Uradni list

Številka 84
Uradni list RS, št. 84/2002 z dne 3. 10. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 84/2002 z dne 3. 10. 2002

Kazalo

4141. Pravilnik o homologiranju dizelskih motorjev, motorjev na naravni plin ter motorjev na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, in vozil, opremljenih z dizelskimi motorji, motorji na naravni plin ter motorji na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, glede na emisijo snovi iz motorja, ki onesnažujejo okolje (št. 49.03), stran 9183.

Na podlagi 2. člena zakona o tehničnih zahtevah za proizvode in o ugotavljanju skladnosti (Uradni list RS, št. 59/99, 31/00 in 54/00) izdaja minister za promet
P R A V I L N I K
o homologiranju dizelskih motorjev, motorjev na naravni plin ter motorjev na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, in vozil, opremljenih z dizelskimi motorji, motorji na naravni plin ter motorji na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, glede na emisijo snovi iz motorja, ki onesnažujejo okolje (št. 49.03)
1          SPLOŠNO
1.1        Motorna vozila, opremljena z dizelskimi motorji,
           motorji na naravni plin ter motorji na prisilni vžig, 
           ki jih poganja tekoči naftni plin, morajo biti 
           homologirana skladno s tem pravilnikom, razen vozil, 
           homologiranih po odredbi o homologiranju vozil glede 
           na emisijo onesnaževanja v izpušnih plinih motorjev v 
           odvisnosti od vrste goriva (št. 83.05) – (Uradni list 
           RS, št. 113/00).
 
2          PODROČJE UPORABE
2.1        Ta pravilnik se nanaša na emisijo plinastega in 
           trdnega onesnaževanja iz motorjev iz 1. točke tega 
           pravilnika, namenjenih za pogon motornih vozil, 
           katerih konstrukcijsko določena hitrost je večja od 
           25 km/h, kategorij* M1 z največjo dovoljeno maso, 
           večjo od 3500 kg, M2, M3, N1, N2 in N3.
2.2        Homologacija motorjev iz 1. točke tega pravilnika, 
           vgrajenih v vozila kategorij N1, N2 in M2, v skladu s 
           tem pravilnikom ni potrebna, če so ta vozila 
           homologirana v skladu z odredbo o homologiranju vozil 
           glede na emisijo onesnaževanja v izpušnih plinih 
           motorjev v odvisnosti od vrste goriva (št. 83.05).
 
3          ZAHTEVE
3.1        Splošne zahteve
3.1.1      Vsi deli motorja in vozila, ki lahko vplivajo na 
           emisijo plinastega in trdnega onesnaževanja, morajo 
           biti konstruirani, izdelani in vgrajeni tako, da 
           kljub morebitnim vibracijam in drugim vplivom, 
           katerim so izpostavljeni, omogočijo, da motor oziroma 
           vozilo v pogojih normalne rabe ustreza zahtevam tega 
           pravilnika.
3.2        Posebne zahteve za emisijo plinastega in trdnega 
           onesnaževanja
3.2.1      Način merjenja emisije plinastega in trdnega 
           onesnaževanja motorja na preskušanju mora biti 
           skladen s tem pravilnikom.
3.2.2      Specifične mase ogljikovega monoksida, 
           ogljikovodikov, dušikovih oksidov in delcev, kot so 
           določeni z ESC preskusom, in dimljenje, določeno na 
           ELR preskusu, ne smejo presegati vrednosti, navedenih 
           v Tabeli 1.
           Za dizelske motorje, dodatno preskušene z ETC 
           preskusom, in posebej za plinske motorje, specifične 
           mase ogljikovega monoksida, nemetanskih 
           ogljikovodikov, metana (kjer pride v poštev), 
           dušikovih oksidov in delcev (kjer pride v poštev), ne 
           smejo presegati vrednosti, navedenih v Tabeli 2.
4          PRESKUŠANJE MOTORJA IN VOZILA
4.1        Preskušanje motorja in vozila v smislu tega 
           pravilnika lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij 
           v skladu z določili Pravilnika ECE R 49.03 (po stanju  
           27. decembra 2001), ki izhaja iz Sporazuma o prevzemu 
           enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno 
           priznavanje homologacije opreme in delov motornih 
           vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K 
           temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila 
           tudi Republika Slovenija (Uradni list RS – Mednarodne 
           pogodbe, št. 15/92).
4.2        Pravilnik ECE R 49.03 je mogoče dobiti v izvirniku (v 
           angleškem jeziku) v Sektorju za vozila Direkcije 
           Republike Slovenije za ceste v Ljubljani.
 
5          HOMOLOGACIJA MOTORJA IN VOZILA
5.1        Homologacija motorja in vozila v smislu tega 
           pravilnika ter s tem v zvezi izdani dokumenti morajo 
           biti izdelani v skladu s Pravilnikom ECE R 49.03. 
           Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je 
           Direkcija Republike Slovenije za ceste pri 
           Ministrstvu za promet.
 
6          POSTOPEK PREVERJANJA
6.1        Ustreznost vozil zahtevam tega pravilnika se preverja 
           po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji 
           vozil (Uradni list RS, št. 33/98).
 
7          VELJAVNOST PRAVILNIKA
7.1        Z začetkom uporabe tega pravilnika preneha veljati 
           odredba o homologiranju dizelskih motorjev, motorjev 
           na naravni plin ter motorjev na prisilni vžig, ki jih 
           poganja tekoči naftni plin, in vozil, opremljenih z 
           dizelskimi motorji, motorji na naravni plin ter 
           motorji na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči 
           naftni plin, glede na emisijo snovi iz motorja, ki 
           onesnažujejo okolje (št. 49.02) (Uradni list RS, št. 
           62/99).
7.2        Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v 
           Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se:
7.2.1      za homologiranje novega tipa motorja oziroma novega
            tipa vozila:
7.2.1.1    od dneva uveljavitve dalje morajo motorji pri 
           preskusu ESC in ELR ustrezati mejnim vrednostim iz 
           vrstice A oziroma vrstic B1 ali B2 ali C iz Tabele 1 
           točke 3.2.2 tega pravilnika, pri preskusu ETC pa 
           vrednostim iz vrstice A oziroma vrstic B1 ali B2 ali 
           C iz Tabele 2 točke 3.2.2 tega pravilnika.
7.2.1.2    od 1. oktobra 2005 dalje morajo pri preskusu motorji 
           ustrezati vrednostim iz vrstice B1 oziroma vrstic B2 
           ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega 
           pravilnika in
7.2.1.3    od 1. oktobra 2008 dalje morajo pri preskusu motorji 
           ustrezati vrednostim iz vrstice B2 ali C iz Tabele 1 
           in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega pravilnika.
 
7.2.2      za motorje in nova vozila, ki se uvažajo v Republiko 
           Slovenijo ali se tu izdelujejo, ki morajo ustrezati:
7.2.2.1    od 1. januarja 2003 dalje mejnim vrednostim iz 
           vrstice A oziroma vrstic B1 ali B2 ali C iz Tabele 1 
           in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega pravilnika;
7.2.2.2    od 1. oktobra 2006 dalje mejnim vrednostim iz vrstice 
           B1 oziroma vrstic B2 ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz 
           točke 3.2.2 tega pravilnika; in
7.2.2.3    od 1. oktobra 2009 dalje mejnim vrednostim iz vrstic 
           B2 ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega 
           pravilnika.
 
7.2.3      za vsa rabljena vozila, ko se prvič registrirajo v 
           Republiki Sloveniji, tri leta po uveljavitvi zahtev 
           tega pravilnika za homologacijo tipa vozila glede na 
           datum uveljavitve mejne vrednosti.
7.2.4      Ne glede na določila točk 7.2.1 in 7.2.2 pa se lahko 
           še naprej podeljuje homologacije in uvaža motorje, ki 
           ustrezajo prej veljavnim predpisom, če so ti motorji 
           namenjeni za rezervne dele za vozila, ki so že v 
           obratovanju in če ti motorji ustrezajo predpisom, ki 
           so veljali ob izdelavi vozila, za katerega so 
           namenjeni.
 
 
* Klasifikacija vozil po pravilnikih ECE je bila objavljena v 
prilogi št. 1  k odredbi o homologaciji vozil (Uradni list RS, 
št. 33/98)
Št. 2640-7/2002
Ljubljana, dne 9. septembra 2002.
Jakob Presečnik l. r.
Minister
za promet

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti