveti krajevnih skupnosti po sprejemu občinskega proračuna sprejmejo predlog finančnega načrta.
5. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če med občino in uporabnikom ni drugače določeno z odlokom ali pogodbo.
6. člen
Uporabniki morajo sredstva, ki so jim bila zagotovljena v proračunu, uporabljati za namene, za katere so jim bila dana in ki so opredeljena v bilanci prihodkov in odhodkov ter v skladu s predpisi o njihovi uporabi oziroma razpolaganju z njimi.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan lahko določi pristojne organe in strokovne službe, ki so nosilci porabe sredstev na posameznih proračunskih postavkah.
8. člen
Župan oziroma od njega pooblaščena oseba lahko samostojno prerazporeja sredstva med konti v okviru proračunske postavke in po potrebi odpira nove konte.
9. člen
Če prihodki med letom ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan, da bi ohranil proračunsko ravnovesje, začasno zmanjša zneske sredstev, ki so v proračunu razporejeni za posamezne namene, ali začasno, največ do 45 dni, zadrži uporabo teh sredstev.
10. člen
Župan lahko v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do 20% sredstev. Pri izračunu zneska, ki se prerazporeja med dvema proračunskima postavkama s sklepom župana, se upošteva 20% od vrednosti večje proračunske postavke.
Spremembe namena in višine sredstev za posamezni namen, ki presegajo pogoje iz prvega odstavka tega člena, se opravijo s spremembo proračuna, ki ga potrdi občinski svet.
11. člen
Župan lahko prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka – konto v proračunu tekočega leta.
Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, iz naslova:
– ¨Investicijskih odhodkov in investicijskih transferov ne smejo presegati 75% sredstev skupin odhodkov “42-investicijski odhodki” in “43-investicijski transferi”.
– ¨Drugih odhodkov proračuna ne smejo presegati 25% sredstev skupin odhodkov “40-tekoči odhodki” in “41-tekoči transferi”.
Omejitve iz prejšnjega odstavka se ne nanašajo na namenske prejemke in izdatke proračuna. Namenski prejemki proračuna so donacije, namenski prejemki proračunskega sklada, prihodki od lastne dejavnosti, prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja in odškodnine iz naslova zavarovanj in drugi prejemki, ki jih kot namenske prihodke in prejemke opredeljuje zakon o izvrševanju proračuna. Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg teh izdatkov in proračun.
V primeru pridobitve namenskih prejemkov ima župan pravico odpreti novo postavko v proračunu. Sredstva za novo odprto postavko se zagotovijo iz namenskih prejemkov in s prerazporeditvijo sredstev iz drugih postavk, v tem primeru prerazporeditev lahko preseže 20% sredstev na določeni postavki, ne glede na določila 10. člena tega odloka.
12. člen
Župan lahko v letu 2003 za odhodke za investicije in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključena v načrt razvojnih programov za leta 2003–2006, če so za ta namen že načrtovane pravice uporabe na ustrezni proračunski postavki za leto 2004.
13. člen
Proračun obsega kot nerazporejeni del prihodkov tudi tekočo proračunsko rezervo za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
O uporabi tekoče proračunske rezerve odloča župan do zneska 1;000.000 SIT za posamezni namen.
14. člen
V proračunu občine se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
V proračunsko rezervo občine se najkasneje do 31. 12. 2003 izloči 0,5% skupno doseženih letnih prihodkov proračuna.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Občinski svet pooblašča župana, da odloča o uporabi proračunske rezerve do višine 1,000.000 SIT, vendar samo enkrat za isti namen.
15. člen
Odredbodajalec za sredstva proračuna je župan oziroma od župana pooblaščena oseba.
16. člen
Župan lahko na prošnjo dolžnika odloži plačilo, dovoli obročno plačilo dolga ali spremeni predvideno dinamiko plačila dolga, če se s tem bistveno izboljšajo možnosti za plačilo dolga dolžnika, od katerega sicer ne bi bilo mogoče izterjati celotnega dolga.
Župan lahko do višine 0,5% skupnih prihodkov iz 2. člena tega odloka odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjatve v nesorazmerju z višino terjatve.
Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi iz naslova obveznih dajatev.
17. člen
Pravne osebe javnega sektorja in sicer občina, javna podjetja ter podjetja, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se v letu 2003 lahko zadolžijo in izdajo poroštva drugim pravnim osebam do skupne višine 10,000.000 tolarjev.
Pogoj za zadolževanje in izdajanje poroštev pravnih oseb javnega sektorja je pisno soglasje župana Občine Tržič.
18. člen
Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni uporabo proračunskih sredstev načrtovati in o uporabi sredstev preteklega leta poročati pristojnim uradom Občinske uprave občine Tržič.
Neposredni in posredni uporabniki občinskega proračuna morajo pripraviti zaključni račun svojega finančnega načrta in letno poročilo za preteklo leti skupaj z obrazložitvami ter ju poslati županu najkasneje do 28. februarja tekočega leta.
19. člen
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v sladu z 18. členom tega odloka, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa na predlog župana Občinski svet občine Tržič.
20. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2003 dalje.
Št. 401-02/02-06
Tržič, dne 26. junija 2002.
Župan
Občine Tržič
Pavel Rupar l. r.