Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 – spremembe in dopolnitve – upoštevane so odločbe ustavnega sodišča 6/94, 45/94, 20/95, 9/96, 39/96 in 44/96), zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 56/98), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 49/99, 68/99, 3/01 in 40/03) je Občinski svet občine Sežana na seji dne 8. 5. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Sežana za leto 2003
1. člen
Odlok o proračunu Občine Sežana za leto 2003 določa obseg javne porabe Občine Sežana za leto 2003 in način izvrševanja proračuna, upravljanje s prejemki in izdatki proračuna ter občinskim premoženjem.
2. člen
Splošni del proračun Občine Sežana za leto 2003 se določa v naslednjih zneskih:
v SIT
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV:
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 1.929,423.375
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.750,792.174
70 DAVČNI PRIHODKI 1.157,843.520
700 Davki na dohodek in dobiček 845,532.700
703 Davki na premoženje 184,729.820
704 Domači davki na blago in storitve 127,581.000
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 592,948.654
710 Udeležba na dobičku in
dohodki od premoženja 408,538.654
711 Takse in pristojbine 9,800.000
712 Denarne kazni 110.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 500.000
714 Drugi nedavčni prihodki 174,000.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 116,000.000
720 Prihodki od prodaje
osnovnih sredstev 59,000.000
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
neopredmetenih dolgoročnih sredstev 57,000.000
73 PREJETE DONACIJE 265.000
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujini 265.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI 62,366.201
740 Transferni prihodki od drugih
javnofinančnih institucij 62,366.201
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2.342,007.175
40 TEKOČI ODHODKI 512,798.019
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 135,278.927
401 Prispevki delodajalcev za
socialno varnost 19,293.000
402 Izdatki za blago in storitve 346,026.092
403 Plačila domačih obresti 2,000.000
409 Rezerve 10,200.000
41 TEKOČI TRANSFERI 894,830.152
410 Subvencije 31,780.000
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 321,516.000
412 Transferi neprofitnim
organizacijam in ustanovam 83,814.952
413 Drugi tekoči domači transferi 457,719.200
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 622,977.000
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 622,977.000
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 311,402.004
430 Investicijski transferi 311,402.004
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK –412,583.800
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I.-II.)
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB:
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752) 463,583.800
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
750 Prejeta vračila danih posojil 7,900.000
751 Prodaja kapitalskih deležev 455,683.800
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 50,000.000
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in
naložb 50,000.000
442 Poraba sredstev kupnin iz
naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) 413,583.800
C) RAČUN FINANCIRANJA:
VII. ZADOLŽEVANJE PRORAČUNA (500)
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 14,000.000
55
550 Odplačilo domačega dolga 14,000.000
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –13,000.000
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –14,000.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) 399,583.800
XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB
KONCU PRETEKLEGA LETA 13,000.000
Prihodki in odhodki proračuna ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Sežana so zajeti v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb in računu financiranja, ki so sestavni del tega odloka. V posebnem delu proračuna, ki je tudi sestavni del proračuna je prikazana podrobnejša razčlenitev sredstev proračuna po posameznih namenih in uporabnikih.
Sestavni del proračuna so tudi finančni načrti krajevnih skupnosti in načrt razvojnih programov za obdobje od leta 2003 – 2006.
Zmanjšanje denarnih sredstev se pokriva v breme prenosa denarnih sredstev iz leta 2002.
3. člen
Sredstva od prodaje kapitalskih naložb se namenijo za financiranje investicij
4. člen
Sredstva proračuna se uporabljajo le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine se prevzemajo obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
5. člen
Na podlagi soglasja župana se lahko za posamezno investicijsko nalogo prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjem letu, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta in predvidena v načrtu razvojnih programov. Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjem letu iz naslova investicijskih odhodkov in investicijskih transferov, ne smejo presegati 50% sredstev skupine odhodkov 42 in 43 v bilanci proračuna.
6. člen
Sredstva proračuna se posrednim proračunskim porabnikom med letom praviloma dodeljujejo mesečno v obliki dvanajstine, razen investicijskih transferov, kjer se sredstva nakazujejo na osnovi dokumentacije o že opravljenih investicijah.
Pri tem je potrebno upoštevati zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostni položaj proračuna.
V primeru, da zaradi neenakomernega priliva prihodkov pride do likvidnostnih težav, se sredstva prioritetno zagotavljajo za zakonsko določene naloge, ki so opredeljene v posebnem delu proračuna in za minimalni obseg nalog, ki še omogoča delovanje uporabnikov.
7. člen
Razdelitev sredstev proračunskih postavk namenjenih društvom in zvezam, ki niso posredni ali neposredni proračunski uporabniki se razdeli na podlagi razpisa.
8. člen
Sredstva proračunske rezerve se izločijo v višini določeni s proračunom. Sredstva se izločajo mesečno po dvanajstinah. Sredstva rezerve se uporabljajo za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi proračunske rezerve do višine 500.000 SIT odloča župan na predlog občinske uprave in o uporabi sredstev pisno obvesti občinski svet. O uporabi sredstev iznad višine 500.000 SIT odloča občinski svet s posebnim odlokom.
9. člen
Za plačevanje obveznosti iz občinskega proračuna veljajo enaki roki, ki se za posamezne namene porabe določijo v zakonu o izvrševanju državnega proračuna.
Neposredni porabniki proračuna plačujejo obveznosti za že opravljene nabave blaga, storitev in gradbenih del.
Dogovarjanje o predplačilih je možno s soglasjem župana le izjemoma, in sicer ob primernem zavarovanju predplačil. Način zavarovanja predpiše minister, pristojen za finance.
10. člen
Namenski prihodki proračuna za leto 2003 so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena zakona o javnih financah, tudi naslednji prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, ki se uporabijo za odhodke bilanci prihodkov in odhodkov ali za izdatke v računu financiranja:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93), ki se po kriterijih vlade uporabijo za namene, določene v navedenem zakonu;
– taksa za obremenjevanje vode na podlagi uredbe o taksi za obremenjevanje vode (Uradni list RS, št. 41/95, 44/96, 8/96, 124/00 in 49/01);
– taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov na podlagi uredbe o taksi za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 70/02) in
– komunalni prispevek iz naslova sovlaganj v komunalno infrastrukturo.
11. člen
Pogodba za nabavo blaga, naročilo storitev in oddajo gradenj v breme proračuna se lahko sklene samo skladno s predpisi o javnem naročanju.
12. člen
Če se v teku proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna sredstva, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnavajo v breme drugih proračunskih postavk. O prerazporeditvi odloča župan.
O izvršenih prerazporeditvah sredstev mora župan šestmesečno poročati občinskemu svetu. Znotraj proračunskih postavk se sredstva lahko prerazporejajo oziroma določajo novi konti.
Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb in računom financiranja ni možno.
13. člen
Če se po sprejemu proračuna sprejme zakon, odlok ali drug akt občinskega sveta, na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za občinski proračun je župan dolžan določiti na odhodkovni strani novo proračunsko postavko v okviru večjih pričakovanih prihodkov ali s prerazporeditvijo sredstev.
14. člen
V sprejetem proračunu lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika finančna služba proračuna občine znotraj proračunske postavke odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilnega knjiženja porabe.
15. člen
V primeru, da občina prejme namenska sredstva, ki niso bila predvidena s tem odlokom, se za ta namen odpre nova postavka proračuna na strani odhodkov za isti namen.
16. člen
Odredbodajalec proračuna je župan.
17. člen
Župan je pooblaščen, da odloča:
– o uporabi splošne proračunske rezerve za premalo predvidene odhodke in nepredvidene odhodke, ki so nujna za izvrševanje zakonskih in pogodbenih obveznosti,
– o začasni vezavi tekočih likvidnih sredstev zaradi ohranitve realne vrednosti,
– o pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja v višini do 10,000.000 SIT,
– v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov o kratkoročni zadolžitvi največ do 5% sprejetega proračuna.
18. člen
Župan lahko odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga do višine 50.000 tolarjev, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
Kot dolg iz predhodnega odstavka se ne šteje dolg do občine iz naslova obveznih dajatev.
19. člen
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za izplačilo. Pred izplačilom iz proračuna morajo preveriti in pisno potrditi delavci občinske uprave – skrbniki proračunskih postavk, ki so zadolženi za posamezna področja izvrševanja proračuna v skladu s pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest Občine Sežana in sklepa direktorja občinske uprave.
20. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 06202-5/2003-3
Sežana, dne 8. maja 2003.
Župan
Občine Sežana
Miroslav Klun l. r.