Na podlagi 27. člena zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02) in statuta Občine Vipava (Uradni list RS, št. 54/02 in 83/02) je župan Občine Vipava sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
lokacijskega načrta za Vetrno elektrarno Nanos
1. Ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo
Ocena stanja
Vetrne elektrarne v primerjavi z drugimi tehnologijami proizvodnje nedvomno najbolj ustrezajo vse ostrejšim kriterijem trajnostnega razvoja. Odpravljanje negativnih posledic, ki so jih v preteklih desetletjih povzročili t.i. toplogredni plini so ena izmed prioritetnih nalog ne le okoljevarstvenih organizacij, pač pa tudi vlad, lokalnih oblasti ter ne nazadnje vseh gospodarskih subjektov.
Slovenija se zavzema, da s primernimi ukrepi zagotavlja prednost uporabi obnovljivih oblik energije ter energetskih virov, ki manj onesnažujejo okolje. Prednostna energetska izraba obnovljivih virov je tudi pomembna ekološka, ekonomska in socialna podlaga za nadaljnji razvoj in prispevek k čistejšemu okolju. Z izgradnjo vetrnih elektrarn bomo prispevali k uresničevanju obveznosti iz Kyotskega protokola, po katerih moramo zmanjšati emisije toplogrednih plinov za 8% glede na izhodiščno leto 1986. Energetska politika je usmerjena v odpravljanje posledic onesnaževanja in v zamenjavo za okolje manj ustreznih tehnologij uporabe energetskih virov, ki zaradi ustvarjanja produktov izgorevanja pospešujejo nastajanje učinkov tople grede (CO2), generirajo dušikove okside (NOx) v atmosfero in povzročajo emisije težkih kovin, prašnih delcev, pepela in emisije toplote v ozračje oziroma vodo. Vključitev novih energetskih virov proizvodnje električne energije v energetski sistem pomeni tudi zagotavljanje večje stabilnosti slovenskega energetskega sistema. Načela energetske politike in načela zanesljive oskrbe in učinkovite rabe energije ureja energetski zakon (Uradni list RS, št. 79/99).
Razlogi in pravna podlaga
Razlog je pobuda podjetja Elektro Primorska z dne 9. 5. 2003, pripravljena na podlagi večletnih meritev vetrnega potenciala ter različnih študij privlačnosti in ranljivosti prostora ter utemeljena v:
- prostorskih sestavinah dolgoročnega plana SR Slovenije za obdobje od leta 1986–2000 (Uradni list SRS, št. 1/86, 41/87, 12/89 in Uradni list RS, št. 36/90, 27/91, 72/95, 13/96, 11/99 in 4/03);
- prostorskih sestavinah srednjeročnega družbenega plana SR Slovenije za obdobje 1986-1990 (Uradni list SRS, št. 2/86, 41/87, 23/89 in Uradni list RS, št. 72/95, 13/96, 11/99 in 4/03);
- prostorskih sestavinah dolgoročnega plana Občine Vipava za obdobje 1996–2000;
- prostorskih sestavinah družbenega plana Občine Vipava za obdobje 1986–1990.
V skladu z 22. členom zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02 in 8/03, v nadaljevanju ZureP-1) se lokacijski načrt pripravlja sočasno s spremembami in dopolnitvami prostorskih sestavin planskih dokumentov občine. Sprejete prostorske sestavine plana bodo pravna podlaga za uveljavitev lokacijskega načrta.
2. Predmet, programska izhodišča in okvirno ureditveno območje
Predmet
Predmet lokacijskega načrta Vetrna elektrarna Nanos so:
– objekti energetske ureditve …(elektrarna in navezava z daljnovodom na obstoječe prenosno elektro omrežje);
– ureditve gospodarske javne in komunalne infrastrukture (ceste, vodovod, …);
– morebitni izravnalni ukrepi z vidika ohranjanja narave.
Programska izhodišča
Učinkovitost delovanja vetrnih elektrarn je odvisna od primernosti lokacije, ki je pogojena predvsem z zadostno prevetrenostjo. Vetrni potencial se pri iskanju ustreznih lokacij za postavitev in delovanje vetrnih elektrarn postavlja kot izločitveni dejavnik. Urad RS za energetiko navaja, da rezultati meteoroloških modelov in obstoječih meritev vetra izkazujejo, da je največji vetrni potencial v Sloveniji predvsem na širšem območju Primorske. Da je področje Primorske primerno za izkoriščanje vetrne energije za proizvodnjo električne energije so potrdile tudi namenske meritve, ki so se pričele izvajati s projektom Wind Energy potential I, v sklopu programa EU ECOS OUVERTURE in se izvajajo za področje Primorske.
Okvirno ureditveno območje
Okvirno ureditveno območje zajema območje vetrnega polja za elektrarno ter traso priključitvenega 110 kV daljnovoda v občini. Vetrno polje zajema stolpe s pripadajočo opremo za proizvodnjo električne energije ter podzemne kablovode.
3. Nosilci urejanja prostora, ki dajejo smernice in mnenja ter drugi udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi
Nosilci urejanja prostora, ki morajo pred pričetkom izdelave lokacijskega načrta podati smernice za njegovo pripravo, k dopolnjenemu predlogu pa mnenje so:
– Ministrstvo za zdravje, Zdravstveni inšpektorat RS, Ljubljana, Parmova 33;
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje – Sektor za varstvo okolja, Ljubljana, Vojkova 1b;
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje – Sektor za ohranjanje narave, Ljubljana, Vojkova 1b;
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, urad za energetiko, Dunajska 47;
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje – Sektor za upravljanje z vodami, Ljubljana, Vojkova 1a;
– Ministrstvo za kulturo, Uprava RS za kulturno dediščino, Ljubljana, Plečnikov trg 2, skupaj z Zavodom za varstvo kulturne dediščine Slovenije, Ljubljana, Cankarjeva 5;
– Zavod RS za varstvo narave, Ljubljana, Zeljarska 1;
– Zavod za gozdove Slovenije, Ljubljana, Večna pot 2;
– Elektro Primorska, Erjavčeva 22, 5000 Nova Gorica;
– Telekom Slovenije,
– Ministrstvo za okolje in prostor, ARSO, Vojkova ulica 1 b, Ljubljana;
– Zavod RS za varstvo kulturne dediščine;
– Zavod RS za varstvo narave;
– Ministrstvo za zdravstvo – Zdravstveni inšpektorat RS;
– Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami.
V postopek se vključi tudi druge nosilce urejanja prostora, če se v okviru priprave dokumenta ugotovi, da upravljajo ali so odgovorni za posamezno področje.
Nosilci urejanja prostora v skladu z 29. in 33. členom ZureP-1 podajo smernice in mnenje k prostorskemu aktu v 30 dneh od prejema vloge.
4. Seznam potrebnih strokovnih podlag in način pridobitve strokovnih rešitev
Pri izdelavi strokovnih podlag in lokacijskega načrta je treba upoštevati strokovne podlage, ki bodo izdelane za spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin planskih dokumentov občine za vetrne elektrarne.
V postopku priprave lokacijskega načrta mora investitor zagotoviti izdelavo še naslednjih strokovnih podlag, na katerih bodo temeljile rešitve:
– študija meritev vetrnega potenciala;
– idejni projekt oziroma celostna idejna rešitev in tehnična idejna rešitev vetrne elektrarne in priključitvenega daljnovoda;
– idejne rešitve vseh infrastrukturnih objektov, naprav in omrežij, ki so potrebni za delovanje načrtovane prostorske ureditve;
– idejne rešitve prestavitev, razširitev in drugih prilagoditev obstoječih objektov, naprav in ureditev, ki so potrebne zaradi realizacije načrtovane prostorske ureditve;
– idejne zasnove rešitev in ukrepov za obrambo ter varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
– geološke in geotehnične raziskave območja vetrne elektrarne in trase priključitvenega daljnovoda;
– raziskava transporta v času gradnje vetrne elektrarne in priključitvenega daljnovoda;
– inventarizacija ključnih stanj prostora, okolja in infrastrukture na območju vetrne elektrarne in priključitvenega daljnovoda ter njunem vplivnem območju z ločevanjem ukrepov za izboljšanje obstoječega stanja in ukrepov zaradi izgradnje vetrne elektrarne;
– študija vključevanja vetrne elektrarne v EES;
– predinvesticijska zasnova;
– ovrednotenje idejnega projekta vetrne elektrarne in priključitvenega daljnovoda z vidika vplivov na prostor;
– sociološki in ekonomski vidiki razvoja naselij v neposredni bližini vetrne elektrarne;
– PVO, izdelano v skladu z navodilom o metodologiji za izdelavo poročil o vplivih na okolje (Uradni list RS, št. 70/96) in z upoštevanjem evropskih standardov;
– idejna zasnova rešitev in ukrepov za preprečitev negativnih vplivov na okolje, kulturno dediščino in trajnostno rabo naravnih dobrin, za omilitev vplivov na rastlinske in živalske vrste ter njihove habitate vključno z idejno zasnovo ureditve morebitnih izravnalnih ukrepov;
– geodetske podlage za izdelavo lokacijskega načrta;
– podatki zemljiškega katastra in katastra stavb;
– podatki iz zemljiške knjige o lastnikih in imetnikih drugih stvarnih pravic;
– morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev urejanja prostora;
– po potrebi tudi strokovne podlage v zvezi z ukrepi v času gradnje načrtovane prostorske ureditve.
5. Organizacija priprave in obveznosti v zvezi s financiranjem
Pripravljavec lokacijskega načrta je Občina Vipava.
Pobudo za izdelavo lokacijskega načrta je podal investitor, podjetje Elektro Primorska, Nova Gorica.
Investitor izbere načrtovalca in financira izdelavo vseh strokovnih podlag in lokacijskega načrta, v skladu z zakonom in tem programom priprave.
Postopek priprave lokacijskega načrta vodi Občina Vipava (občina).
6. Rok za pripravo prostorskega akta oziroma njegovih posameznih faz
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
F A Z A nosilec rok
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prostorska konferenca občina julij 2003
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprejem in objava programa priprave občina 8 dni po prostor. konf.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poziv nosilcem urejanja
prostora – pridobitev smernic občina 30 dni
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Analiza smernic, izdelava strokovnih podlag načrtovalec v 3 mesecih od
in predloga lokacijskega načrta pridobitve vseh smernic
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prostorska konferenca občina 14 dni pred javno razgrnitvijo
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stališča do priporočil prostorske konference občina, župan 7 dni po prost. konf.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dopolnitev predloga v skladu s stališči načrtovalec 7 dni
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sklep o javni razgrnitvi in javni obravnavi župan 7 dni pred pričetkom javne razgrnitve
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Javna razgrnitev in obravnava z evidentiranjem vseh pisnih občina, načrtovalec 30 dni
pripomb
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stališča do pripomb občina, načrtovalec, župan 15 dni po zaključku javne obravnave
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prva obravnava na občinskem svetu župan, občina
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Izdelava morebitnih dopolnilnih strokovnih podlag investitor, načrtovalec 30 dni po prejemu stališč do pripomb
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oblikovanje dopolnjenega predloga lokacijskega načrta z načrtovalec 15 dni po prejemu vseh novih
upoštevanjem pripomb in dopolnjenih strokovnih podlag strokovnih podlag oziroma
po obravnavi na OS
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pridobitev mnenj od nosilcev urejanja prostora občina 30 dni
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Druga obravnava odloka na občinskem svetu župan, občina v 15 dneh po prejemu vseh mnenj
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objava odloka v uradnem glasilu občina 15 dni po sprejemu na OS
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. Objava programa priprave
Program priprave se objavi v Uradnih objavah.
Št. 06402-0002/2003
Vipava, dne 1. avgusta 2003.
Župan
Občine Vipava
mag. Ivan Princes l. r.