Na podlagi 16. člena zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 22/00) in 30. in 38. člena ustanovitvenega akta Ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, javnega sklada (Uradni list RS, št. 96/00) izdaja direktor Ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, javnega sklada po predhodnem soglasju nadzornega sveta št. 12003-1/2002 z dne 25. 11. 2002
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E S P L O Š N I H P O G O J E V P O S L O V A N J A
za spodbujanje razvoja na področju varstva okolja
1. člen
V splošnih pogojih poslovanja za spodbujanje razvoja na področju varstva okolja (Uradni list RS, št. 117/00, 24/01 in 106/01) se v prvem odstavku 2.b člena beseda “uveljavitve” nadomesti z besedo “sprejema”.
Četrti in peti odstavek 2.b člena se črtata.
2. člen
Besedilo drugega in tretjega odstavka 2.d člena se nadomesti z besedilom:
“Pri dodeljevanju pomoči iz 2.b člena za namene, ki jih ne opredeljujeta predpisa iz prvega odstavka tega člena, veljajo omejitve intenzivnosti oziroma višine pomoči, opredeljene v teh splošnih pogojih.
Za naložbe v ravnanje z odpadki, ki se nanašajo na:
a) gradnjo ali rekonstrukcijo obratov ali nakup naprav, namenjenih ločenemu zbiranju, razvrščanju, obdelavi, predelavi in končnemu ravnanju z odpadki, z namenom zmanjšanja obremenjevanja okolja, je dovoljena državna pomoč razvidna iz naslednje tabele:
-----------------------------------------------------------------
Standard Standard Namen in rok za dodelitev DP
EU SLO
-----------------------------------------------------------------
a1 sprejet sprejet prilagoditev harmoniziranemu
nacionalnemu standardu:
majhna in srednje velika
podjetja: 3 leta od sprejetja
nacionalnega standarda,
do 15% upravičenih stroškov;
a2 sprejet sprejet preseganje standarda EU,
do 30% upravičenih stroškov;
a3 sprejet / odsotnost standarda: do
vstopa v EU, do 30%
upravičenih stroškov;
a4 sprejet / prilagoditev standardu EU:
majhna in srednje velika
podjetja: 3 leta po vstopu v
EU, do 15% upravičenih
stroškov;
a5 sprejet / preseganje standarda EU:
po vstopu v EU, do 30%
upravičenih stroškov;
a6 / sprejet odsotnost standarda:
do sprejetja EU standarda,
do 30% upravičenih stroškov;
a7 / / odsotnost standarda: do
sprejetja EU ali nacionalnega
standarda, do 30% upravičenih
stroškov.
-----------------------------------------------------------------
Dodajo se novi četrti, peti, šesti, sedmi, osmi, deveti in deseti odstavek 2.d člena, ki se glasijo:
“Za naložbe uvajanja najboljših razpoložljivih tehnik oziroma postopkov (BAT) pri velikih industrijskih onesnaževalcih, ki se nanašajo na:
b1) zmanjševanje obremenjevanja okolja v dejavnostih iz priloge 1 pravilnika o spremembah in dopolnitvah pravilnika o prvih meritvah in obratovalnem monitoringu odpadnih vod ter o pogojih za njegovo izvajanje (Uradni list RS, št. 106/01) je do vstopa v EU oziroma do sprejema predpisa v Republiki Sloveniji o celovitem preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, dovoljena državna pomoč obstoječim podjetjem, v višini do 30% upravičenih stroškov.
Po vstopu Republike Slovenije v EU oziroma po sprejetju predpisa v Republiki Sloveniji je dovoljena državna pomoč obstoječim podjetjem samo za preseganje standardov EU, v višini do 30% upravičenih stroškov.
b2) zmanjševanje obremenjevanja okolja v dejavnostih iz priloge 1 pravilnika o spremembah in dopolnitvah pravilnika o prvih meritvah in obratovalnem monitoringu odpadnih vod ter o pogojih za njegovo izvajanje (Uradni list RS, št. 106/01) je dovoljena državna pomoč obstoječim majhnim in srednje velikim podjetjem, za prilagoditev standardu EU, v obdobju najkasneje treh let po vstopu v EU, oziroma po sprejetju predpisa v Republiki Sloveniji, v višini do 15% upravičenih stroškov.
Za naložbe, ki zmanjšujejo obremenjevanje zraka, ter se nanašajo na:
c) gradnjo ali rekonstrukcijo naprav, ki obremenjujejo zrak s hlapnimi in halogeniranimi organskimi spojinami zaradi uporabe organskih topil pri določenih dejavnostih in v določenih obratih, je dovoljena državna pomoč za majhna in srednje velika podjetja, za prilagoditev standardu EU, v obdobju treh let od sprejetja nacionalnega standarda v višini 15% upravičenih stroškov, torej najkasneje do 10. 6. 2005.
d) gradnjo ali rekonstrukcijo velikih kurilnih naprav je dovoljena državna pomoč za majhna in srednje velika podjetja, za prilagoditev standardu EU, v višini 15% upravičenih stroškov, v obdobju treh let od sprejetja nacionalnega standarda, torej najkasneje do 26. 11. 2005.
e) gradnjo ali rekonstrukcijo sežigalnic odpadkov in naprav za so-sežig je dovoljena državna pomoč za majhna in srednje velika podjetja, za prilagoditev standardu EU, v višini 15% upravičenih stroškov, v obdobju treh let od sprejetja nacionalnega standarda, torej najkasneje do 29. 6. 2004.
f) obremenjevanje zraka iz naprav:
– za pridobivanje aluminija
– proizvodnjo keramike in opečnih izdelkov,
– pridobivanje cementa,
– predelavo sive litine, ferozlitin in jekla,
– vroče pocinkanje,
– proizvodnjo in predelavo lesnih tvoriv,
– pridobivanje svinca in njegovih zlitin iz sekundarnih surovin
je dovoljena državna pomoč za prilagoditev nacionalnemu standardu v odsotnosti standarda EU, v višini do 30% upravičenih stroškov, do sprejema standarda v EU.
g) obremenjevanje zraka iz naprav iz prejšnje točke, je dovoljena državna pomoč za prilagoditev standardu EU za majhna in srednje velika podjetja še tri leta po sprejemu standarda v EU v višini 15% upravičenih stroškov.
Za naložbe, ki se nanašajo na:
h) varčevanje z energijo, če se poraba energije na enoto proizvoda zmanjša vsaj za 15%, oziroma soproizvodnjo električne in toplotne energije, če je naprava priključena na javno električno omrežje in se izraba primarne energije poveča vsaj za 5%, je dovoljena državna pomoč v višini do 40% upravičenih stroškov.
i) rabo obnovljivih virov energije (biomasa, geotermalna in vodna energija, energija sonca, vetra in okolice), je dovoljena državna pomoč v višini do 40% upravičenih stroškov. Kadar naložba v rabo obnovljivih virov energije zagotavlja edini vir oskrbe na zaokroženem območju, pa je dovoljena pomoč v višini do 50% upravičenih stroškov.
V primerih od točke a2 do a3, od a5 do b1, f in h se lahko delež pomoči poveča:
– če je prejemnik majhno ali srednje veliko podjetje, za 10 odstotnih točk;
– če prejemnik pomoči izvaja svojo dejavnost, ki je predmet dodeljevanje pomoči na območju, ki je upravičeno do dodeljevanja regionalne pomoči, v skladu z veljavnim predpisom, ki ureja regionalno karto državnih pomoči, za 10 odstotnih točk upravičenih stroškov na območju (a) oziroma 5 dodatnih odstotnih točk na območju (b).
Pomoč za okoljske investicije v kmetijskih gospodarstvih je dovoljena za prilagoditev novim minimalnim standardom v EU v višini največ 40% upravičenih stroškov investicije, oziroma 50% upravičenih stroškov investicije, če gre za investicije na manj razvitih območjih, opredeljenih v predpisu, ki ureja skladen razvoj podeželja. Za upravičene stroške se štejejo celotni stroški investicije in niso omejeni le na dodatne stroške investicije.
Pomoč za investicije se lahko dodeli le kmetijskim gospodarstvom:
– katerih gospodarsko sposobnost je mogoče dokazati,
– ki izpolnjujejo minimalne standarde v zvezi z okoljem, higieno in dobrobitjo živali in
– kadar ima kmetijsko gospodarstvo oziroma kmet ustrezno poklicno znanje in sposobnosti.
Pomoč se ne sme dodeliti za investicijo, katere cilj je povečanje proizvodnje, za katero ni mogoče najti trga.”
3. člen
V prvem odstavku 2.e člena se za besedama “in sicer” in pred dvopičjem doda beseda “stroški”.
Besedilo drugega odstavka 2.e člena se nadomesti z besedilom:
“V primerih, ko okoljevarstveni standardi niso predpisani, se za upravičene stroške štejejo dodatni stroški investicije v varstvo okolja v primerjavi z uveljavljenimi povprečnimi investicijskimi stroški tehnologije enake zmogljivosti, ki ne zagotavlja višjega nivoja zaščite okolja. Pri investicijah v učinkovito rabo energije se za upravičene stroške štejejo dodatni stroški investicije, usmerjeni v prihranek energije v primerjavi z uveljavljenimi povprečnimi investicijskimi stroški tehnologije enake zmogljivosti. Pri investicijah v kogeneracijo se za upravičene stroške štejejo dodatni stroški investicije, usmerjeni v povečano izrabo primarne energije. Pri investicijah v izrabo obnovljivih virov energije pa se za upravičene stroške štejejo dodatni stroški investicije, ki presegajo uveljavljene povprečne investicijske stroške konvencionalne tehnologije enake zmogljivosti.”
4. člen
V drugi alinei 4. člena se beseda “garancij” nadomesti z besedo “poroštev”.
5. člen
Besedilo prvega odstavka 5. člena se nadomesti z besedilom:
“Naložbe varstva okolja iz prve alinee prejšnjega člena splošnih pogojev so:
– gradnja in rekonstrukcija infrastrukturnih objektov in naprav oziroma omrežij, namenjenih izvajanju republiških in obveznih lokalnih javnih služb varstva okolja, ki so ali bodo takoj po dograditvi v lasti Republike Slovenije ali lokalnih skupnosti,
– nabava mobilnih in drugih osnovnih sredstev republiških in obveznih lokalnih javnih služb varstva okolja, namenjenih izvajanju javne službe,
– gradnja in rekonstrukcija naprav in tehnologij varstva okolja,
naložbe v tehnologije, neoporečne za okolje.”
V tretjem odstavku 5. člena se beseda “prejšnjega” nadomesti z besedo: “prvega”.
6. člen
V drugem odstavku 21. člena se za številko “7.” črta številka “8.” in vejica za to številko.
7. člen
Te spremembe in dopolnitve splošnih pogojev poslovanja začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 12003-1/2002
Ljubljana, dne 25. novembra 2002.
Direktor
Ekološko razvojnega sklada
Republike Slovenije
Ljubo Žužek l. r.