Uradni list

Številka 64
Uradni list RS, št. 64/2003 z dne 3. 7. 2003
Uradni list

Uradni list RS, št. 64/2003 z dne 3. 7. 2003

Kazalo

3136. Spremembe in dopolnitve statuta Občine Mozirje, stran 10030.

Na podlagi zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02) in 18. člena statuta Občine Mozirje (Uradno glasilo Zgornjesavinjskih občin, št. 4/99, 1/00, 1/01 in Uradni list RS, št. 61/02) je Občinski svet občine Mozirje na 6. redni seji dne 11. 6. 2003 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E
S T A T U T A
Občine Mozirje
1. člen
V statutu Občine Mozirje (Uradno glasilo Zgornjesavinjskih občin, št. 4/99, 1/00, 1/01 in Uradni list RS, št. 61/02), se četrti odstavek 3. člena dopolni in se glasi:
“Občina sodeluje z drugimi občinami po načelih prostovoljnosti in solidarnosti in lahko v ta namen z njimi ustanavlja zveze, se zaradi predstavljanja in uveljavljanja lokalne samouprave in skupnega zagotavljanja svojih interesov povezuje v združenja”.
2. člen
Doda se nov drugi odstavek 20. člena:
“Mandat članov občinskega sveta se začne s potekom mandata prejšnjih članov občinskega sveta, ki traja do prve seje novoizvoljenega občinskega sveta. Do prve seje novoizvoljenega občinskega sveta traja tudi:
– mandatna doba članov občinskega sveta, ki so izvoljeni na predčasnih volitvah po razpustitvi prejšnjega občinskega sveta, ali odstopu večine članov občinskega sveta;
– mandatna doba članov občinskega sveta, ki so izvoljeni na volitvah, ki so bile iz kakšnega drugega razloga na podlagi zakona opravljene po rednih volitvah v občinske svete”.
Dosedanji drugi in tretji odstavek postaneta tretji in četrti odstavek.
3. člen
V prvem odstavku 24. člena se ob koncu doda nova sedma alinea:
– ”če nastopi funkcijo ali začne opravljati delo oziroma če v enem mesecu po potrditvi mandata ne preneha opravljati funkcije ali dela v občinski, oziroma državni upravi, ki na podlagi določb 20. člena tega statuta ni združljiva, oziroma ni združljivo s funkcijo člana občinskega sveta, župana in podžupana”.
Drugi in tretji odstavek se črtata in nadomestita z naslednjim besedilom:
“Članu občinskega sveta preneha mandat z dnem, ko občinski svet na podlagi poročila komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja ter priznanja ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata. Občinski svet sprejme ugotovitveni sklep na prvi seji po nastanku razlogov iz prvega odstavka tega člena.
Zoper ugotovitev občinskega sveta lahko član občinskega sveta, ki mu je prenehal mandat, v osmih dneh od prejema sklepa vloži tožbo na upravno sodišče, ki o njej odloči v 30 dneh. O morebitni pritožbi odloči vrhovno sodišče v 30 dneh.
Postopki za nadomestitev člana občinskega sveta se lahko začno po poteku roka za vložitev tožbe, če tožba ni bila vložena, po preteku roka za vložitev pritožbe zoper odločitev upravnega sodišča, če pritožba ni bila vložena, oziroma po pravnomočni odločitvi sodišča.
4. člen
Prva alinea prvega odstavka 28. člena se ob koncu dopolni z naslednjim besedilom “ter priznanja”.
Dopolni se tudi drugi stavek tretjega odstavka, in sicer tako, da se za besedico imenovanja doda “ter priznanja”.
5. člen
V drugem stavku 29. člena se za besedo imenovanja dodata besedi “ter priznanja”.
6. člen
V 30. členu se v prvem stavku za volitve in imenovanja dodata besedi “ter priznanja”.
Za četrto alineo se doda nova peta alinea, ki se glasi:
– ”občinskemu svetu podaja predloge za občinska priznanja v skladu z odlokom o občinskih priznanjih”.
Dosedanja peta alinea postane šesta.
7. člen
36. člen se črta in nadomesti z naslednjim besedilom:
“Mandatna doba župana se začne z dnem imenovanja na novoizvoljenem občinskem svetu.
Do prve seje novo izvoljenega občinskega sveta traja tudi:
– mandatna doba župana, ki je izvoljen na nadomestnih volitvah po prenehanju mandata prejšnjemu županu pred potekom mandatne dobe;
– mandatna doba župana, ki je izvoljen na volitvah, ki so bile iz kakšnega drugega razloga na podlagi zakona opravljene po rednih volitvah v občinske svete”.
8. člen
39.b člen se v celoti črta in glasi:
“Županu in podžupanu preneha mandat:
– če izgubi volilno pravico,
– če postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije,
– če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev,
– če nastopi funkcijo ali začne opravljati dejavnost, ki ni združljiva s funkcijo župana in podžupana,
– če v treh mesecih po potrditvi mandata ne preneha opravljati dejavnosti, ki ni združljiva s funkcijo župana ali podžupana,
– če odstopi,
– če nastopi funkcijo ali začne opravljati delo, oziroma, če v enem mesecu po potrditvi mandata ne preneha opravljati funkcije ali dela v občinski, oziroma državni upravi, ki na podlagi določb zakona ni združljiva, oziroma ni združljiva s funkcijo župana ali podžupana,
– če je po odločitvi Državnega zbora razrešen.
Podžupanu preneha mandat tudi, če ga občinski svet na predlog župana razreši.
Če je župan razrešen po odločitvi Državnega zbora, je razrešen tudi podžupan. Mandat jima preneha z dnem razrešitve. Prenehanje mandata podžupanu zaradi razrešitve po odločitvi Državnega zbora ne vpliva na mandat člana občinskega sveta.
Zoper ugotovitev občinskega sveta lahko župan in podžupan, ki mu je prenehal mandat, v osmih dneh od prejema sklepa vloži tožbo na upravno sodišče, ki o njej odloči v 30 dneh. O morebitni pritožbi odloči vrhovno sodišče v 30 dneh.
Postopki za izvolitev novega župana ali imenovanje podžupana se lahko začno po preteku roka za vložitev tožbe, če tožba ni bila vložena, po preteku roka za vložitev pritožbe zoper odločitev upravnega sodišča, če pritožba ni bila vložena, oziroma po pravnomočni odločitvi sodišča.
9. člen
Za 39.b členom se doda nov 39.c člen, ki se glasi:
“Če je župan imenovan:
– na funkcijo v organu državne uprave, ki izvaja nadzorstvo nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela občinskih organov in občinske uprave;
– za načelnika upravne enote, ali vodjo notranje organizacijske enote v upravni enoti, na katere območju je občina;
– na položaj ali drugo uradniško delovno mesto v državni upravi, na katerem se izvršujejo pooblastila v zvezi z nadzorstvom nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela občinskih organov in občinske uprave,
mu po zakonu preneha mandat župana z dnem imenovanja. O imenovanju mora župan takoj obvestiti občinski svet in občinsko volilno komisijo.
Če župan opravlja funkcijo ali delo iz prejšnjega odstavka, mu po zakonu preneha mandat župana, če ne odstopi s funkcije ali ne preneha z delovnim razmerjem. O svoji odločitvi, ali bo opravljal funkcijo župana, ali še naprej funkcijo ali delo iz prejšnjega odstavka, je župan dolžan pisno obvestiti občinski svet in občinsko volilno komisijo najkasneje v sedmih dneh po prejemu poročila o izidu volitev v občini”.
10. člen
65. člen se v celoti spremeni in se pravilno glasi:
“Upravne naloge občine izvaja občinska uprava.
Občinsko upravo ustanovi občinski svet na predlog župana s splošnim aktom, s katerim določi njeno naloge in notranjo organizacijo.
Občinsko upravo usmerja in nadzira župan, delo občinske uprave pa vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan. Tajnik občine je uradnik po zakonu, ki ureja položaj javnih uslužbencev. S splošnimi akti občine se lahko za položaj tajnika občine določi naziv direktor ali direktorica občinske uprave.
11. člen
Črta se prvi odstavek 66. člena.
12. člen
68. člen se črta in nadomesti z naslednjim besedilom:
“Občina ne more opravljati za drugo občino nalog, ki so po zakonu ali drugem predpisu naloge občinske uprave, razen strokovnih in tehničnih nalog.
Občine se lahko odločijo, da ustanovijo enega ali več organov skupne občinske uprave. Organ skupne občinske uprave, ali skupno službo občin za opravljanje posameznih nalog občinske uprave ustanovijo občinski sveti na podlagi splošnih aktov iz drugega odstavka 65. člena tega statuta.
Župani se lahko dogovorijo, da se naloge skupnega organa občinske uprave ali skupne službe iz prejšnjega odstavka opravljajo v eni od občinskih uprav”.
13. člen
Spremeni se drugi odstavek 69. člena tako, da se pravilno glasi:
“Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi na predlog tajnika občine določi župan.
O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča župan oziroma po njegovem pooblastilu tajnik občine”.
14. člen
Črta se prvi odstavek 70. člena.
15. člen
Spremeni se besedilo 86. člena, tako da se pravilno glasi:
“Premoženje občine sestavljajo finančno premoženje v lasti občine, to je denarna sredstva, terjatve, dolžniški vrednostni papirji, delnice in deleži na kapitalu pravnih oseb (kapitalske naložbe).
Stvarno premoženje so premičnine in nepremičnine.
Občina mora gospodariti s premoženjem kot dober gospodar.
Občinski svet sprejema:
– odločitve o odtujitvi nepremičnega premoženja in kapitalskih naložb;
– odločitve o zakupu nepremičnega premoženja.
Odločitve o pridobitvi, odtujitvi premičnega premoženja sprejema župan.
O pridobitvi nepremičnega premoženja odloča župan v okviru načrta nabav in odloka o proračunu.
16. člen
87. člen se v celoti spremeni tako, da se glasi:
“Občina pridobiva prihodke iz lastnih prihodkov, davkov, taks, odškodnin, pristojbin, nadomestil, prihodkov uprave, iz sredstev državnega proračuna, drugih državnih pomoči ter mednarodnih pomoči”.
17. člen
Drugi odstavek 88. člena se črta in nadomesti z naslednjim besedilom:
“Proračun občine sestavljajo: bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb in račun financiranja”.
Tretji odstavek 88. člena se ob koncu dopolni z naslednjim besedilom:
“V bilanci prihodkov in odhodkov so vključeni tudi vsi prihodki in odhodki ožjih delov občine.
V računu finančnih terjatev in naložb se izkazujejo vračila danih posojil in prodaje kapitalskih deležev ter nakup kapitalskih deležev in dana posojila”.
Drugi stavek četrtega odstavka 88. člena se črta.
18. člen
Prvi stavek 92. člena se v celoti črta.
19. člen
95. člen se črta in nadomesti z naslednjim besedilom:
“V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo načrtovani odhodki po področjih, namenih in uporabnikih proračuna, ločeno po tekočih odhodkih in transferih, investicijskih odhodkih in drugih namenih”.
20. člen
Črta se prvi odstavek 97. člena in se nadomesti z naslednjim besedilom:
“Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirat, lahko župan začasno zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna. Pogoji in prioritete plačil se določijo v odloku o proračunu”.
21. člen
Za 99. členom se doda nov 99.a člen, ki se glasi:
“V proračunu se del predvidenih prejemkov ne razporedi, ampak se zadrži kot splošna proračunska rezervacija. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% planiranih letnih prihodkov. Višina in namen uporabe proračunske rezervacije se določi v občinskem proračunu”.
22. člen
Drugi odstavek 100. člena se spremeni in pravilno glasi:
“O uporabi sredstev rezerve in o najetju posojila iz tega člena odloča župan, ki mora o tem obvestiti občinski svet, ob poročanju o izvajanju proračuna”.
23. člen
V drugem odstavku 102. člena se ob koncu prvega stavka doda naslednje besedilo:
“in splošne proračunske rezervacije”.
24. člen
Za 102. členom se doda nov 102.a člen, ki se glasi:
“Izvrševanje proračuna se opravlja preko sistema enotnega zakladniškega računa občine in države.
S prostimi finančnimi sredstvi razpolaga župan po načelu likvidnosti, varnosti in ekonomičnosti”.
25. člen
Na koncu 103. člena se doda naslednje besedilo:
“in odlok o proračunu Občine Mozirje”.
26. člen
Za 103. členom se doda nov 103.a člen, ki se glasi:
“Župan lahko sprejme predobremenitve proračuna za prihodnja leta, v okviru zakonskih določil in največ do višine, ki jo določa odlok o proračunu občine”.
27. člen
Na koncu drugega odstavka 104. člena, se doda naslednje besedilo:
“in odlok o proračunu Občine Mozirje”.
28. člen
105. člen se črta in nadomesti z naslednjim besedilom:
“Finančno poslovanje občine opravlja računovodska služba občine, občina pa si lahko zagotovi izvajanje računovodskih opravil v ustrezni skupi službi z drugimi občinami ali pri specializirani organizaciji”.
29. člen
106. člen se črta in nadomesti z naslednjim besedilom:
“Nabavo blaga, nabavo storitev ter oddajo gradbenih del izvaja župan občine v skladu z zakonskimi predpisi, ki urejajo javno naročanje in internimi navodili”.
30. člen
120. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Statut, odloki in drugi predpisi občine morajo biti podpisani od župana, objavljeni v Uradnem listu RS in pričnejo veljati petnajsti dan po objavi”.
31. člen
Te spremembe in dopolnitve statuta začnejo veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 062/02-03-05
Mozirje, dne 11. junija 2003.
Župan
Občine Mozirje
Ivan Suhoveršnik l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti