Na podlagi 43. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list SRS, št.18/84 in 15/89) ter 1. odstavka 2. člena Zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90 in 85/00) in 16. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 68/01), je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na 39. seji dne 27.6.2002 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 2000 in srednjeročnega družbenega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 1990 za območje Mestne občine Novo mesto, dopolnjene 2001 (bencinski servis OMV Istrabenz)
1. člen
(Uvodne določbe)
Ta odlok določa spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 2000 in srednjeročnega družbenega plana občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 1990 (Skupščinski Dolenjski list, št. 24/86, 18/88, 6/89, 3/90, 10/90, 15/90, 9/91 in 12/91 ter Uradni list RS, št. 7/92, 17/92, 23/92, 28/92, 35/92, 50/92, 1/93, 23/93, 32/93, 60/93, 69/93, 20/94, 45/94, 50/94, 71/94, 78/94, 58/95, 11/96, 16/96, 32/96, 21/97, 80/97, 39/98, 59/98, 21/99, 59/99, 63/99, 92/99, 52/00, 49/01, 68/01 in 72/01) za območje Mestne občine Novo mesto, ki se nanašajo na spremembo namenske rabe površin za gradnjo bencinskega servisa OMV Istrabenz ob severni obvoznici Novega mesta, na odseku Bučna vas–Muhaber.
2. člen
(Spremembe in dopolnitve srednjeročnega družbenega plana)
(1) V poglavju 6.4 NAČINI UREJANJA PROSTORA se v preglednici predvidenih faz planskih aktivnosti po posameznih področjih v točki 1. UREJANJE STAVBNIH ZEMLJIŠČ, podtočki 1.2 Oskrbne in storitvene dejavnosti, za zadnjo vrstico doda naslednje besedilo:
----------------------------------------------------------------
Krajevna skupnost Naziv Vrsta PIN Planske faze
----------------------------------------------------------------
Bučna vas bencinski servis LN D
OMV Istrabenz
----------------------------------------------------------------
(2) Točka 6.5 Seznam posegov na 1. območje kmetijskih zemljišč se v tabeli izjemnih posegov dopolni z naslednjim:
----------------------------------------------------------------------------
Naselje Poseg Namen Način Površina Kriterij
– lokacija posega urejanja ha upravičenosti
posega
----------------------------------------------------------------------------
Bučna vas bencinski servis o LN 0,46 b
OMV Istrabenz
----------------------------------------------------------------------------
Oznake posega pomenijo:
o – oskrbne dejavnosti
b – 6. člen Zakona o urejanju prostora (Uradni list SRS, št. 18/84 – v kartografskem delu označen z “b“)
(3) V poglavju 6.6 KARTOGRAFSKI DEL IN PROGRAMSKE ZASNOVE se dopolni besedilo programske zasnove pod točko d) PROGRAMSKA ZASNOVA ZA LOKACIJSKI NAČRT SEVERNE OBVOZNICE NOVEGA MESTA, in sicer:
– v točki 1. OPREDELITEV OBMOČJA UREJANJA se:
– v podtočki 1.1 Splošno za zadnjim stavkom doda naslednje besedilo:
“Na zahodnem delu obvozne ceste, med križiščem z magistralno cesto iz smeri Ljubljane (M1) in križiščem Mirnopeške in Straške ceste, se umesti bencinski servis.“
– v podtočki 1.2 Površina in meja urejanja se za zadnjim stavkom doda naslednje besedilo:
“Območje bencinskega servisa leži severno od obvoznice in vključuje del zemljišča s parc.št.: 587/1, k.o. Bršljin, za gradnjo bencinskega servisa, dela zemljišč s parc.št. 587/1 in 551/10 iste k.o. za rezervacijo koridorja odseka lokalne ceste, ki do izvedbe le-te ostane v funkciji zelenice ter dele zemljišč s parc.št. 587/3 in 587/4 cesta iste k.o. za odstavni prometni pas za uvoz na bencinski servis ter prestavitev kolesarske steze in hodnika za pešce na odseku, tangiranem z izvedbo uvoza.“
– v točki 2. ZASNOVA ORGANIZACIJE DEJAVNOSTI V PROSTORU se za zadnjim odstavkom doda nov odstavek z besedilom, ki se glasi:
“Bencinski servis bo umeščen na delu zahodnega odseka obvoznice tako, da bo zagotovljen enosmeren uvoz – izvoz in da bo lokacija prodajno-servisnega objekta ter črpalnih otokov pod nadstrešnico omogočala ustrezno funkcionalnost bencinskega servisa.
Za bencinskim servisom je rezerviran koridor za dostopno cesto z območja obrtno-industrijske cone Livada, ki na severno stran severne obvoznice preide pod nadvozom le-te. Trasa bodoče lokalne ceste ni predmet te programske zasnove.“
– v točki 3. ZASNOVA NAMENSKE RABE PROSTORA se za zadnjim odstavkom doda nov odstavek z naslednjim besedilom:
“Bencinski servis se izvede na severni strani obvozne ceste, pri čemer se za izvedbo uvoza na servis prestavi tudi del kolesarske steze in pločnika na tangiranem odseku.“
– za točko 4. TANGENCE CESTE Z INFRASTRUKTURNIM OMREŽJEM se doda nova točka, ki se glasi: 4.a ZASNOVA INFRASTRUKTURNIH OMREŽIJ z naslednjim besedilom:
“Prometna ureditev:
Severna obvoznica se na tangiranem odseku rekonstruira tako, da se zagotovi uvoz na bencinski servis z vzhodne smeri obvoznice po odstavnem prometnem pasu za zavijanje na servis, izvoz na obvoznico pa v smeri proti križišču s Straško in Mirnopeško cesto. Promet znotraj servisa bo potekal enosmerno z mimobežnima prometnima pasovoma za avtopralnico.
Cesta se izvede v asfaltu ter se niveletno prilagodi zahtevam manipulacije in dostopu do objekta bencinskega servisa.
Za območjem bencinskega servisa je predvidena speljava lokalne ceste, ki bo v funkciji dostopne ceste z območja obrtno-industrijske cone Livada.
Kolesarski in pešpromet: Za kolesarski in pešpromet sta v sklopu severne obvoznice že izvedena posebna hodnika, dvignjena od cestišča, ki se ju na območju izvedbe zavijalnega pasu ustrezno prestavi.
Parkirne površine: Parkirne površine za potrebe obiskovalcev servisa, avtopralnice in nakup gospodinjskega plina se naj uredijo pred prodajno-servisnim objektom, za zaposlene in obiskovalce bistroja pa zahodno od le-tega ob izvozni cesti iz avtopralnice. Tu se naj uredi tudi prostor za notranje čiščenje vozil in menjavo olja ter parkirni prostor za invalidne osebe. Na območju servisa se naj uredi tudi parkirna mesta za kolesa, motorna kolesa in motorje oziroma za enosledna vozila.
Vodovod: Preskrba s požarno, tehnološko in pitno vodo se zagotovi z izgradnjo sekundarnega omrežja, ki se navezuje na obstoječi vodovod obrtno-industrijske cone Livada.
Kanalizacija: Za odvod fekalnih vod iz objekta bencinskega servisa se zgradi priključni kanal do obstoječe fekalne kanalizacije, ki poteka severovzhodno od območja urejanja.
Meteorne površinske vode (z armiranobetonskih platojev, asfaltnih površin parkirišč ...) je treba kontrolirano zajeti in preko usedalnikov in lovilcev olj speljati v meteorno kanalizacijo in dalje v potok Bezgavec. Preostale meteorne vode se lahko preko peskolovov in revizijskih jaškov speljane direktno v meteorno kanalizacijo.
Odpadne vode avtopralnice je treba preko pravilno dimenzioniranih usedalnikov in preko ustreznega regeneratorja vrniti v ponovno uporabo.
Elektrika:
Napajanje objekta z električno energijo se izvede preko elektrokabelske kanalizacije, ki so jo zgradi od obstoječe trafopostaje, locirane na območju obrtno-industrijske cone Livada. Cevi se pri prehodih pod cestiščem obbetonira s pustim betonom, na območju tangiranja severne obvozne ceste se za prehod izvede podbitje cestnega telesa.
Javna razsvetljava: Na območju bencinskega servisa je potrebno urediti javno razsvetljavo.
Svetilke, ki ne povzročajo svetlobnega onesnaževanja, se namestijo v razdalji do 40 m.
Tk omrežje:
TK priključek se zagotovi z izgradnjo TK kabelske kanalizacije od bencinskega servisa do obstoječega TK omrežja v obrtno-industrijski coni Livada. Na območju bencinskega servisa se TK kabli, položeni v kanalizacijo, vodijo vzporedno z interno cesto.
Ogrevanje:
Ogrevanje objekta je predvideno s plinsko kotlovnico. Glede na lokacijo servisa je možna priključitev kotlovnice na javno plinovodno omrežje, ki je zgrajeno do objekta nekdanje tovarne obutve (oddaljenost okoli 650 m), lahko pa se na lokaciji izvede vkop cisterne s prostornino 5 m3.
Odpadki:
Komunalni odpadki se zbirajo v zabojnikih znotraj območja urejanja in redno odvažajo na komunalno deponijo v Leskovec.
Pri poslovanju servisa se pojavljajo kot odpadki odpadna olja, in sicer pod številko 13 02 00, 13 05 00 in 13 07 00 ter prazna embalaža olj. Ti odpadki se morajo skladiščiti v skladu z določbami Pravilnika o ravnanju z odpadnimi olji (Uradni list RS, št. 8/98). O končni dispoziciji posameznega odpadka se mora voditi posebna evidenca.
– v točki 5. USMERITVE ZA ARHITEKTONSKO, URBANISTIČNO IN KRAJINSKO OBLIKOVANJE se za zadnjim odstavkom doda nov odstavek z naslednjim besedilom:
“Bencinski servis bo umeščen v tipski objekt, ki je pritličen. Skladno z dejavnostjo in arhitekturnim oblikovanjem bodo izvedene tudi zunanje ureditve (dostopna cesta, manipulacijske in parkirne površine ter hortikulturna ureditev). Zaradi višinske razlike bo potrebno teren delno nasipati in delno posneti. Vse poškodbe reliefa bo potrebno po končani gradnji sanirati (poravnava terena, ureditev brežin, zasaditve).
Na prestavljenem delu kolesarske steze in hodnika za pešce (v uvoznem delu v servis) se naj brežina izvede v naklonu brežine, ki je sedaj izvedena ob obvozni cesti. Opornega zidu ni dovoljeno izvesti.“
– v točki 6. USMERITVE ZA IZBOLJŠANJE BIVALNEGA IN DELOVNEGA OKOLJA se na koncu besedila doda naslednje besedilo:
“Varstvo zraka: Zaradi emisije iz bencinskega servisa ne smejo biti v okolici obravnavanega bencinskega servisa presežene mejne vrednosti, določene z Uredbo o mejnih, opozorilnih in kritičnih imisijskih vrednosti snovi v zraku (Uradni list RS, št. 73/94), hkrati pa mora oprema za polnjene naprav za skladiščenje motornega bencina na bencinskem servisu ustrezati določbam Uredbe o emisiji hlapnih organskih spojin v zrak iz naprav za skladiščenje in pretakanje motornega bencina (Uradni list RS, št. 11/99).
Varstvo voda in tal: Za zagotovitev varstva voda in tal mora investitor pri gradnji in obratovanju bencinskega servisa zagotoviti rešitve, skladno z določbami Uredbe o emisiji snovi pri odvajanju vod iz postaj za preskrbo motornih vozil z gorivi, objektov za vzdrževanje in popravila motornih vozil ter pralnic za motorna vozila (Uradni list RS, št. 10/99) ter Uredbe o mejnih, opozorilnih in kritičnih imisijskih vrednosti nevarnih snovi v tleh (Uradni list RS, št. 68/96).
Varstvo pred hrupom: Glede na lokacijo bencinskega servisa ravni hrupa v območju urejanja ne smejo preseči mejnih dnevnih (60db) in nočnih ravni hrupa (50db), ki veljajo za III. območje – mešano območje, skladno z Odlokom o maksimalno dovoljenih ravneh hrupa za posamezna območja naravnega in bivalnega okolja ter za bivalne prostore (Uradni list SRS, št. 29/80, in sicer v delu, ki se nanaša na bivalne prostore) ter z Uredbo o hrupu v naravnem in življenjskem okolju (Uradni list RS, št. 45/95 in 66/96). V primeru suma prekoračene obremenitve okolja je potrebno opraviti ustrezne meritve in na podlagi le-teh izvesti ukrepe, ki bodo zagotovili znižanje hrupa na z veljavno zakonodajo predpisano raven.
Investitor gradnje bencinskega servisa mora zagotoviti posnetek ničelnega stanja (hrup, zrak) in izvajati monitoring z namenom nadzorovanja vplivov, ki bi v času gradnje ali obratovanja bencinskega servisa presegli pragove sprejemljivosti ter po potrebi izvesti dodatno zaščito prizadetih objektov.“
– doda se nova točka in sicer 6.a OSTALI POGOJI ZA IZVEDBO PREDVIDENIH POSEGOV V PROSTOR, ki se glasi: “Na celotnem območju predvidenih posegov za izgradnjo bencinskega servisa mora investitor pred izvedbo posegov zagotoviti arheološke raziskave po metodologiji SAAS ter v primeru najdb zagotoviti rešitve, ki bodo upoštevale nove danosti v prostoru. “
– v točki 8. FAZNOST IZVAJANJA se za zadnjim odstavkom doda nov odstavek z naslednjim besedilom: “Gradnja bencinskega servisa je predvidena v eni fazi. Sočasno z gradnjo servisa se mora izvesti tudi rekonstrukcija severne obvoznice z izvedbo zavijalnega pasu na bencinski servis in potrebna komunalna oprema območja. “
– točka 9. POSEGI NA 1. OBMOČJE KMETIJSKIH ZEMLJIŠČ se preimenuje v 9. POSEGI NA NAJBOLJŠA KMETIJSKA ZEMLJIŠČA, na koncu besedila pa se doda nov odstavek, ki se glasi:
“Za gradnjo bencinskega servisa bo potrebno poseči na 0,46 ha najboljših kmetijskih zemljišč. Severni del mesta je glede oskrbe z naftnimi derivati nepokrit, najbližji lokaciji bencinskih servisov sta na Ljubljanski cesti /v Bršljinu/ in ob Šmarješki cesti /v Ločni/, neposredno ob mestnem jedru. Lokacija predmetnega bencinskega servisa je predvidena v severozahodnem predelu mesta Novega mesta, ob severni obvozni cesti, ki povezuje Ločenski most s križiščem Straške in Mirnopeške ceste. V shemi razporeditve bencinskih servisov na območju mesta je lokacija z vidika zagotavljanja oskrbe osebnih in motornih vozil ugodna, saj generira promet severnega dela mesta, delno pa tudi vozila v smeri za Mirno Peč in Češčo vas.“
– v točki 9. GRAFIČNI PRIKAZ PROGRAMSKE ZASNOVE se doda naslednji prikaz:
3. člen
(Kartografski del in kartografska dokumentacija k dolgoročnemu in srednjeročnemu družbenemu planu)
(1) Dopolni se kartografski del k dolgoročnemu in srednjeročnemu družbenemu planu, izdelan na TK 1:25000, in sicer karta Novo mesto 031-1-4 v sklopu kart I. Zasnova kmetijstva, gozdarstva, rudnin in območij za poselitev, V. Zasnova prometnega omrežja in VIII. Zasnova načinov urejanja.
(2) Dopolni se kartografska dokumentacija k dolgoročnemu in srednjeročnemu družbenemu planu, izdelana na PKN 1:5000, in sicer karta Novo mesto – 45 z območjem spremembe lokacijskega načrta.
Programska zasnova za spremembo lokacijskega načrta severne obvoznice Novega mesta (bencinski servis OMV Istrabenz) je kot priloga sestavni del srednjeročnega družbenega plana.
4. člen
(Hramba grafičnih prilog)
Kartografski del in kartografska dokumentacija k dolgoročnemu in srednjeročnemu družbenemu planu sta izdelana v 4 izvodih, ki jih hranijo:
– MONM, Sekretariat za okolje, prostor in komunalne zadeve (2)
– Ministrstvo za okolje in prostor, Urad RS za prostorsko planiranje (1)
– UE Novo mesto, Oddelek za okolje in prostor (1).
5. člen
(Končne določbe)
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 015-05-23/2002
Novo mesto, dne 27. junija 2002.
Župan
Mestne občine Novo mesto
Anton Starc, dr. med. l. r.