Uradni list

Številka 16
Uradni list RS, št. 16/2003 z dne 17. 2. 2003
Uradni list

Uradni list RS, št. 16/2003 z dne 17. 2. 2003

Kazalo

699. Odlok o proračunu Občine Šmarje pri Jelšah za leto 2003, stran 2343.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 108. člena statuta Občine Šmarje pri Jelšah (Uradni list RS, št. 41/99 in 91/01) je Občinski svet občine Šmarje pri Jelšah na 3. seji dne 30. 1. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Šmarje pri Jelšah za leto 2003
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Šmarje pri Jelšah za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A)           BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV      V tisoč tolarjev
----------------------------------------------------------------
Skupina / Podskupina kontov                        Proračun leta
----------------------------------------------------------------
I.   SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)                  1.208.806
     TEKOČI PRIHODKI (70+71)                             544.961
70   DAVČNI PRIHODKI                                     459.996
     700  Davki na dohodek in dobiček                    332.727
     703  Davki na premoženje                             41.718
     704  Domači davki na blago in storitve               85.551
     706  Drugi davki
71   NEDAVČNI PRIHODKI                                    84.965
     710  Udeležba na dobičku in dohodki od
          premoženja                                      49.150
     711  Takse in pristojbine                             6.780
     712  Denarne kazni                                      135
     713  Prihodki od prodaje blaga in storitev            1.600
     714  Drugi nedavčni prihodki                         27.300
72   KAPITALSKI PRIHODKI                                  25.000
     720  Prihodki od prodaje osnovnih sredstev
     721  Prihodki od prodaje zalog
     722  Prihodki od prodaje zemljišč in
          nematerialnega premoženja                       25.000
73   PREJETE DONACIJE                                          0
     730  Prejete donacije iz domačih virov
     731  Prejete donacije iz tujine
 74  TRANSFERNI PRIHODKI                                 638.845
     740  Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih
          institucij                                     638.845
II.  SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                      1.228.850
40   TEKOČI ODHODKI                                      277.154
     400  Plače in drugi izdatki zaposlenim               93.724
     401  Prispevki delodajalcev za socialno varnost      17.503
     402  Izdatki za blago in storitve                   157.077
     403  Plačila domačih obresti                          3.850
     409  Rezerve                                          5.000
41   TEKOČI TRANSFERI                                    481.752
     410  Subvencije                                       8.370
     411  Transferi posameznikom in gospodinjstvom       245.435
     412  Transferi neprofitnim organizacijam in
          ustanovam                                       59.515
     413  Drugi tekoči domači transferi                  168.432
     414  Tekoči transferi v tujino
42   INVESTICIJSKI ODHODKI                               385.818
     420  Nakup in gradnja osnovnih sredstev             385.818
43   INVESTICIJSKI TRANSFERI                              84.126
     430  Investicijski transferi                         84.126
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.–II.) (PRORAČUNSKI
     PRIMANJKLJAJ)                                       -20.044
 
 
B)   RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB         v tisoč tolarjev
----------------------------------------------------------------
Skupina / Podskupina kontov                        Proračun leta
----------------------------------------------------------------
IV.    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
       KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)                   9.700
75     PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                       9.700
       750    Prejeta vračila danih posojil
       751    Prodaja kapitalskih deležev                  6.700
       752    Kupnine iz naslova privatizacije             3.000
V.     DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
       DELEŽEV (440+441+442)                                   –
44     DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
       DELEŽEV
440    Dana posojila
441    Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442    Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI.    PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE
       KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)                        9.700
 
 
C)     RAČUN FINANCIRANJA                       v tisoč tolarjev
----------------------------------------------------------------
Skupina / Podskupina kontov                        Proračun leta
----------------------------------------------------------------
VII.   ZADOLŽEVANJE (500)                                 16.000
50     ZADOLŽEVANJE                                       16.000
       500  Domače zadolževanje                           16.000
VIII.  ODPLAČILA DOLGA (550)                              12.654
55     ODPLAČILA DOLGA                                    12.654
       550  Odplačila domačega dolga                      12.654
IX.    SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH
       (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)                         -6.998
X.     NETO ZADOLŽEVANJE (VII.–VIII.)                      3.346
XI.    STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU
       PRETEKLEGA LETA                                     6.998
----------------------------------------------------------------
Posebni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe, in splošni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. požarna taksa po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
2. prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti: samoprispevek in prispevki občanov,
3. odstopljena državna taksa za obremenjevanje voda,
4. odstopljena državna taksa za obremenjevanje okolja,
5. prejeta sredstva državnega proračuna za investicije.
Proračunski uporabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prihodek, ki zahteva sorazmeren namenski odhodek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prihodkov poveča obseg odhodkov finančnega načrta neposrednega uporabnika in proračuna.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto, za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
4. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Odredbodajalec za sredstva proračuna je župan oziroma od župana pooblaščena oseba.
5. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan v mesecu juliju in konec leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za tekoče leto in njegovi realizaciji.
6. člen
Proračunska rezerva se v letu 2002 oblikuje v višini 5,000.000 tolarjev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,000.000 tolarjev župan in o tem polletno poroča občinskemu svetu.
7. člen
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija kot nerazporejeni del proračunskih prihodkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
8. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom.
Sredstva se smejo uporabljati za namene, ki so določeni s proračunom. Sredstva za plače in prispevke, za ostale prejemke, za plačilo blaga in storitev se proračunskim uporabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostno stanje proračuna.
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih družbenih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje ter programi dela izvajalcev javnih služb in tem proračunom.
Sredstva za plačila, subvencije in transfere v gospodarstvu, komunali, cestni dejavnosti se oddajo s pogodbo.
9. člen
Župan lahko dolžniku do višine 1,000.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
10. člen
Uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 in največ 90 dni. Za poravnavo obveznosti iz naslova investicij in investicijskega vzdrževanja, ki jih uporabnik prevzema in plačuje po posameznih situacijah, mora uporabnik dogovoriti najmanj 60-dnevni rok plačila za poravnavo vseh ostalih obveznosti pa najmanj 30 dnevni rok. Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za izplačilo. Če je na računu, situaciji ali v pogodbi določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Dogovarjanje predplačil je možno izjemoma na podlagi predhodnega soglasja Oddelka za finance in če se na ta način doseže nižja pogodbena cena.
11. člen
Organi in uporabniki ter drugi prejemniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program dela in finančni načrt za leto 2003, ki je usklajen s proračunom v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto.
Uporabniki so dolžni predložiti podatke za analizo poslovanja, ki jih zahteva župan, oddelek za finance ali nadzorni odbor.
12. člen
Oddelek za finance po pooblastilu župana:
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti,
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe zaradi zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna,
– odloča v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov o kratkoročni zadolžitvi, največ do 5% sprejetega proračuna,
– nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih uporabnikih in o nepravilnostih obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe.
13. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih. Neposredni uporabniki pa so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati pravilnik o postopkih oddaje naročil male vrednosti, ki ga je izdal župan.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
14. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2003 lahko zadolži do zakonske višine.
Občina Šmarje, posredni in neposredni uporabniki proračuna se lahko dolgoročno zadolžujejo in dajejo poroštva v skladu s 85., 86. in 88. členom ZJF ter 16., 17., 18. in 19. členom ZFO.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni občini predložiti finančne načrte za leto 2003 ne glede na to, ali so v celoti ali delno financirani iz proračuna in zaključne račune skladno z zakonodajo.
16. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Šmarje pri Jelšah v letu 2003, se uporablja ta odlok in sklep župana.
17. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije (ali v uradnem glasilu občine).
Št. 06202-0001/03
Šmarje pri Jelšah, dne 30. januarja 2003.
Župan
Občine Šmarje pri Jelšah
Jožef Čakš l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti