Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 30/02) in 15. člena statuta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici je Občinski svet občine Sveti Jurij ob Ščavnici na 5. redni seji dne 27. 5. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2003
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Proračun občine sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2003 se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2003
-------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+73+74) 355,367.515
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 106,966.756
70 DAVČNI PRIHODKI 90,664.468
700 Davki na dohodek in dobiček 63,160.000
703 Davki na premoženje 22,025.000
704 Domači davki na blago in storitve 5,479.468
706 Drugi davki –
71 NEDAVČNI PRIHODKI 16,302.288
710 Udeležba na dobički in dohodki od
premoženja 7,304.483
711 Takse in pristojbine 1,900.000
712 Denarne kazni 257.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 6,840.805
72 KAPITALSKI PRIHODKI 5,500.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 3,500.000
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje
zemljišče in neopred. dolg. sredstev 2,000.000
73 PREJETE DONACIJE 5,657.065
730 Prejete donacije iz domačih virov 5,657.065
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 237,243.694
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinanč. institucij 237,243.694
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 364,350.029
40 TEKOČI ODHODKI 84,006.890
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 24,307.204
401 Prispevki delodajalca za socialno
varnost 3,451.668
402 Izdatki za blago in storitve 54,748.018
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 1,500.000
41 TEKOČI TRANSFERI 119,726.849
410 Subvencije 9.080.000
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 21,268.767
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanov. 15,136.421
413 Drugi tekoči domači transferi 6,194.426
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 159,843.790
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 159,843.790
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 772.500
430 Investicijski transferi 772.500
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) – 8,982.514
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN –
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) –
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL –
750 Prejeta vračila danih posojil –
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH –
DELEŽEV (440+441+442)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije –
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE –
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
C) RAČUN FINANCIRANJA
VII. ZADOLŽEVANJE(500) –
50 ZADOLŽEVANJE –
500 Domače zadolževanje –
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) –
55 ODPLAČILO DOLGA –
550 Odplačila domačega dolga –
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV
NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) – 8,982.514
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) –
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) –
XII. STANJE SRED. NA RAČUNU OB KONCU
PRET. LETA 8,982.514
-------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna, posebni del ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
3. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna. Prihodek proračuna so tudi donacije, ki jih občina prejme od domače ali tuje pravne osebe.
4. člen
Namenski prejemki proračuna so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaja premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarne takse, prispevki investitorjev in občanov ter drugi namensko vplačani prejemki.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika v proračunu.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun tekočega leta.
5. člen
Neposredni uporabniki proračuna so občinski organi in občinska uprava. Ti so odgovorni za uporabo sredstev proračuna v skladu z namenom, ki je izkazan v posebnem delu proračuna.
6. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna so javni zavodi, skladi in agencije, katerih ustanovitelj je občina. Iz občinskega proračuna se financirajo posredno, preko neposrednega uporabnika (občinske uprave). Sredstva za delovanje in financiranje programov posrednega uporabnika se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja, kar se dogovori s pogodbo.
7. člen
Sredstva občinskega proračuna se med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije med vse uporabnike proračuna, vendar v odvisnosti od zapadlih obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
8. člen
Uporabniki občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v občinskem proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
9. člen
Uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnemu organu občine predložiti:
– program dela ter finančne načrt za naslednje leto najkasneje do 30. oktobra tekočega leta,
– ter zaključni račun tekočega leta do 28. 2. naslednjega leta.
10. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namembnost porabe teh sredstev opravlja nadzorni odbor. Nadzorni odbor opravlja nadzor nad materialnim, finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu z 8. in 9. členom ter prvim odstavkom tega člena, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana.
Župan o začasni ustavitvi proračunskega financiranja na prvi seji obvesti občinski svet.
11. člen
V skladu z 49. členom zakona o javnih financah se v proračunu občine zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki delujejo kot proračunski sklad.
Zgornja meja za oblikovanje proračunske rezerve je 1,5% skupno doseženih letnih prejemkov proračuna. Spodnja meja ni določena.
V letu 2003 ne bomo dodatno oblikovali proračunske rezerve.
12. člen
Sredstva proračunske rezerv se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske in rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 1,000.000 SIT župan in o tem pisno obvesti občinski svet.
V drugih primerih o porabi sredstev proračunske rezerve odloča občinski svet s sklepom oziroma s posebnim odlokom.
13. člen
Skladno z 42. členom ZJF se v proračunu del predvidenih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo:
– za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in
– za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
14. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
Župan je dolžan skrbeti za celovito in dosledno izvajanje proračuna v skladu s tem odlokom in drugimi veljavnimi predpisi.
15. člen
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v proračunu razporejena za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki med letom ne pritekajo v predvideni višini ali prerazporedi proračunska sredstva, vendar s tem ne sme ogroziti plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
16. člen
Župan poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditev proračunskih sredstev lahko prerazporedi sredstva med proračunskimi postavkami v okviru področja proračunske porabe pri posameznem neposrednem proračunskem uporabniku:
1. če nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev na določenih postavkah zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev,
2. če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih,
3. če to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija.
Prerazporeditev župan izvede na podlagi pisnega dokumenta iz katerega mora biti razvidno, katera proračunska postavka se zmanjšuje in katera se povečuje, s čimer ostane proračun uravnotežen.
O izvršenih prerazporeditvah mora župan trimesečno poročati občinskemu svetu.
17. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevala plačilo v prihodnjih letih, če je v ta namen že odprta proračunska postavka in so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta.
18. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost uporabnika ali posrednega uporabnika proračuna se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
Če se uporabnik ali posredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug uporabnik se neporabljena sredstva prenesejo v proračunsko rezervo ali se prerazporedijo med druge uporabnike.
19. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko za začasno pokrivanje odhodkov uporabijo sredstva rezerve občine ali najame posojilo največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
O uporabi sredstev rezerve in o najetju posojila iz tega člena odloča župan, ki mora o tem obvestiti občinski svet na prvi naslednji seji.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
20. člen
Župan lahko v skladu s tretjim odstavkom 77. člena ZJF odpiše ali delno odpiše plačilo dolga dolžniku do višine 200.000 SIT.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
21. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina lahko zadolžuje le, če skupen obseg obstoječe zadolženosti in predvidene nove zadolženosti ne presega 10% realiziranih prihodkov občine v letu pred letom zadolževanja, skupna odplačila glavnic in obresti pa v posameznem letu odplačila ne smejo preseči 5% realiziranih prihodkov.
22. člen
Javno podjetje ali javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju odloča občinski svet.
Občinski svet odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, ki jih določa zakon.
23. člen
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijsko vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki veljajo za državni proračun ter v skladu z zakonom o javnih naročilih.
24. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložb. O obliki naložbe odloča župan skladno s predpisom ministrstva, pristojnega za finance.
VI. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
25. člen
V obdobju začasnega financiranje Občine Sveti Jurij ob Ščavnici v letu 2004, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
26. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2003 dalje.
Št. 40302-0001/2003
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 27. maja 2003.
Župan
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
Anton Slana l. r.