Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 88., 89. in 90. člena statuta Občine Velika Polana (Uradni list RS, št. 44/99) je Občinski svet občine Velika Polana na 4. seji dne 24. 3. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Velika Polana za leto 2003
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Velika Polana za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Proračunska sredstva se uporabljajo za financiranje vseh izvirnih in prenesenih funkcij občine in delovanje njihovih organov pri izvajanju teh nalog, ki so opredeljene v ustavi in z zakoni oziroma občinskimi odloki.
Pri trošenju oziroma porabi proračunskih sredstev so se vsi porabniki dolžni obnašati racionalno in gospodarno.
V proračunu občine so izkazani vsi prejemki, ki pripadajo občini in vsi izdatki občine.
Pregled prihodkov proračuna občine in njihova razporeditev po namenih sta sestavni del tega odloka.
Sestavni del proračuna občine je račun financiranja.
Splošni del proračun na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-------------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v 1000 SIT
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 189.581
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 83.141
70 DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 42.890
700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 37.097
703 DAVKI NA PREMOŽENJE 4.346
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE 1.447
706 DRUGI DAVKI –
71 NEDAVČNI PRIHODKI
(710+711+712+713+714) 4.0251
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI
OD PREMOŽENJA 2.882
711 TAKSE IN PRISTOJBINE 812
712 DENARNE KAZNI 15
713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA
IN STORITEV 3.000
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 33.542
72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+722) 12.000
720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH
SREDSTEV –
721 PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG 12.000
722 PRIHODKI OD PROD. ZEMLJ.
IN NEMATER. DOLG. SRED. –
73 PREJETE DONACIJE (730+731) 2.800
730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV –
731 PREJETE DONACIJE IZ TUJINE 2.800
74 TRANSFERNI PRIHODKI 91.640
740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH
JAVNOFINAN. INSTITUCIJ 91.640
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 20.9581
40 TEKOČI ODHODKI
(400+401+402+403+409) 78.012
400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM 25.400
401 PRISPEVKI DELODAJALCEV
ZA SOCIALNO VARNOST 3.400
402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 48.287
403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI –
409 REZERVE 925
41 TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) 71.239
410 SUBVENCIJE 4.600
411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM
IN GOSPODINJSTVOM 11.623
412 TRANSFERI NEPROFITNIM
ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM 6.336
413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI
(4130+4131+4132+4133) 48.680
414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 57.270
420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH
SREDSTEV 57.270
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) 3.060
430 INVESTICIJSKI TRANSFERI 3.060
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK
(PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) –
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV –
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL –
750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL –
751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV –
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV –
44 DANA POSOJ. IN POVEČ. KAPIT.
DELEŽ. (440+441) –
440 DANA POSOJILA –
441 POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV
IN NALOŽB –
442 PORABA SREDSTEV KUPNIN IZ NASLOVA
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
SPREMEMBE – KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. - V.) –
C) RAČUN FINANCIRANJA
VII. ZADOLŽEVANJE –
50 ZADOLŽEVANJE (500) 20.000
500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 20.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA –
55 ODPLAČILO DOLGA (550) –
550 ODPLAČILO DOMAČEGA DOLGA –
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) 20.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) –
-------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po področjih funkcionalne klasifikacije javnofinančnih izdatkov, in posebni del ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. člen
Namenski prihodki proračuna so donacije domačih virov in iz tujine, prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja.
4. člen
V občinskem proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad. V sredstva proračunske rezerve se izloči 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. Ta sredstva se uporabljajo za namene, določene v 42. členu zakona o javnih financah.
O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča župan in o uporabi sredstev obvešča občinski svet.
5. člen
Sredstva proračuna se praviloma delijo enakomerno čez vse leto.
Med izvajanjem proračuna lahko župan zaradi nižjih prilivov od načrtovanih, zniža mesečno porabo do višine, ki jo omogočajo dejanski prihodki. V tem primeru so prioritetni tisti uporabniki proračuna, ki imajo znotraj porabe tudi zagotavljanje sredstev za plače zaposlenih.
6. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine.
Župan je pooblaščen:
– da odloča o uporabi tekoče proračunske rezerve,
– da odloča o prerazporeditvi porabe sredstev znotraj proračunskih postavk, če gre za porabo do višine 1 mio SIT v okviru temeljne porabe proračuna, oziroma če je vrednost v okviru investicijske porabe proračuna posamezne transakcije v skladu z zakonom,
– da odloča o porabi nerazporejenih sredstev na postavkah znotraj posameznih segmentov za namene, ki so povezani z isto vsebino in jih prej ni bilo možno predvideti,
– da lahko zmanjša zneske sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini. O ukrepu mora župan obvestiti občinski svet in predlagati ukrepe oziroma ustrezno spremembo občinskega proračuna,
– da odloča o dolgoročni zadolžitvi proračuna, največ do 20,000.000 SIT, na podlagi predhodnega sklepa občinskega sveta in soglasja ministra pristojnega za finance,
– da odloča o vlogah za sponzoriranje in donacije različnih prireditev znotraj možnosti, ki jih dovoljuje proračunski namen oziroma tekoča proračunska rezerva,
– da daje soglasja k sklenitvi pravnega posla,
– da odloča o izdaji soglasij in poroštev za najem posojila javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanovitelj je občina,
– sklepa pravne posle zamenjave kmetijskih in stavbnih zemljišč v lasti občine pod pogojem, da se vrednost občinskega premoženja ne znižuje,
– sklepa poroštvene pogodbe v skladu s pravilnikom, ki ga sprejema občinski svet.
7. člen
Če se po sprejemu proračuna občine za tekoče leto sprejme odlok ali sklep občinskega sveta, na podlagi katerega nastopijo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru večjih pričakovanih prihodkov ali zadolžitev oziroma z istočasnim zmanjšanjem drugih postavk proračuna.
V proračun tekočega leta se najprej zagotovijo sredstva za pokrivanje že nastalih obveznosti iz prejšnjih let.
8. člen
Vsak proračunski porabnik je dolžan opravljati notranji nadzor nad porabo in namenskostjo sredstev.
Nadzor nad izvajanjem proračuna občine, finančnih načrtov, zavodov in zvez, ki so ustanovljena na občinski ravni, izvaja nadzorni odbor občine. Ta je dolžan opraviti vsakoletni nadzor nad proračunsko porabo in vsaj drugo leto nad porabo in trošenjem sredstev ostalih proračunskih porabnikov.
Za zakonito uporabo sredstev, ki so uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik ali poslovodni organ uporabnika oziroma pooblaščena oseba kot odredbodajalec.
Poleg osebe iz prejšnjega odstavka je za zakonito uporabo sredstev odgovoren tudi vodja računovodstva pri uporabniku.
9. člen
Po preteku leta, za katero je bil sprejet proračun, sprejme občinski svet zaključni račun proračuna za preteklo leto, v katerem se izkažejo predvideni in doseženi prihodki, predvideni in doseženi odhodki, ter predvidena in dosežena izvršitev računa financiranja ter sredstev rezerv.
10. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 1-3/03
Velika Polana, dne 24. marca 2003.
Župan
Občine Velika Polana
Andrej Lebar l. r.