Na podlagi 15. člena statuta Občine Bistrica ob Sotli (Uradni list RS, št. 49/99) je Občinski svet občine Bistrica ob Sotli na 8. redni seji dne 20. 11. 2003 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E
S T A T U T A
Občine Bistrica ob Sotli
1. člen
S temi spremembami in dopolnitvami se spreminja in dopolnjuje statut Občine Bistrica ob Sotli (Uradni list RS, št. 49/99).
2. člen
V drugem odstavku 12. člena statuta se črta besedilo »(varianta: Uradni list RS, Rogaške novice)« in se nadomesti z besedilom »Uradnem listu RS,«.
3. člen
V drugem stavku prvega odstavka 20. člena statuta se za besedo »večino« doda beseda »opredeljenih«.
V tretjem odstavku 20. člena statuta se za besedo »večino« doda beseda »opredeljenih«.
4. člen
V prvem odstavku 21. člena se doda nova peta alinea, ki se glasi:
»– če nastopi funkcijo ali začne opravljati delo oziroma če v enem mesecu po potrditvi mandata ne preneha opravljati funkcije ali dela v občinski oziroma državni upravi, ki na podlagi zakona ni združljiva oziroma ni združljivo s funkcijo člana občinskega sveta,«.
Dosedanja peta alinea postane šesta alinea, dosedanja šesta alinea postane sedma alinea.
V drugem stavku drugega odstavka 21. člena se za besedo »četrto« črta beseda »in« in nadomesti z vejico. Za besedo »peto« se doda besedilo »in šesto«.
Na koncu drugega odstavka 21. člena se doda besedilo:
»Zoper ugotovitev občinskega sveta lahko član občinskega sveta, ki mu je prenehal mandat, v osmih dneh od prejema sklepa vloži tožbo na upravno sodišče, ki o njej odloči v 30 dneh. O morebitni pritožbi odloči vrhovno sodišče v 30 dneh.«.
5. člen
Črta se prvi odstavek 22. člena statuta.
6. člen
Črta se 23. in 24. člen statuta. Ostali členi se ustrezno preštevilčijo.
7. člen
Za 22. členom statuta se doda nov 23. člen, ki se glasi:
»Stalna delovna telesa občinskega sveta so:
– Odbor za družbene dejavnosti,
– Odbor za urejanje prostora, komunalno dejavnost, varstvo okolja in turizem,
– Odbor za gospodarstvo, kmetijstvo, podjetništvo in malo gospodarstvo,
– Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja,
– Statutarna komisija,
– Komisija za vloge in pritožbe.«.
8. člen
V 28. členu statuta se doda novi zadnji odstavek, ki se glasi:
»Funkcija župana ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta in podžupana, članstvom v nadzornem odboru in z delom v občinski upravi ter z drugimi funkcijami, za katere tako določa zakon.
9. člen
V 33. členu se doda nov peti odstavek, ki se glasi:
»Funkcija podžupana ni združljiva s funkcijo župana, članstvom v nadzornem odboru in z delom v občinski upravi ter z drugimi funkcijami, za katere tako določa zakon.«.
10. člen
V prvem odstavku 36. člena se doda nova šesta alinea, ki se glasi:
»– če nastopi funkcijo ali začne opravljati delo oziroma če v enem mesecu po potrditvi mandata ne preneha opravljati funkcije ali dela v občinski oziroma državni upravi, ki na podlagi zakona ni združljiva oziroma ni združljivo s funkcijo župana in podžupana,«
Dosedanja šesta alinea postane sedma alinea, dosedanja sedma alinea postane osma alinea.
V drugem stavku četrtega odstavka 36. člena se za besedo »peto« črta beseda »in« in nadomesti z vejico. Za besedo »šesto« se doda besedilo »in sedmo«.
Na koncu petega odstavka 36. člena se doda besedilo:
»Zoper ugotovitev občinskega sveta lahko župan in podžupan, ki mu je prenehal mandat, v osmih dneh od prejema sklepa vloži tožbo na upravno sodišče, ki o njej odloči v 30 dneh. O morebitni pritožbi odloči vrhovno sodišče v 30 dneh.
V prvem stavku osmega odstavka 36. člena se črta beseda »pete« in nadomesti z besedo »šeste«.
Doda se nov osmi odstavek 36. člena, ki se glasi:
»Postopki za izvolitev novega župana ali imenovanje novega podžupana se izvedejo na podlagi določil zakona.«.
Dosedanji osmi odstavek postane nov deveti odstavek, dosedanji deveti odstavek postane nov deseti odstavek.
Doda se nov enajsti in dvanajsti odstavek 36. člena, ki se glasi:
»Če je župan imenovan:
– na funkcijo v organu državne uprave, ki izvaja nadzorstvo nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela občinskih organov in občinske uprave,
– za načelnika upravne enote ali vodjo notranje organizacijske enote v upravni enoti, na katere območju je občina,
– na položaj ali drugo uradniško delovno mesto v državni upravi, na katerem se izvršujejo pooblastila v zvezi z nadzorstvom nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela občinskih organov in občinske uprave mu po zakonu preneha mandat z dnem imenovanja. O imenovanju mora župan takoj obvestiti občinski svet in občinsko volilno komisijo.
Če župan opravlja funkcijo ali delo iz prejšnjega odstavka, mu po zakonu preneha mandat župana, če ne odstopi s funkcije ali ne preneha z delovnim razmerjem. O svoji odločitvi, ali bo opravljal funkcijo župana, ali še naprej funkcijo in delo iz prejšnjega odstavka, je dolžan župan pisno obvestiti občinski svet in občinsko volilno komisijo najkasneje v sedmih dneh po prejemu poročila o izidu volitev v občini.
11. člen
Na koncu drugega stavka prvega odstavka 38. člena se doda besedilo: »najkasneje v 45 dneh po svoji prvi seji.«.
12. člen
Črta se 54. člen statuta.
13. člen
Črta se 57. člen statuta.
14. člen
Črta se tretji odstavek 72. člena in se nadomesti z besedilom:
»Odločitev o uvedbi samoprispevka je sprejeta, če se je za uvedbo samoprispevka izrekla večina glasovalnih upravičencev na določenem območju, ki so glasovali, pod pogojem, da se jih je glasovanja udeležila večina.«.
15. člen
Črtajo se členi v poglavju PREMOŽENJE IN FINANCIRANJE OBČINE in se nadomestijo z naslednjimi novimi členi:
84. člen
Premoženje občine sestavljajo nepremičnine in premične stvari v lasti občine, denarna sredstva in pravice.
Občina mora s premoženjem gospodariti kot dober gospodar.
Odločitev o odtujitvi nepremičnega premoženja sprejme občinski svet. Letni program prodaje občinskega finančnega in stvarnega premoženja sprejme občinski svet na predlog župana. Med izvrševanjem proračuna lahko občinski svet na predlog župana spremeni in dopolni letni program prodaje.
Župan lahko v skladu z načrtom nabav in gradenj stvarnega premoženja odloča o pridobitvi nepremičnega premoženja.
O pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja občine odloča župan.
Za brezplačno pridobitev premoženja je treba pridobiti predhodno soglasje občinskega sveta, če bi takšna pridobitev povzročila večje stroške ali če je lastništvo povezano s pogoji, ki bi lahko povzročili obveznosti za občino.
85. člen
Odprodaja ali zamenjava finančnega in stvarnega premoženja v lasti občine se izvede po postopku in na način, kot ga določa zakon in uredba.
86. člen
Občina pridobiva prihodke iz lastnih virov, davkov, taks, pristojbin in drugih dajatev v skladu z zakonom.
Občina je upravičena do finančne izravnave, pod pogoji, določenimi v zakonu.
87. člen
Za pripravo in izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
Postopek sprejemanja proračuna se določi s poslovnikom občinskega sveta.
Župan mora predložiti občinskemu svetu predlog proračuna v roku, kot ga določa zakon.
Župan mora predložiti občinskemu svetu:
– predlog proračuna z obrazložitvami,
– predlog prodaje občinskega finančnega in stvarnega premoženja z obrazložitvami,
– predloge finančnih načrtov javnih skladov in agencij, katerih ustanovitelj je občina, z obrazložitvami,
– predlog predpisov občine, ki so potrebni za izvrševanje proračuna.
Sestavni del obrazložitve predloga proračuna je kadrovski načrt in načrt nabav z obrazložitvami. Predlogi za povečanje izdatkov proračuna morajo obsegati predloge za povečanje prejemkov proračuna ali za zmanjšanje drugih izdatkov proračuna v isti višini, pri čemer ti ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ali v breme dodatnega zadolževanja.
88. člen
Prihodki in drugi prejemki ter odhodki in drugi izdatki občine so predvideni v proračunu občine. Proračun občine sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov.
Splošni del proračuna sestavljajo skupna bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov.
Načrt razvojnih programov sestavljajo letni načrti razvojnih programov neposrednih uporabnikov, ki so opredeljeni z dokumenti dolgoročnega načrtovanja.
89. člen
Občinski svet mora sprejeti proračun v roku, ki omogoča uveljavitev proračuna s prvim januarjem leta, za katerega se sprejema.
Če proračun ni sprejet pred začetkom leta, na katero se nanaša, se financiranje funkcij občine ter njenih nalog začasno nadaljuje na podlagi proračuna za preteklo leto in za iste programe kot v preteklem letu.
Če proračun ni sprejet pred začetkom leta, na katerega se nanaša, sprejme župan sklep o začasnem financiranju, ki traja največ tri mesece. Če tudi v tem obdobju ni sprejet proračun občine, se začasno financiranje lahko podaljša na predlog župana s sklepom občinskega sveta.
90. člen
Občinski svet sprejme proračun z odlokom o proračunu občine.
Odlok o proračunu občine določa ukrepe za zagotavljanje likvidnosti proračuna, prerazporejanju sredstev, začasno zadržanje izvrševanje proračuna, ukrepe za zagotavljanje proračunskega ravnovesja ter druge ukrepe za izvrševanje proračuna.
V odloku o proračunu se določijo tudi obseg zadolževanja in vseh predvidenih poroštev občine in drugi elementi, ki jih določa zakon ter posebna pooblastila županu pri izvrševanju proračuna.
91. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom.
V imenu občine se smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji.
92. člen
Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
Za izvrševanje proračuna občine lahko župan pooblasti tudi posamezne delavce v občinski upravi.
93. člen
Če se po sprejemu proračuna sprejme zakon ali odlok občine, na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za proračun, določi župan obseg izdatkov in odpre nov konto za ta namen.
94. člen
Če se med letom spremeni delovno področje proračunskega uporabnika, župan sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje uporabnika.
Če se proračunski uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug uporabnik, se neporabljena sredstva prenesejo v proračunsko rezervo ali se prerazporedijo med druge uporabnike.
95. člen
Proračunskih sredstev ni mogoče prerazporejati, razen pod pogoji in na način, ki jih določa zakon in odlok o proračunu občine.
96. člen
Če se med izvajanjem ukrepov za izvrševanje proračuna le-ta ne more uravnovesiti, mora župan predlagati občinskemu svetu rebalans proračuna.
Rebalans proračuna sprejem občinski svet z odlokom.
97. člen
Župan je dolžan predložiti v obravnavo občinskemu svetu polletno poročilo o izvrševanju proračuna. Poročilo mora vsebovati podatke in informacije, ki jih določa zakon.
Ob poročilu o izvrševanju proračuna župan seznani občinski svet tudi o morebitni kratkoročni zadolžitvi občine.
98. člen
V proračunu se v skladu z zakonom zagotovijo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine, ki jo določa odlok o proračunu, odloča župan, v drugih primerih pa občinski svet z odlokom.
99. člen
Zaradi ločenega vodenja določenih prejemkov in izdatkov in uresničevanja posebnega namena lahko občina z odlokom ustanovi poseben proračunski sklad kot evidenčni račun v okviru računa proračuna.
100. člen
Župan zagotavlja posebno obliko finančnega nadzora proračuna v skladu z merili, ki jih predpiše minister za finance.
101. člen
Župan pripravi predlog zaključnega računa proračuna za preteklo leto in ga predloži občinskemu svetu v sprejem.
O sprejetju zaključnega računa proračuna obvesti župan ministrstvo, pristojno za finance, v 30 dneh po sprejemu.
102. člen
Občina se lahko dolgoročno zadolži za investicije, ki jih sprejme občinski svet v skladu s pogoji, ki jih določa zakon.
103. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le ob soglasju občine.
O soglasju odloča občinski svet.
Občinski svet odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, določenimi v zakonu.
104. člen
Nabavo blaga, naročanje storitev ter izvedbo gradenj izvaja župan občine v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
105. člen
Finančno poslovanje občine izvršuje finančna služba občine.
16. člen
V prvem odstavku 113. člena statuta se črta besedilo »(varianta: Uradni list RS, Rogaške novice)« in se nadomesti z besedilom »Uradnem listu RS«.
17. člen
Te spremembe in dopolnitve statuta pričnejo veljati 15 dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 06202-0008/03-01
Bistrica ob Sotli, dne 20. novembra 2003.
Župan
Občine Bistrice ob Sotli
Jožef Pregrad l. r.