Na podlagi 3. člena zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94 in 8/96), 41. in 140. člena zakona o organiziranju in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 12/96, 22/00, 64/01 in 108/02) in 16. člena statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 40/99, 68/99 in 3/01) je Občinski svet občine Sežana na seji dne 27. marca 2003 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda Ljudska univerza Sežana
I. UVODNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom Občina Sežana s sedežem v Sežani, Partizanska c. 4 (v nadaljevanju besedila: ustanovitelj), ustanavlja na področju izobraževanja odraslih javni zavod Ljudska univerza Sežana (v nadaljevanju: zavod).
Ustanoviteljske pravice izvršuje Občinski svet občine Sežana.
II. IME IN SEDEŽ ZAVODA
2. člen
Ime javnega zavoda je: Ljudska univerza Sežana.
Skrajšano besedilo: LU Sežana.
Sedež: Sežana, Bazoviška cesta 9.
3. člen
Zavod je ustanovljen za izvajanje nacionalnega in lokalnega – občinskega programa izobraževanja odraslih in drugega izobraževanja za območje Občine Sežana in drugih občin, če se zavod (ustanovitelj) tako dogovori in sklene z zainteresiranimi občinami ustrezno pogodbo.
Dejavnost zavoda, ki je financirana iz javnih sredstev, se šteje kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
Dejavnost, ki nima javnega vira financiranja, je tržna poslovna dejavnost, ki jo zavod izvaja glede na kadrovske in prostorske možnosti in glede na potrebe prebivalcev tako Občine Sežana kot širše regije.
III. PEČAT ZAVODA
4. člen
Zavod ima in uporablja pečat okrogle oblike, premera 35 mm in pečat premera 20 mm. Sredi pečata je grb Republike Slovenije, na obodu pa izpisano LJUDSKA UNIVERZA SEŽANA.
Direktor zavoda sprejme sklep o hrambi in uporabi pečatov šole ter določi delavce, ki so zanje odgovorni.
IV. DEJAVNOST ZAVODA
5. člen
Dejavnost zavoda po standardni klasifikaciji dejavnosti je:
– M/80.102 Osnovnošolsko splošno izobraževanje
– M/80.103 Osnovnošolsko prilagojeno izobraževanje
– M/80.210 Srednješolsko splošno izobraževanje
– M/80.220 Srednješolsko poklicno in strokovno izobraževanje
– M/80/301 Višješolsko izobraževanje
– M/80.302 Visoko strokovno izobraževanje
– M/80.303 Univerzitetno izobraževanje
– M/80.421 Izobraževanje po posebnih programih, usmerjenih k razvijanju posameznih nagnenj, ki ne spada v obvezno osnovnošolsko izobraževanje oziroma v redni šolski sistem
– M/80.422 Drugo izobraževanje, d.n.
– DE/22.110 Izdajanje knjig
– DE/22.240 Priprava in proizvodnja tiskovnih sestavkov
– K/74.130 Raziskovanje trga in javnega mnenja, če je vezano na dejavnost zavoda
– K/74.831 Prevajanje
– K/74.832 Fotokopiranje in drugo razmnoževanje
– K/74.833 Druga splošna tajniška dela
– K/74.841 Prirejanje razstav, sejmov in kongresov
– O/92.340 Druge razvedrilne dejavnosti, d.n.
– O/92.511 Dejavnost knjižnic
– O/92.521 Dejavnost muzejev. Upravljanje Kosovelove spominske sobe.
in druge dejavnosti, v obsegu, ki je potreben za izvajanje dejavnosti izobraževanja odraslih.
Sprememba dejavnosti je možna le ob predhodnem soglasju ustanovitelja in ob upoštevanju zakonskih pogojev.
V. ORGANI ZAVODA
6. člen
Organi zavoda so:
svet zavoda,
direktor,
strokovni organi:
– andragoški zbor,
– strokovni aktiv,
– vodja izobraževalnega področja.
7. člen
Svet zavoda
Svet zavoda šteje pet članov, ki jih sestavljajo:
– dva predstavnika ustanovitelja,
– dva predstavnika delavcev zavoda in
– en predstavnik odraslih, ki so vključeni v izobraževanje v zavodu.
8. člen
Predstavnike ustanovitelja imenuje Občinski svet občine Sežana.
Predstavnika odraslih, ki je vključen v izobraževanje v zavodu, izvolijo udeleženci izobraževanja neposredno na tajnih volitvah.
Predstavnika delavcev izvolijo delavci neposredno na tajnih volitvah po postopku in na način, ki ga določa zakon in ta odlok.
Člani sveta so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani.
a) Volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda
9. člen
Svet zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet s sklepom, največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. Volitve se opravijo najkasneje 15 dni pred iztekom mandata sveta zavoda.
S sklepom o razpisu volitev mora biti določen dan volitev in število članov sveta. Sklep o razpisu volitev se mora javno objaviti na zavodu.
S sklepom o razpisu volitev se imenuje tri članska volilna komisija. Član volilne komisije ne more biti kandidat za predstavnika delavcev v svetu in mora imeti aktivno volilno pravico. Člani volilne komisije so lahko osebe, ki v javnem zavodu niso zaposlene.
Volilno komisijo se imenuje za dobo 4 let.
10. člen
Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda imajo:
– najmanj trije delavci zavoda z aktivno volilno pravico,
– reprezentativni sindikat ter
– andragoški zbor.
Predlogi kandidatov za svet zavoda, ki se predložijo volilni komisiji najkasneje 21. dan po dnevu razpisa volitev, morajo biti pisni. Predlogom kandidatov je potrebno priložiti podpise delavcev, ki predlagajo kandidate za člane sveta. Kandidati za predstavnike delavcev v svetu zavoda morajo imeti pasivno volilno pravico.
Predlogu kandidatov za člane sveta morajo biti priložene pisne izjave kandidatov, da se s kandidaturo strinjajo.
Če je kandidatov za člane sveta manj, kot se jih voli, mora volilna komisija to takoj javno objaviti in določiti rok za prijavo dodatnih kandidatov za člane sveta, ki ne sme biti daljši od sedem dni in začne teči z dnem javne objave.
11. člen
Glasovanje na volišču vodi volilna komisija, ki tudi odredi volilno mesto.
Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Volilna komisija lahko določi, da se za delavce, ki bodo odsotni na dan volitev, zagotovi možnost predčasnih volitev.
Voli se z glasovnicami osebno. Vsak delavec ima en glas. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu priimkov. Voli se tako, da se obkrožijo zaporedne številke pred imeni tistih kandidatov, za katere se želi glasovati.
Neizpolnjena glasovnica in glasovnica, na kateri ni mogoče ugotoviti volje volilca, sta neveljavni. Neveljavna je tudi glasovnica, če je volivec glasoval za več kandidatov, kot jih je potrebno izvoliti.
Volitve so veljavne, če se jih je udeležila več kot polovica delavcev zavoda z aktivno volilno pravico.
12. člen
Izvoljenih je toliko kandidatov za člane sveta zavoda, kot je predstavnikov delavcev v svetu zavoda. Izvoljeni so tisti, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva kandidata dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima daljšo dobo v zavodu.
O poteku volitev na volišču se piše zapisnik, volilna komisija pa izdela poročilo o rezultatih volitev, ki ga objavi v roku 5 dni od dneva izvedbe volitev.
Če se je volitev udeležila polovica ali manj kot polovica delavcev oziroma, če volilna komisija razveljavi volitve zaradi nepravilnosti, se opravijo ponovne volitve v 30 dneh po sklepu volilne komisije o neveljavnosti volitev.
13. člen
Svet zavoda se konstituira na svoji prvi seji, od katere prične članom sveta teči mandat. Na prvi seji člani sveta izmed sebe izvolijo predsednika sveta zavoda in njegovega namestnika. Mandat članom sveta traja štiri leta.
b) Odpoklic predstavnikov delavcev v svetu zavoda
14. člen
Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svet zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 25% delavcev zavoda z aktivno volilno pravico oziroma na zahtevo sindikata, če gre za člana sveta, ki ga je kandidiral sindikat.
Zahtevi za odpoklic, ki jo predložijo delavci, morajo biti priloženi podpisi delavcev, ki predlagajo odpoklic.
Zahteva za odpoklic mora vsebovati razloge za odpoklic.
Zahteva se predloži volilni komisiji, ki preveri formalno pravilnost zahteve, ne da bi presojala razloge za odpoklic.
Če volilna komisija ne zavrne zahteve za odpoklic, v 30 dneh razpiše glasovanje o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu zavoda in določi dan glasovanja.
Predstavnik delavcev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico v času glasovanja o odpoklicu. Za izvedbo glasovanja o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu zavoda se smiselno uporabljajo določbe odloka in zakona.
Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata, če:
– sam zahteva razrešitev,
– zaradi bolezni, daljše odsotnosti ali drugih razlogov ne more več opravljati funkcije člana sveta zavoda,
– je razrešen.
15. člen
Za volitve in odpoklic predstavnikov delavcev v svet zavoda se, dokler ne bo sprejet zakon, ki bo urejal sodelovanje delavcev pri upravljanju zavodov, uporabljajo v zadevah, ki jih ne ureja ta odlok, določbe zakona, ki ureja sodelovanje delavcev v upravljanju podjetij.
c) Nadomestno imenovanje oziroma izvolitev v svet zavoda
16. člen
Ko svet zavoda ugotovi, da je članu sveta iz določenega razloga prenehal mandat, o tem takoj obvesti pristojne za imenovanje oziroma za izvolitev novega člana.
Če je potekel mandat predstavniku delavcev zavoda, svet zavoda s sklepom razpiše nadomestne volitve člana, določi dan volitev, število nadomestnih članov sveta, ki se volijo, čas trajanja nadomestnim članom ter volilni komisiji naloži izvedbo nadomestnih volitev.
Ne glede na prejšnji odstavek, ni potrebno izvesti nadomestnih volitev, če je bilo na volitvah predstavnikov delavcev zavoda na glasovnici določeno večje število kandidatov od števila predstavnikov, ki jih je bilo potrebno izvoliti. V tem primeru postane član sveta zavoda za preostanek mandatne dobe tisti kandidat iz vrst delavcev, ki je med neizvoljenimi kandidati za člane sveta dobil največ glasov. Če sta dva kandidata za člana sveta zavoda dobila enako število glasov, postane član sveta tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu.
17. člen
Svet zavoda ima poleg pristojnosti, določenih v 48. členu zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 12/96), še naslednje pristojnosti:
– sprejema pravila in druge splošne akte zavoda,
– določa finančni načrt in sprejema računovodske izkaze,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– razpisuje volitve predstavnikov v svet zavoda,
– sprejme program razreševanja presežnih delavcev,
– opravlja druge z zakonom ter drugimi splošnimi akti zavoda določene naloge.
18. člen
Direktor
Direktor je andragoški vodja in poslovodni organ zavoda.
Direktor organizira in vodi delo zavoda in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
Direktor predstavlja in zastopa zavod brez omejitev.
Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja njegov pomočnik. Pomočnik direktorja ima v času nadomeščanja vsa pooblastila direktorja.
Direktor lahko za predstavljanje zavoda in za posamezna opravila pisno pooblasti druge delavce zavoda.
19. člen
Direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda v soglasju z ustanoviteljem po postopku in pod pogoji, določenimi z zakonom.
20. člen
Strokovni organi
Strokovni organi v javnem zavodu so: andragoški zbor, strokovni aktiv in vodja izobraževalnega področja.
Andragoški zbor sestavljajo strokovni delavci in učitelji zavoda, ki izvajajo izobraževalne programe.
Andragoški zbor:
– obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih, povezanih z vzgojno-izobraževalnim delom,
– daje mnenja o letnem delovnem načrtu,
– odloča o posodobitvah izobraževalnega dela,
– daje mnenja o predlogu za imenovanje direktorja in pomočnika direktorja,
– daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih direktorja,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
21. člen
Strokovni aktiv sestavljajo strokovni delavci – organizatorji izobraževanja in učitelji na posameznem izobraževalnem področju.
Strokovni aktiv:
– obravnava problematiko posameznega področja,
– usklajuje merila za preverjanje in ocenjevanje znanja udeležencev ter za evalvacijo izobraževanja in drugega dela,
– daje andragoškemu zboru predloge za izboljšanje izobraževalnega dela,
– obravnava pripombe udeležencev izobraževanja,
– opravlja druge strokovne naloge, določene z letnim delovnim načrtom.
22. člen
Vodja izobraževalnega področja:
– vodi delo strokovnega aktiva, načrtuje in organizira izobraževanja, analizira izobraževalno delo in njegove rezultate, spremlja napredovanje udeležencev izobraževanja, opravlja in organizira svetovalno delo in opravlja druge naloge, določene z letnim delovnim načrtom.
VI. ZAGOTAVLJANJE SREDSTEV IN FINANCIRANJE
23. člen
Ustanovitelj daje zavodu nepremičnine in opremo v upravljanje za izvajanje registrirane dejavnosti.
Premoženje, s katerim upravlja zavod, to je naslovu Bazoviška 9, parcelna št. 6642, k.o. Sežana je last ustanovitelja. Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je dano v upravljanje, ne more pa ga odtujiti brez soglasja ustanovitelja.
Zavod je dolžan upravljati s premoženjem iz prvega odstavka tega člena s skrbnostjo dobrega gospodarja.
24. člen
Zavod pridobiva sredstva za opravljanje javne službe iz državnega proračuna, proračuna Občine Sežana v skladu z zakoni, iz prispevkov odraslih, lahko pa tudi iz drugih virov.
Z odlokom o proračunu Občine Sežana se določi letna višina sredstev za pokrivanje dejavnosti zavoda na podlagi dogovorjenih in finančno ovrednotenih nalog iz letnega delovnega načrta zavoda.
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod pridobi s prodajo storitev ustvarjenih z opravljanjem vzgoje in izobraževanja oziroma z opravljanjem drugih dejavnosti v skladu s tem odlokom, se uporablja za plačilo materialnih stroškov, investicijsko vzdrževanje in investicije, po predhodnem soglasju ustanovitelja pa tudi za plače.
Primanjkljaj prihodkov, ki v zavodu nastane pri izvajanju medsebojnega dogovorjenega programa iz registrirane dejavnosti, upoštevajoč dogovorjena merila, kriterije ter normative in standarde, ki veljajo za področje dejavnosti zavoda, krije ustanovitelj.
VII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI V PRAVNEM PROMETU
25. člen
Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu povezanim z dejavnostjo, za katero je ustanovljena, v svojem imenu in za svoj račun.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga.
Ustanovitelj odgovarja za obveznosti zavoda do višine sredstev, ki jih zagotavlja v skladu z 24. členom tega akta.
Zavod je dolžan poročati ustanovitelju vsaj enkrat letno o svojem poslovanju in poslovnih rezultatih ter mu zagotavljati podatke, ki so potrebni za opravljanje funkcije ustanovitelja.
VIII. JAVNOST DELA
26. člen
Delo zavoda je javno, razen v primerih, ko zakon to prepoveduje, oziroma ko svet zavoda z večino glasov odloči o izločitvi javnosti.
IX. VAROVANJE POSLOVNE SKRIVNOSTI
27. člen
Direktor in drugi delavci zavoda morajo varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju vzgojno izobraževalne dejavnosti in so določeni za poslovno tajnost.
Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja.
Za poslovno tajnost se štejejo:
– podatki in dokumenti, ki so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne;
– podatki in dokumenti, ki jih svet zavoda določi za poslovno tajnost;
– podatki in dokumenti, ki jih direktor v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost;
– podatki in dokumenti, ki jih zavodu zaupno sporoči pristojni organ ali druga organizacija.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
28. člen
Svet zavoda opravlja svoje naloge do konstituiranja novega sveta zavoda v skladu s tem odlokom.
29. člen
Dosedanji direktor zavoda opravlja svojo funkcijo do izteka mandata, za katerega je bil imenovan, v skladu z zakonom in tem odlokom.
30. člen
Zavod mora v skladu z določili tega odloka uskladiti svojo organizacijo in oblikovati organe zavoda, v roku treh mesecev od dneva uveljavitve tega odloka.
Ne glede na določilo prejšnjega odstavka, se imenovanje direktorja zavoda opravi po izteku mandata dosedanjega direktorja.
31. člen
Zavod je pravni naslednik Ljudske univerze Sežana, p.o., ki je vpisana v sodni register pri registrskem sodišču Temeljnega sodišča v Kopru, pod št. Srg 1074/91 in prevzame vse pravice in obveznosti tega zavoda.
32. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha v občini Sežana veljati odlok o ustanovitvi Ljudske univerze Sežana, ki ga je sprejela skupščina Občine Sežana (27. 8. 1991 – objavljen v št. 31/91 Uradnih objavah Primorskih novic Občin Ilirska Bistrica, Izola, Koper, Piran in Sežana).
33. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 06202-3/2003-15
Sežana, dne 27. marca 2003.
Župan
Občine Sežana
Miroslav Klun l. r.