Na podlagi sedmega odstavka 43. člena zakona o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 56/02) izdaja minister za notranje zadeve
P R A V I L N I K
o kadrovskih načrtih državnih organov
I. SKUPNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika in pomen kadrovskih načrtov)
(1) Ta pravilnik določa postopek priprave predlogov in postopek sprejemanja kadrovskih načrtov državnih organov.
(2) V okviru kadrovskih načrtov državni organi sklepajo delovna razmerja in upravljajo kadrovske vire.
2. člen
(osnove za pripravo predlogov kadrovskih načrtov)
(1) Državni organ pripravi predlog kadrovskega načrta ob pripravi predloga proračuna.
(2) Podlaga za pripravo kadrovskega načrta je kadrovska analiza, v kateri državni organ za obdobje naslednjih dveh let opredeli oziroma preveri:
1. razvojne usmeritve organa in njegove delovne programe za obdobje dveh let,
2. načrtovane spremembe v smeri optimizacije in racionalizacije poslovnih procesov,
3. kadrovski potencial zaposlenih, to je dejansko delovno zmožnost zaposlenih in njihove razvojne zmožnosti.
(3) Pri oblikovanju predloga kadrovskega načrta je državni organ dolžan upoštevati:
1. izhodišča, usmeritve in okvire proračunske porabe, ki jih določi Vlada Republike Slovenije (v nadaljevanju: vlada) za pripravo proračuna,
2. število in strukturo zaposlenih po veljavnem kadrovskem načrtu,
3. utemeljene spremembe v številu in strukturi zaposlenih, ki izhajajo iz ugotovitev v kadrovski analizi.
3. člen
(usklajenost s predlogom proračuna)
(1) Predlog kadrovskega načrta mora biti usklajen s predlogom proračuna, ki ga državni organ načrtuje za plače in druge izdatke zaposlenim.
(2) Državni organ oblikuje predlog kadrovskega načrta tako, da ga bo mogoče uresničiti v okviru sredstev, načrtovanih za plače na podlagi veljavnih predpisov in proračunskih izhodišč.
4. člen
(predlogi skupnih kadrovskih načrtov)
Predlog skupnega kadrovskega načrta se pripravi za skupine proračunskih uporabnikov, in sicer za organe državne uprave, za sodišča in organe, ki odločajo v postopkih o prekrških, za državna tožilstva ter za državno pravobranilstvo.
5. člen
(mnenje sindikata)
Predlog kadrovskega načrta in predlog skupnega kadrovskega načrta predlagatelj posreduje reprezentativnemu sindikatu, ki v roku 14 dni posreduje svoje mnenje.
II. SKUPNI KADROVSKI NAČRT ORGANOV DRŽAVNE UPRAVE
6. člen
(ravni predlogov kadrovskih načrtov upravnih organov)
Predlogi kadrovskih načrtov se pripravijo na naslednjih ravneh:
1. predlog kadrovskega načrta neposrednega proračunskega uporabnika,
2. predlog enotnega kadrovskega načrta za celotno ministrstvo, vključno z organi v sestavi ministrstva, predlog enotnega kadrovskega načrta upravnih enot in predlog enotnega kadrovskega načrta vladnih služb, katerih predstojniki so odgovorni generalnemu sekretarju vlade,
3. predlog skupnega kadrovskega načrta za organe državne uprave, ki ga sestavljajo: enotni kadrovski načrti ministrstev, enotni kadrovski načrt vladnih služb, katerih predstojniki so odgovorni generalnemu sekretarju vlade, enotni kadrovski načrt upravnih enot ter kadrovski načrti samostojnih vladnih služb.
7. člen
(predlagatelji enotnih kadrovskih načrtov organov državne uprave)
(1) Predlog enotnega kadrovskega načrta ministrstva določi minister z usklajevanjem predlogov kadrovskih načrtov ministrstva in organov v sestavi ministrstva.
(2) Predlog enotnega kadrovskega načrta upravnih enot določi minister, pristojen za upravo z usklajevanjem predlogov kadrovskih načrtov upravnih enot.
(3) Predlog enotnega kadrovskega načrta vladnih služb, katerih predstojniki so odgovorni generalnemu sekretarju vlade, določi z usklajevanjem predlogov vladnih služb generalni sekretar vlade.
(4) Predlog kadrovskega načrta neposrednega proračunskega uporabnika je samostojni del enotnega kadrovskega načrta.
(5) Predloge enotnih kadrovskih načrtov predložijo ministri oziroma generalni sekretar vlade, organu, pristojnemu za kadrovske zadeve.
(6) Samostojne vladne službe se usklajujejo pri organu, ki je zadolžen za pripravo skupnega kadrovskega načrta.
8. člen
(vsebina predlogov kadrovskih načrtov)
(1) Predlog kadrovskega načrta ima tabelarni del in obrazložitev in se pripravi na predpisanem obrazcu. Obrazec je določen v prilogi, ki je sestavni del tega pravilnika.
(2) V tabelarnem delu predloga kadrovskega načrta se določi dovoljeno število zaposlenih na dan 31. december posameznega leta po naslednjih segmentih:
1. število funkcionarjev po posameznih vrstah funkcij,
2. število zaposlenih za določen čas v kabinetu po 72. členu zakona o javnih uslužbencih,
3. število uradnikov po kariernih razredih,
4. število strokovno-tehničnih uslužbencev po tarifnih razredih,
5. število pripravnikov, pri čemer se posebej prikaže število pripravnikov štipendistov.
(3) V dovoljeno število zaposlenih iz prejšnjega odstavka se vključi tudi zaposlene za določen čas zaradi začasno povečanega obsega dela in zaradi projektnega dela, ne vključi pa se zaposlenih za določen čas, ki nadomeščajo začasno odsotne uslužbence.
(4) Pri zaposlitvah za določen čas in pri zaposlitvah za delovni čas, krajši od polnega delovnega časa, opravi preračun na zaposlitev za poln delovni čas v obdobju celega leta.
(5) V obrazložitvi kadrovskega načrta se navedejo razlogi za spremembe v skupnem številu zaposlenih oziroma za spremembe v strukturi delovnih mest.
9. člen
(vsebina predloga skupnega kadrovskega načrta organov državne uprave)
(1) Predlog skupnega kadrovskega načrta ima zbirni tabelarni del in obrazložitev, ki sta oblikovana v skladu s prejšnjim členom tega pravilnika.
(2) Predlog skupnega kadrovskega načrta je usklajen zbirnik predlogov enotnih kadrovskih načrtov in predlogov kadrovskih načrtov neposrednih proračunskih uporabnikov, ki samostojno nastopajo v skupnem kadrovskem načrtu.
10. člen
(postopek priprave predloga skupnega kadrovskega načrta)
(1) Za organe državne uprave pripravi predlog skupnega kadrovskega načrta organ, pristojen za kadrovske zadeve, ki v ta namen:
1. pozove predstojnike, da pripravijo svoje predloge po navodilih, izdelanih na osnovi:
– izhodišč, usmeritev in okvirov proračunske porabe, ki jih določi vlada za pripravo proračuna,
– ocene realizacije kadrovskega načrta za tekoče leto,
– kadrovske analize iz 2. člena tega pravilnika,
– operativnih navodil ministrstva za finance, ki je zadolženo za pripravo proračuna,
2. izdela zbirnik predlogov enotnih kadrovskih načrtov ministrstev,
3. oblikuje predlog skupnega kadrovskega načrta z obrazložitvijo.
(2) Predlog skupnega kadrovskega načrta organov državne uprave vlada kot sestavni del predloga proračuna predloži državnemu zboru.
11. člen
(usklajevanje kadrovskih načrtov s sprejetim proračunom)
Uskladitev kadrovskih načrtov s sprejetim proračunom se izvede v 60 dnevih po sprejetju proračuna ali njegovih sprememb, upoštevajoč spremembe predlaganega državnega proračuna, ki so nastale v postopku njegovega sprejemanja.
12. člen
(postopek dokončne uskladitve)
Po sprejetju proračuna za organe državne uprave organ, pristojen za kadrovske zadeve, na osnovi usmeritev vlade:
1. pripravi predlog sprememb skupnega kadrovskega načrta in ga posreduje predlagateljem kadrovskih načrtov v obravnavo in uskladitev,
2. na osnovi odgovorov oblikuje predlog skupnega kadrovskega načrta,
3. predlog skupnega načrta iz prejšnje točke posreduje v sprejem vladi.
13. člen
(sprejeti skupni kadrovski načrt)
(1) Sprejeti skupni kadrovski načrt iz prejšnjega člena tega pravilnika je podlaga za sprejem (enotnega) kadrovskega načrta posameznega ministrstva oziroma vladnih služb in upravnih enot ter na tej podlagi kadrovskega načrta posameznega neposrednega proračunskega uporabnika.
(2) Ministri določijo kadrovske načrte organov v sestavi ministrstev v okviru določenega kadrovskega načrta ministrstva, kot izhaja iz skupnega kadrovskega načrta.
14. člen
(sprememba kadrovskega načrta)
(1) Med proračunskim obdobjem lahko vlada na predlog predsednika vlade, ministra ali generalnega sekretarja vlade spremeni skupni kadrovski načrt organov državne uprave ali sprejme druge ukrepe, ki zadevajo uresničevanje kadrovskih načrtov.
(2) Organ, pristojen za kadrovske zadeve izpelje postopek usklajevanja v skladu s tem pravilnikom.
(3) Predstojnik, pristojen za sprejem enotnega kadrovskega načrta, lahko spremeni kadrovski načrt posameznega organa, ki je vključen v enotni kadrovski načrt, če se s tem ne spremeni zbirnik v enotnem kadrovskem načrtu.
(4) Predstojniki, pristojni za sprejem enotnih kadrovskih načrtov in kadrovskih načrtov, ki niso vključeni v enotni kadrovski načrt, se lahko dogovorijo o spremembi enotnih kadrovskih načrtov in kadrovskih načrtov, ki niso vključeni v enotni kadrovski načrt, če se ne spremenijo skupno število zaposlenih v skupnem kadrovskem načrtu in število po posameznih segmentih iz drugega odstavka 8. člena tega pravilnika.
(5) Spremembe iz tretjega in četrtega odstavka tega člena je potrebno sporočiti organu, pristojnemu za pripravo skupnega kadrovskega načrta.
15. člen
(spremljanje realizacije kadrovskih načrtov)
(1) Organ, pristojen za kadrovske zadeve, spremlja realizacijo skupnega kadrovskega načrta in vodi evidenco njegovih sprememb.
(2) Organ iz prejšnjega odstavka vsake tri mesece seznani vlado s svojimi ugotovitvami in v primeru odstopanj predlaga vladi ustrezne ukrepe.
III. SKUPNI KADROVSKI NAČRTI PRAVOSODNIH ORGANOV
16. člen
(skupni kadrovski načrti pravosodnih organov)
(1) Predlogi kadrovskih načrtov pravosodnih organov se za sodišča in za organe, ki odločajo v postopkih o prekrških pripravijo na naslednjih ravneh:
– predlog kadrovskega načrta neposrednega proračunskega uporabnika,
– predlog skupnega kadrovskega načrta za sodišča in za organe, ki odločajo v postopkih o prekrških, ki ga pripravi Vrhovno sodišče Republike Slovenije.
(2) Predlogi kadrovskih načrtov se za državno tožilstvo pripravijo na naslednjih ravneh:
– predlog kadrovskega načrta državnega tožilstva kot neposrednega proračunskega uporabnika,
– predlog skupnega kadrovskega načrta Vrhovnega državnega tožilstva RS, vključno z okrožnimi državnimi tožilstvi, ki ga pripravi Vrhovno državno tožilstvo Republike Slovenije.
(3) Predlog skupnega kadrovskega načrta za državno pravobranilstvo pripravi Državno pravobranilstvo Republike Slovenije enotno za celoten organ.
17. člen
(vsebina predlogov skupnih kadrovskih načrtov pravosodnih organov)
Predlogi skupnih kadrovskih načrtov pravosodnih organov so sestavljeni iz zbirnega tabelarnega dela in obrazložitve v skladu z 8. členom tega pravilnika.
18. člen
(predlagatelji skupnih kadrovskih načrtov pravosodnih organov)
Predloge skupnih kadrovskih načrtov pravosodnih organov vlada predloži v obravnavo državnemu zboru kot sestavni del predloga proračuna.
19. člen
(spremembe kadrovskih načrtov)
(1) Med proračunskim obdobjem lahko pripravljavec skupnega kadrovskega načrta na predlog predstojnika posameznega organa spremeni skupni kadrovski načrt ali sprejme druge ukrepe, ki zadevajo uresničevanje kadrovskih načrtov.
(2) Predstojniki neposrednih proračunskih uporabnikov se lahko dogovorijo o spremembi kadrovskih načrtov, če se ne spremenijo skupne kvote v celoti in po posameznih segmentih iz drugega odstavka 8. člena tega pravilnika.
(3) Spremembe iz prejšnjega odstavka je potrebno sporočiti predlagatelju skupnega kadrovskega načrta.
20. člen
Glede vprašanj, ki niso posebej urejena v tem poglavju, se za pravosodne organe smiselno uporabljajo določbe, ki veljajo za organe državne uprave.
IV. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
21. člen
(prehodna določba)
Za pripravo kadrovskih načrtov za leto 2004/05 se podatki iz 2. in 3. točke drugega odstavka 8. člena tega pravilnika prikažejo zbirno po tarifnih razredih.
22. člen
(organ, pristojen za kadrovske zadeve organov državne uprave)
Do oblikovanja vlade po prvih volitvah v državni zbor po uveljavitvi zakona o javnih uslužbencih, opravlja naloge organa, pristojnega za kadrovske zadeve, po tem pravilniku Kadrovska služba Vlade Republike Slovenije.
23. člen
(končna določba)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne z dnem začetka uporabe zakona o javnih uslužbencih.
Št. 012-04-93/2003-22
Ljubljana, dne 11. junija 2003
EVA 2003-1711-0063
dr. Rado Bohinc l. r.
Minister
za notranje zadeve