Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena statuta Občine Polzela (Uradni list RS, št. 34/99) je Občinski svet občine Polzela na 3. seji dne 6. 2. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Polzela za leto 2003
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Polzela za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------
v tisoč tolarjev
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2003
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 519.077
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 334.108
70 DAVČNI PRIHODKI 313.042
700 Davki na dohodek in dobiček 243.693
703 Davki na premoženje 28.003
704 Domači davki na blago in storitve 41.346
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 21.066
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 9.880
711 Takse in pristojbine 2.436
712 Denarne kazni
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 1.500
714 Drugi nedavčni prihodki 7.250
72 KAPITALSKI PRIHODKI 14.000
720 Prihodki od prodaje osnovih sredstev
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja 14.000
73 PREJETE DONACIJE
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 170.969
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 170.969
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 554.173
40 TEKOČI ODHODKI 134.693
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 33.473
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 6.307
402 Izdatki za blago in storitve 90.465
403 Plačila domačih obresti 750
409 Rezerve 3.700
41 TEKOČI TRANSFERI 233.478
410 Subvencije 6.550
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 123.750
412 Transferi neprofitnim organizacijam in
ustanovam 25.878
413 Drugi tekoči domači transferi 77.300
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 136.150
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 136.150
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 49.850
430 Investicijski transferi 49.850
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK – PRIMANJKLJAJ (I-II) 35.096
-----------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 2.600
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 2.600
750 Prejeta vračila danih posoji l2.600
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV
44. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA 2.600
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV-V)
-----------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 10.920
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje
VIII ODPLAČILA DOLGA (550)
55 ODPLAČILA DOLGA
550 Odplačila domačega dolga 600
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I+IV+VII-II-V-VIII) -22.176
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII-VIII-IX) 32.496
XI. NETO FINANCIRANJE (VI+X) 35.096
-----------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, je sestavljen po področjih funkcionalne klasifikacije javnofinančnih izdatkov, in posebni del so priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo prihodki, ki zajemajo tekoče prihodke, kapitalske prihodke, prejete donacije in transferne prihodke. Odhodki pa zajemajo tekoče odhodke, tekoče transfere, investicijske odhodke in investicijske transfere.
Namenski prejemki proračuna so donacije, prihodki stanovanjskega gospodarstva, prihodki od lastne dejavnosti, prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, taksa za obremenjevanje vode ter druge predpisane namenske takse.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika in proračuna.
4. člen
Na podlagi predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2003 in njegovi realizaciji.
5. člen
Sredstva proračuna se uporabljajo le za namene, ki so določena s proračunom.
6. člen
Za potrebe, ki jih ob sprejemu proračuna za leto 2003 ni mogoče predvideti, oblikuje občina splošno proračunsko rezervacijo v višini 1,700.000 tolarjev.
O porabi splošne proračunske rezervacije odloča župan v skladu z 42. členom zakona o javnih financah.
7. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 75% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere ne sme presegati 30% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, mora uporabnik vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
8. člen
Proračunski skladi so:
1. Proračunska rezerva, oblikovana po ZJF, se v letu 2003 oblikuje v višini 2,000.000 tolarjev.
Na podlagi za finance pristojnega organa občinske uprave o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,000.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
9. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
10. člen
Za izvrševanje proračuna je kot odredbodajalec odgovoren župan.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2003 lahko zadolži do višine 10,920.000 tolarjev.
V letu 2003 se javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je Občina Polzela, ne smejo dolgoročno zadolževati ali izdajati poroštev drugim pravnim ali fizičnim osebam.
6. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
12. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Polzela v letu 2004, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 421-01/005/03
Polzela, dne 6. februarja 2003.
Župan
Občine Polzela
Ljubo Žnidar, dipl. inž. gradb. l. r.