Na podlagi prvega odstavka 2. člena zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90 in 85/00) in 7. člena statuta Mestne občine Slovenj Gradec (Uradni list RS, št. 29/99) je Občinski svet mestne občine Slovenj Gradec na 45. seji, dne 10. 10. 2002 sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Mestne občine Slovenj Gradec
1. Razlogi za pripravo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine
Mestna občina Slovenj Gradec je v letu 1999 zaključila postopek priprave sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana za svoje območje s tem, ko je mestni svet na svoji seji v oktobru 1999 sprejel odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Slovenj Gradec za obdobje od leta 1986 do leta 2000, dopolnjenega v letih od 1990 do 1998 ter družbenega plana Občine Slovenj Gradec za obdobje od leta 1986 do leta 1990, dopolnjenega v letih 1990 do 1998 za območje Mestne občine Slovenj Gradec (Uradni list RS, št. 93/99).
V času po sprejetju navedenega akta so se pojavile nove potrebe po prostoru, ki jih ni mogoče zadovoljiti znotraj za posamezne dejavnosti že opredeljenih območij namenske rabe prostora ter znotraj zastavljenih strategij in zasnov omrežij posameznih vrst infrastrukture. Te zahteve so zlasti izrazite pri ponovni preučitvi prometne (letališče, koridorji obvoznih in hitrih cest) in vključitvi novejše komunalne infrastrukture (kolektorski sistem nove CČP), pri določitvi območij, ki se jim ohrani primarna namenska raba, vendar jo je potrebno podrejati zahtevam poselitve v zvezi z rekreacijo na prostem, strategiji vodnogospodarskih ureditev in varovanju okolja ter kmetijstva.
Poleg tega so s spremembami in dopolnitvami prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Republike Slovenije (OdPSDP; Uradni list RS, št. 11/99) dne 6. 3. 1999 pričela veljati spremenjena obvezna izhodišča, ki se med drugim nanašajo tudi na območje Mestne občine Slovenj Gradec in v veljavni plan za občino še niso integrirana (npr. obvezme strokovne podlage: za varstvo kulturne dediščine, naravne dediščine, zasnova urejanja in varovanja vodnega sistema, ažurirane strokovnih podlag področja gozdarstva, energetike, prometa in zvez...).
Prav tako se v tem času aktualizirajo digitalizirane katasterske podlage (DKN), ki postajajo uradna osnova planske kartografije in temelj za vzpostavitev lokalnega geoinformacijskega sistema (GIS). Ažuriran kataster z nekaterimi drugimi informacijskimi podlagami (npr. DOF, EHIŠ, RPE, evidenca zgradb...) pa omogoča ažuriranje (inventarizacijo) stavbnih zemljišč na območjih razpršene gradnje, ki je bila doslej izrazito pomanjkljiva.
S tem programom določamo vsebino, postopek in roke priprave ter sprejemanja sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana za območje Mestne občine Slovenj Gradec, ministrstva ter druge organe in organizacije, ki sodelujejo v postopku verifikacije sprememb in dopolnitev akta, nosilce upravno strokovnih aktivnosti, strokovne izvajalce posameznih nalog ter potrebna finančna sredstva za izvedbo projekta.
2. Osnove za pripravo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine
Naročnik sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana občine je Mestna občina Slovenj Gradec, Šolska 5, 2380 Slovenj Gradec.
Izdelovalec sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana za mestno občino bo izbran v skladu s predpisi o javnih naročilih preko zbiranja ponudb za oddajo del male vrednosti.
Koordinator priprave in usklajevanja ter izvedbe postopkov sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana občine je župan Občine Slovenj Gradec in strokovne službe občinske uprave.
Pri izdelavi sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana občine bodo upoštevani naslednji predpisi:
– zakon o urejanju prostora (Uradni list SRS, št. 18/84 in 15/89 ter Uradni list RS, št. 71/93),
– zakon o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90 in 85/00),
– zakon o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85 in 29/86 ter Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93, 71/93 in 44/97),
– zakonodaja, ki ureja prostorsko relevantne sektorje (kmetijstvo, gozdarstvo, vode, kulturna dediščina, ohranjanje narave, stavbna zemljišča, ceste, varstvo okolja...),
– navodilo o vsebini in metodologiji izdelave strokovnih podlag in prostorskih sestavin planskih aktov občin (Uradni list SRS, št. 20/85),
– odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Republike Slovenije (OdPSDP; Uradni list RS, št. 11/99),
– priporočilo o izvrševanju odloka o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Republike Slovenije (OdPSDP; Uradni list RS, št. 11/99) pri pripravi sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občin (MOP UPP, Ljubljana, april 1999),
– strokovna priporočila za pripravo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnih in srednjeročnih (družbenih) planov občin (MOP UPP, Ljubljana, februar 2002),
– drugi predpisi, ki veljajo za posamezne sestavine okolja ter predmete poslovanja tangiranih gospodarskih javnih služb.
Projekt priprave sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine bo obsegal proučitev obstoječih ali izdelavo novih strokovnih podlag, osnutka, dopolnjenega osnutka in predloga akta v obliki odloka, kartografskega dela plana, kartografske dokumentacije k planu in ustrezne obrazložitve.
Za pripravo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine se predvsem uporabijo razpoložljive podlage za delo in razpoložljive strokovne podlage. V primeru, da bo v postopku priprave akta ugotovljeno, da je treba pripraviti dodatne strokovne podlage ali bodo zahteve po njihovi izdelavi izhajale iz pogojev in zahtev ministrstev ter organov in organizacij, ki sodelujejo pri pripravi akta, bodo te podlage dodatno zagotovljene vzporedno s pripravo akta.
3. Vsebina sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine
Dolgoročni in srednjeročni plan občine se spreminjata v prostorskih sestavinah, in sicer na področju poselitve. Spreminjajo se:
– ureditvena območja naselij,
– druga območja za poselitev,
– stavbna zemljišča na območjih razpršene gradnje.
Posledično se opravijo tudi spremembe na drugih vsebinskih področjih, ki so tangirana s področjem poselitve (kmetijska zemljišča, gozdna zemljišča).
Poleg navedenega zajemajo spremembe in dopolnitve planskih aktov občine tudi naslednja področja:
– spremembe in dopolnitve na področju infrastrukture,
– spremembe in dopolnitve ter ažuriranje prostorskih sestavin planskih aktov občine v smislu uskladitve s sprejetimi občinskimi predpisi in programi ali programi, ki so še v pripravi, pa so strokovna izhodišča že na razpolago (vključevanje novih vsebin po podlagah, ki so na razpolago v občini, npr. upoštevanje nove kategorizacije cest, vključitev programov izgradnje komunalne infrastrukture, vključevanje drugih programov, ki jih je v času po sprejetju zadnjih sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov pripravila ali še pripravlja občina),
– uskladitev prostorskih sestavin planskih aktov občine s spremenjenimi obveznimi izhodišči dolgoročnega plana države, opredeljenimi v OdPSDP.
Navedene vsebinske spremembe se vključijo v vse potrebne dele planskih aktov občine: v odlok, v kartografski del in v kartografsko dokumentacijo k planu.
4. Ministrstva, ki sodelujejo v postopku
V postopku priprave sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine sodelujejo naslednja ministrstva:
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Urad RS za prostorsko planiranje,
– Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano - področje kmetijstvo,
– Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano - področje gozdarstvo,
– Zavod za gozdove RS, Območna enota Slovenj Gradec,
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje - sektor za vodno gospodarstvo,
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje - sektor za varstvo narave,
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje - sektor za varstvo okolja,
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Uprava za rudarstvo,
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Urad za energetiko,
– Zavod RS za varstvo narave, Območna enota Maribor,
– Ministrstvo za kulturo, Uprava RS za kulturno dediščino,
– Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, Območna enota Maribor,
– Ministrstvo za gospodarstvo, Področje notranjega trga,
– Ministrstvo za promet, Urad za ceste,
– Ministrstvo za promet, Urad za železnice,
– Ministrstvo za promet, Urad za letalstvo,
– Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste,
– Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji,
– Ministrstvo za promet, Direkcija RS za železniški promet,
– Ministrstvo za promet, Uprava RS za civilno letalstvo,
– Ministrstvo za obrambo, Urad za obrambne zadeve, Sektor za civilno obrambo.
Kolikor bo v postopku priprave akta ugotovljeno, da je v postopek potrebno vključiti še kak organ ali ustanovo, bo le-ta v sodelovanje ustrezno pritegnjen.
Ministrstva ter drugi organi in organizacije sodelujejo v postopku v dveh fazah:
– pred pripravo osnutka akta tako, da na podlagi vloge občine posredujejo svoje strokovne podlage, mnenja, obvezna izhodišča in zahteve za pripravo osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine,
– pred pričetkom postopka za pridobitev sklepa Vlade RS o usklajenosti prostorskih sestavin planskih aktov občine z obveznimi izhodišči planskih aktov Republike Slovenije na podlagi 49. in 50. člena zakona o urejanju prostora tako, da se z njimi uskladi dopolnjeni osnutek sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine.
5. Postopek priprave in sprejemanja sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine
– koordinator razpošlje vloge na ustrezna ministrstva ter druge organe in organizacije in jih zaprosi za strokovne podlage, smernice, usmeritve ter obvezna izhodišča za posamezna področja kot podlago za pripravo osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine;
– vzporedno s pridobivanjem gradiv iz gornje alinee poteka proučevanje obstoječih občinskih strokovnih podlag ter izdelava načrta za pripravo novih strokonvih podlag za tista področja, kjer so le-ta pomankljiva ali pa jih ni (npr. letališče, problematika razpršene gradnje ...);
– na podlagi gornjih pridobljenih gradiv, izdelanih novih strokovnih podlag ter zahtevanih vsebinskih sprememb in zahtev občine, pripravi izdelovalec osnutek sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine;
– v skladu z opredeljenimi pristojnostmi bo župan predložil osnutek sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine Svetu mestne občine in mu predlagal, da ga sprejme ter posreduje v javno razgrnitev in obravnavo;
– Svet mestne občine Slovenj Gradec bo sprejel sklep o javni razgrnitvi osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine in ga objavil v Uradnem listu RS ter na krajevno običajni način (objava v lokalni radijski postaji in KTV);
– javna razgrnitev bo trajala en mesec, v tem času pa bodo organizirane tudi javne obravnave. Občani bodo o javnih obravnavah obveščeni tako kot je navedeno v prejšnji alinei;
– v času javne razgrnitve in javnih obravnav bo koordinator zbiral in evidentiral vse pisne in ustne pripombe in predloge posameznikov, organov in organizacij k osnutku sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine. Do njih bo izdelovalec pripravil strokovna stališča;
– o utemeljenosti pripomb in predlogov bo odločil Svet mestne občine Slovenj Gradec, ko bo zavzel stališča do pripomb in predlogov iz javne razgrnitve;
– vzporedno z javno razgrnitvijo in pripravo strokovnih stališč do pripomb in predlogov bodo po potrebi pripravljene oziroma dopolnjene in usklajene tudi ustrezne strokovne podlage, ki jih bodo zahtevali sodelujoči v postopku za uskladitev predlaganih rešitev s pristojnimi organi in organizacijami ter ministrstvi;
– na podlagi stališč do pripomb in predlogov iz javne razgrnitve in obravnav bo izdelovalec pripravil dopolnjeni osnutek sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine;
– koordinator bo v sodelovanju z izvajalcem poskrbel, da bo izvedena uskladitev dopolnjenega osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine z vsemi relevantnimi ministrstvi;
– na podlagi izvedenega usklajevanja bo oblikovan predlog sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine;
– župan bo usklajeni predlog sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana občine poslal na Vlado RS oziroma na Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Urad RS za prostorsko planiranje v ugotovitev usklajenosti z obveznimi izhodišči dolgoročnega plana RS;
– po pridobitvi sklepa vlade bo Svet mestne občine Slovenj Gradec z odlokom sprejel spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin planskih aktov za območje Mestne občine Slovenj Gradec;
– sprejeti odlok bo objavljen v Uradnem listu RS in bo začel veljati osmi dan po objavi.
6. Roki za pripravo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine
Spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana za območje Mestne občine Slovenj Gradec bodo pripravljene v naslednjih okvirnih rokih:
– izbor izvajalca v skladu s predpisi o javnih naročilih: dva meseca po sprejemu programa priprave akta;
– pridobitev pogojev, smernic, obveznih izhodišč in drugih gradiv ministrstev za izdelavo osnutka akta: dva meseca po izboru izvajalca projekta;
– proučitev obstoječih in izdelava novih strokovnih podlag: 10 mesecev po kompletiranju gradiv in zahtev ministrstev; izdelava posameznih strokovnih največ 12 mesecev;
– priprava osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine: 14 mesecev po pridobitvi pogojev, smernic, obveznih izhodišč in drugih gradiv ministrstev;
– javna razgrnitev osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine: 1 mesec po objavi sklepa mestnega sveta o pričetku javne razgrnitve;
– javne obravnave osnutka akta: v času javne razgrnitve;
– stališča do pripomb iz javne razgrnitve in obravnav: tri mesece po zaključeni javni razgrnitvi;
– dopolnjeni osnutek sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine: dva meseca po sprejetju stališč do pripomb iz javne razgrnitve in obravnav;
– usklajevanje z ministrstvi: dva meseca po pripravi dopolnjenega osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine;
– uskladitev osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine z mnenji ministrstev: 1 mesec po pridobitvi mnenj ministrstev;
– pridobitev sklepa Vlade RS: 45 dni po predložitvi usklajenega osnutka oziroma predloga sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine Vladi RS;
– uskladitev akta s sklepom Vlade RS: dva tedna po pridobitvi sklepa Vlade RS;
– Mestni svet mestne občine Slovenj Gradec bo sprejel odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Mestne občine Slovenj Gradec po uskladitvi s sklepom vlade.
7. Finančna sredstva
Potrebna finančna sredstva za realizacijo tega programa priprave se zagotovijo iz proračunov Mestne občine Slovenj Gradec za leta 2002, 2003, 2004 in po potrebi tudi 2005.
Morebitne potrebne strokovne podlage za individualne predloge za spremembo namenske rabe zemljišč zagotavljajo posamezni predlagatelji.
Št. 003-03-1/2002
Slovenj Gradec, dne 10. oktobra 2002.
Župan
Mestne občine Slovenj Gradec
Janez Komljanec l. r.