Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02), 17. člena statuta Občine Majšperk (Uradni list RS, št. 23/99) je Občinski svet občine Majšperk na 4. redni seji dne 6. marca 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Majšperk za leto 2003
1. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Majšperk za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
S proračunom Občine Majšperk se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo in zakoni ter občinskimi predpisi opravlja Občina Majšperk.
2. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
--------------------------------------------------------------------------
Konto Predl. prorač.2002
--------------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+79) 894.388
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 215.652
70 DAVČNI PRIHODKI 171.351
700 Davki na dohodek in dobiček 129.561
703 Davki na premoženje 20.598
704 Domači davki na blago in storitve 16.354
706 Drugi davki 4.838
71 NEDAVČNI PRIHODKI 44.301
710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 22.000
711 Takse in pristojbine 2.553
712 Denarne kazni 48
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 4.200
714 Drugi nedavčni prihodki 15.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI 3.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev –
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč in nemateri. premoženja 3.000
73 PREJETE DONACIJE –
74 TRANSFERNI PRIHODKI 475.736
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 475.736
79 PRENOS PRIHODKOV 200.000
790 Prenos sredstev iz predhodnega leta 200.000
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 894.388
40 TEKOČI ODHODKI 123.788
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 28.500
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 3.300
402 Izdatki za blago in storitve 86.100
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 5.888
41 TEKOČI TRANSFERI 156.900
410 Subvencije 10.000
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 44.500
412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 14.500
413 Drugi tekoči domači transferi 87.900
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 606.100
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 606.100
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 7.600
430 Investicijski transferi 7.600
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) –
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL –
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442) –
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV –
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) –
C) RAČUN FINANCIRANJA
VII. ZADOLŽEVANJE (500) –
50 ZADOLŽEVANJE –
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) –
55 ODPLAČILA DOLGA –
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV
NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) –
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) –
--------------------------------------------------------------------------
Proračun je sestavljen iz splošnega dela občinskega proračuna, ki so mu priloženi odhodki in so sestavljeni po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe, in posebnega dela, ki je sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov. Sestavni del proračuna je tudi “Načrt razvojnih programov“, ki je priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01)
2. Prispevki občanov za posamezne investicije.
3. Drugi namenski prejemki, ki niso zajeti v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF.
5. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunske rezerva se v letu 2003 oblikuje v višini 3,488.000 tolarjev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 4,000.000 tolarjev županja in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. Prav tako županja odloča o uporabi sredstev rezerv za druge namene iz 12. člena zakona o financiranju občin.
Županja je tudi pooblaščena, da odloča o uporabi tekoče proračunske rezervacije v višini 2,400 mio SIT za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
6. člen
Županja lahko dolžniku do višine 50.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je županja odgovorna občinskemu svetu. Županja poroča občinskemu svetu v mesecu juliju o izvrševanju proračuna v prvem polletju tekočega leta. Odredbodajalec za sredstva občinskega proračuna je županja oziroma od nje pooblaščena oseba.
8. člen
Sredstva občinskega proračuna se delijo med letom enakomerno med uporabnike v okviru doseženih prihodkov, če ni z zakonom ali s posebnim aktom občinskega sveta drugače določeno.
9. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu proračuna.
10. člen
Županja lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejena za posamezne namene, ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini.
11. člen
Sredstva za plače delavcev v občinski upravi in javnih zavodih se bodo uporabnikom zagotavljala mesečno.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrena z občinskim proračunom.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva.
13. člen
Županja je pooblaščena, da odloča o:
– prenosih sredstev med različnimi postavkami v okviru posameznih dejavnosti na podlagi objektivnih razlogov,
– prenosu sredstev med posameznimi dejavnostmi do višine 1,5% vrednosti proračuna,
– uporabi sredstev rezerv za premoščanje likvidnostnih problemov proračuna,
– kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta,
– začasni vezavi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti. Za vezavo lahko pooblasti tudi druge osebe, ki so odgovorne za finančno poslovanje.
14. člen
Županja lahko prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka – konto v proračunu tekočega leta. Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih iz naslova investicijskih odhodkov in transferov ne smejo presegati 10% sredstev konta 42 – investicijski odhodki in konta 43 – investicijski transferi, zagotovljenih v proračunu za leto 2003. Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih za blago in storitve ter tekoče transfere, ne smejo presegati 15% sredstev, zagotovljenih v proračunu leta 2003.
5. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
15. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Majšperk v letu 2004, se uporablja ta odlok in sklep županje o začasnem financiranju.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2003 dalje.
Št. 403-02/03-01
Majšperk, dne 6. marca 2003.
Županja
Občine Majšperk
mag. Darinka Fakin l. r.