Na podlagi petega odstavka 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 39/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97, 70/97, 10/98 in 74/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 12/99 – odl. US, 16/99 – odl. US, 59/99 – odl. US, 70/00 in 100/00 – odl. US, 51/02), na podlagi določil zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 56/98), 28., 29. in 40. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02), 19. člena statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 50/95 in 80/98) je Občinski svet občine Trebnje na 4. redni seji dne 17. 4. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Trebnje za leto 2003
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Trebnje za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Proračun Občine Trebnje, vključno s krajevnimi skupnostmi za leto 2003 se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------------------------------
Konto Opis postavke
podkonto
I. SKUPAJ PRIHODKI 3.566,557.341
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.610,248.165
70 DAVČNI PRIHODKI 1.242,837.000
700 DAVKI NA DOHODEK IN
DOBIČEK 870,718.000
703 DAVKI NA PREMOŽENJE 167,847.000
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN
STORITVE 204,272.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI 367,411.165
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN
DOHODKI OD PREMOŽENJA 43,814.165
711 TAKSE IN PRISTOJBINE 13,163.000
712 DENARNE KAZNI 291.000
713 PRIHODKI OD PRODAJE
BLAGA IN STORITEV 38,850.000
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 271,293.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 60,000.000
720 PRIHODKI OD PRODAJE
OSNOVNIH SREDSTEV 5,000.000
722 PRIHODKI OD PRODAJE
ZEMLJIŠČ IN NEMATERIAL 55,000.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI 1.896,309.176
740 TRANSFERNI PRIHODKI
DRUGIH JAVNOFINANČ.
INSTITUCIJ 1.896,309.176
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 4.167,868.041
40 TEKOČI ODHODKI 689.374.991
400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI
ZAPOSLENIM 141,394.090
401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA
SOCIALNO VARNOST 20,653.450
402 IZDATKI ZA BLAGO IN
STORITVE 498,134.051
403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 1,000.000
409 SREDSTVA, IZLOČENA
V REZERVE 28,193.400
41 TEKOČI TRANSFERI 999,685.780
410 SUBVENCIJE 30,950.000
411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN
GOSPODINJSTVOM 573,217.380
412 TRANSFERI NEPROFITNIM
ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM 129,948.400
413 DRUGI TEKOČI DOMAČI
TRANSFERI 265,570.000
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 1.430,347.320
420 NAKUP IN GRADNJA
OSNOVNIH SREDSTEV 1.430,347.320
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 1.048,459.950
430 INVESTICIJSKI TRANSFERI 1.048,459.950
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK –601,310.700
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) (I.–II.)
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751) –
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) –
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA S
SALDOM DANIH MINUS VRNJENIH POSOJIL
(I.+IV.) – (II. + V.) –601,310.700
C) RAČUN FINANCIRANJA – ZBIR OBČINA IN
KRAJEVNE SKUPNOSTI
VII. ZADOLŽEVANJE (500+501) 200,000.000
500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 200,000.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550+551) 500.000
550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 500.000
IX. SPREMEMBA STANJA NA RAČUNIH –401,810.700
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII-VIII.-IX.) 601,310.700
XI. SREDSTVA NA RAČUNIH 401,810.700
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) SREDSTEV NA
RAČUNIH (I.-II.+IV.-V.+VIII.-IX.+XI.+XII.) –
------------------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna, sestavljen po ekonomski klasifikaciji proračunske porabe in posebni del – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov je priloga tega odloka.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01),
2. prihodki takse za obremenjevanje vode po 21. členu uredbe o taksi za obremenjevanje vode (Uradni list RS, št. 41/95, 44/95, 44/96, 124/00 in 49/01),
3. prihodki takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov po 21. členu uredbe o taksi za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 70/01),
4. prihodki takse za obremenjevanje okolja z odpadki po odloku o taksah za obremenjevanje okolja z odpadki (Uradni list RS, št. 50/96 in 91/02).
4. člen
Največji dovoljeni obseg obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v breme proračunov v prihodnjih letih se izvaja v skladu s 16. členom zakona o izvrševanju proračuna RS za leto 2003 in 2004.
5. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu občinskega proračuna in se uporablja kot sestavni del tega odloka.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
Sredstva proračuna se uporabijo za plačevanje že opravljenih storitev in dobav v rokih, določenih v 18. členu zakona o izvrševanju proračuna RS za leto 2003 in 2004. Dogovarjanje predplačil je možno le ob zavarovanju predplačil, ki jih določa zakon.
6. člen
Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnajo v breme drugih postavk posameznega področja proračuna. O tem odloča občinski svet.
Za potrebe likvidnosti na posameznih postavkah in o prenosu sredstev med posameznimi proračunskimi postavkami v okviru dejavnosti in med nameni posameznega področja, določenim v bilanci odhodkov, odloča županja, pri čemer prerazporeditve ne smejo presegati 15% obsega posameznega podprograma v sprejetem proračunu.
Prerazporeditev iz plačnih kontov na druge podskupine kontov ni možna.
7. člen
Neposredni uporabnik lahko samostojno spreminja vrednost projektov ali programov iz načrta razvojnih programov največ do 20% predvidenih sredstev za posamezni projekt oziroma program.
8. člen
Poraba sredstev za opravljanje nalog na posameznih področjih se dogovori v skladu z zakoni.
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za izplačilo.
Vsak izdatek iz finančnega načrta krajevne skupnosti mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za izplačilo, odobreno s strani odredbodajalca krajevne skupnosti.
9. člen
Proračunski sklad je podračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2003 določi v višini 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov občinskega proračuna.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,000.000 SIT županja in o tem obvesti občinski svet.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča županja.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt uporabnika.
10. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovorna županja, njena dolžnost pa je o izvrševanju proračuna obveščati občinski svet v skladu z ZJF.
Za izvrševanje finančnih načrtov krajevnih skupnosti so odgovorni predsedniki krajevnih skupnosti.
11. člen
Županja lahko dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče iztirjati.
12. člen
Nabava opreme, investicijska, vzdrževalna dela in storitve se izvajajo v skladu z zakonom o javnih naročilih ter samo, če je to načrtovano v načrtu nabav in gradenj oziroma v načrtu razvojnih programov.
13. člen
O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna odloča županja na predlog referata za proračun, in o tem poroča občinskemu svetu.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
14. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov se občina za proračun leta 2003 zadolži v višini 200,000.000 SIT.
Pogodbo o najetju posojila sklene županja ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance.
15. člen
Za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov lahko občina daje poroštva.
O dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, odloča občinski svet.
5. PREHODNI DOLOČBI
16. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Trebnje v letu 2004, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep županje.
17. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. januarja 2003 dalje.
Št. 403-02-1/2000-206
Trebnje, dne 18. aprila 2003.
Županja
Občine Trebnje
Marica Škoda, univ. dipl. ek. l. r.