Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 15. člena statuta Občine Cerkvenjak (Uradni list RS, št. 19/99) Občinski svet občine Cerkvenjak na 2. redni seji dne 18. 12. 2002 sprejme
O D L O K
o proračunu Občine Cerkvenjak za leto 2003
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna Občine Cerkvenjak za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
Konto Naziv Znesek v tisoč sit
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 276.633
Tekoči prihodki (70+71) 91.992
70 Davčni prihodki 63.437
700 Davki na dohodek in dobiček 44.056
703 Davki na premoženje 7.345
704 Domači davki na blago in storitve 12.036
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 28.555
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 3.660
711 Takse in pristojbine 1.145
712 Denarne kazni 30
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 7.000
714 Drugi nedavčni prihodki 16.720
72 Kapitalski prihodki 1.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 1.000
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja
73 Prejete donacije –
730 Prejete donacije iz domačih virov –
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 183.641
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 183.641
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 276.633
40 Tekoči odhodki 45.565
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 20.300
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 2.855
402 Izdatki za blago in storitve 18.120
403 Plačila domačih obresti 1.800
409 Rezerve 2.490
41 Tekoči transferi 101.578
410 Subvencije 4.670
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 22.725
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 7.915
413 Drugi tekoči domači transferi 66.268
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 126.059
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 126.059
43 Investicijski transferi 3.431
430 Investicijski transferi 3.431
III. Proračunski presežek (I.-II.) 0-
(proračunski primanjkljaj)
B) Račun finančnih terjatev in naložb 0
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751+752)
75 Prejeta vračila danih posojil
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. Dana posoila in povečanje kapitalskih
deležev (440+441+442)
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
440 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.)
C) Račun financiranja 0
VII. Zadolževanje (500)
50 Zadolževanje
500 Domače zadolževanje
VIII. Odplačilo dolga (550)
55 Odplačilo dolga
550 Odplačilo domačega dolga
IX. Sprememba stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII)
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.)
XI. Neto financiranje (VI.+X.)
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljeni po področjih funkcionalne klasifikacije javnofinančnih izdatkov, in posebni del ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
2. Prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti: samoprispevek in drugi prihodki.
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo, so prihodek proračuna.
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna o realizaciji januar-junij 2003 in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2003 in njegovi realizaciji.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 50% pravic porabe v sprejetem finančnem računu neposrednega uporabnika, od tega:
- v letu 2004 40% navedenih pravic porabe in
- v ostalih prihodnjih letih 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 20% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
6. člen
Od prihodkov proračuna za leto 2003 izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se izloči 1,5 mio SIT v rezervo Občine Cerkvenjak.
7. člen
Rezerva se uporablja:
- za pokrivanje stroškov ukrepov ter pomoč prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesreč; kot so suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci;
- za zagotovitev sredstev proračuna, kadar prihodki pritekajo neenakomerno;
- za kritje proračunskega primanjkljaja.
Sredstva za namene iz prve in tretje alinee prejšnjega odstavka se dajejo praviloma brez obveznosti vračanja, sredstva iz druge alinee morajo biti vrnjena v rezerve do konca leta.
O uporabi sredstev iz prve in druge alinee prvega odstavka tega člena odloča župan.
8. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
9. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
10. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilo ali prerazporedi proračunska sredstva.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
11. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, pa lahko župan dolžniku do višine 20.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
12. člen
Pristojni občinski organ lahko opravlja nadzor nad materialnim finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s 7. členom ter prvim odstavkom tega člena, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2003 lahko zadolži do višine 25 mio tolarjev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Cerkvenjak v letu 2004, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-001/02
Cerkvenjak, dne 18. decembra 2002.
Župan
Občine Cerkvenjak
Jože Kraner l. r.