Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 18. člena statuta Občine Grosuplje (Uradni list RS, št. 36/02 in 52/02) je Občinski svet občine Grosuplje na 4. redni seji dne 19. 2. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Grosuplje za leto 2003 in 2004
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Grosuplje za leto 2003 in za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo struktura in višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja na ravni občine.
2. STRUKTURA IN VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del občinskega proračuna se pripravi in sprejme na nivoju štirimestnih kontov, objavi pa se na nivoju trimestne podskupine kontov v naslednjem odstavku tega člena.
Posebni del občinskega proračuna se pripravi in sprejme na nivoju šestmestnih podkontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se za leti 2003 in 2004 določa v naslednji višini:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
v tisoč SIT
----------------------------------------------------------------------
Trimestni konto Proračun Proračun
2003 2004
----------------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki
(70+71+72+73+74) 2.376.317 2.317.923
Tekoči prihodki (70+71) 1.925.475 1.935.675
70 Davčni prihodki 1.488.856 1.564.189
700 Davki na dohodek in dobiček 1.037.198 1.110.000
703 Davki na premoženje 242.771 234.895
704 Domači davki na blago in storitve 208.887 219.294
71 Nedavčni prihodki 436.619 371.486
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 28.130 26.500
711 Takse in pristojbine 12.305 13.289
712 Denarne kazni 18 19
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 19.840 21.188
714 Drugi nedavčni prihodki 376.326 310.490
72 Kapitalski prihodki 233.200 179.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 163.200 129.000
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja 70.000 50.000
73 Prejete donacije 5.400 4.400
730 Prejete donacije iz domačih virov 5.400 4.400
74 Transferni prihodki 212.242 198.848
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 212.242 198.848
II. SKUPAJ ODHODKI
(40+41+42+43) 2.497.719 2.357.170
40 Tekoči odhodki 469.813 469.097
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 135.615 140.990
401 Prispevki delodajalcev
za socialno varnost 19.529 21.377
402 Izdatki za blago in storitve 291.145 282.120
403 Plačila domačih obresti 13.524 12.610
409 Rezerve 10.000 12.000
41 Tekoči transferi 859.012 889.191
410 Subvencije 6.750 6.600
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 497.995 512.336
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 127.774 133.658
413 Drugi tekoči domači transferi 226.993 236.597
42 Investicijski odhodki 934.876 696.800
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 934.876 696.800
43 Invesicijski transferi 234.018 302.082
430 Investicijski transferi 234.018 302.082
III. Proračunski presežek
ali primanjkljaj (I. -II.) -121.402 -39.247
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV. Prejeta vračila danih pos.
in prodaja kapital. deležev 22.180 31.580
75 Prejeta vračila danih pos. in prodaja
kapitalskih deležev 22.180 31.580
750 Prejeta vračila danih posojil 18.100 27.500
751 Prodaja kapitalskih deležev 0 0
752 Kupnine iz naslova privatizacije 4.080 4.080
V. Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev 25.000 25.000
44 Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev 25.000 25.000
440 Dana posojila 25.000 25.000
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 0 0
442 Poraba sredstev kupnin
iz naslova privatizacije 0 0
VI. Prejeta minus dana poso.
in spremem.kapital.delež. (IV.-V.) -2.820 6.580
C) RAČUN FINANCIRANJA
VII. Zadolževanje 61.000 62.517
50 Zadolževanje 61.000 62.517
500 Domače zadolževanje 61.000 62.517
VIII. Odplačila dolga 31.150 29.850
55 Odplačila dolga 31.150 29.850
550 Odplačila domačega dolga 31.150 29.850
IX. Prenos sredstev na računu
iz leta 2002 oziroma 2003 94.372 0
X. Sprememba stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.+IX.) 0 0
XI. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-X.) 29.850 32.667
XII. NETO FINANCIRANJE (VI.+XI.) 27.030 39.247
----------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna na ravni štirimestnih kontov skupaj z odhodki po funkcionalni klasifikaciji, posebni del občinskega proračuna na ravni šestmestnih podkontov in načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Na predlog predlagatelja finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru področja proračunske porabe (trimestna šifra funkcionalne klasifikacije) pri posameznem neposrednem proračunskem uporabniku v posebnem delu proračuna.
Župan odloča tudi o odprtju novega šestmestnega podkonta v okviru proračunske postavke, če je to potrebno za izvedbo pravilne knjigovodske evidence. Pravico porabe na novo odprtem podkontu župan odobri na način, določen v prvem odstavku tega člena.
Prerazporeditev pravice porabe iz prvega odstavka tega člena in odprtje novega podkonta iz drugega odstavka tega člena župan odobri s pisnim sklepom, iz katerega je razvidno, na kateri proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na katerih se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen, oziroma na kateri proračunski postavki se odpira nov podkonto.
Glede odločanja o prerazporeditvah pravic porabe in o odpiranju novih podkontov v finančnih načrtih krajevnih skupnostih, ki so sestavni del občinskega proračuna, lahko župan pooblasti svet krajevne skupnosti ali predsednika krajevne skupnosti, da o tem odloča na enak način, kot je določeno v prvih treh odstavkih tega člena.
Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o izvedenih prerazporeditvah. Prvič poroča v okviru poročila o izvrševanju proračuna za prvo polletje, drugič pa v okviru zaključnega računa, ko občinskemu svetu poroča o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
4. člen
Neposredni proračunski uporabnik lahko v tekočem letu za investicijske odhodke in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost večletnega projekta, če je vključen v načrt razvojnih programov in če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna za tekoče leto. V razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe na način iz naslednjega odstavka.
Neposredni proračunski uporabnik lahko v letu 2003 prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če je izvedel javno naročilo v skladu s prvim odstavkom tega člena in pod naslednjimi pogoji:
– za leto 2004 do višine 70% obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah investicijskih odhodkov in investicijskih transferov proračuna za leto 2004;
– za leto 2005 pa do višine 10% obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah investicijskih odhodkov in investicijskih transferov proračuna za leto 2004.
Skupni obseg obveznosti neposrednega uporabnika, prevzetih v letu 2003, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjem letu za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 70% obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah tekočih odhodkov in tekočih transferov proračuna za leto 2004.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi in zakupnimi pogodbami.
5. člen
Proračunska rezerva se oblikuje v višini 2,000.000 tolarjev v letu 2003 in v letu 2004.
O uporabi sredstev proračunske rezerve občine v letu 2003 in 2004 za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,500.000 tolarjev za posamezen namen na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
6. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, ki so nujno potrebni in za katere v proračunu niso zagotovljene pravice porabe ali za namene, za katere se med letom izkaže, da pravica porabe ni zagotovljena v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije do višine 2,500.000 tolarjev za posamezen namen odloča župan.
7. člen
Župan lahko dolžniku do višine 500.000 tolarjev odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
8. člen
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje.
Poraba sredstev za opravljanje nalog na posameznih področjih se dogovori s pogodbo v pisni obliki. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo, izstavljenega računa, zahtevka oziroma sklepa župana.
Proračunski uporabniki morajo za nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela, druge storitve in subvencije, skleniti pogodbo z izvajalcem oziroma uporabnikom storitve v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA OBČINE
9. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2003 lahko zadolži do višine 61,000.000 tolarjev.
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov in odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2004 lahko zadolži do višine 62.517.000 tolarjev.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
V primeru, da do konca leta 2004 ne bi bil sprejet proračun za leto 2005, se v obdobju začasnega financiranja Občine Grosuplje v letu 2005 uporablja ta odlok in sklep župana o začasnem financiranju.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-2/02
Grosuplje, dne 19. februarja 2003.
Župan
Občine Grosuplje
Janez Lesjak l. r.