Na podlagi 27. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list SR, št. 110/02, 8/03) in 30. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 68/01 in 44/02) sprejme župan
P R O G R A M P R I P R A V E
programske zasnove za lokacijski načrt in lokacijskega načrta Bela Cerkev – zahod
1. Ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo programske zasnove in lokacijskega načrta
Bela Cerkev je zgodovinsko naselje s še veliko neraziskane kulturne dediščine v njegovi okolici. Vsaka novogradnja odpira možnost za taka raziskovanja, ki pa niso enostavna in ne poceni; in prav zaradi tega je ta vas v razvoju tako omejena in že desetletja kljub ugodni legi stagnira.
Tudi cestni dostop v vas je povsem izven sodobnih standardov normalnega dostopa.
Neposredno ob vasi se na podlagi vladne Uredbe gradi sodobna avtocesta. To je bila iztočnica za boljšo ureditev vzhodnega dela vasi z ureditvami, ki naj bi uredile prvo žareče probleme: to je nov cestni dostop in širitev pokopališča.
Gre sicer trenutno za večji del zemljišča v 1. kmetijskem območju ter območju varovanja kulturne dediščine, ampak gre za funkcije, ki so tudi s 6. členom Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02), pa tudi v Zakonu o kmetijskih zemljiščih opredeljene kot take čigar gradnja je brez večjih pogojev dopustna zunaj poselitvenih območij.
2. Predmet in programska izhodišča lokacijskega načrta ter okvirno ureditveno območje
Kot programsko izhodišče je izdelana idejna zasnova prečne cestne povezave v Beli Cerkvi, izdelovalec STIA d.o.o. Novo mesto, ki je strokovna podlaga tudi za opredelitev meje območja urejanja, ker je nova cestna povezava mišljena kot skrajnji zahodni rob (meja) območja urejanja in širitve na zahod z novim lokacijskim načrtom.
Pri tem so izkoriščene naravne danosti terena in priključek na obstoječe cestno omrežje. Tudi širitev pokopališča lahko štejemo kot nujno komunalno infrastrukturo, ki nima drugega izhoda.
Naslednje važno programsko izhodišče bo podal Zavod za varstvo kulturne dediščine glede na to, da je predvideno območje ureditve znotraj varovanega območja.
3. Nosilci urejanja prostora in drugi udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi lokacijskega načrta
Nosilci urejanja prostora, ki morajo pred začetkom izdelave LN podati smernice za njegovo pripravo, k dopolnjenemu predlogu LN pa mnenje so:
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Urad RS za prostorsko planiranje
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Uprava RS za rudarstvo
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Urad za energetiko
Uprava RS za civilno letalstvo
ELES-Elektro Slovenija d.o.o.
Ministrstvo za gospodarstvo, Področje notranjega trga
Ministrstvo za obrambo, Urad za obrambne zadeve, Sektor za civilno obrambo
Ministrstvo za kulturo, Uprava RS za kulturno dediščino
Mestna občina Novo mesto, Oddelek za komunalne zadeve
DARS d.d.
JP Komunala Novo mesto d.o.o.
JP Elektro PE Novo mesto
Telekom Slovenije PE Novo mesto
Ministrstvo za zdravstvo, zdravstveni inšpektorat RS, Enota Novo mesto
Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, Izpostava Novo mesto
Krajevna skupnost Bela Cerkev
Istrabenz plini d.o.o.
Geoplin d.o.o.
BOMA d.o.o.
Zavod za varstvo narave, OE Novo mesto
Zavod za varstvo kulturne dediščine, OE Novo mesto
MOPE, Agencija RS za okolje, Območna pisarna Novo mesto
Direkcija RS za ceste, Izpostava Novo mesto
Slovenske železnice
Druge občinske gospodarske javne službe ter drugi organi in organizacije, kolikor bi se v postopku priprave lokacijskega načrta izkazalo, da so tangirani.
Ta se pridobijo v skladu s 33. členom Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02).
Postopek priprave lokacijskega načrta vodi Mestna občina Novo mesto, Oddelek za prostorsko planiranje, Novi trg 6, Novo mesto (v nadaljevanju: MONM OPP).
Investitor načrtovanih prostorskih ureditev je Mestna občina Novo mesto in Krajevna skupnost Bela Cerkev.
Naročnik vseh strokovnih podlag ter LN je Mestna občina Novo mesto.
Izdelovalec LN mora izpolnjevati pogoje, ki jih določajo členi od 156. do 160. ZureP-1 in se izbere na podlagi javnega razpisa.
Lokacijski načrt se pripravi v vsebini in na način, kot je predpisano z Zakonom o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02) in z Navodilom o vsebini potrebnih strokovnih podlag in o vsebini prostorsko izvedbenih aktov (Uradni list SRS, št. 14/85).
4. Seznam potrebnih strokovnih podlag in način njihove pridobitve
Predhodno pripravljene strokovne podlage in veljavna planska in urbanistična dokumentacija, ki se jih mora upoštevati pri pripravi lokacijskega načrta so:
– idejna zasnova prečne cestne povezave v Beli Cerkvi
tehnološko – energetski projekti Komunale, Elektra in Telekoma
Odlok o razglasitvi naravnih znamenitosti in nepremičnih kulturnih in zgodovinskih spomenikov v občini Novo mesto (Uradni list RS, št. 38/92)
Uredba o lokacijskem načrtu avtoceste na odseku Kronovo – Smednik (Uradni list RS, št. 27/01)
Pred izdelavo LN mora investitor zagotoviti izdelavo naslednjih strokovnih podlag:
– Geodetsko topografski načrt v M 1:1000, reambuliran in potrjen na Geodetski upravi RS, ki vključuje tudi podatke o komunalnih vodih, ter druge geodetske podlage, izdelane v skladu s Pravilnikom o vsebini geodetskih podlag za pripravo prostorsko izvedbenih aktov (Uradni list RS, št. 17/85)
– Katastrski načrt območja LN, izdelan v M 1:1000 oziroma v M 1:2880
– Strokovne podlage, izdelane v skladu z Navodilom o vsebini posebnih strokovnih podlag in vsebini prostorskih izvedbenih aktov (Uradni list SRS, št. 14/85)
– geološko in geotehnično poročilo
– idejne rešitve vseh infrastrukturnih objektov, naprav in omrežij, ki so potrebni za delovanje načrtovanih prostorskih ureditev
– idejne rešitve prestavitev, razširitev in drugih prilagoditev obstoječih objektov, naprav in ureditev, ki so potrebne zaradi realizacije načrtovanih prostorskih ureditev
– strokovne podlage za strokovno ravnanje s posebnimi odpadki
– rešitve v zvezi z varovanjem okolja, naravne in kulturne dediščine, kmetijskih zemljišč in rešitve za preprečitev in zmanjšanje negativnih vplivov na okolje
– morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev urejanja prostora; po potrebi tudi strokovne podlage v zvezi z ukrepi v času gradnje.
Smernice s področja varstva kulturne dediščine lahko slonijo le na podlagi veljavnih občinskih odlokov s tega področja in strokovnih zasnov s področja kulturne dediščine, ki jih zagotovi Ministrstvo za kulturo – Uprava RS za kulturno dediščino v skladu z 41. členom Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 7/99).
Naravovarstvene smernice lahko slonijo le na podlagi veljavnih občinskih odlokov s tega področja in strokovnih zasnov s področja varstva okolja, ki jih zagotovi Ministrstvo za okolje, prostor in energijo – Agencija RS za okolje v skladu s 97. in 98. členom Zakona o ohranjanju narave (Uradni list RS, št. 56/99, 31/00, 119/02).
5. Roki izdelave lokacijskega načrta
V postopku priprave lokacijskega načrta je potrebno povzeti in predstaviti dosedanje vrednotenje območja ter pripraviti strokovne podlage v skladu z Navodilom o vsebini posebnih strokovnih podlag in o vsebini prostorskih izvedbenih aktov (Uradni list SRS, št. 14/85) ter 30. in 73. členom Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02).
Oddelek za prostorsko planiranje Mestne občine Novo mesto organizira in izvede prostorsko konferenco v skladu z 28. členom Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02).
Izdelovalec lokacijskega načrta bo ocenil ali je bilo vrednotenje ustrezno in ga dopolnil z metodologijami posameznih resorjev (krajinska arhitektura, varstvo okolja).
Na osnovi strokovnih podlag in predhodnih mnenj bo izdelan predlog lokacijskega načrta. Pred začetkom izdelave se morajo pridobiti pogoji pristojnih organov in organizacij navedenih v točki 4. tega programa.
Investitor in izdelovalec zagotovita gradivo za pridobitev smernic (najmanj situativni prikaz prostorske ureditve v merilu 1:5000 s tehničnim poročilom v 5 dneh po sprejemu programa priprave.
MONM OPP pridobi smernice za načrtovanje s strani nosilcev urejanja prostora, določenih v 3. točki tega programa priprave.
Nosilci urejanja prostora podajo smernice v 30 dneh po prejemu vloge.
Izdelovalec LN izdela analizo smernic ter ob upoštevanju le-teh in analize prostora izdela usmeritve za načrtovanje prostorske ureditve v 15 dneh po prevzemu vseh smernic.
MONM OPP potrdi usmeritve za načrtovanje prostorske ureditve v 10 dneh po prejemu predloga izdelovalca.
Izdelava strokovnih podlag in predloga LN:
Izdelovalec in investitor zagotovita izdelavo vseh strokovnih podlag, določenih v 4. točki tega programa priprave.
Izdelovalec izdela usklajeni predlog LN za javno razgrnitev v 30 dneh po prevzemu vseh strokovnih podlag. Izdelovalec preda usklajeni predlog LN za javno razgrnitev MONM OPP. Javno se razgrneta obe varianti LN.
MONM OPP izvede vse potrebne aktivnosti za javno razgrnitev predloga LN v krajevni skupnosti Bela Cerkev ter sedežu MONM v skladu z 31. členom ZureP-1. Izdelovalec je dolžan zagotoviti gradiva za javne razgrnitve. Župan Mestne občine Novo mesto sprejme sklep o enomesečni javni razgrnitvi lokacijskega načrta.
Javna razgrnitev traja najmanj 30 dni. Občani, organi in organizacije, krajevna skupnost ter drugi zainteresirani oziroma prizadeti lahko podajo pisne pripombe v času trajanja javne razgrnitve lokacijskega načrta.
MONM OPP v času javne razgrnitve organizira javno obravnavo v navedeni krajevni skupnosti ob predhodni najavi termina v enem od lokalnih medijev.
Po javni razgrnitvi Občinski svet obravnava predlog lokacijskega načrta.
Župan Mestne občine Novo mesto zavzame stališča do pripomb in predlogov, podanih v času trajanja javne razgrnitve v roku 30 dni po prejetju stališč do pripomb. V skladu z njimi izdelovalec v 15 dneh pripravi dopolnjen predlog LN in jih dostavi MONM OPP.
V skladu z 33. členom ZUreP-1 MONM OPP pozove pristojne nosilce urejanja prostora, da dajo mnenja k dopolnjenim predlogom LN.
Po izteku predpisanega roka za pridobitev le-teh, pripravi izdelovalec v 15 dneh predlog LN za sprejem s stališči do pripomb iz javne razgrnitve in jih s posredovanjem MONM OPP dostavi v sprejem Občinskemu svetu Mestne občine Novo mesto.
Občinski svet Mestne občine Novo mesto na predlog župana sprejme lokacijski načrt z Odlokom.
Odlok se objavi v Uradnem listu RS, rok njegove uveljavitve pa ne sme biti krajši kot 15 dni od njegove objave.
6. Obveznosti financiranja priprave lokacijskega načrta
Mestna občina Novo mesto zagotovi sredstva za izdelavo strokovnih podlag, lokacijskega načrta in njihovo recenzijo.
Program priprave se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Novo mesto, dne 17. junija 2003.
Župan
Mestne občine Novo mesto
mag. Boštjan Kovačič l. r.