Na podlagi prvega odstavka 2. člena zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90), določil zakona o urejanju prostora (Uradni list SRS, št. 18/84, 15/89 in Uradni list RS, št. 71/93) ter na podlagi 18. in 84. člena statuta Občine Grosuplje (Uradni list RS, št. 42/99, 36/02) je Občinski svet občine Grosuplje na 42. redni seji dne 30. 10. 2002 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Grosuplje za obdobje 1986–2000, sprememba 1999, 2002 (bencinski servis Cikava)
1. člen
(uvodne določbe)
Ta odlok določa spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Grosuplje za obdobje 1986-2000 (Uradni list SRS, št. 23/86, 18/88 in 16/90), prostorskih sestavin družbenega plana Občine Grosuplje za obdobje 1990-2000 (Uradni list SRS, št. 36/86, 9/87, 18/88, 29/90 ter Uradni list RS, št. 34/92 in 38/92), prostorskih sestavin dolgoročnega in družbenega plana Občine Grosuplje (Uradni list RS, št. 3/93, 17/94 in 78/94) ter prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Grosuplje za obdobje 1996-2000 (Uradni list RS, št. 3/97, 57/98, 70/98 in 21/01), ki se nanašajo na spremembo namenske rabe, načinov urejanja s prostorskimi izvedbenimi akti ter programsko zasnovo za del območja ob južnih priključnih krakih avtocestnega priključka Cikava.
2. člen
(spremembe in dopolnitve dolgoročnega plana)
Besedilo v poglavju 1.3.4. Zasnova organizacije dejavnosti v prostoru in namenska raba prostora, v odstavku Bencinski servis: se spremeni tako, da se na koncu doda še naslednje besedilo:
»V območju avtocestnega priključka Cikava se na južni strani izgradi bencinski servis. Bencinski servis bo namenjen tranzitnemu kot tudi dnevnemu prometu v Grosuplje, ki zapušča avtocesto na priključku Cikava.«
3. člen
(spremembe in dopolnitve srednjeročnega plana)
(1) Besedilo poglavja 1.2. Prostorska organizacija dejavnosti in namenska raba prostora v območjih, kjer so predvidene naloge v zvezi z urejanjem prostora, v točki 1.2.3. Proizvodne in servisne dejavnosti se spremeni tako, da se zadnja tabela pod naslovom Za pritegnitev novih gospodarskih dejavnosti bomo prednostno zagotovili prostorske izvedbene načrte in komunalno ureditev dopolni z:
----------------------------------------------------------------
Planska Ožje Izvedbeni
cona in ureditveno akt
planska območje
celota v UZ
----------------------------------------------------------------
I/1 Šmarje Cikava LN za gradnjo
– Šmarje enostranskega
spremljajočega objekta
tipa 2 na AC odseku
Šmarje Sap–Višnja Gora
----------------------------------------------------------------
(2) Besedilo poglavja 1.3. Naloge v zvezi z urejanjem prostora, v točki 1.3.4. Programske zasnove za območja, kjer se bo izvajala kompleksna graditev ali prenova se spremeni tako, da se na koncu besedila doda besedilo:
Lokacijski načrt: enostranski spremljajoči objekt tipa 2 na AC odseku Šmarje Sap–Višnja Gora
1. Opredelitev območja urejanja
Izbrana lokacija bencinskega servisa se nahaja ob priključku Cikava. Območje se nahaja med avtocesto na severni strani in železniško progo Ljubljana–Novo mesto na južni strani. Danes prevladujejo travniške površine, delno je tudi obdelano.
Ureditveno območje obsega 9,4 ha površin in posega na območje AC v dolžini ca. 1,3 km.
2. Organizacija dejavnosti v prostoru
Opis območja
Obstoječa raba površin je v kmetijski rabi (najboljša kmetijska zemljišča), samo vzhodni del rekonstrukcije priključka posega na površine obstoječe avtoceste oziroma priključnih krakov.
Lokacija bencinskega servisa je izbrana v vmesnem pasu med dvema večjima infrastrukturnima koridorjema (avtocesto in železniško progo), kjer so površine že danes delno degradirane.
Bencinska črpalka obsega 10 črpalnih mest pod nadstrešnico, v objektu pa še manjšo trgovino, bife in sanitarije. Ob objektu je 13 parkirnih mest za obiskovalce objekta, parkirišče pa obsega še 72 parkirnih mest za osebna vozila, 24 parkirnih mest za tovornjake in 8 parkirnih mest za avtobuse in počitniške prikolice.
Na južni strani parkirišča je rekreacijska cona.
Niveleta bencinskega servisa je v nizkem nasipu in pada proti vzhodu v vzdolžnem nagibu 2%, na pospeševalni pas avtoceste se priključi z 0,7% vzdolžnim nagibom. Horizontalni potek rampe je vzporeden z osjo avtoceste in oddaljen od roba avtoceste ca. 15 m.
Objekti
Zaradi izgradnje bencinskega servisa bo zgrajen en podvoz, dva nadvoza in štirje prepusti pod AC, šest prepustov pod deviacijami ter po eden pod regionalno cesto in železniško progo. Obstoječi podvoz za Lipoglav bo podaljšan za 1,35 m proti jugu, podvoz za Paradišče pa rekonstruiran.
3. Namenska raba površin
Namenska raba površin se bo v delu, kjer je predviden bencinski servis, spremenila iz kmetijske rabe v stavbna zemljišča za potrebe infrastrukture in oskrbnih dejavnosti. Predvidena površina bencinskega servisa posega na 4,7 ha najboljših kmetijskih zemljišč, 0,5 ha drugih kmetijskih zemljišč, 3,7 ha ostalih površin (obstoječi avtocestni priključek) in na 0,5 ha površin, ki bodo po izgradnji platoja izločene iz območja lokacijskega načrta.
4. Zasnova infrastrukturnih omrežij in naprav
Organizacija prometa
Izbrana lokacija enostranskega spremljajočega objekta se nahaja ob priključku Cikava, zato je iz prometno-tehničnih razlogov združen priključek in bencinski servis tako, da je na avtocesto samo en uvoz in en izvoz. Zato je izvedena daljša paralelna priključna rampa ob južnem robu avtoceste in rekonstrukcija priključka Cikava.
Priključek zadrži osnovno obliko trombe tako, da se južni priključni rampi navezujeta na avtocesto posredno preko paralelne rampe.
Vodovod
Preko območja poteka cevovod, ki se pretežno nadomesti z novim cevovodom premera 100 mm v novi trasi. Križanje rekonstruiranega cevovoda z železniško progo Ljubljana–Novo mesto bo izvedeno s podvrtanjem železniškega nasipa.
Na južni strani obstoječega križanja povezovalnega cevovoda z avtocesto je predviden odcep za bencinski servis in vodomerni jašek. Od vodomernega jaška je predviden oskrbovalni vodovod po parkirišču mimo sanitarij do objekta bencinskega servisa.
Kanalizacija
Sanitarno kanalizacijo je potrebno priključiti na javni kanal, ki poteka skozi Sap vzporedno z Ljubljansko cesto. Na južni strani servisnega objekta je locirano črpališče fekalnih vod, kamor se stekajo odplake iz objekta, bifeja in sanitarij.
Predvidena sta dva kraka meteorne kanalizacije, ki potekata vzporedno po severni in južni strani kompleksa bencinskega servisa in se stekata v zemeljski zadrževalni bazen, ki ima tudi funkcijo usedalnika in lovilca olj. Iz zadrževalnega bazena je voda speljana v jarek, ki odvodnjuje naravno depresijo. Meteorne vode iz deviacije je potrebno preko asfaltnih muld in prepustov voditi v obstoječ jarek, ki ga je potrebno poglobiti in utrditi. Meteorne vode iz strešnih površin je potrebno voditi ločeno do izpusta v jarek.
Elektrika
Za oskrbo objektov z električno energijo je predvidena izgradnja transformatorske postaje na območju, namenjenem rekreaciji, južno od parkirišč. Za osnovni dovod energije do predvidene TP je potrebno položiti nov 20 kV kabelski vod, ki se navezuje na obstoječe VN omrežje.
Razsvetljava bencinskega servisa in priključka je predvidena s svetilkami z visokotlačnimi natrijevimi žarnicami.
Telekomunikacije
Ob južni strani avtoceste poteka koaksialni kabel Ljubljana–Zagreb, ki se opusti in medkrajevni kabel Ljubljana–Grosuplje, ki se prestavi ob južno stran bencinskega servisa.
Za bencinski servis je predviden odcep od krajevnega kabla omrežja KC Šmarje Sap.
Varstvo pred požarom
Hidranti za gašenje so predvideni na celotnem območju bencinskega servisa, napajanje z vodo pa je predvideno z vzhodne strani. Gašenje bencinske črpalke bo izvedeno z lastnimi protipožarnimi sredstvi, bife in morebitni požari vozil na parkirišču pa se gasijo in nadtalnih hidrantov. Vse tlakovane površine se koristijo kot intervencijski dostopi.
5. Usmeritve za urbanistično, arhitektonsko in krajinsko oblikovanje
Cestni objekti in oprema morajo biti arhitektonsko oblikovani v skladu s podobnimi principi oblikovanja ter usklajeni z urbano in krajinsko podobo. Cestna oprema in razsvetljava ceste morajo izkazovati enotne oblikovne elemente.
Za ozelenjevanje je potrebno uporabljati izključno avtohtono vegetacijo, pri čemer se v največji možni meri upošteva vzorec naravne in kulturne krajine ter sedanja smer razraščanja drevesnih in grmovnih vrst. Med gradnjo se vegetacijo odstrani samo tam, kjer je to nujno potrebno.
6. Usmeritve za varovanje naravne in kulturne dediščine ter značilnih kakovostnih prvin krajine
Bencinski servis delno posega na potencialno arheološko območje »Na Lokah« kot evidentirani kulturni spomenik, na širšem območju posega pa se nahajata še kulturni spomenik Magdalenska gora in arheološko območje Šmarje Sap. Vse spomenike je potrebno varovati v skladu s pogoji Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije.
Preko območja poteka vodotok, ki sodi v območje evidentirane naravne dediščine in ga je potrebno urediti sonaravno in zasaditi z domačimi drevesnimi in grmovnimi vrstami. V primeru pomembnejših najdb je potrebno obvestiti Agencijo RS za okolje.
7. Usmeritve za varovanje bivalnega in delovnega okolja
V strugo vodotokov in v podtalje se sme spuščati samo čista meteorna voda oziroma voda, ki ustreza določilom uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda iz virov onesnaženja (Uradni list RS, št. 35/96).
8. Zasnova zaporednosti gradnje
Predvidena je izgradnja po posameznih fazah, ki se lahko izvajajo posamezno ali skupaj, predstavljati pa morajo zaključene funkcionalne celote.
4. člen
(kartografski del in dokumentacija k dolgoročnemu in srednjeročnemu planu)
(1) V kartografskem delu dolgoročnega plana se vsebina kart Namenska raba prostora v merilu 1:25000, Osnovna raba prostora v merilu 1:25000 in Načini urejanja z vrstami prostorskih izvedbenih aktov v merilu 1:50000 dopolni z vrisom območja bencinskega servisa.
(2) Spremeni in dopolni se tudi kartografski del Urbanistične zasnove Grosuplje – Šmarje Sap v merilu 1:5000 z vrisom območja bencinskega servisa, in sicer naslednje karte:
– Načini urejanja z vrstami prostorskih izvedbenih aktov
– Namenska raba površin z varovanimi območji
– Prometno omrežje in naprave
(3) V kartografski dokumentaciji k planu se vsebina karte Ljubljana Jug – 28 spremeni in dopolni z vrisom območja lokacijskega načrta.
5. člen
(začetek veljavnosti)
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 347-1007/95
Grosuplje, dne 14. novembra 2002.
Župan
Občine Grosuplje
Janez Lesjak l. r.