Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
1 SPLOŠNO 1.1 Motorna vozila, opremljena z dizelskimi motorji, motorji na naravni plin ter motorji na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, morajo biti homologirana skladno s tem pravilnikom, razen vozil, homologiranih po odredbi o homologiranju vozil glede na emisijo onesnaževanja v izpušnih plinih motorjev v odvisnosti od vrste goriva (št. 83.05) – (Uradni list RS, št. 113/00). 2 PODROČJE UPORABE 2.1 Ta pravilnik se nanaša na emisijo plinastega in trdnega onesnaževanja iz motorjev iz 1. točke tega pravilnika, namenjenih za pogon motornih vozil, katerih konstrukcijsko določena hitrost je večja od 25 km/h, kategorij* M1 z največjo dovoljeno maso, večjo od 3500 kg, M2, M3, N1, N2 in N3. 2.2 Homologacija motorjev iz 1. točke tega pravilnika, vgrajenih v vozila kategorij N1, N2 in M2, v skladu s tem pravilnikom ni potrebna, če so ta vozila homologirana v skladu z odredbo o homologiranju vozil glede na emisijo onesnaževanja v izpušnih plinih motorjev v odvisnosti od vrste goriva (št. 83.05). 3 ZAHTEVE 3.1 Splošne zahteve 3.1.1 Vsi deli motorja in vozila, ki lahko vplivajo na emisijo plinastega in trdnega onesnaževanja, morajo biti konstruirani, izdelani in vgrajeni tako, da kljub morebitnim vibracijam in drugim vplivom, katerim so izpostavljeni, omogočijo, da motor oziroma vozilo v pogojih normalne rabe ustreza zahtevam tega pravilnika. 3.2 Posebne zahteve za emisijo plinastega in trdnega onesnaževanja 3.2.1 Način merjenja emisije plinastega in trdnega onesnaževanja motorja na preskušanju mora biti skladen s tem pravilnikom. 3.2.2 Specifične mase ogljikovega monoksida, ogljikovodikov, dušikovih oksidov in delcev, kot so določeni z ESC preskusom, in dimljenje, določeno na ELR preskusu, ne smejo presegati vrednosti, navedenih v Tabeli 1. Za dizelske motorje, dodatno preskušene z ETC preskusom, in posebej za plinske motorje, specifične mase ogljikovega monoksida, nemetanskih ogljikovodikov, metana (kjer pride v poštev), dušikovih oksidov in delcev (kjer pride v poštev), ne smejo presegati vrednosti, navedenih v Tabeli 2.
4 PRESKUŠANJE MOTORJA IN VOZILA 4.1 Preskušanje motorja in vozila v smislu tega pravilnika lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij v skladu z določili Pravilnika ECE R 49.03 (po stanju 27. decembra 2001), ki izhaja iz Sporazuma o prevzemu enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno priznavanje homologacije opreme in delov motornih vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila tudi Republika Slovenija (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 15/92). 4.2 Pravilnik ECE R 49.03 je mogoče dobiti v izvirniku (v angleškem jeziku) v Sektorju za vozila Direkcije Republike Slovenije za ceste v Ljubljani. 5 HOMOLOGACIJA MOTORJA IN VOZILA 5.1 Homologacija motorja in vozila v smislu tega pravilnika ter s tem v zvezi izdani dokumenti morajo biti izdelani v skladu s Pravilnikom ECE R 49.03. Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je Direkcija Republike Slovenije za ceste pri Ministrstvu za promet. 6 POSTOPEK PREVERJANJA 6.1 Ustreznost vozil zahtevam tega pravilnika se preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 33/98). 7 VELJAVNOST PRAVILNIKA 7.1 Z začetkom uporabe tega pravilnika preneha veljati odredba o homologiranju dizelskih motorjev, motorjev na naravni plin ter motorjev na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, in vozil, opremljenih z dizelskimi motorji, motorji na naravni plin ter motorji na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, glede na emisijo snovi iz motorja, ki onesnažujejo okolje (št. 49.02) (Uradni list RS, št. 62/99). 7.2 Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se: 7.2.1 za homologiranje novega tipa motorja oziroma novega tipa vozila: 7.2.1.1 od dneva uveljavitve dalje morajo motorji pri preskusu ESC in ELR ustrezati mejnim vrednostim iz vrstice A oziroma vrstic B1 ali B2 ali C iz Tabele 1 točke 3.2.2 tega pravilnika, pri preskusu ETC pa vrednostim iz vrstice A oziroma vrstic B1 ali B2 ali C iz Tabele 2 točke 3.2.2 tega pravilnika. 7.2.1.2 od 1. oktobra 2005 dalje morajo pri preskusu motorji ustrezati vrednostim iz vrstice B1 oziroma vrstic B2 ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega pravilnika in 7.2.1.3 od 1. oktobra 2008 dalje morajo pri preskusu motorji ustrezati vrednostim iz vrstice B2 ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega pravilnika. 7.2.2 za motorje in nova vozila, ki se uvažajo v Republiko Slovenijo ali se tu izdelujejo, ki morajo ustrezati: 7.2.2.1 od 1. januarja 2003 dalje mejnim vrednostim iz vrstice A oziroma vrstic B1 ali B2 ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega pravilnika; 7.2.2.2 od 1. oktobra 2006 dalje mejnim vrednostim iz vrstice B1 oziroma vrstic B2 ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega pravilnika; in 7.2.2.3 od 1. oktobra 2009 dalje mejnim vrednostim iz vrstic B2 ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega pravilnika. 7.2.3 za vsa rabljena vozila, ko se prvič registrirajo v Republiki Sloveniji, tri leta po uveljavitvi zahtev tega pravilnika za homologacijo tipa vozila glede na datum uveljavitve mejne vrednosti. 7.2.4 Ne glede na določila točk 7.2.1 in 7.2.2 pa se lahko še naprej podeljuje homologacije in uvaža motorje, ki ustrezajo prej veljavnim predpisom, če so ti motorji namenjeni za rezervne dele za vozila, ki so že v obratovanju in če ti motorji ustrezajo predpisom, ki so veljali ob izdelavi vozila, za katerega so namenjeni. * Klasifikacija vozil po pravilnikih ECE je bila objavljena v prilogi št. 1 k odredbi o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 33/98)