Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93) in dopolnitev 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/20, 79/01 in 30/02) ter 89. člena statuta Občine Sv. Andraž v Slovenskih goricah (Uradni list RS, št. 18/99) je Občinski svet občine Sv. Andraž v Slovenskih goricah na 3. redni seji dne 13. 3. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Sv. Andraž v Slovenskih goricah za leto 2003
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Sv. Andraž v Slovenskih goricah za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v tisoč tolarjih
-----------------------------------------------------------------
Skupina /Podskupina kontov Proračun leta 2003
-----------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 185.554
Tekoči prihodki 55.322
70 Davčni prihodki 33.452
700 Davki na dohodek in dobiček 21.295
703 Davek na premoženje 8.812
704 Domači davki na blago in storitve 3.345
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 21.870
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 4.559
711 Takse in pristojbine 915
712 Denarne kazni –
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 16.396
72 Kapitalski prihodki 525
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 525
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja –
73 Prejete donacije 1.550
730 Prejete donacije iz domačih virov 1.550
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 128.158
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 128.158
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 243.525
40 Tekoči odhodki 100.352
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 20.665
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 2.830
402 Izdatki za blago in storitve 27.531
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 49.325
41 Tekoči transferi 46.819
410 Subvencije 3.500
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 26.080
412 Transferi neprofitnim organizacijam in
ustanovam 4.234
413 Drugi tekoči domači transferi 13.015
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 93.144
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 93.144
43 Investicijski transferi 3.210
430 Investicijski transferi 3.210
III. Proračunski presežek (I.-II.)
(proračunski primanjkljaj) -57.970
-----------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-----------------------------------------------------------------
Skupina /Podskupina kontov Proračun leta 2003
-----------------------------------------------------------------
IV. Prejeta vračila danih posojil in
prodaja kapitalskih deležev
(750+751+752)
75 Prejeta vračila danih posojil
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih
deležev (440+441+442)
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.)
-----------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------------
Skupina / Podskupina kontov Proračun leta 2003
-----------------------------------------------------------------
VII. Zadolževanje (500)
50 Zadolževanje
500 Domače zadolževanje
VIII. Odplačilo dolga (550)
55 Odplačilo dolga
550 Odplačilo domačega dolga
IX. Sprememba stanja sredstev na računih
(I.+IV.+VII.-V.-VII.)
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.)
XI. Neto financiranje (VI. +X.)
Stanje sredstev na računih ob koncu leta 2002 57.970
-----------------------------------------------------------------
Prejemki in izdatki proračuna so izkazani v skupni bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja (splošni del proračuna) ter v posebnem delu proračuna.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki občinskega samoprispevka,
2. prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
3. prihodki občanov za sofinanciranje komunalne infrastrukture.
4. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovanje po ZJF. V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5% prejemkov proračuna.
O uporabi sredstev rezerv za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 200.000 tolarjev za posamezni namen odloča župan in o uporabi obvešča občinski svet.
5. člen
V proračunu se oblikujejo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov proračuna. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
6. člen
Za izvrševanje proračuna je župan odgovoren občinskemu svetu. Župan poroča občinskemu svetu v mesecu juliju o izvrševanju proračuna v prvem polletju tekočega leta. Odredodajalec za sredstva občinskega proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
7. člen
Sredstva občinskega proračuna se med letom delijo enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov, če ni z zakonom ali s posebnim aktom občinskega sveta drugače določeno.
8. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva občinskega sveta le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu proračuna.
9. člen
Sredstva za plače delavcev v občinski upravi in javnih zavodih se bodo uporabnikom zagotavljala mesečno glede na sprejeto sistemizacijo delovnih mest.
10. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrena z občinskim proračunom.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva.
11. člen
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni na posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini.
12. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o:
– prerazporeditvah sredstev med različnimi postavkami v okviru posameznih dejavnosti na podlagi objektivnih razlogov in v skladu z ZJF,
– kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% sprejetega proračuna,
– začasni vezavi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti; o tem lahko pooblasti tudi druge osebe, ki so odgovorne za finančno poslovanje.
13. člen
Župan lahko prevzame obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka – konto v proračunu tekočega leta. Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih iz naslova investicijskih odhodkov in iz transferov ne smejo presegati 45% sredstev skupnih odhodkov 42 - investicijski odhodki in 43 - investicijski transferi, zagotovljenih v proračunu leta 2003. Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih za blago in storitve in tekoče transfere ne smejo presegati 25% sredstev zagotovljenih v proračunu leta 2003.
14. člen
Župan lahko dolžnikom odpiše plačilo dolga do višine 20.000 tolarjev na podlagi zbranih podatkov, zaradi plačilne nezmožnosti, na katere dolžnik ni mogel vplivati (požar), ali se je dolžnik odselil neznano kam, ter da je dolžnik umrl in ni pustil premičnega niti nepremičnega premoženja.
IV. ZADOLŽEVANJE IN POROŠTVA OBČINE
15. člen
Občina se za proračun leta 2003 za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja ne zadolži.
Občina v letu 2003 ne daje poroštev za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
16. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah v letu 2004, če bo financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
17. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2003 dalje.
Št. 405-02/01
Vitomarci, dne 13. marca 2003.
Župan Občine
Sv. Andraž v Slov. goricah
Franci Krepša l. r.