Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 – spremembe in dopolnitve – upoštevane odločbe sodišča št. 6/94, 45/94, 20/95, 9/96, 39/96, 44/96), zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 56/98), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 16. člena statuta Občine Komen (Uradni list RS, št. 46/01) je Občinski svet občine Komen na 31. redni seji dne 4. 7. 2002 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Komen za leto 2002
1. člen
Odlok o proračunu Občine Komen za leto 2002 določa obseg javne porabe Občine Komen za leto 2002 in način izvrševanja proračuna, upravljanje s prejemki in izdatki proračuna ter občinskim premoženjem.
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih (v SIT):
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I. SKUPAJ PRIHODKI
(70+71+72+73+74) 516,444.000
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 335,837.000
70 DAVČNI PRIHODKI 257,171.000
700 Davki na dohodek in dobiček 220,898.000
703 Davki na premoženje 14,934.000
704 Domači davki na blago in storitve 21,339.000
706 Drugi davki –
71 NEDAVČNI PRIHODKI 78,666.000
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 71,208.000
711 Takse in pristojbine 2,401.000
712 Denarne kazni 157.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 700.000
714 Drugi nedavčni prihodki 4,200.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 123,412.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih
sredstev 67,082.000
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja 56,330.000
73 PREJETE DONACIJE 21,885.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 6,425.000
731 Prejete donacije iz tujine 15,460.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI 37,310.000
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 37,310.000
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 516,444.000
40 TEKOČI ODHODKI 166,217.266
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 27,790.000
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 3,845.000
402 Izdatki za blago in storitve 98,642.966
403 Plačila domačih obresti 32,439.300
409 Rezerve 1,500.000
41 TEKOČI TRANSFERI 179,856.157
410 Subvencije 810.000
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 107,113.000
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 16,386.443
413 Drugi tekoči domači transferi 55,546.714
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 158,215.577
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 158,215.577
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 16,155.000
430 Investicijski transferi 16,155.000
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) –
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752) –
750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL –
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) –
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV –
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in
naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.–V.) –
C) RAČUN FINANCIRANJA
ZADOLŽEVANJE (500) –
50 ZADOLŽEVANJE –
500 Domače zadolževanje –
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) –
55 ODPLAČILA DOLGA –
550 Odplačila domačega dolga –
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV
NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) –
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) –
Prihodki in odhodki proračuna ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Komen so zajeti v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb in računu financiranja, ki so sestavni del tega odloka. V posebnem delu proračuna, ki je tudi sestavni del proračuna je prikazana podrobnejša razčlenitev sredstev po posameznih namenih in uporabnikih.
Sestavni del proračuna so tudi načrt razvojnih programov za obdobje od leta 2002–2005.
3. člen
Občina se lahko zadolži na podlagi predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance, pod pogoji, ki jih določa zakon, ki ureja financiranje občin. Posli zadolžitve, za katere ministrstvo za finance ni izdalo soglasja, so nični.
Občina se bo v letu 2002 zadolžila za investicije do višine določene s proračunom.
4. člen
Sredstva proračuna se uporabljajo le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine se prevzemajo obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvideni za posamezne namene.
5. člen
Sredstva proračuna se posrednim proračunskim porabnikom med letom praviloma dodeljujejo mesečno v obliki dvanajstine, razen investicijskih transferov, kjer se sredstva nakazujejo na osnovi dokumentacije o že opravljenih investicijah.
Pri tem je potrebno upoštevati zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostni položaj proračuna.
V primeru, da zaradi neenakomernega priliva prihodkov pride do likvidnostnih težav, se sredstva prioritetno zagotavljajo za zakonsko določene naloge, ki so opredeljene v posebnem delu proračuna in za minimalni obseg nalog, ki še omogoča delovanje uporabnikov.
6. člen
Sredstva proračunske rezerve se izločijo v višini določeni s proračunom. Sredstva se izločajo mesečno po dvanajstinah. Sredstva rezerve se uporabljajo za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi proračunske rezerve do višine 500.000 SIT odloča župan na podlagi predloga občinske uprave in o uporabi sredstev pisno obvesti občinski svet. O uporabi sredstev nad višino 500.000 SIT odloča občinski svet s posebnim odlokom.
7. člen
Za plačevanje obveznosti iz občinskega proračuna veljajo enaki roki, ki se za posamezne namene porabe določijo v zakonu o izvrševanju državnega proračuna.
Neposredni porabniki proračuna plačujejo obveznosti za že opravljene nabave blaga, storitev in gradbenih del.
Dogovarjanje o predplačilih je možno s soglasjem župana le izjemoma, in sicer ob primernem zavarovanju predplačil.
8. člen
Namenski prihodki proračuna za leto 2002 so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena zakona o javnih financah, tudi naslednji prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, ki se uporabljajo za odhodke bilance prihodkov in odhodkov ali za izdatke v računu financiranja:
1. prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93), ki se po kriterijih vlade uporabijo za namene, določene v navedenem zakonu;
2. taksa za obremenjevanje vode na podlagi uredbe o taksi za obremenjevanje vode (Uradni list RS, št. 41/95, 44/95, 8/96, 124/00, 49/01);
3. samoprispevki, ki jih uvedejo vaške skupnosti;
4. drugi prihodki, ki jih vaške skupnosti pridobijo za svoje naloge (najem grobov, drugi namenski prispevki vaške skupnosti).
9. člen
Pogodba za nabavo blaga, naročilo storitev in oddajo gradenj v breme proračuna se lahko sklene samo skladno s predpisi o javnem naročanju.
10. člen
Če se v teku proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna sredstva, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnavajo v breme drugih postavk. O prerazporeditvi odloča župan.
O izvršenih prerazporeditvah sredstev mora župan v treh mesecih po izvršeni prerazporeditvi poročati občinskemu svetu.
Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb in računom financiranja ni možno.
11. člen
V sprejetem proračunu lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika finančna služba proračuna občine znotraj proračunske postavke odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilnega knjiženja porabe.
12. člen
V primeru, da občina prejme namenska sredstva, ki niso bila predvidena s tem odlokom, se za ta namen odpre nova postavka proračuna na strani odhodkov za isti namen.
13. člen
Župan je pooblaščen da odloča:
– o uporabi splošne proračunske rezerve za premalo predvidene odhodke in nepredvidene odhodke, ki so nujna za izvrševanje zakonskih in pogodbenih obveznosti,
– o začasni vezavi tekočih likvidnih sredstev zaradi ohranitve realne vrednosti.
14. člen
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino s katero se izkazuje obveznost za izplačilo. Pred izplačilom iz proračuna morajo preveriti in pisno potrditi delavci občinske uprave – skrbniki proračunskih postavk, ki so zadolženi za posamezna področja izvrševanja proračuna v skladu s pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest in delovnih razmerij v Občinski upravi občine Komen in sklepa direktorja občinske uprave.
Izdatke vaške skupnosti preverja in pisno potrdi predsednik posamezne vaške skupnosti.
15. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi, uporablja se od 1. 1. 2002 dalje.
Št. 06202-10/02
Komen, dne 4. julija 2002.
Župan
Občine Komen
Uroš Slamič l. r.