Na podlagi zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00 in 51/02), zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97, 56/98, 59/99, 61/99, 67/99 in 89/99), zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena statuta Občine Šmartno pri Litiji (Uradni list RS, št. 33/03) je Občinski svet občine Šmartno pri Litiji na 4. redni seji dne 7. 5. 2003 sprejel
O D L O K
o izvrševanju proračuna Občine Šmartno pri Litiji za leto 2003
1. člen
Predvideni prihodki proračuna Občine Šmartno pri Litiji za leto 2003 znašajo 597,725.000 SIT.
Načrtovani odhodki za leto 2003 v višini 595,625.000 SIT se razporedijo na:
1. tekoče odhodke 131,860.000 SIT,
2. tekoče transfere 191,665.000 SIT,
3. investicijske odhodke 226,800.000 SIT,
4. investicijske transfere 45,300.000 SIT.
Pregled prihodkov občinskega proračuna in njihova razporeditev sta zajeta v bilanci prihodkov in odhodkov splošnega in posebnega dela, ki je sestavni del proračuna. Sestavni deli proračuna so tudi račun finančnih terjatev in naložb, račun financiranja in posebni del proračuna oziroma finančni načrt občine.
Račun finančnih terjatev in naložb ne izkazuje nobenih sredstev, račun financiranja pa izkazuje vračilo dolga v višini 2,100.000 SIT.
2. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine in za svoj račun se smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna se lahko uporabljajo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo teh sredstev.
Plače uporabnikov proračuna se izplačujejo v rokih, na način in v skladu z akti Vlade RS.
3. člen
Pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se poravnavajo iz proračuna, se morajo upoštevati zakonsko določeni roki plačil.
Sredstva proračuna se uporabljajo za plačevanje že opravljenih dobav in storitev. Dogovarjanje predplačil je možno le ob primernem zavarovanju. Kolikor se pogodbene obveznosti ne plačajo v tekočem letu, se plačilo lahko prenese v naslednje leto.
4. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno na vse uporabnike v skladu z dinamiko prihodkov in v odvisnosti od zapadlih obveznosti.
Če prihodki proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini oziroma, če nastanejo nove obveznosti za proračun, lahko župan v skladu z zakonom za največ 45 dni zmanjša znesek sredstev za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev ter o svoji odločitvi obvesti občinski svet.
Kolikor bi takšno zadržanje oziroma zmanjšanje sredstev bistveno ogrozilo delovanje uporabnika, sme župan najeti kratkoročno posojilo in o tem obvesti občinski svet na prvi naslednji seji.
5. člen
Če se izkaže, da bo posamezni namen mogoče uresničiti z manjšo porabo sredstev, kot je predvideno v proračunu, lahko župan preostali del sredstev s takšne postavke, s pisnim sklepom, prenese na drugo postavko znotraj razreda, na kateri je bilo predvidenih premalo sredstev za uresničenje namena, za katerega so rezervirana sredstva na tej postavki.
O prenosu sredstev na podlagi prvega odstavka tega člena župan obvesti občinski svet v 30 dneh po izvršenem prenosu.
6. člen
Potrebe posrednih uporabnikov sredstev občinskega proračuna (javnih zavodov) se v skladu z zakonom financirajo na podlagi skupnega finančnega načrta, v katerem so zajeti finančni načrti vseh posrednih uporabnikov, pripravljeni na podlagi izhodišč, ki veljajo za občinski proračun.
7. člen
Občina kot neposredni uporabnik in posredni uporabniki proračunskih sredstev (javni zavodi) morajo nabavljati opremo in drugo blago ter oddajati storitve s pogodbo na podlagi javnega razpisa, razen, če je v skladu z zakonom drugače določeno.
8. člen
Občina in posredni uporabniki proračunskih sredstev oddajajo izvajalska dela v skladu z zakonom.
9. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev (fizične in pravne osebe) prejemajo proračunska sredstva (dotacije in subvencije) na podlagi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa ali odločbe oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana v skladu zakonom.
10. člen
Del predvidenih proračunskih prejemkov se ne razporedi in se predvidi kot splošna proračunska rezervacija za financiranje namenov, ki jih ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo predvidenih dovolj sredstev, pri čemer sredstva splošne proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o tem obvešča občinski svet.
11. člen
V proračunsko rezervo Občine Šmartno pri Litiji, ki deluje kot proračunski sklad, se v skladu z zakonom izloči do 1,5% doseženih prihodkov.
Del sredstev se izloča v proračunske rezerve začasno vsak mesec, dokončno pa po zaključnem računu proračuna za preteklo leto.
12. člen
Sredstva proračunske rezerve Občine Šmartno pri Litiji se uporabljajo:
1. za odhodke, ki so nujni kot posledica naravnih in drugih nesreč, kot so suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci;
2. za zagotovitev sredstev proračuna, kadar prihodki pritekajo neenakomerno in
3. za kritje proračunskega primanjkljaja.
Sredstva za namene iz 1. in 3. točke prejšnjega odstavka se dajejo praviloma brez obveznosti vračanja, sredstva iz 2. točke pa morajo biti vrnjena v rezerve do konca leta.
O uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 50% zbranih sredstev proračunske rezerve odloča župan na predlog svetovalca župana za finance in o tem obvesti občinski svet na prvi naslednji seji; o uporabi sredstev proračunske rezerve v višini nad 50% zbranih sredstev odloča občinski svet.
13. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti občine, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere za posamezni namen ne sme presegati višine sredstev, določenih v Načrtu razvojnih programov občine, za ta namen.
Skupni obseg prevzetih obveznosti občine, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjem letu za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v veljavnem proračunu občine za tekoče leto.
Omejitve iz drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
14. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
15. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe. O obliki naložbe odloča župan skladno s predpisom ministra, pristojnega za finance.
16. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan, ki v juliju poroča občinskemu svetu o realizaciji prihodkov in odhodkov proračuna v prvem polletju tekočega leta.
O doseženih ciljih in rezultatih s področja svojih pristojnosti v preteklem letu poročajo županu neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev do 28. februarja. Župan predloži občinskemu svetu predlog zaključnega računa proračuna za preteklo leto do 30. marca.
V zaključnem računu proračuna se izkažejo predvideni in doseženi prihodki, predvideni in doseženi odhodki ter predvidena in dosežena izvršitev računa financiranja in računa terjatev ter sredstev rezerv.
17. člen
Premoženjsko bilanco občine, neposrednega uporabnika proračunskih sredstev, za preteklo leto pripravi občinska uprava do 31. marca.
Premoženjsko bilanco občine, ki vključuje tudi premoženjske bilance posrednih uporabnikov proračunskih sredstev pripravi občinska uprava do 30. aprila in jo predloži Ministrstvu RS za finance.
18. člen
Za zakonito porabo sredstev, ki so uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik ali poslovodni organ uporabnika oziroma druga pooblaščena oseba kot odredbodajalec.
Poleg osebe iz prejšnjega odstavka je za zakonito uporabo sredstev odgovoren tudi vodja računovodstva pri uporabniku.
19. člen
Občina se v skladu z zakonom in s soglasjem ministra za finance lahko dolgoročno zadolži za financiranje ekoloških in drugih naložb v javnem interesu do skupne višine 10% dejanskih prihodkov občine v letu pred letom, v katerem se zadolži.
O zadolžitvi v skladu s prejšnjim odstavkom sklepa občinski svet.
20. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina v skladu z zakonom likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna.
21. člen
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu RS.
Št. 401-11/2003
Šmartno pri Litiji, dne 7. maja 2003.
Župan
Občine Šmartno pri Litiji
Milan Izlakar l. r.