Na podlagi 29. in 61. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00, 100/00, 28/01, 87/01 in 16/02), 34. člena zakona o prevozih v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 59/01), 6., 32. in 33. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 in 30/98), 4. in 7. člena odloka o gospodarskih javnih službah Občine Tržič (Uradni list RS, št. 61/02) ter 10. in 18. člena statuta Občine Tržič (Uradni list RS, št. 15/99, 20/01 in 79/01) je Občinski svet občine Tržič na 3. redni seji dne 26. 3. 2003 sprejel
O D L O K
o načinu izvajanja gospodarske javne službe na področju prevozov učencev na območju Občine Tržič
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom, kot koncesijskim aktom, Občina Tržič kot koncedent opredeljuje predmet koncesije, uporabnike storitev javne službe, pogoje koncesioniranja, obveznosti koncesionarja, način financiranja, odgovornost za škodo, nadzor, javni razpis in izbiro koncesionarja, začetek in čas trajanja koncesije, prenehanje koncesijskega razmerja in druge elemente, pomembne za podelitev koncesije za izvajanje izbirne gospodarske javne službe izvajanje prevozov učencev (v nadaljevanju: javna služba).
II. PREDMET KONCESIJE
2. člen
Predmet koncesije je izvajanje javne službe prevozov učencev, ki se na celotnem območju Občine Tržič izvaja kot izbirna javna služba.
III. UPORABNIKI STORITEV JAVNE SLUŽBE
3. člen
Uporabniki storitev javne službe so učenci osnovnih šol na območju Občine Tržič ter otroci in učenci s posebnimi potrebami, ki obiskujejo prilagojene programe v vzgojno-varstvenih in vzgojno-izobraževalnih zavodih izven Občine Tržič.
Vozni red prevozov za uporabnike storitev javne službe se vsako leto pred pričetkom novega šolskega leta na novo določi v letnem gospodarskem načrtu iz 6. člena tega odloka.
4. člen
Uporabnik ima pravico opozoriti izvajalca javne službe na kvaliteto opravljenih storitev javne službe in oblikovati predloge ter pobude za boljše in učinkovitejše izvajanje.
Koncesionar je dolžan uporabniku čimprej pisno odgovoriti, najkasneje pa v roku 30 dni.
IV. POGOJI KONCESIONIRANJA
5. člen
Koncesionar je lahko pravna ali fizična oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
1. da je registriran za opravljanje dejavnosti, ki je javna služba in je predmet koncesije, tako da je vpisana v sodni register (pravna oseba) oziroma, da ima koncesionar priglašeno opravljanje navedene dejavnosti pri pristojni izpostavi davčnega urada (fizična oseba);
2. da ima licenco za opravljanje prevozov potnikov v cestnem prometu;
3. da ima dober ugled ob upoštevanju določb zakona, ki ureja prevoze v cestnem prometu;
4. da ima koncesionar ali pooblaščena oseba, odgovorna za prevoze ustrezno poklicno kvalifikacijo za opravljanje koncesionirane dejavnosti;
5. da je lastnik vsaj dveh registriranih motornih vozil za opravljanje koncesionirane dejavnosti ali ima pravico uporabe teh vozil na podlagi sklenjene zakupne ali leasing pogodbe oziroma druge po vsebini podobne pogodbe;
6. da motorna vozila, s katerimi se bo opravljala koncesionirana dejavnost, izpolnjujejo pogoje glede oznak in opreme;
7. da razpolaga z zadostnim številom voznikov, ki morajo izpolnjevati pogoje glede strokovne in druge usposobljenosti;
8. da ima ustrezna lastna ali s pogodbo zagotovljena parkirna mesta za motorna vozila, s katerimi bo opravljal koncesionirano dejavnost ter ustrezna mesta za vzdrževanje vozil;
9. da se obveže zavarovati proti odgovornosti za škodo, ki jo z opravljanjem javne službe lahko povzroči tretji osebi, državi ali občini;
10. da se obveže v roku 8 dni od sklenitve koncesijske pogodbe o tem obvestiti Direkcijo Republike Slovenije za ceste, ki vodi register posebnih linijskih prevozov;
11. da predloži gospodarski načrt izvajanja javne službe, ki vsebuje program izvajanja javne službe z vidika kadrov, organizacije dela, strokovne opremljenosti, finančnega in razvojnega vidika ter vozne rede prevozov in cene storitev;
12. da izpolnjuje druge, s predpisi določene pogoje.
V. OBVEZNOSTI KONCESIONARJA
6. člen
Koncesionar mora vsako leto do konca meseca avgusta za naslednje šolsko leto koncedentu oddati letni gospodarski načrt, ki mora vsebovati:
– program izvajanja javne službe z vidika kadrov, organizacije dela, strokovne opremljenosti, finančnega in razvojnega vidika,
– vozni red prevozov,
– cene storitev,
– drugo, glede na zahtevo koncedenta.
Župan občine, kot zastopnik in predstavnik koncedenta, s sklepom potrdi letni gospodarski načrt za izvajanje javne službe.
Koncesionar je dolžan do 31. julija tekočega leta podati za preteklo šolsko leto koncedentu letno poročilo o opravljenih storitvah in finančno poročilo.
7. člen
Koncesionar je dolžan izvajati notranjo kontrolo v skladu z veljavnimi predpisi s področja prevozov v cestnem prometu, predpisi o varnosti v cestnem prometu in drugimi predpisi.
8. člen
Koncesionar, ki poleg javne službe iz tega odloka opravlja še druge dejavnosti, mora za izvajanje javne službe prevozov učencev voditi ločeno računovodstvo po določilih zakona o gospodarskih javnih službah in zakona o gospodarskih družbah.
Koncesionar, ki javno službo opravlja tudi na območju drugih lokalnih skupnosti, mora v okviru ločenega računovodstva za potrebe javne službe posebej evidentirati račune za storitve, opravljene na območju Občine Tržič.
9. člen
Koncesionar izvaja svojo dejavnost pod pogoji, da:
– pri izvajanju javne službe spoštuje veljavne predpise, ki urejajo področje te javne službe ter ostale predpise,
– opravlja koncesijo v svojem imenu in za svoj račun na podlagi določil tega odloka in koncesijske pogodbe,
– zagotavlja uporabnikom stalno in kvalitetno izvajanje javne službe,
– zagotavlja zadostno število strokovnih kadrov in za izvajanje storitev zadosten obseg motornih vozil,
– opravlja storitve v skladu s predhodno potrjenim letnim gospodarskim načrtom iz 6. člena tega odloka,
– dosledno upošteva tehnične, stroškovne, organizacijske, vzdrževalne, razvojne in druge standarde ter normative za opravljanje javne službe,
– na zahtevo koncedenta oziroma pristojne inšpekcije omogoči strokovni in finančni nadzor nad zakonitostjo in strokovnostjo dela,
– zagotavlja koncedentu strokovno pomoč pri načrtovanju oziroma oblikovanju programov razvoja javne službe.
VI. NAČIN FINANCIRANJA
10. člen
Javna služba se financira iz proračuna koncedenta.
Cenik storitev v okviru letnega gospodarskega načrta potrdi župan občine s sklepom.
Pogoji za spreminjanje cen se določijo s koncesijsko pogodbo.
VII. ODGOVORNOST ZA ŠKODO
11. člen
Koncesionar je v celoti odgovoren za škodo, ki jo povzroči sam ali pri njem zaposleni delavci pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem gospodarske javne službe uporabnikom ali drugim pravnim in fizičnim osebam.
Koncesionar mora v roku 30 dni po sklenitvi koncesijske pogodbe skleniti zavarovanje avtomobilske odgovornosti za vsa vozila, s katerimi bo opravljal koncesionirano dejavnost, nezgodno zavarovanje potnikov ter zavarovanje poklicne odgovornosti, koncedentu pa predložiti kopije zavarovalnih polic in dokazilo o vsakoletni plačani zavarovalni premiji.
Koncesionar brezpogojno soglaša, da bo vsak škodni zahtevek v zvezi z opravljanjem koncesionirane dejavnosti, ki bo naslovljen na koncesionarja ali koncedenta slednji odstopil v reševanje zavarovalnici, pri kateri bo imel koncesionar sklenjeno zavarovanje avtomobilske odgovornosti, nezgodno zavarovanje potnikov ter zavarovanje poklicne odgovornosti.
Koncesionar brezpogojno soglaša, da bo v primeru, ko bo koncedentu povročil škodo z nerednim ali nevestnim opravljanjem gospodarske javne službe, koncedentu povrnil škodo na podlagi ocene izvedenca za področje prevozov učencev ali na podlagi računov, ki jih je koncedent moral plačati v času, ko koncesionar ni opravljal oziroma je neredno ali nevestno opravljal gospodarsko javno službo.
Škoda iz prejšnjega odstavka tega člena obsega zlasti stroške, ki nastanejo zaradi izbire novega izvajalca javne službe ali za pokrivanje izrednih stroškov nujnega interventnega zagotavljanja storitev javne službe, če pride do prenehanja oziroma nerednega ali nevestnega opravljanja gospodarske javne službe po krivdi koncesionarja.
VIII. NADZOR
12. člen
Nadzor nad izvajanjem koncesije oziroma koncesijske pogodbe opravlja v okviru svojih pristojnosti pristojni občinski urad oziroma s strani koncedenta pooblaščena institucija.
Osebam, ki se izkažejo s pooblastilom župana ali direktorja občinske uprave, mora koncesionar omogočiti nadzor, vstop v svoje poslovne prostore, pregled vozil, vpogled v dokumentacijo ter nuditi zahtevane podatke in pojasnila.
Nadzor je lahko napovedan ali nenapovedan.
Koncedent opravi napovedan nadzor s poprejšnjo pisno ali ustno napovedjo vsaj 10 dni pred izvedbo. Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb ter praviloma le v poslovnem času koncesionarja.
Koncedent lahko zaradi utemeljenih razlogov opravi tudi nenapovedan nadzor v smislu prejšnjega odstavka tega člena.
O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta predstavnika koncesionarja in koncedenta oziroma koncedentov pooblaščenec.
IX. JAVNI RAZPIS IN IZBIRA KONCESIONARJA
13. člen
Koncesionarja pridobi Občina Tržič na podlagi javnega razpisa, ki ga strokovno pripravi Urad za gospodarstvo in gospodarske javne službe Občinske uprave občine Tržič.
Za izvedbo javnega razpisa župan s sklepom imenuje tričlansko komisijo, ki jo sestavljajo predsednik in dva člana.
Javni razpis v imenu občine objavi župan v Uradnem listu Republike Slovenije.
Javni razpis traja od dneva objave do poteka razpisnega roka, ki mora biti daljši od 52 dni od dneva, ko je koncedent uradnemu listu odposlal javni razpis za oddajo koncesije. S pričetkom razpisnega roka mora biti interesentom na voljo dana razpisna dokumentacija, v kateri so podrobneje opredeljeni pogoji iz koncesijskega akta za opravljanje javne službe in kriteriji za izbiro koncesionarja. V razpisu se določi datum, ura in kraj odpiranja ponudb.
Javni razpis uspe, če do roka, določenega v razpisu, ponudbo pravočasno in pravilno vloži vsaj en vlagatelj.
Če javni razpis ne uspe, se javni razpis v roku najmanj 30 dni od dneva ugotovitve, da razpis ni uspel, ponovi pod enakimi ali drugačnimi pogoji. Če je neuspešen tudi ponovni javni razpis, se šteje, da je zaradi potreb prebivalcev Občine Tržič potrebno uporabiti določbe zakona, ki urejajo gospodarske javne službe v primeru neposrednega prenosa opravljanja javne službe.
O izbiri koncesionarja odloči direktor občinske uprave z upravno odločbo po zakonu, ki ureja splošni upravni postopek. Pred izdajo odločbe o izbiri koncesionarja direktor pridobi mnenje komisije za izvedbo javnega razpisa iz drugega odstavka tega člena.
Ponudnik, ki se ne strinja z odločitvijo o izbiri koncesionarja, lahko na podlagi določb zakona, ki ureja splošni upravni postopek, vloži pritožbo. O pritožbah ponudnikov odloča v upravnem postopku župan občine. Njegova odločitev je dokončna. Zoper odločitev župana je dopusten upravni spor po določbah zakona, ki ureja upravni spor.
X. ZAČETEK IN TRAJANJE KONCESIJE
14. člen
Župan v imenu in za račun koncedenta z izbranim koncesionarjem najkasneje v roku 60 dni po pravnomočnosti odločbe o izbiri koncesionarja sklene pisno koncesijsko pogodbo.
Koncesija začne veljati z dnem, ko obe pogodbeni stranki podpišeta koncesijsko pogodbo in je podeljena za dobo 10 let.
Koncesionar je dolžan pričeti z opravljanjem koncesionirane dejavnosti takoj, ko je podpisana pogodba oziroma z dnem, ki je določen v koncesijski pogodbi.
15. člen
Koncesionar ima na podlagi koncesijske pogodbe na celotnem območju Občine Tržič izključno pravico opravljati javno službo, za katero je pridobil koncesijo, razen v primerih, ko je z zakonom ali s podzakonskimi predpisi posamezno opravilo naloženo drugi osebi.
16. člen
Koncesionar je dolžan koncedenta nemudoma obvestiti o spremembi okoliščin, ki so bile pomembne za sklenitev koncesijske pogodbe.
Koncesionar je dolžan obvestiti koncedenta o vsaki statusni spremembi, vključno s spremembo kapitalske strukture.
Če koncesionar tega v razumnem roku ne stori, če je zaradi sprememb prizadet interes koncedenta ali če so zaradi sprememb bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe, lahko koncedent koncesijo odvzame.
XI. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA
17. člen
Razmerje med koncedentom in koncesionarjem preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe,
– z razdrtjem koncesije,
– z odvzemom koncesije.
18. člen
Koncesijska pogodba preneha po preteku časa, za katerega je bila sklenjena.
Koncesijska pogodba preneha tudi v primeru stečaja pravne osebe, ki je imela koncesijo oziroma z izbrisom iz ustreznega vpisnika ali registra fizične osebe, ki je imela koncesijo.
Prenehanje koncesijske pogodbe, ne glede na razlog ali način, ne sme prizadeti pravic uporabnikov.
19. člen
Razlogi in pogoji za razdrtje, odpovedni rok in druge medsebojne pravice in obveznosti ob razdrtju koncesije se določijo v koncesijski pogodbi.
20. člen
Koncedent lahko koncesionarju z upravno odločbo odvzame koncesijo v naslednjih primerih:
– nepravočasen pričetek opravljanja javne službe glede na rok, določen v koncesijski pogodbi,
– neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti,
– nespoštovanje veljavnih tehničnih, stroškovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov in normativov za opravljanje javne službe,
– opuščanje opravljanja javne službe na posameznih območjih,
– hudi in dokumentirani primeri neučinkovitega in nepopolnega ali nestrokovnega opravljanja javne službe, zaradi česar pride do večje ogroženosti varnosti uporabnikov stroritev javne službe ter ostalih ljudi in premoženja, ne glede na to, ali so posledice nastopile ali ne,
– angažiranje podizvajalcev brez soglasja koncedenta,
– izvajanje prevozov po voznem redu, ki ga župan s sklepom ni potrdil, ko je potrjeval letni gospodarski načrt iz 6. člena tega odloka,
– uporaba cen, ki niso določene v skladu z letnim gospodarskim načrtom iz 6. člena tega odloka,
– opustitev sklenitve zavarovanja po 11. členu tega odloka,
– razlogi, določeni v 16. členu tega odloka,
– drugi primeri kršitev, določeni s tem odlokom ali koncesijsko pogodbo.
Odvzem koncesije je možen, če je koncedent na konkretno kršitev koncesionarja predhodno pisno opozoril, mu postavil rok za odpravo ugotovljene kršitve in mu pri tem zagrozil z odvzemom koncesije.
21. člen
Koncesije ni mogoče odvzeti, če je do okoliščin, ki bi utemeljevale odvzem, prišlo zaradi višje sile.
Kot višja sila se razumejo izredne nepredvidene okoliščine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje strank. Za višjo silo štejejo zlasti potresi, poplave ter druge elementarne nezgode, stavke, vojne ali ukrepi oblasti, pri čemer pride do spremenjenih okoliščin ekonomskega ali sistemskega značaja, pri katerih izvajanje javne službe ni možno na celotnem območju občine ali na njenem delu na način, ki ga predpisuje koncesijska pogodba.
Koncesionar je dolžan v pogojih višje sile nadaljevati z opravljanjem javne službe, koncedent pa je dolžan koncesionarju povrniti morebitne povečane stroške, ki so nastali v teh pogojih.
O nastopu okoliščin, ki pomenijo višjo silo, se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju javne službe v takih pogojih.
XII. PRENOS KONCESIJE
22. člen
Koncesionar lahko prenese opravljanje javne službe na drugo osebo le, če je prenos predviden v koncesijski pogodbi in v obsegu, ki je predviden v tej pogodbi. V primeru, da koncesijska pogodba nima določb o prenosu opravljanja javne službe, je prenos možen le ob predhodnem dovoljenju koncedenta. Dovoljenje izda pristojni urad občinske uprave v obliki upravne odločbe.
23. člen
Koncesionar ima pravico, da ob predhodnem soglasju koncedenta za izvajanje javne službe sklepa pogodbe s podizvajalci, vendar mora v odnosu do koncedenta in uporabnikov ter javnosti v zvezi s tem nastopati v svojem imenu.
XIII. KONČNI DOLOČBI
24. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o podelitvi koncesije za izvajanje prevozov učencev (Uradni list RS, št. 78/98).
25. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 013-09/02-07
Tržič, dne 26. marca 2003.
Župan
Občine Tržič
Pavel Rupar l. r.