Uradni list

Številka 32
Uradni list RS, št. 32/2003 z dne 31. 3. 2003
Uradni list

Uradni list RS, št. 32/2003 z dne 31. 3. 2003

Kazalo

1346. Odlok o proračunu Občine Moravske Toplice za leto 2003, stran 3854.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) ter 16. člena statuta Občine Moravske Toplice (Uradni list RS, št 11/99, 2/01, 24/01 in 69/02) je Občinski svet občine Moravske Toplice na seji dne 24. 3. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Moravske Toplice za leto 2003
1. člen
S tem odlokom se ureja sestava, priprava in izvrševanje proračuna Občine Moravske Toplice, upravljanje s premoženjem občine, poroštva občine, upravljanje dolgov občine, računovodstvo in proračunski nadzor.
Določbe tega odloka veljajo tudi za druge neposredne uporabnike sredstev občinskega proračuna in ožje dele občine – to so krajevne skupnosti (v nadaljevanju: KS).
Ta odlok ureja tudi zadolževanje ter dajanje poroštev javnih gospodarskih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanovitelj je občina.
2. člen
Proračunska sredstva se uporabljajo za financiranje vseh izvirnih in prenesenih funkcij občine in delovanje njihovih organov pri izvajanju teh nalog, ki so opredeljene v ustavi in z zakoni oziroma občinskimi odloki.
Pri trošenju oziroma porabi proračunskih sredstev so se vsi porabniki dolžni obnašati racionalno in gospodarno.
V proračunu občine so izkazani vsi prejemki, ki pripadajo občini, vključno s prejemki KS in vsi izdatki občine vključno z izdatki KS.
Pregled prihodkov proračuna občine in njihova razporeditev po funkcionalnih namenih sta sestavni del tega odloka.
Sestavni del proračuna občine je račun financiranja ter račun finančnih terjatev in naložb.
Proračun občine sloni na proračunskih izhodiščih, ki so obvezni sestavni del proračuna občine. Sestavni del občinskega proračuna je tudi splošni del proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe.
3. člen
VIŠINA PRORAČUNA
Z odlokom o proračunu Občine Moravske Toplice za leto 2003 so predvideni:
                                                           v SIT
PRILIVI – PRIHODKI                                 1.206,900.500
– prihodki za pokrivanje primerne porabe             617,526.500
– prihodki na podlagi javnih razpisov in
kreditov                                             258,309.000
– namenski in drugi prihodki proračuna               270,470.000
– prihodki KS iz naslova samoprispevka in
drugi viri KS v višini                                39,500.000
– sredstva iz preteklih let                           21,095.000
 
                                                           v SIT
ODLIVI – ODHODKI                                   1.206,900.500
– za izvajanje del javne uprave                      192,467.000
– za potrebe obrambe – civilne zaščite                 2,404.000
– za potrebe javnega reda in varnosti –
protipožarna varnost                                  12,620.000
– za izvajanje gospodarskih dejavnosti               402,289.000
– za potrebe varstva okolja                           92,892.000
– za potrebe stanovanjske dejavnosti in
prostorskega razvoja                                 147,815.000
– za potrebe na področju zdravstva                     6,400.000
– za rekreacijo, kulturo in dejavnosti
neprofitnih organizacij                               35,585.000
– za potrebe izobraževanja                           213,938.500
– za socialno varnost                                 60,990.000
– sredstva krajevnih skupnosti                        39,500.000
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
Prihodki                                                      1.172,805.500
– Prihodki in drugi prejemki proračuna                        1.137,305.500
70 DAVČNI PRIHODKI                                              317,131.000
   700 Davki na dohodek in dobiček                              198,470.000
   703 Davki na premoženje                                       47,618.000
   704 Domači davki na blago in storitve                         71,043.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI                                             80,988.000
   710 Udeležba na dobičku in
   dohodki od premoženja                                         11,813.000
   711 Takse in pristojbine                                       4,855.000
   713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                      2,200.000
   714 Drugi nedavčni prihodki                                   62,120.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI                                           30,000.000
   722 Prihodki od prodaje zemljišč                              30,000.000
73 PREJETE DONACIJE                                               7,000.000
   730 Prejete donacije iz domačih virov                          7,000.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI                                          702,186.500
   7400 Transferni prihodki                                     702,186.500
 
– Prihodki in drugi prejemki
krajevnih skupnosti                                              39,500.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI                                             36,496.000
   710 Udeležba na dobičku in
   dohodki od premoženja                                          5,000.000
   714 Drugi nedavčni prihodki                                   31,496.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI                                            3,004.000
   7400 Transferni prihodki                                       3,004.000
 
Odhodki                                                       1.182,800.500
– Odhodki in drugi izdatki proračuna                          1.143,300.500
40 TEKOČI ODHODKI                                               218,865.000
   400 Plače in drugi izdatki zaposlenim                         53,399.000
   401 Prispevki delodajalcev                                     7,533.000
   402 Izdatki za blago in storitve                             138,898.000
   403 Plačila domačih obresti                                   10,015.000
   409 Rezerve                                                    9,020.000
41 TEKOČI TRANSFERI                                             319,469.500
   410 Subvencije                                                16,010.000
   411 Transferi posameznikom in
   gospodinjstvom                                                76,597.500
   412 Transferi neprofitnim organizacijam                       42,913.000
   413 Drugi domači tekoči transferi                            183,949.000
42 INVESTICIJSKI ODHODKI                                        578,512.000
   420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                       578,512.000
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI                                       26,454.000
   430 Investicijski transferi                                   26,454.000
 
– Odhodki in drugi izdatki krajevnih skupnosti                   39,500.000
40 TEKOČI ODHODKI                                                30,500.000
   402 Izdatki za blago in storitve                              30,500.000
41 TEKOČI TRANSFERI                                               3,000.000
   412 Transferi neprofitnim organizacijam                        3,000.000
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI                                        6,000.000
   430 Investicijski transferi                                    6,000.000
 
SALDO bilance prihodkov in odhodkov                              –5,995.000
 
B) RAČUN FINANCIRANJA
   Zadolževanje                                                           –
50 Zadolževanje                                                           –
   Odplačila kreditov                                            24,100.000
55 Odplačila dolga                                               24,100.000
SALDO računa financiranja                                       –24,100.000
 
C) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
   Vračila danih posojil                                          9,000.000
75 Prejeta vračila danih posojil                                  9,000.000
   Dana posojila                                                          –
44 Dana posojila                                                          –
SALDO računa finančnih terjatev in naložb                       + 9,000.000
Negativni saldo na računih v višini 21,095.000 SIT se pokriva iz naslova ugotovljenega presežka iz preteklih let po zaključnem računu.
Globalna višina prihodkov in odhodkov opredeljenih v tem členu se spreminja z rebalansom letnega plana.
V okviru proračunskih izdatkov se oblikuje obvezna rezerva občine v višini 3,005.000 SIT. Ta sredstva se uporabljajo in razporejajo v skladu z 49. členom zakona o javnih financah in statutom občine.
4. člen
Uporabniki proračuna lahko izvršujejo svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim bila zagotovljena v občinskem proračunu za posamezno proračunsko leto in ne smejo prevzemati obveznosti, ki bi presegale odobrena sredstva v proračunu.
Sredstva proračuna se praviloma delijo enakomerno čez vse leto.
Med izvajanjem proračuna lahko župan, zaradi nižjih prilivov od načrtovanih, zniža mesečno porabo do višine, ki jo omogočajo dejanski prihodki. V tem primeru so prioritetni tisti uporabniki proračuna, ki imajo znotraj porabe tudi zagotavljanje sredstev za plače zaposlenih.
5. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine.
Župan je pooblaščen:
– da odloča o uporabi tekoče proračunske rezerve,
– da odloča o prerazporeditvi porabe sredstev znotraj proračunskih postavk, če gre za porabo do višine 1 mio SIT v okviru temeljne porabe proračuna, oziroma 5 mio SIT v okviru investicijske porabe proračuna in odloča o razporejanju sredstev za že začete investicije, ki bodo zapadle v plačilo v naslednjih proračunskih letih v okviru sprejetega srednjeročnega programa investicij,
– da odloča o porabi nerazporejenih sredstev na postavkah znotraj posameznih segmentov za namene, ki so povezani z isto vsebino in jih prej ni bilo možno predvideti,
– da odloča o vlogah za sponzoriranje in donacije različnih prireditev do višine 350.000 SIT po vlogi znotraj možnosti, ki jih dovoljuje proračunski namen oziroma tekoča proračunska rezerva,
– da odloča o pridobitvi oziroma odtujitvi premoženja občine v skladu s statutom občine,
– da daje soglasje k sklenitvi pravnega posla KS, ki presega 250.000 SIT,
– da odloča o izdaji soglasij in poroštev za najem posojila javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanovitelj je občina,
– sklepa pravne posle zamenjave kmetijskih in stavbnih zemljišč v lasti občine pod pogojem, da se vrednost občinskega premoženja ne znižuje,
– sklepa poroštvene pogodbe v skladu z aktom, ki ga sprejema občinski svet.
6. člen
Finančna služba občine je zadolžena za:
– sprotno spremljanje poslovanja in tekoče evidentiranje vseh poslovnih dogodkov,
– pripravo analiz in polletnih ter končnih realizacij proračuna,
– za pripravo odloka o zaključnem računu proračuna za preteklo leto ter premoženjsko bilanco občine v skladu z roki, ki jih predpisujejo zakoni in podzakonski akti,
– za pomoč KS, zavodom, zvezam in drugim uporabnikom proračuna pri pripravi finančnih načrtov, sprotno evidentiranje poslovnih dogodkov in pravočasno pripravo zaključnih poročil,
– za izvajanje nadzora nad porabo sredstev vseh proračunskih porabnikov v skladu s sprejetim planom in opredeljenimi nameni,
– za izvrševanje nakazil in izplačil iz proračuna v skladu z veljavno zakonodajo.
7. člen
Tajnik občine je zadolžen za upravljanje z občinskim premoženjem v duhu dobrega gospodarja, ter spremlja in nadzira upravljanje s premoženjem KS.
Občinska služba za nadzor nad investicijami, katerih investitor je občina oziroma KS je dolžna spoštovati določila zakona o javnih naročilih in le-te izvajati v skladu s tem zakonom.
8. člen
Da bi župan, občinski svet, nadzorni svet in finančna služba občine lahko vključili potrebe posameznih porabnikov proračuna v tekoče financiranje in opravljali ustrezni nadzor, so le-ti dolžni v roku do konca oktobra tekočega leta za naslednje leto poslati ustrezne finančne načrte z obrazloženimi postavkami.
Kolikor posamezni uporabnik teh načrtov ne predloži pravočasno, se mu zagotovijo za naslednje leto le sredstva v višini porabe preteklega leta, brez sredstev za investicije in investicijsko vzdrževanje.
9. člen
Uporabniki proračuna morajo pri oddaji izvajalskih del in nabavi blaga spoštovati zakon o javnih naročilih s podzakonskimi predpisi in zakon o izvrševanju proračuna.
Amortizacijska sredstva se pri proračunskih porabnikih formirajo in trošijo v skladu s proračunskimi izhodišči Občine Moravske Toplice za posamezno proračunsko leto.
Za začetek izvajanja vseh investicij v občini in v KS morajo predhodno biti zagotovljena finančna sredstva oziroma zaprta finančna konstrukcija, ki je potrjena s strani župana občine. Za pogodbe in druga naročila proračunskih uporabnikov, ki nimajo tega soglasja, občina ne prevzema nobenih obveznosti.
Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati. Krajevne skupnosti naročajo blago in storitve le ob sopodpisu naročila s strani računovodje občinske uprave, računovodstvo pa vodi evidenco naročil KS. Za izvrševanje finančnega načrta KS so odgovorni predsedniki svetov KS, oziroma predsedniki krajevnih odborov.
Knjigovodska opravila za KS in administrativno tehnična opravila za organe KS opravlja občinska uprava, v okviru katere se izvaja tudi knjigovodstvo za zavode in javne gospodarske družbe katerih ustanovitelj je občina.
10. člen
Če se po sprejemu proračuna občine za tekoče leto sprejme odlok ali sklep občinskega sveta, na podlagi katerega nastopijo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru večjih pričakovanih prihodkov ali zadolžitev oziroma z istočasnim zmanjšanjem drugih postavk proračuna.
V proračunu tekočega leta se najprej zagotovijo sredstva za pokrivanje že nastalih obveznosti iz prejšnjih let in odplačilo najetih kreditov v skladu z njihovim načrtom odplačevanja.
11. člen
Pogodbe, ki zahtevajo prenos plačilnih obveznosti v prihodnje proračunsko leto se lahko sklepajo le za namene, ki imajo že planirana določena sredstva v proračunu tekočega leta, ali je za njihovo vključitev sprejet ustrezen sklep oziroma stališče občinskega sveta ali so sestavni del sprejetega razvojnega programa investicij občine.
12. člen
Občinsko premoženje je po tem odloku finančno in stvarno premoženje v lasti občine. Finančno premoženje so denarna sredstva, kapitalske naložbe, ovrednoteno premoženje v lasti občine, ki ga upravljajo javni zavodi, in terjatve. Kapitalske naložbe so deleži v gospodarskih družbah in javnih podjetjih. Stvarno premoženje so nepremičnine in premičnine.
Premoženje javnih zavodov v lasti občine, se v njihovi bilanci vodi kot obveznost do občine oziroma kot sredstva prejeta v upravljanje.
Krajevna skupnost odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Občina odgovarja za obveznosti KS subsidiarno, vendar ima pri tem prednostno pravico pobota s premoženjem KS.
Občina ne odgovarja za obveznosti društev in zvez na področju občine.
13. člen
Vsak proračunski porabnik je dolžan opravljati notranji nadzor nad porabo in namenskostjo sredstev.
Nadzor nad izvajanjem proračuna občine, finančnih načrtov krajevnih skupnosti, zavodov in zvez, ki so ustanovljena na občinski ravni, izvaja nadzorni odbor občine. Ta je dolžan opraviti vsakoletni nadzor nad proračunsko porabo in vsaj vsako drugo leto nad porabo in trošenjem sredstev ostalih proračunskih porabnikov.
Občina ima v skladu z zakonom pogodbenega izvajalca za izvajanje notranjega nadzora proračuna in porabnikov proračuna, ki tekoče spremlja izvajanje proračuna in o ugotovitvah poroča županu ter nadzornemu odboru občine.
14. člen
Do sprejetja akta o ustanovitvi sklada stavbnih zemljišč Občine Moravske Toplice opravlja dela povezana s stavbnimi zemljišči župan in o tem sproti obvešča občinski svet.
15. člen
Sestavni del bilanc prihodkov in odhodkov proračuna so tudi prihodki in odhodki ustvarjeni v času začasnega financiranja v tekočem letu 2003.
16. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS in se uporablja od 1. 1. 2003.
Št. 403-02/02-3/3
Moravske Toplice, dne 24. marca 2003.
Župan
Občine Moravske Toplice
Franc Cipot, univ. dipl. org., ek. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti