Uradni list

Številka 52
Uradni list RS, št. 52/2003 z dne 3. 6. 2003
Uradni list

Uradni list RS, št. 52/2003 z dne 3. 6. 2003

Kazalo

2610. Odlok o proračunu Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2003, stran 6062.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 30/02) in 15. člena statuta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici je Občinski svet občine Sveti Jurij ob Ščavnici na 5. redni seji dne 27. 5. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2003
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Proračun občine sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2003 se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
 
-------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov                        Proračun leta 2003
-------------------------------------------------------------------
I.    SKUPAJ PRIHODKI (70+71+73+74)                     355,367.515
      TEKOČI PRIHODKI (70+71)                           106,966.756
70    DAVČNI PRIHODKI                                    90,664.468
      700   Davki na dohodek in dobiček                  63,160.000
      703   Davki na premoženje                          22,025.000
      704   Domači davki na blago in storitve             5,479.468
      706   Drugi davki                                           –
71    NEDAVČNI PRIHODKI                                  16,302.288
      710   Udeležba na dobički in dohodki od
      premoženja                                          7,304.483
      711   Takse in pristojbine                          1,900.000
      712   Denarne kazni                                   257.000
      713   Prihodki od prodaje blaga in storitev                 –
      714   Drugi nedavčni prihodki                       6,840.805
72    KAPITALSKI PRIHODKI                                 5,500.000
      720   Prihodki od prodaje osnovnih sredstev         3,500.000
      721   Prihodki od prodaje zalog                             –
      722   Prihodki od prodaje
      zemljišče in neopred. dolg. sredstev                2,000.000
73    PREJETE DONACIJE                                    5,657.065
      730   Prejete donacije iz domačih virov             5,657.065
      731   Prejete donacije iz tujine
74    TRANSFERNI PRIHODKI                               237,243.694
      740   Transferni prihodki iz drugih
      javnofinanč. institucij                           237,243.694
II.   SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                      364,350.029
40    TEKOČI ODHODKI                                     84,006.890
      400   Plače in drugi izdatki zaposlenim            24,307.204
      401   Prispevki delodajalca za socialno
      varnost                                             3,451.668
      402   Izdatki za blago in storitve                 54,748.018
      403   Plačila domačih obresti                               –
      409   Rezerve                                       1,500.000
41    TEKOČI TRANSFERI                                  119,726.849
      410   Subvencije                                    9.080.000
      411   Transferi posameznikom in
      gospodinjstvom                                     21,268.767
      412   Transferi neprofitnim organizacijam
      in ustanov.                                        15,136.421
      413   Drugi tekoči domači transferi                 6,194.426
      414   Tekoči transferi v tujino                             –
42    INVESTICIJSKI ODHODKI                             159,843.790
      420   Nakup in gradnja osnovnih sredstev          159,843.790
43    INVESTICIJSKI TRANSFERI                               772.500
      430   Investicijski transferi                         772.500
III.  PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)                     – 8,982.514
 
B)    RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV.   PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN                            –
      PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)                   –
75    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                               –
      750   Prejeta vračila danih posojil                         –
      751   Prodaja kapitalskih deležev                           –
      752   Kupnine iz naslova privatizacije                      –
V.    DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH                      –
      DELEŽEV (440+441+442)
44    DANA POSOJILA IN POVEČANJE
      KAPITALSKIH DELEŽEV                                         –
      440   Dana posojila                                         –
      441   Povečanje kapitalskih deležev in naložb               –
      442   Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije       –
VI.   PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE                    –
      KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
 
C)    RAČUN FINANCIRANJA
VII.  ZADOLŽEVANJE(500)                                           –
50    ZADOLŽEVANJE                                                –
   500      Domače zadolževanje                                   –
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550)                                       –
55    ODPLAČILO DOLGA                                             –
      550   Odplačila domačega dolga                              –
IX.   SPREMEMBA STANJA SREDSTEV
      NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)              – 8,982.514
X.    NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.)                          –
XI.   NETO FINANCIRANJE  (VI.+X.)                                 –
XII.  STANJE SRED. NA RAČUNU OB KONCU
      PRET. LETA                                          8,982.514
-------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna, posebni del ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
3. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna. Prihodek proračuna so tudi donacije, ki jih občina prejme od domače ali tuje pravne osebe.
4. člen
Namenski prejemki proračuna so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaja premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarne takse, prispevki investitorjev in občanov ter drugi namensko vplačani prejemki.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika v proračunu.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun tekočega leta.
5. člen
Neposredni uporabniki proračuna so občinski organi in občinska uprava. Ti so odgovorni za uporabo sredstev proračuna v skladu z namenom, ki je izkazan v posebnem delu proračuna.
6. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna so javni zavodi, skladi in agencije, katerih ustanovitelj je občina. Iz občinskega proračuna se financirajo posredno, preko neposrednega uporabnika (občinske uprave). Sredstva za delovanje in financiranje programov posrednega uporabnika se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja, kar se dogovori s pogodbo.
7. člen
Sredstva občinskega proračuna se med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije med vse uporabnike proračuna, vendar v odvisnosti od zapadlih obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
8. člen
Uporabniki občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v občinskem proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
9. člen
Uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnemu organu občine predložiti:
– program dela ter finančne načrt za naslednje leto najkasneje do 30. oktobra tekočega leta,
– ter zaključni račun tekočega leta do 28. 2. naslednjega leta.
10. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namembnost porabe teh sredstev opravlja nadzorni odbor. Nadzorni odbor opravlja nadzor nad materialnim, finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu z 8. in 9. členom ter prvim odstavkom tega člena, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana.
Župan o začasni ustavitvi proračunskega financiranja na prvi seji obvesti občinski svet.
11. člen
V skladu z 49. členom zakona o javnih financah se v proračunu občine zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki delujejo kot proračunski sklad.
Zgornja meja za oblikovanje proračunske rezerve je 1,5% skupno doseženih letnih prejemkov proračuna. Spodnja meja ni določena.
V letu 2003 ne bomo dodatno oblikovali proračunske rezerve.
12. člen
Sredstva proračunske rezerv se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske in rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 1,000.000 SIT župan in o tem pisno obvesti občinski svet.
V drugih primerih o porabi sredstev proračunske rezerve odloča občinski svet s sklepom oziroma s posebnim odlokom.
13. člen
Skladno z 42. členom ZJF se v proračunu del predvidenih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo:
– za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in
– za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
14. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
Župan je dolžan skrbeti za celovito in dosledno izvajanje proračuna v skladu s tem odlokom in drugimi veljavnimi predpisi.
15. člen
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v proračunu razporejena za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki med letom ne pritekajo v predvideni višini ali prerazporedi proračunska sredstva, vendar s tem ne sme ogroziti plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
16. člen
Župan poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditev proračunskih sredstev lahko prerazporedi sredstva med proračunskimi postavkami v okviru področja proračunske porabe pri posameznem neposrednem proračunskem uporabniku:
1. če nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev na določenih postavkah zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev,
2. če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih,
3. če to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija.
Prerazporeditev župan izvede na podlagi pisnega dokumenta iz katerega mora biti razvidno, katera proračunska postavka se zmanjšuje in katera se povečuje, s čimer ostane proračun uravnotežen.
O izvršenih prerazporeditvah mora župan trimesečno poročati občinskemu svetu.
17. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevala plačilo v prihodnjih letih, če je v ta namen že odprta proračunska postavka in so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta.
18. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost uporabnika ali posrednega uporabnika proračuna se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
Če se uporabnik ali posredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug uporabnik se neporabljena sredstva prenesejo v proračunsko rezervo ali se prerazporedijo med druge uporabnike.
19. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko za začasno pokrivanje odhodkov uporabijo sredstva rezerve občine ali najame posojilo največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
O uporabi sredstev rezerve in o najetju posojila iz tega člena odloča župan, ki mora o tem obvestiti občinski svet na prvi naslednji seji.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
20. člen
Župan lahko v skladu s tretjim odstavkom 77. člena ZJF odpiše ali delno odpiše plačilo dolga dolžniku do višine 200.000 SIT.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
21. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina lahko zadolžuje le, če skupen obseg obstoječe zadolženosti in predvidene nove zadolženosti ne presega 10% realiziranih prihodkov občine v letu pred letom zadolževanja, skupna odplačila glavnic in obresti pa v posameznem letu odplačila ne smejo preseči 5% realiziranih prihodkov.
22. člen
Javno podjetje ali javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju odloča občinski svet.
Občinski svet odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, ki jih določa zakon.
23. člen
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijsko vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki veljajo za državni proračun ter v skladu z zakonom o javnih naročilih.
24. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložb. O obliki naložbe odloča župan skladno s predpisom ministrstva, pristojnega za finance.
VI. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
25. člen
V obdobju začasnega financiranje Občine Sveti Jurij ob Ščavnici v letu 2004, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
26. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2003 dalje.
Št. 40302-0001/2003
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 27. maja 2003.
Župan
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
Anton Slana l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti