Uradni list

Številka 40
Uradni list RS, št. 40/2003 z dne 30. 4. 2003
Uradni list

Uradni list RS, št. 40/2003 z dne 30. 4. 2003

Kazalo

1966. Odlok o proračunu Občine Brežice za leto 2003, stran 4716.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve) 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 30. člena statuta Občine Brežice Uradni list RS, št. 49/99 in 86/99) je Občinski svet občine Brežice na 1. izredni seji dne 24. 4. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Brežice za leto 2003
l. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Brežice za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo: višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna se določa v naslednjih zneskih:
BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                                v 000 SIT
OBČINE BREŽICE ZA LETO 2003
   Skupina /Podskupina kontov                                Plan 2003
   I. SKUPAJ PRIHODKI
   (70+71+72+73+74)                                          3,303.568
   TEKOČI PRIHODKI
   (70+71)                                                   1,975.856
70 DAVČNI PRIHODKI
   (700+703+704+706)                                         1,781.098
   700  Davki na dohodek in dobiček                          1,080.904
   703  Davki na premoženje                                    205.372
   704  Domači davki na blago in storitve                      494.822
   706  Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI
   (710+711+712+713+714)                                       194.758
   710  Udeležba na dobič. in doh. od
        premoženja                                              63.600
   711  Takse in pristojbine                                    88.424
   712  Denarne kazni                                              234
   713  Prihodki od prodaje blaga in soritev                     3.000
   714  Drugi nedavčni prihodki                                 39.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI                                         130.456
   720  Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                   81.456
   721  Prihodki od prodaje zalog
   722  Prihodki od prodaje zemljišč in
        nemat. premož.                                          49.000
73 PREJETE DONACIJE
   730  Prejete donacije iz domačih virov
   731  Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI                                       1,197.256
   740  Transferni prih. iz dr. javnofinan.
        institucij                                           1,197.256
   II. SKUPAJ ODHODKI                                        3,761.844
   (40+41+42+43)
40 TEKOČI ODHODKI                                              995.874
   (400+401+402+403+409)
   400  PLAČE IN DRUGI IZDATKI
        ZAPOSLENIH                                             180.686
   401  PRISPEVKI DELODAJ. ZA SOCIALNO
        VARNOST                                                 25.581
   402  IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE                           779.307
   403  PLAČILA DOMAČIH OBRESTI                                  4.300
   409  REZERVE                                                  6.000
41 TEKOČI TRANSFERJI                                         1,694.703
   (410+411+412+413)
   410  SUBVENCIJE                                              41.311
   411  TRANSFERI POSAMEZ. IN
        GOSPODINJSTVOM                                         640.193
   412  TRANSFERI NEPROF. ORGAN. IN
        USTANOVAM                                              153.599
   413  DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI                          859.600
   414  TEKOČI TRANSFERI V TUJINO
42 INVESTICIJSKI ODHODKI                                       906.337
   420  NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH
        SREDSTEV                                               906.337
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI                                     164.930
   430  INVESTICIJSKI TRANSFERI                                164.930
        III. PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ
        (PRESEŽEK) (I.-II.)                                   -458.276
 
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
   IV.  PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
        IN PRODAJA KAPITALSKIH
        DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
   750  Prejeta vračila danih posojil
   751  Prodaja kapitalskih deležev
   752  Kupnine iz naslova privatizacije
 
   V.   DANA POSOJILA IN POVEČANJE
        KAPITALSKIH  DELEŽEV(440+441)                           14.500
44 DANA POSOJILA IN POVEČ.
        KAPITAL. DELEŽEV                                        14.500
   440  Dana posojila                                            7.500
   441  Povečanje kapitalskih deležev                            7.000
   442  Poraba sredstev kupnin iz naslova
        privatizacije
   VI.  PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN                         -14.500
        SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
        (IV.-V.)
 
C) RAČUN FINANCIRANJA
50 VII. ZADOLŽEVANJE                                           165.000
50 ZADOLŽEVANJE                                                165.000
   500  Domače zadolževanje                                    165.000
55 VIII. ODPLAČILO DOLGA                                        12.000
55 ODPLAČILA DOLGA                                              12.000
   550  Odplačila domačega dolga                                12.000
   IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV
   NA RAČUNIH
   (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)                                 -319.776
   X. NETO ZADOLŽEVANJE(VII.-VIII.-IX.)                        472.776
   XI. NETO FINANCIRANJE(VI.+X.)                               458.276
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so, poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena zakona o javnih financah tudi prihodki, požarne takse, prihodki takse za obremenjevanje vode in prihodki takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov.
4. člen
Proračunska rezerva se v letu 2003 oblikuje v višini 2,000.000 SIT. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo v skladu z drugo točko 49. člena zakona o javnih financah.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 500.000 SIT odloča župan, o uporabi polletno obvešča občinski svet.
O uporabi sredstev nad višino, opredeljeno v drugem odstavku tega člena, odloča občinski svet s posebnim odlokom.
5. člen
V proračunu občine se za leto 2003 zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije v višini 5,000.000 SIT.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso bila zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o uporabi polletno obvešča občinski svet.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
6. člen
Med odhodki proračuna se zagotovijo sredstva za občinska praznovanja, reprezentanco, pokroviteljstva in promocijo občine. O razporeditvi teh sredstev odloča župan oziroma od župana pooblaščena oseba in o porabi polletno poroča občinskemu svetu.
7. člen
Neposredni uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva proračuna le za namene, ki jih opredelijo v svojem letnem finančnem načrtu, izkazanem v posebnem delu proračuna, ki je sestavni del tega odloka.
Sredstva občinskega proračuna se prioritetno uporabijo tudi za namene sofinanciranja projektov, ki bodo v skladu z zakonom odobreni na državni oziroma regijski ravni in za katere bo pogojeno sofinanciranje iz občinskega proračuna.
Investicije, za katere zagotavlja sredstva proračun RS in je za njih pogojeno sofinanciranje občine, ali investicije občine, ki jih sofinancira proračun RS, se lahko pričnejo izvajati, ko je izdan sklep pristojnega ministrstva ali sklenjena ustrezna pogodba med občino in pristojnim ministrstvom.
V primerih uspešnega kandidiranja za sredstva na razpisih na državnem ali regionalnem nivoju, ki v bilanci proračuna niso planirana, se le-ta namenijo za povečanje programa dejavnosti za katera so pridobljena.
Kolikor bodo med letom v proračun nakazana nepredvidena nenamenska sredstva se za obseg pridobljenih sredstev zmanjša predvideni obseg najema kredita.
8. člen
Neposredni uporabniki morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim bila odobrena s proračunom ter so dolžni tekoče spremljati uresničevanje porabe sredstev glede na finančni načrt.
V skladu s sklepom občinskega sveta o prevzemu poroštva za Sadjarsko zadrugo Posavja od sklada za regionalni razvoj, se v okviru sredstev za kmetijstvo rezervirajo sredstva za zagotavljanje poroštvenih obveznosti občine, ki se sproščajo mesečno v skladu z dinamiko odplačevanja kredita.
9. člen
Neposredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni predložiti županu zaključni račun in letno poročilo o realizaciji svojega finančnega načrta za preteklo leto do 28. februarja tekočega leta.
10. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni županu predložiti zaključni račun in poročilo o realizaciji svojega finančnega načrta za preteklo leto skupaj z obrazložitvami najkasneje do 28. februarja tekočega leta.
11. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna, ki se v pretežnem delu financirajo iz proračunskih sredstev, so dolžni svoje finančne načrte sprejeti in jih uskladiti s sprejetim proračunom v roku 30 dni po sprejetju občinskega proračuna.
12. člen
Pogodba za nabavo blaga, naročilo storitev in investicijska in vzdrževalna dela, storitve v breme proračunskih sredstev se lahko sklene samo skladno s predpisi o javnem naročanju, za kar je odgovoren predstojnik oddelka, ki blago, sredstva in investicijska oziroma vzdrževalna dela naroča.
13. člen
Župan z odredbo odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe, zajetega v posebnem delu proračuna.
Ne glede na določbe prvega odstavka tega člena lahko neposredni uporabnik samostojno prerazporedi proračunska sredstva med posameznimi konti v okviru proračunske postavke.
Župan o izvršenih prerazporeditvah iz prvega odstavka tega člena polletno poroča občinskemu svetu.
14. člen
Župan lahko odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, ki ne izvira iz obveznih dajatev največ do skupne višine 500.000 SIT, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve, če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatev ni mogoče izterjati.
15. člen
Neposredni uporabnik lahko s pogodbami prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih le, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 30% skupnega obsega investicijskih odhodkov in investicijskih transferov proračuna tekočega leta.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 20% pravic porabe za te namene v sprejetem planu proračuna tekočega leta.
16. člen
Za zakonitost, upravičenost in namembnost porabe proračunskih sredstev odgovarja župan.
Za nadziranje izvajanja pogodbe o upravljanju stanovanjskih hiš, stanovanj in poslovnih prostorov v lasti Občine Brežice, sklenjene med Občino Brežice in Komunalnim stanovanjskim podjetjem d.d., Brežice, je odgovorna strokovna služba Oddelka za gospodarske javne službe in gospodarske zadeve.
Za nadziranje pogodbe o pobiranju komunalne pristojbine na mejnih prehodih, občinskih komunalnih taks, komunalnega prispevka ter izvajanja koncesijske pogodbe o izvajanju gospodarske javne dimnikarske službe na območju Občine Brežice je odgovorna strokovna služba Oddelka za gospodarske javne službe in gospodarske zadeve.
Za nadziranje pobiranja nadomestila za uporabo stavnih zemljišč je odgovorna strokovna služba Oddelka za prostorsko načrtovanje in razvoj.
17. člen
Predlagatelji finančnih načrtov neposrednih uporabnikov proračuna občine in spremljanje porabe so:
Urad župana za: reprezentanco, prevzem pokroviteljstev, promocijo gospodarstva - del, krajevne skupnosti - delovanje, stroške občinskih praznovanj, sredstev za politične stranke, delovanje občinskega sveta, delo občinske uprave - plače in načrt delovnih mest, zaščito in reševanje, požarno varnost, združenje slovenskih častnikov, veterane.
Oddelek za družbene dejavnosti za: osnovno izobraževanje, otroško varstvo, kulturo, šport, raziskovanje, zdravstvo, delo z mladimi, grobišča ter dejavnost borcev NOB, socialno varstvo, javna dela s področja družbenih dejavnosti ter upravljanje in gospodarjenje z občinskim premoženjem s področja družbenih dejavnosti.
Oddelek za gospodarske javne službe in gospodarske zadeve za: upravljanje in gospodarjenje z občinskim premoženjem in premoženjem v kompleksu Slovenska vas, investicije in investicijsko vzdrževanje ter opremo občine in načrt gradenj in nabav, materialne stroške občinske uprave, kmetijstvo, turizem, komunalno infrastrukturo in nadzor, ceste, varstvo okolja, stanovanjsko gospodarstvo, malo gospodarstvo, obrt, trgovino, promet, takso za obremenjevanje okolja, vode, javna dela s področja komunalne infrastrukture in program odprodaje občinskega premoženja.
Oddelek za prostorsko načrtovanje in razvoj za: sredstva za planske dokumente, prostorsko izvedbene načrte in prostorsko ureditvene pogoje, geodetske podlage za program prostorsko-izvedbenih aktov občine, vzpostavitev prostorskega geoinformacijskega sistema občine, promet, letalski center.
Krajevne skupnosti za delovanje krajevne skupnosti v celoti.
Vodje oddelkov so zadolženi in odgovorni za porabo sredstev ter spremljanje uresničevanja porabe glede na sprejeti namen in obseg sredstev v občinskem proračunu, vsak za svoje področje.
18. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računu Občine Brežice upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke, hranilnice in državne vrednostne papirje, ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe.
19. člen
Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnajo v breme drugih postavk posameznega področja proračuna, kar se mora izvesti s sprejemom rebalansa proračuna.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA OBČINE
20. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov in odplačila dolga v računu financiranja se Občina Brežice za proračun leta 2003 lahko zadolži do višine 165,000.000 SIT.
21. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se občina lahko kratkoročno zadolži največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna. O najetju kratkoročnega posojila odloča župan, o čemer obvesti občinski svet.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
22. člen
Financiranje Občine Brežice v letu 2003 se, do sprejetja tega odloka, vrši po sklepu župana in občinskega sveta o začasnem financiranju javne porabe v občini Brežice za leto 2003.
23. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 403-57/2003
Brežice, dne 24. aprila 2003.
Župan
Občine Brežice
mag. Andrej Vizjak l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti