Uradni list

Številka 46
Uradni list RS, št. 46/2003 z dne 21. 5. 2003
Uradni list

Uradni list RS, št. 46/2003 z dne 21. 5. 2003

Kazalo

2269. Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 2000 in srednjeročnega družbenega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 1990 za območje Mestne občine Novo mesto, dopolnjene 2001/3, stran 5448.

Na podlagi Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02) in 16. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 68/01 in 44/02) je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na 3. seji dne 27. 3. 2003 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 2000
in srednjeročnega družbenega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 1990 za območje Mestne občine Novo mesto, dopolnjene 2001/3
1. člen
(Uvodne določbe)
Ta odlok ureja spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 2000 (Skupščinski Dolenjski list, št. 24/86, 18/88,6/89, 10/90 9/91, Uradni list RS, št. 7/92, 58/95, 11/96, 16/96, 21/97, 80/97, 39/98, 59/98, 21/99, 92/99, 52/00, 12/01, 49/01,68/01, 72/01, 4/02, 22/02, 35/02 in 69/02) in srednjeročnega družbenega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 1990 (Skupščinski Dolenjski list, št. 24/86, 18/88, 6/89, 15/90, 9/91 in 12/91, Uradni list RS, št. 7/92, 23/92, 28/92, 35/92, 50/92, 1/93, 28/93, 32/93, 60/93, 69/93, 20/94, 50/94, 71/94, 78/94, 23/95, 58/95, 11/96, 16/96, 32/96, 21/97, 80/97, 39/98, 59/98, 21/99, 59/99, 63/99, 92/99, 52/00, 12/01, 33/01, 49/01, 68/01, 72/01, 4/02, 22/02, 35/02 in 69/02), ki se nanašajo na
– spremembo namenske rabe prostora:
za območje poteka rekonstrukcije Šmarješke ceste G2-105/259 v Novem mestu od km 0.000 do km 0.720, za katero je izdelana programska zasnova za Lokacijski načrt za rekonstrukcijo Šmarješke ceste G2-105/259 v Novem mestu od km 0.000 do km 0.720
– spremembo načinov urejanja prostora.
2. člen
(Spremembe in dopolnitve dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana)
1) V poglavju 6.4 Načini urejanja prostora se v preglednici predvidenih faz planskih aktivnosti po posameznih področjih v točki 2 Promet in zveze, podtočki 2.2 Cestno omrežje doda nova alineja:
Novo mesto     Rekonstrukcija Šmarješke ceste        LN     C, D
2) V poglavju 6.6 Kartografski del in programske zasnove se doda besedilo:
u) PROGRAMSKA ZASNOVA ZA LOKACIJSKI NAČRT REKONSTRUKCIJE ŠMARJEŠKE CESTE G2-105/259 V NOVEM MESTU, ki se glasi:
1. Opredelitev območja urejanja
Območje urejanja zajema rekonstrukcijo Šmarješke ceste v Novem mestu (glavna cesta II. reda G2-105/259 Mačkovec – Novo mesto) od km 0.000 do km 0.720 v skupni dolžini 720m.
Meja območja se začne na parceli 2205, k.o. Ždinja vas, to je na parceli sedanje Šmarješke ceste – glavne ceste drugega reda G2-105 / 0259 Mačkovec – Novo mesto in nato poteka proti severovzhodu v smeri proti Novemu mestu, tako da posega v parcele, ki so v večini v lasti fizičnih oseb, razen Mercatorja in Termotehnike, ali pa v javno pot. Vmes meja zaobjame še parcele, po katerih se uredi dostop do objektov. Meja posega se na vzhodu zaključi na parceli 970/7, k.o. Bršljin. V nadaljevanju meja rekonstrukcije glavne ceste prečka Šmarješko cesto, se nato obrne proti severovzhodu in poteka po levi strani cestnega telesa v večjem delu po parcelah, ki so v lasti fizičnih oseb, do začetka predvidene rekonstrukcije Šmarješke ceste – glavne ceste drugega reda G2-105 / 0259 Mačkovec – Novo mesto.
2. Zasnova organizacije prostora in namenske rabe prostora
Obstoječa cesta poteka skozi stanovanjsko naselje. S korekcijo osi, izgradnjo pločnikov in kolesarskih stez ter urejenimi dovozi in pasovi za leve zavijalce bo dosežena večja varnost udeležencev v prometu in tekoče odvijanje prometa.
V okviru rekonstrukcije Šmarješke ceste bodo izvedene naslednje ureditve:
– rekonstrukcija glavne ceste drugega reda G2-105 / 0259 Mačkovec – Novo mesto od km 0.0 do km 0.720,
– ureditev dvostranskega hodnika za pešce in kolesarske steze,
– ureditev dveh križišč s pasovi za leve zavijalce za ulico Pod Trško goro,
– prilagoditev in prenova tangiranega infrastrukturnega omrežja,
– ureditev dveh avtobusnih postajališč,
– urbano oblikovanje obcestnega prostora,
– ureditev javne razsvetljave,
– dvig ravni urejenosti urbanega območja in njegova intenzivnejša izraba.
3. Zasnova izgradnje in prenove infrastrukturnih omrežij, objektov in naprav
Horizontalni potek trase ceste
Horizontalni potek se, kjer je to možno, prilagaja obstoječi trasi. Obravnavani odsek ceste je dolg 720 m (od km 0.000 do km 0.720). Računska hitrost obravnavanega odseka je 50 km/h, kar ustreza dejstvu, da cesta poteka v naselju. Minimalni uporabljeni radij znaša R=180m, maksimalni pa R=600m. Dolžine uporabljenih prehodnic so skladne z veljavnimi predpisi.
Vertikalni potek trase ceste
Vertikalni potek trase je prilagojen trasi obstoječe regionalne ceste in konfiguraciji terena. Maksimalni vzdolžni sklon znaša 3,8322%, minimalni pa 0,3465%. Maksimalni prečni sklon znaša 3,00%, minimalni pa 2,50%.
Normalni prečni prerez ceste
Normalni prečni prerez (NPP) ceste je naslednji:
vozni pas               2 x 3,0 m    =    6,00 m
robni pas               2 x 0,3 m    =    0,60 m
kolesarska steza        1 x 2,35 m   =    2,35 m
hodnik za pešce         2 x 1,60m    =    3,20 m
bankina                 1 x 0,50 m   =    0,50 m
varnostni pas           1 x 0,60m    =    0,60 m
Skupaj NPP                           =   13,25 m
Križišča
Z rekonstrukcijo ceste bosta tangirani obstoječi križišči, ki se ju rekonstruira.
– v km 0,182 se uredi križišče z ulico Pod Trško goro s pasom za leve zavijalce,
– v km 0,504 se nova rekonstruirana Šmarješka cesta naveže na obstoječ priključek ulice Pod Trško goro s pasom za leve zavijalce.
Peš in kolesarski promet
Pešpromet se bo odvijal na obeh straneh ceste, kolesarski promet pa se bo odvijal dvosmerno samo na eni strani ceste.
Hodniki za pešce so predvideni:
– levo:
– od km 0.00 do km 0.720
– desno:
– od km 0.00 do km 0,251
– od km 0.448 do km 0,720
Predvidena je dvosmerna kolesarska steza na desni strani cestišča, in sicer:
– od km 0.186 do 0.720 km
Vodovodno omrežje
Na nekaterih odsekih vzdolž trase predvidenega posega poteka javni vodovod. Le-tega je zaradi dotrajanosti in neustreznega profila potrebno v celoti obnoviti, zato je predvidena trasa rekonstruiranega vodovoda v pločniku po levi strani ceste. Cevovod se v celoti izvede iz litoželeznih – duktilnih cevi.
Kanalizacijsko omrežje
Na območju rekonstrukcije ceste je kanalizacijsko omrežje za odvajanje komunalnih odpadnih vod, ki ga delno tangiramo. Potrebna je obnova celotnega kanalizacijskega sistema na celotnem območju, ki ga tangira rekonstrukcija ceste.
Predvideva se nov kanal za odvajanje odpadnih vod, katerega potek je predviden po desni strani vozišča.
Za izvedbo kanalizacije se predvidijo visoko kvalitetne cevi iz umetnih mas.
Pri izvedbi kanala je potrebno zagotoviti kontinuirano kontrolo nivelete dna kanala.
Na lomih trase se postavijo revizijski jaški premera Ø 100 cm. Jaške se opremi z litoželeznim pokrovom z betonskim polnilom. Uporabi naj se prefabricirane jaške iz umetnih mas (npr. poliester, PVC, katerih dokazane karakteristike morajo zagotavljati ustrezno nosilnost in funkcionalnost glede na maksimalno globino jaška in prometno obtežbo).
Plinovodno omrežje
Na obravnavanem območju ni evidentiranega srednjetlačnega plinovoda in mestnega plinovoda, vendar je predviden in opredeljen s projektom z naslovom Mestna plinska mreža v coni Ločna – Mačkovec (PGD/PZI) št. 010394, ki ga je izdelal Proces Ljubljana. Po navedenem projektu poteka predvidena trasa po levem robu cestišča od km 0.508 do konca Dolenjskih pekarn, torej še izven območja, ki je predmet tega lokacijskega načrta.
Za izvedbo plinske mreže se predvidi cevi in pripadajoče spojne elemente iz polietilena visoke gostote, nazivnega premera Ø 40 in Ø 32 mm.
Telekomunikacijsko CATV omrežje
Predlagana rekonstrukcija bo delno na odseku od km 0.120 do km 0.187 in na odseku od km 0.420 do km 0.475 tangirala obstoječe TK omrežje, ki ga bo potrebno prestaviti. Za bodočo dograditev telekomunikacijskega omrežja je predvidena v pločniku v oziroma kolesarski stezi na desni strani rekonstruirane ceste telefonska kabelska kanalizacija s pripadajočimi kabelskimi jaški in prehodi preko ceste.
Kabelska kanalizacija je predvidena iz plastičnih cevi premera Ø 125 mm.
Na mestih odcepov TK kablov in na lomih je potrebno zgraditi betonske kabelske jaške.
CATV omrežje
Rekonstrukcija ceste bo skoraj v celoti tangirala obstoječe CATV omrežje, ki ga bo potrebno prestaviti. Na novo se predvidi kabelska kanalizacija od km 0.020 do km 0.720 v pločniku v pločniku oziroma kolesarski stezi na desni strani rekonstruirane ceste.
Kabelska kanalizacija je predvidena iz plastičnih cevi premera Ø 110 mm.
Na mestih odcepov CATV kablov in na lomih je potrebno zgraditi betonske kabelske jaške.
Ojačevalne omarice, ki so v km 0.197, km 0.453, in v km 0.713 ostanejo na istih mestih, ker so izven območja rekonstrukcije ceste. Ojačevalna omarica v km 0.096 se prestavi iz območja cestišča.
Elektroenergetsko omrežje
Predlagana rekonstrukcija bo tangirala obstoječe elektroenergetske nadzemne in podzemne vode. S posegom tangiramo samo vode, ki prečkajo obstoječo glavno cesto. Predvidena je prestavitev nadzemnih elektroenergetskih vodov v zemljo v zaščitne cevi. Na novo pa se predvidi 4-cevna elektrokabelska kanalizacija 4 x 160 mm od TP Mačkovec v km 0.014 do km 0.720 v pločniku oziroma kolesarski stezi na desni strani rekonstruirane ceste.
Kabelska kanalizacija je predvidena iz plastičnih cevi premera Ø 160 mm.
Na mestih odcepov energetskih kablov in na lomih trase je potrebno zgraditi betonske kabelske jaške.
Javna razsvetljava
Vzdolž ceste je predvidena izvedba javne razsvetljave, in sicer cestnih svetilk, višina drogov 9 m, na razdaljah od 19 m do 38 m, enostransko na desni strani cestišča.
4. Usmeritve za urbanistično arhitektonsko in krajinsko ureditev ter
usmeritve za varovanje in izboljšanje bivalnega in delovnega okolja
Z načrtovanimi posegi bo zaradi ustreznejših elementov ceste in posodobitve vozišča promet potekal bolj tekoče, s tem bodo izboljšane tudi razmere na področju emisij v zrak. Vplivi hrupa bodo povečani predvsem med gradnjo.
Glede na izboljšane prometnotehnične lastnosti ceste lahko zaradi bolj tekočega poteka prometa pričakujemo zmanjšanje emisij prometa.
Z novimi ureditvami se bo dvignila raven urejenosti urbanega območja in intenzivirala njegova izraba z upoštevanjem da se obcestni svet vključno z vsemi cestnimi objekti (cevni propust, oporni zidovi) v čim večji meri opremi z ozelenitvami, uporabi naj se izbrana urbana oprema (konfini, koši za smeti, klopi ipd.), sodobnih in enostavnih oblik.
Ena od mej lokacijskega načrta poteka po delu meje vplivnega pasu reke Krke v delu, kjer je brežina sicer neposeljena, strma, mestoma skalnata, v glavnem poraščena z grmovjem in s travinjem. Ker ima reka Krka biotsko in rekreacijsko namembnost, je potrebno ohranjati obstoječe naravne razmere in takšno gospodarsko rabo, ki bo ohranjala značilnost vodnih in obvodnih biotipov. S stališča ohranjanja in zagotavljanja biotske raznovrstnosti ob reki je potrebno ohranjati njen vplivni pas, kot je določeno v naravovarstvenih smernicah izdelanih za UZN Novega mesta.
S posegi v okviru območja lokacijskega načrta ne bo razvrednotena biotska raznovrstnost in naravne vrednote reke Krke.
V območju vplivnega pasu reke Krke je potrebno upoštevati:
– material od izkopa za AB oporne zidove je potrebno deponirati izven vplivnega pasu reke Krke
– pri izvajanju zemeljskih in gradbenih del, je potrebno varovati brežino in reko pred morebitnimi zdrsi gradbenega materiala po brežini v reko.
Za zmanjšanje onesnaževanja zraka s prašnimi delci med gradnjo je potrebno zagotoviti upoštevanje zakonske regulative v zvezi z emisijskimi normami pri gradbeni mehanizaciji in transportnih sredstvih. Ob izvajanju gradbenih del bo potrebno preprečevati prašenje odkritih delov trase in gradbišča z vlaženjem sipkih materialov in nezaščitenih površin ter preprečevanjem raznosa materialov z gradbišča.
3. člen
(Kartografski del in kartografska dokumentacija k dolgoročnemu in srednjeročnemu družbenemu planu)
1) Dopolni se kartografski del k dolgoročnemu in srednjeročnemu družbenemu planu, in sicer publikacijska karta VI. Zasnova prometnega omrežja, list št. 43.
2) Dopolni se kartografska dokumentacija k dolgoročnemu in srednjeročnemu družbenemu planu, izdelana na preglednem katastrskem načrtu M 1:5000, Novo mesto 36, z območjem lokacijskega načrta.
3) Programska zasnova za lokacijski načrt za rekonstrukcijo Šmarješke ceste v Novem mestu je kot priloga sestavni del dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana občine.
4) Kartografski del in kartografska dokumentacija k dolgoročnemu in srednjeročnemu družbenemu planu s programsko zasnovo za lokacijski načrt za Šmarješko cesto v Novem mestu je izdelana v štirih izvodih, ki jih hranijo:
– Mestna občina Novo mesto, Sekretariat za okolje, prostor in komunalne zadeve (3 izvodi)
– Upravna enota Novo mesto, Oddelek za okolje in prostor (1 izvod).
4. člen
(Začetek veljavnosti)
Ta odlok prične veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 015-05-9/2003
Novo mesto, dne 27. marca 2003.
Župan
Mestne občine Novo mesto
mag. Boštjan Kovačič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti