Na podlagi 16. člena statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 40/99, 68/99, 3/01 in 40/03) je Občinski svet občine Sežana na seji dne 8. 5. 2003 sprejel
P R A V I L N I K
za vrednotenje in financiranje preventivnih projektov ter programov organizacij, ki se sofinancirajo iz javnega natečaja Lokalne akcijske skupine iz proračuna Občine Sežana
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem pravilnikom se določa pogoje, merila in postopke za vrednotenje in razdelitev sredstev, namenjenih za preventivne projekte in programe ter način financiranja teh programov in projektov organizacij, ki so lokalnega pomena in jih iz javnih sredstev sofinancira na javnem natečaju LAS – Občina Sežana.
II. VSEBINSKE DOLOČBE
2. člen
Praviloma se sofinancira naslednja vsebina:
– izvajanje preventivnih projektov za predšolske otroke, ter preventivnih programov za učence, dijake in mladostnike,
– izvajanje preventivnih in izobraževalnih projektov za starše,
– drugi preventivni programi, ki dokažejo vsebinsko učinkovitost.
3. člen
Izvajalci preventivnih projektov ter programov organizacij, ki se sofinancirajo na podlagi tega pravilnika so:
– društva, zavodi, skladi, gospodarske družbe, zasebniki in druge organizacije, ki so na podlagi zakonskih predpisov registrirane za opravljanje družbenih dejavnosti oziroma dejavnosti predlaganih preventivnih programov,
– posamezni samostojni izvajalci, ki s svojim dosedanjim delom izkazujejo pričakovano kakovost.
4. člen
Izvajalci preventivnih projektov ter programov morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– da imajo sedež v Občini Sežana,
– da so registrirani za opravljanje predlagane preventivne dejavnosti ter da s svojim dosedanjim delom izkazujejo pričakovano kakovost (reference),
– da imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske možnosti za uresničitev načrtovanih aktivnosti.
III. POSTOPEK
5. člen
Komisija za pripravo predloga razdelitve sredstev na letnem natečaju, občinska uprava in predlagatelji programov oziroma projektov se pri pripravljanju, sprejemanju in izvajanju odločitev o izbiri projektov in programov, ravnajo po pogojih in merilih, ki jih sprejmejo člani LAS.
Pogoji in merila za vrednotenje preventivnih projektov ter programov organizacij so obvezni in sestavni del pravilnika.
Od dneva objave razpisa do odločitve o izboru predlogov se pogoji in merila iz prejšnjega odstavka na smejo spremeniti.
6. člen
Postopek dodeljevanja finančnih sredstev izvajalcem poteka po naslednjem zaporedju:
– priprava in objava javnega natečaja za enkratno sofinanciranje programov in akcij na področju preventive odvisnosti od drog za osnovnošolce, mladino in predšolske otroke v sežanski občini za posamezno leto (v nadaljnjem besedilu: javni natečaj),
– zbiranje ponudb,
– strokovno ocenjevanje prispelih ponudb (3-članska komisija v sestavi članov LAS),
– obravnava in potrditev ponudb,
– obveščanje predlagateljev o odločitvi,
– sklepanje pogodb,
– spremljanje izvajanja pogodb,
– obravnava poročil o projektih in programih ter oceno skladnosti s pogodbami izvajalcev.
7. člen
Besedilo javnega natečaja, razpisno dokumentacijo, datum objave javnega natečaja in razpisni rok določi na predlog LAS župan s sklepom.
Razpisni rok se časovno prilagaja postopku priprave in sprejemanju občinskega proračuna.
8. člen
Objava javnega natečaja mora vsebovati:
– navedbo naročnika (naslov in drugi podatki),
– programe, ki so predmet sofinanciranja,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci, njihovi programi ali projekti,
– določitev obdobja za porabo sredstev,
– razpisni rok,
– način dostave predlogov,
– navedbo oseb pooblaščenih za dajanje informacij,
– informacijo o razpisni dokumentaciji,
– rok v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu javnega natečaja.
Razpisni rok natečaja ne sme biti krajši od 15 dni in ne daljši od dveh mesecev. Javni natečaj se objavi v lokalnem občinskem glasilu oziroma v sredstvih javnega obveščanja.
9. člen
Prispele prijave na natečaj zbira strokovni delavec občinske uprave, jih preda koordinatorju LAS. Pravočasno prispele popolne na podlagi pogojev in meril za vrednotenje programov iz 3. člena tega pravilnika pregleda 3-članska komisija LAS, ki jo imenuje župan in ta pripravi predlog izbora preventivnih projektov in programov in predlog razdelitve razpoložljivih sredstev, ki jih za sofinanciranje v ta namen zagotavlja proračun občine.
Predlog obravnavajo člani LAS na svoji redni seji, župan potrdi izbrane programe in akcije.
3-članska komisija se izbere vsako leto posebej, izberejo jo člani LAS in jo potrdi župan.
V primeru, da je imenovani predstavnik zaposlen oziroma deluje v organizaciji, ki je prijavljena na natečaj, se le-tega izloči iz razprave o programu, ki ga prijavlja.
10. člen
Koordinator LAS obvesti vse prijavljene na natečaj o izidu natečaja. Župan vsako leto sklene z izvajalci preventivnih projektov in programov tripartitne pogodbe o sofinanciranju (izvajalec, LAS ter župan). V pogodbi se opredeli izbran projekt oziroma program, višino in namen sofinanciranja, roke za zagotovitev finančnih sredstev in način nadzora nad namensko porabo proračunskih sredstev.
Izvajalci programov in projektov morajo po opravljenih nalogah oziroma v časovnih razdobjih, določenih s pogodbo, predložiti dokazila o izpolnitvi prevzetih obveznosti v skladu s pogodbo. Izvajanje programov in projektov spremlja koordinator LAS, prav tako tudi ta posreduje članom LAS poročila o izvajanju programov in akcij. Kolikor izvajalci na izpolnjujejo obveznosti, določenih s pogodbo, se jim za ta del programa ukinejo finančna sredstva, že prejeta sredstva pa mora izvajalec vrniti v občinski proračun skupaj z zakonsko predpisanimi obrestmi.
Člani LAS na svojih rednih sejah obravnavajo poročila o projektih in programih ter oceno skladnosti s pogodbami izvajalcev.
11. člen
Izjemoma sme župan skleniti pogodbo o sofinanciranju preventivnega projekta brez javnega natečaja, če gre za posebno pomemben projekt, ki ga ni bilo mogoče vnaprej načrtovati.
IV. KONČNI DOLOČBI
12. člen
Pravilnik potrdijo pred sprejetjem člani LAS s sklepom na svoji redni seji. Spremembe in dopolnitve pravilnika se sprejemajo po enakem postopku kot sam pravilnik.
13. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 06202-5/2003-8
Sežana, dne 8. maja 2003.
Župan
Občine Sežana
Miroslav Klun l. r.
KRITERIJI ZA IZBOR PROGRAMOV, TER MERILA ZA DODELITEV SREDSTEV
Komisija bo pri obravnavi ponudb upoštevala naslednje kriterije za
a) programe in akcije za osnovnošolce, mladino in predšolske otroke iz sežanske
občine:
Vključenost in struktura mladih ter jasno opredeljeni uporabniki programa/akcije
– MNOŽIČNOST (do 10 točk)
– CILJNA POPULACIJA –’pobiranje iz ulice’ (do 30 točk)
Relevantnost programa /akcije ter potreba po njegovi izvedbi + aktualnost
programa iz vidika natečaja
– PREVENTIVNI FAKTOR (do 30 točk)
Inovativnost, kreativnost, ustvarjalnost samega programa/akcije
– INOVATIVNOSTNI FAKTOR (do 10 točk)
Mladinska iniciativnost
– INICIATIVNOST MLADIH (do 10 točk)
Sposobnost ponudnika za izvajanje programa/akcije, metode dela in kadrovska
zasedba ter izvedljivost sama
– STROKOVNOST IN REFERENCE, DO SEDAJ IZVEDENI PROGRAMI,
IZVEDLJIVOST (do 15 točk)
Ekonomičnost programa/akcije + preglednost in realnost finančne konstrukcije
– EKONOMIČNOST (do 10 točk)
Jasna časovna opredelitev + možnost za razvijanja programa/akcije na dolgi rok
in preraščanje v kontinuiteto
– ČASOVNA OPREDELITEV, KONTINUITETA PROJEKTA/DOLGOROČNOST (do 10 točk)
Skupno število točk je 125.
DODATNO POJASNILO:
Inovativna in izvirna programska izhodišča, ki pri načrtovanju vključujejo
uporabnike. Programska izhodišča se štejejo za izvirna in inovativna, če ne neposredno
posnemajo že obstoječih programov in akcij. Ponudnik naj pri načrtovanju čimbolj upošteva
uporabnike – torej KOMU je program oziroma akcija namenjena.
Komisija bo pri obravnavi ponudb upoštevala naslednje kriterije za
b) programe za delo s starši.
A) kvaliteta in realnost predloženega programa:
1. program ima postavljene jasne cilje, ki so v skladu s predmetom razpisa,
2. uporabniki programa so jasno opredeljeni,
3. metode dela v programu omogočajo doseganje ciljev,
B) finančna konstrukcija programa:
1. program ima pregledno in jasno konstrukcijo prihodkov in odhodkov (v finančno
konstrukcijo so vključeni vsi in samo stroški programa, razviden je namen odhodkov, ki
so skladni z načrtovanimi dejavnostmi programa),
2. višina urnih postavk se giblje v okvirih urnih postavk na področju socialnega varstva,
3. stroški programa, glede na število uporabnikov, niso bistveno višji od stroškov v
istovrstnih programih, razen v primerih, ko je odstopanje utemeljeno glede na cilje in
druge specifičnosti programa.
Skupno število točk je 6.
Programi bodo ocenjeni v skladu s kriteriji ob primerjavi istovrstnih programov in ob
upoštevanju specifičnosti posameznih programov. Programi bodo za posamezni kriterij
prejeli 0 ali 1 točko. Iz nadaljnje obravnave bodo izločeni programi, ki bodo za enega ali
več kriterijev pod razdelkom A ocenjeni z 0, programi, ki bodo prejeli 0 točk v kriteriju
številka 1 pod razdelkom B, ter programi, ki od možnih 6 točk ne bodo zbrali vsaj 3 točke.
NAČIN DOLOČANJA DELEŽA, KI GA PREJME POSAMEZNI PREJEMNIK (MERILA)
Naročnik oziroma LAS bo v okviru razpoložljivih sredstev ponudnikom, ki bodo izpolnili
pogoje natečaja in katerih vloge bodo pri ocenjevanju meril dosegle vsaj 60 točk (pri
mladostnikih) oziroma vsaj 3 točke(programi za starše), zagotovil finančna sredstva za
delno kritje rednih stroškov in stroškov nastalih z izvajanjem mladinskih
dejavnosti/programov.
Sofinancirani bodo stroški izvajanja programa – stroški dela izvajalcev in materialni
stroški, vezani na izvajanje programa, kamor sodijo tudi stroški plačil vseh oblik dela
izven zaposlitve, stroški dodatnega usposabljanja in stroški supervizije za strokovne
delavce. Investicije ne bodo sofinancirane!
Poleg tega bo pri posameznih vrstah stroškov upoštevalo naslednja merila:
– za usposabljanja prostovoljcev in druga dodatna usposabljanja bo upoštevalo največ
5.000 SIT letno. Za usposabljanje prostovoljcev in dodatna usposabljanja se bodo štela
predvsem tista usposabljanja prostovoljcev, ki so nujna za izvajanje prijavljenega
programa,
– supervizija bo upoštevana za strokovne delavce in sodelavce največ v obsegu 3 ure
na 100 ur neposrednega strokovnega dela. Tako imenovana supervizija prostovoljcev bo
obravnavana kot del nujne strokovne podpore in vodenja prostovoljcev, kar je del rednega
programa, za katerega so praviloma zadolženi strokovni delavci programa,
– v celotni vrednosti programa bo priznano največ 15% administrativnih stroškov
(stroški, ki zagotavljajo delovanje izvajalca, npr.: PTT storitve, pisarniški material,
računovodske storitve.).
Vlagatelji, ki ne dosežejo minimalno število 60 točk na podlagi ocene komisije, niso
upravičeni do sofinanciranja.
Višina sofinanciranja bo določena z medsebojno primerjavo vlog glede na izpolnjevanje
kriterijev oziroma doseženo število točk.