Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list, RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena statuta Občine Ravne na Koroškem (Uradni list RS, št. 39/99, 61/01) je Občinski svet občine Ravne na Koroškem na 4. seji dne 20. 2. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Ravne na Koroškem za leto 2003
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Ravne na Koroškem za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
v SIT
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
---------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2003
---------------------------------------------------------------------
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 1.694,684.677
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.027,590.647
70 DAVČNI PRIHODKI 877,675.000
700 Davki na dohodek in dobiček 648,043.000
703 Davki na premoženje 122,244.000
704 Domači davki na blago in storitve 107,388.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI 149,915.647
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 90,477.405
711 Takse in pristojbine 19,007.000
712 Denarne kazni 770.000
714 Drugi nedavčni prihodki 39,661.242
72 KAPITALSKI PRIHODKI 267,919.234
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 22,000.000
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
neopredmetenih dolgoročnih sredstev 245,919.234
73 DONACIJE 11,431.796
730 Prejete donacije iz domačih virov 11,431.796
74 TRANSFERNI PRIHODKI 387,743.000
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 387,743.000
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2.147,289.448
40 TEKOČI ODHODKI 469,897.158
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 113,708.762
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 15,893.300
402 Izdatki za blago in storitve 319,083.951
403 Plačila domačih obresti 12,211.145
409 Rezerve 9,000.000
41 TEKOČI TRANSFERI 613,578.152
410 Subvencije 7,400.000
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 142,527.600
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 79,251.342
413 Drugi tekoči domači transferi 384,399.210
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 933,270.847
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 933,270.847
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 130,543.291
430 Investicijski transferi 130,543.291
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) -452,604.771
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
---------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2003
---------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752) 1,400.000
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 1,400.000
750 Prejeta vračila danih posojil 1,400.000
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) –
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
DELEŽEV 1,400.000
C) RAČUN FINANCIRANJA
---------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2003
---------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) –
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) –
IX. NETO ZADOLŽEVANJE –
X. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU -451,204.771
---------------------------------------------------------------------
Pregled prihodkov in njihova razporeditev sta zajeta v bilanci prihodkov in odhodkov, ki je sestavni del proračuna. Sestavni del je tudi račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
3. člen
V bilanci prihodkov in odhodkov so izkazani vsi prihodki občine po virih in vrstah, odhodki pa v skupnih zneskih po posameznih namenih. Odhodki so v posebnem delu proračuna razporejeni po natančnejših namenih.
4. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom in opredeljeni v posebnem delu, ki je sestavni del tega odloka.
Proračunska sredstva je mogoče prerazporejati med posameznimi postavkami v okviru bilance prihodkov in odhodkov.
5. člen
Med odhodki proračuna se predvidi splošna proračunska rezervacija kot nerazporejeni del prihodkov, za financiranje namenov, ki jih ni mogoče predvideti ali zanje ni bilo dovolj predvidenih sredstev. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
6. člen
Proračunski skladi so:
1. Račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2003 oblikuje v višini 7,000.000 tolarjev.
O porabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
7. člen
Sredstva za redno dejavnost se proračunskim uporabnikom nakazujejo kot mesečne akontacije v odvisnosti od zapadlih obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
8. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena zakona o javnih financah tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse;
– prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti;
– taksa za obremenjevanje voda;
– taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov;
– prispevki investitorjev in soinvestitorjev;
– namenska sredstva iz državnega proračuna za investicije in tekoče programe.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika in proračun.
Namenska sredstva, ki niso porabljena v preteklem letu se namensko prenesejo v proračun tekočega leta.
9. člen
Nabavo opreme, investicijska, vzdrževalna dela in storitve je potrebno oddajati s pogodbo v skladu s predpisi, ki veljajo za državni proračun.
10. člen
Uporabniki sredstev proračuna morajo izvrševati naloge s svojega delovnega področja v mejah sredstev, ki so jim s tem proračunom odobrena.
Za izvajanje določb tega člena ter za zakonito, smotrno in primerno uporabo sredstev je odgovoren ravnatelj šole, direktor zavoda oziroma druga oseba kot odredbodajalec.
11. člen
Neposredni in posredni uporabniki občinskega proračuna morajo pripraviti predloge finančnih načrtov ob pripravi in na podlagi izhodišč, ki veljajo za občinski proračun ter dostaviti zaključne račune za leto 2002 Oddelku za plan, proračun in finance najkasneje do 28. 2. 2003.
Finančne načrte posrednih uporabnikov občinskega proračuna sprejme pristojni organ po postopku, določenem v posebnem predpisu ali v aktu o ustanovitvi posrednega uporabnika. Če se pravna oseba v pretežnem delu financira iz proračunskih sredstev, se njen finančni načrt sprejme v 30 dneh po sprejetju občinskega proračuna.
12. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Odredbodajalec proračuna je župan.
13. člen
Župan v skladu z zakonom lahko začasno zadrži izvrševanje proračuna, če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna.
Sredstva proračuna se prednostno zagotavljajo za namene, ki so določeni z zakoni oziroma občinskimi odloki in še omogočajo minimalni obseg delovanja uporabnikov.
Prioriteta v izvajanju investicij je dokončanje začetnih investicij, za katere so opredeljena tudi lastna sredstva investitorja oziroma so sofinancirana s strani države.
14. člen
Župan občine je pooblaščen, da odloča:
– začasnem zmanjšanju zneskov sredstev za posamezne namene, če prihodki proračuna ne pritekajo v predvideni višini,
– uporabi sredstev rezerv,
– najemu posojila največ do 5% sprejetega proračuna zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta,
– varni in gospodarni naložbi nerazporejenih sredstev,
– prenosih sredstev med posameznimi postavkami v okviru posameznega področja v bilanci prihodkov in odhodkov, glede na dejansko izkazane potrebe v času izvajanja proračuna,
– odpisu ali o delnem odpisu plačila dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
15. člen
V breme proračuna se lahko prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta. Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih iz naslova investicij, ne smejo presegati 20% teh pravic porabe v finančnem načrtu posameznega področja. Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
16. člen
Občina se lahko dolgoročno zadolži v skladu z zakonom o financiranju občin.
17. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanovitelj je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja.
18. člen
Občina lahko daje poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, vendar največ do 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem se daje poroštvo.
19. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Ravne na Koroškem v letu 2004, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
20. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2003.
Št. 403-02-2/02-20
Ravne na Koroškem, dne 20. februarja 2003.
Župan
Občine Ravne na Koroškem
Maksimilijan Večko, univ. dipl. inž. l. r.